Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A közösségi média marketing három fajtája, amikkel megéri foglalkozni

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

influencer

A közösségi média marketing nem csak a megosztásokról és a kedvelésekről szól. Manapság nem elég csak néha kiposztolni egy magasztos gondolatot vagy egy mutatós képet, és azt remélni, hogy közönségednek tetszik majd. A közösségi média egy összetett világ, amelyben minden platform egy-egy önálló ökoszisztémaként üzemel.

A következőkben a közösségi média három olyan fajtájáról lesz szó, amelyekkel neked is megéri foglalkoznod, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni közösségi marketingedből. Persze azt is megértjük, ha nincs időd még ezzel is neked foglalkoznod. Ha úgy érzed szíveseb kiszerveznéd ezt a feladatot, kérd ajánlatunkat IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát! 

 

Influencer marketing

Influencereknek nevezzük azokat a személyeket, akik egy méretes, hűséget követőtábort gyűjtöttek maguk köré az interneten, általában egy adott témakörön belül. Az influencer marketing e személyek befolyását hasznosítja különféle termékek, szolgáltatások és márkák népszerűsítésére.

 

Bármilyen iparágban is tevékenykedsz, bizonyára vannak olyan személyek ezen a szakterületen, akik jelentős követőtáborral rendelkeznek, ami ad a véleményükre és megbízik bennük. Ezek lehetnek közösségi médiás személyiségek, szerzők vagy akár szakértők is. Olyan emberek, akiktől sokat tanulhatsz, és akik nagyon értékes üzleti partnereid lehetnek.

 

Az influencer marketing fő célja elérni egy nagyobb, érdeklődő közönséget, méghozzá úgy, hogy marketingüzeneteidet egy hiteles, megbízható személy közvetíti e közönség számára. Persze ehhez meg kell állapodnod az adott influencerrel, és bizonyítanod kell neki, hogy olyasmihez adja majd a nevét, ami az ő közönsége számára is értékes lehet.

 

Érdemes tehát elkezdeni egy pozitív kapcsolatot kiépíteni azokkal a személyekkel, akik ideális influencerek lehetnek márkád számára. Válaszolj a bejegyzéseikre, és oszd meg azokat a tartalmaikat, amikről úgy véled, hogy saját közönségedet is érdekelnék. Mindez segít majd felhívni a figyelmet magadra, méghozzá rögtön azzal, hogy segítesz nekik.

 

Ez után kezdd el saját tartalmaidba is beépítened őket: idézz tőlük, linkelj a bejegyzéseikre, vedd be őket szakértői véleményeket összesítő cikkeidbe, és így tovább. Ha sikerül kapcsolatot teremtened velük, akkor egy-egy élő online interjút is közvetíthetsz velük.
 

A „sötét” közösségi média

A sötét közösségi média, bármilyen baljósan is hangzik, valójában csupán azokra a közösségi aktivitásokra és interakciókra utal, amiket nem tudsz nyomon követni. Ezek például azok az esetek, amikor valaki úgy osztja meg egy tartalmadat mással, hogy nem is tudsz róla, mert semmilyen statisztikában nem jelenik meg. Ha például valaki talál egy jó bejegyzést a Facebookon, és a Messengeren, vagy egy emailben küldi el valakinek, akkor nem fogod tudni, hogy az a valaki pontosan honnan értesült tartalmadról, ezek a kommunikációk ugyanis privátak, és nem követhetők.

 

A „sötét” megosztások tehát nem rossz dolgok, sőt, ugyan úgy segíthetnek népszerűsíteni márkádat, mint azok, amiket nyomon tudsz követni. Éppen ezért érdemes minél több lehetőséget kínálni a felhasználóknak, hogy minél több emberrel oszthassák meg tartalmaidat. Például elhelyezhetsz egy „Küldés emailben” gombot blogbejegyzéseid alatt, vagy helyezz el egy plusz gombot a közösségi megosztó gombok mellett, amire rányomva a felhasználóknak további lehetőségei nyílnak meg, hogy továbbítsák tartalmaidat.

 

Ezek mellett hírleveleidben is elhelyezhetsz közösségi megosztó gombokat, és egy felhívást, hogy a címzett küldje tovább az emailt valakinek, akit szerinte érdekelhet. Érdemes elhelyezni egy üzenetet is ezekben az emailekben, mint például „Valaki továbbította neked ezt az emailt? Iratkozz fel, hogy a többiről se maradj le a jövőben!” – vagy valami hasonlót.

