Mi az a kriptomarketing? Definíciók, példák Magyarország talán első kriptomarketing ügynökségétől.

Mi az a kriptomarketing? Definíciók, példák és magyarázat, gyakorlati használati útmutató Magyarország talán első kriptomarketing ügynökségétől a Marketing Professzoroktól.

Mi az a kriptomarketing?

Mi az a kriptomarketing? Definíciók, példák és magyarázat, gyakorlati használati útmutató Magyarország talán első kriptomarketing ügynökségétől, a Marketing Professzoroktól. 
Mi az a kriptomarketing? Definíciók, példák és magyarázat, gyakorlati használati útmutató Magyarország talán első kriptomarketing ügynökségétől a Marketing Professzoroktól. A blokklánc-technológia a kriptovaluták elterjedésének köszönheti népszerűségét, különösen 2021 vége óta, amikor rövid idő alatt számos projekt és NFT-gyűjtemény látott napvilágot. Ebben a korai időszakban számos projekt értékét is magasra becsülték a tokenek eladása és a részvényárak növekedése miatt.


A kriptoipar továbbá jóval több, mint szimplán a Bitcoin, minden idők legismertebb, ámde messze nem egyedüli kriptovalutája. A mai napig rendszeresen jönnek létre defi (decentralizált pénzügyi) vállalatok, NFT projektek, metaverzum szoftvercégek és hasonló kezdeményezések, hogy
kihasználhassák a kriptovilág kínálta lehetőségeket.

Szóval, ha a kriptovaluták világa ennyire sokoldalú, akkor pontosan mit is takar a kriptomarketing fogalma?
 

Mi az a kriptomarketing?

A kriptomarketing minden olyan digitális csatornán végzett marketingtevékenység, amely egy kriptovalutákkal foglalkozó cégeknek igyekszik fokozott láthatóságot, több ügyfelet, aktívabb közösséget, illetve nagyobb bevételt szerezni. Kezdetben ezen csak a kriptovalutákkal foglalkozó cégeket értették, de ma már minden olyan vállalkozást is  ide sorolunk, akik kriptovalutát fogad el.


Jó… de ez nem ugyanaz, mint egy „hagyományos” online marketingkampány? Nos, nem egészen.
Habár tény, hogy minden marketingkampány célja a növekedés, a kriptomarketing sajátossága az alkalmazott csatornákból ered.


A kriprovaluták és a blokklánc-technológia iránt érdeklődő közönség ugyanis sajátos életmódot folytat. Sajátos online helyeken töltik az idejüket és kommnikálnak egymással, sajátos módon reagálnak bizonyos kifejezésekre és sajátos elvárásaik vannak. A blokklánc-ipar képviselői és a kriptovaluták rajongói tehát lényegében egy egész szubkultúrát alkotnak, ha úgy tetszik. Ennek a szubkultúrának az elérésére való a kriptomarketing. 


A marketing Professzorok tanácsadói is ehhez a szegmenshez tartoznak, értik és értékelik a kriptoban rejlő lehetőségeket, így hatékonyan tudnak azonosulni a kriptos világ rajongóival, legyenek azok egy hagyományos cég tulajdonosai vagy egy kripto vállalkozás marketingesei.  


Ha szeretnéd vállalkozásodnál Te is igénybe venni a kriptomarketing technikákat, vedd fel a kapcsolatot velünk! Kattints IDE! 


A kriptovaluták világában továbbá gyakoriak a csalások. Azonban még, ha egy kriptovaluta-vállalat jó szándékkal is indul be, a piac ingadozó természetének köszönhetően sokan egy éven belül befuccsolnak. Éppen ezért fontos, hogy egy kriptoprojekt komoly hangsúlyt fektessen egy közösség kiépítésére és a bizalom megszerzésére.
 

Szóval mi konkrétan a kriptomarketing?

A kriptomarketing az NFT-k, kriptovaluták és más digitális eszközök népszerűsítését jelenti, különféle online marketingcsatornákon keresztül. A kriptovaluta-, NFT és tokenprojektek és azok követői konkrét csatornákat használnak.


A népszerűbb csatornák ezek közül:
  • X (Twitter)
  • Discord
  • Telegram
  • Reddit
 

A kriptomarketing módszerei

Nézzünk meg néhány kriptomarketing-technikát, amiket te magad is alkalmazhatsz egy saját projekt vagy egy ügyfeled számára.
 

Tartalommarketing

Bármilyen iparágat is képviselsz, a tartalmakra mindig megéri fogadni. A kriptovaluták világa még mindig meglehetősen új és kiforratlan, ezért az érdeklődőknek rengeteg tájékoztató, oktató jellegű tartalomra van szüksége a témában. Érdekli őket például az eredete, a működése, a felhasználási területei és persze az egész jövője is.

Az ígéretesnek tűnő pénzügyi előnyök és a technológia újdonsága miatt az emberek mindig a legfrissebb információkra kíváncsiak. Ha van mivel megjelenned a Google keresőtalálatai között, a közösségi csoportokban vagy épp egy Discord-szerveren, akkor sokkal több esélyed lesz új ügyfeleket bevonzani.

A tartalmak segítenek továbbá tekintélyt és bizalmat szerezni ezekben a közösségekben, hiszen azt bizonyítják, hogy valóban értesz ahhoz, amivel foglalkozol és amit kínálsz nekik. Az emberek sokkal magabiztosabban fordulnak egy olyan céghez problémáikkal, amiben bíznak is – különösen, ha nem jártasok az adott szakterületen.

A tartalmak rendszeres megosztásához a legegyszerűbb egy blogot kialakítanod webhelyeden. Az ide feltöltött tartalmakon keresztül az érdeklődők márkádra és kínálatodra is rátalálnak majd.

A Binance, a Kraken és számos más ismertebb cég is rendelkezik ilyen tartalombloggal, amelyre rendszeresen töltenek fel tartalmakat a kriptovaluták iránt érdeklődő veteránoknak és kezdőknek.
 

Email marketing

Ha szeretnéd közvetlenül is eljuttatni tartalmaidat az érdeklődők elé, akkor indíthatsz egy email hírlevelet is.

A Coindesk hírlevele például a Bitcoinról és egyéb kriptovalutákról, illetve más digitális eszközökről tájékoztatja rendszeresen a feliratkozóit. A Coinbase hírlevele hasonló témákkal foglalkozik, és releváns híreket kínál a feliratkozóknak a kriptoiparral kapcsolatban.

A hírleveleken kívül az onboarding céljából is alkalmazhatod email rendszeredet, valahányszor egy új felhasználó csatlakozik platformodhoz. Például tájékoztathatod őt a közelgő termékekről, vagy meghívhatod egy online előadásra, és így tovább.

Az email marketing egyik legnagyobb előnye, hogy nem egy harmadik fél (pl. egy közösségi platform) algoritmusától függ, hogy eljutnak-e az üzeneteid az érdeklődőkhöz.

Egy sikeres email marketing kampányhoz három fő dologra lesz szükséged:
 
  • Önkéntes, érdeklődő feliratkozókra
  • Egy email platformra, ami lehetővé teszi a feliratkozók szegmentálását
  • Rendszeres, jó minőségű tartalmakra, amit elküldhetsz feliratkozóidnak
 

Egy közösség felépítése

Egy aktív közösség felépítéséhez olyan emberekre lesz szükséged, akik hasonló érdeklődési körökkel rendelkeznek. Egy közösségi kialakítása és folyamatos bővítése segít majd új érdeklődőket és ügyfeleket szerezni céged számára.

Egy közösség persze több egy privát Facebook csoportnál. Az ilyen platformokon nehéz moderálni vagy befolyásolni a beszélgetéseket.

Ha egy igazán saját közösségre vágysz, akkor a Discord vagy a Telegram sokkal jobb lehetőségeket kínál erre. A mellett, hogy egy saját platformot biztosít az embereknek, amelyen megvitathatják az épp aktuális fejleményeket, egy szoros közösség nagyszerű lehetőséget kínál számodra, hogy megismerd követőid és ügyfeleid félelmeit, szükségeit és vágyait. Ezen tudás birtokában kínálatodat és marketingedet is úgy igazíthatod, hogy kifejezetten őket célozhasd meg velük.
 

Airdropok

Ha a lehető legtöbb emberhez szeretnéd eljuttatni projekted tokenjeit, akkor akár ingyen is felkínálhatod néhányat azoknak a felhasználóknak, akik regisztrálnak platformodra, vagy közösséged aktív tagjaivá válnak. A kriptomarketingben ezt a taktikát „airdrop” néven szokás emlegetni.

Az airdropoknak két fő előnye van:
 
  • Erősítik a hűséget: Az ingyenes tokeneket szerző felhasználók hűsége meglapozott lesz, egyfelől az ajándéknak köszönhetően, másfelől pedig mert az elsők között csatlakozhatnak projektedhez.
  • Terjesztik a híredet: A megajándékozottak másoknak is előszeretettel áradoznak majd projektedről, hiszen korai tulajdonosokként ők tehetnek szert a legnagyobb nyereségre, ahogy tokenjeik egyre népszerűbbekké válnak.
 