 

A fizetett közösségi média

Érdemes továbbá elgondolkodnod a fizetett közösségi médiás opciókon is. Minden platform kínál valamilyen hirdetési lehetőséget, lehetővé téve ezzel a márkáknak, hogy minél több felhasználóhoz eljuttathassák marketingüzeneteiket – általában jóval többhöz, mint amennyien követik őket.

 

Persze óvatosnak kell lenned, hiszen a közösségi hirdetésekbe könnyű óriási összegeket fektetni, mindenféle látható eredmény nélkül. Győződj meg róla, hogy egy olyan platformon hirdess, ahol célközönséged aktívan jelen van, és célozd kifejezetten nekik reklámjaidat.

 

Vess egy pillantást legutóbb megírt tartalmadra, és gondolkodj el rajta, hogy kiket célozhatnál meg vele. Van egy olyan platform, ahol sokan érdeklődnének iránta? A legtöbb esetben jó eséllyel a Facebook lesz a válasz, hiszen temérdek felhasználója és páratlan célzási opciója van, ami nagyon precíz, hatékony hirdetési kampányokat tesz lehetővé. Persze ha úgy véled, hogy célközönséged más platformokat preferál, akkor használd azokat hirdetéseidhez.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Koronavírus és az egészségügyi marketing hirdetések: Így optimalizáld kampányaidat
2020-10-29

Így optimalizáld egészségügyi Facebook és Google hirdetéseid...

A COVID-19 és a miatta bevezetett korlátozások jelentős változásokat hoztak az egészségügyi marketingesek munkájában. A járványnak köszönhetően a marketingeseknek sokkal kreatívabban kell kommunikálniuk a fogyasztókkal, vagy, ha az egészségügyről van szó, a páciensekkel. Az egészségügyi marketingesek bebizonyították, hogy milyen gyorsan is képesek reagálni az ilyen szélsőséges helyzetekre – elég csak a tele-egészségügyre gondolni.

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban
2020-10-27

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban

A Google-ról az a hír járja az interneten, hogy több, mint 200 különböző szempont szerint rangsorolja a webhelyek indexelt tartalmait. Habár a szempontok pontos számát senki sem ismeri (legalább is a szervezeten kívül), annyit biztos tudunk, hogy néhány ilyen tényező sokkal fontosabb, mint a többi.

Mutatók, amelyek segítenek a sikerhez vezető úton az egészségügyi marketingben
2020-10-22

8 létfontosságú mutató az egészségügyi marketingben

Minden sikeres magánklinika mögött áll egy marketinges (vagy egy egész csapat tanácsadó), aki szüntelen azon dolgozik, hogy ügyfelére minél több páciens találhasson rá. A különböző praxisok persze sokban különbözhetnek egymástól, de van valami, ami mindegyikük számára ugyan olyan fontos: ezek pedig az adatok (és az azokhoz köthető mutatók).

Webhely plasztikai sebészként: Így optimalizáld megfelelően a páciensszerzésért
2020-10-15

Így optimalizáld plasztikai sebészeti webhelyedet online marketingre

Plasztikai sebészként bizonyára te is minél kevesebb idődet szeretnéd marketinggel, és minél többet pácienseiddel tölteni. A legtöbb plasztikai szakember mindinkább magánpraxisa üzleti és persze gyakorlati részével foglalkozik, de persze erre csak akkor nyílik lehetőség, ha az embernek ügyfelei is vannak, akikkel üzletelhet. Ha szeretnéd kihasználni webhelyedet, hogy minél több pácienst vonzhass vele rendelőd küszöbére, akkor íme néhány tipp, ami kifejezetten ebben segít majd!

releváns hirdetések
2020-10-06

A releváns hirdetések befolyása

Az elmúlt hónapok során az emberek a megszokottnál is több időt töltöttek otthonuk biztonságában. Értelemszerűen ebben az időszakban jelentősen megugrott az online tartalomfogyasztás mértéke is, ideértve az online televíziózást és a közösségi média böngészését is.

E-kereskedelmi tippek
2020-09-29

10 örökérvényű e-kereskedelmi tipp kisvállalkozásoknak

Az e-kereskedelem egy folyamatosan változó, fejlődő terület, aminek mindig alkalmazkodnia kell a legújabb trendekhez, elvárásokhoz és technológiai újításokhoz. Mindebből az következik, hogy azok a kisvállalkozások, amelyek nem tudják tartani a tempót, könnyedén feledésbe merülhetnek.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!