Jutalomkampányok

A kriptomarketing világában a jutalmak általában valamilyen projekthez tartozó tokenek, amelyeket egy előre megszabott feladat elvégzésével érdemelhetnek ki az érdeklődők.

A helyett, hogy a marketing hagyományos formáiba fektetnél, a jutalomkampányok a kriptovaluták rajongóinak lelkesedésére bízzák az új felhasználók bevonzását.

Ezek a jutalmak nem azonosok az airdropokkal. Az airdropok esetében a felhasználóknak nem kell semmilyen nehezebb feladatot elvégezniük. Lényegében csak kapnak egy ajándékot „a semmiből”.
A jutalmak kiérdemléséhez már összetettebb lépésekre van szükség, és gyakran időhöz is kötöttek.
 

Ajánlás-programok

Az ajánlásmarketing során arra ösztönzöd meglévő ügyfeleidet, hogy másoknak (ismerősök, barátok, családtagok, munkatársak stb.) is javasolják márkádat, hogy ők is ügyfelekké váljanak.

Az ilyen taktikák alapja az úgynevezett társadalmi bizonyíték, ami szerint az emberek sokkal hajlamosabbak kipróbálni valamit, ha azt egy ismerős ajánlja nekik. Sokan jobban megbíznak egy barátban vagy családtagban, mint bármiben, amit egy márka állít saját magáról.

Egy ajánlás-program kivitelezéséhez az alábbiakra lesz szükséged:
 
  • Egy egyedi ajánló-linkre minden felhasználód számára
  • Egy ösztönzési rendszerre, amely az alapján jutalmazza meg felhasználóidat, hogy hány új felhasználót/ügyfelet szereztek céged számára
  • Valamilyen stratégiára, amellyel tájékoztathatod felhasználóidat erről a programról, illetve az előnyeiről

A legtöbb kriptovállalatnak saját landing oldala van az ajánlás-programok ismertetésére.
 

Közösségi média marketing

Nem kell, és nem is észszerű jelen lenned az összes közösségi média platformon – különösen, ha kriptomarketingről van szó. Gondolj csak közönségedre. Mint fentebb elhangzott, a kriptoprojektek általában specifikus platformokon aktívok.

Most csak két példáról olvashatsz, de fontos, hogy kiderítsd, hol töltik szívesen az idejüket ügyfeleid, hogy a megfelelő digitális terekben célozhasd meg őket.
 
  • X (Twitter): Az X már évek óta a kriptorajongók egyik kedvenc platformja. Számos szakember osztja meg véleményét vagy fontos híreket az iparággal kapcsolatban. A Coinbase fiókja például több, mint 6 millió követővel rendelkezik.
  • Discord: Habár a kezdetekben kifejezetten a videójátékosok számára készült, a Discord az évek során többek között a kriptoközösségekben is népszerűvé vált zárt jellegének és sokoldalúságnak köszönhetően. A Discord manapság kiválóan alkalmas egy saját közösség felépítésére és növelésére.
 

Influencer marketing

Ha egy influencer adja nevét cégedhez, akkor ezzel az illető tekintélyének és bizalmának egy része is átszáll márkádra. Az influencer marketing hatékonysága már évek óta bizonyított az online marketing körökben, hiszen az emberek sokkal könnyebben tudnak azonosulni ezekkel a véleményvezérekkel, mint egy hírességgel vagy egy márkával.

A hitelesség és a bizalom nélkülözhetetlenek, ha szeretnéd beindítani kriptoprojektedet. Ne feledd, hogy az emberek többsége még mindig nincs igazán tisztában a kriptovaluták működésével és előnyeivel, ezért sokat segíthet, ha egy számukra megbízható, ismerős személytől hallanak róla.

Ha szeretnéd megtalálni a márkád számára legmegfelelőbb partnereket az influencer marketinghez, akkor íme néhány hasznos tipp ehhez:
  • Keress influencereket a közösségi platformokon
  • Használd a Google-t, hogy rátalálj a legnépszerűbb kriptoinfluencerek listáira
  • Működj együtt egy kriptomarketing-ügynökséggel, amely magára vállalja (vagy elősegíti) az influencerek felkeresését, illetve az együttműködések lebonyolítását
  • Építs ki szoros kapcsolatokat leghűségesebb ügyfeleiddel és konvertáld őket márkád követeivé
  • Válassz olynan influencereket együttműködéseidhez, akik értenek is ahhoz, amiről beszélnek – ne keress fel egy pénzügyi influencert, ha sosem foglalkozott kriptovalutákkal. A népszerűség nem minden.

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok

Kérje ajánlatunkat!