Közösségi média marketing: 3 típus, amivel érdemes foglalkozni

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A közösségi média marketing három fajtája, amikkel megéri foglalkozni

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

influencer

A közösségi média marketing nem csak a megosztásokról és a kedvelésekről szól. Manapság nem elég csak néha kiposztolni egy magasztos gondolatot vagy egy mutatós képet, és azt remélni, hogy közönségednek tetszik majd. A közösségi média egy összetett világ, amelyben minden platform egy-egy önálló ökoszisztémaként üzemel.

A következőkben a közösségi média három olyan fajtájáról lesz szó, amelyekkel neked is megéri foglalkoznod, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni közösségi marketingedből. Persze azt is megértjük, ha nincs időd még ezzel is neked foglalkoznod. Ha úgy érzed szíveseb kiszerveznéd ezt a feladatot, kérd ajánlatunkat IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát! 

 

Influencer marketing

Influencereknek nevezzük azokat a személyeket, akik egy méretes, hűséget követőtábort gyűjtöttek maguk köré az interneten, általában egy adott témakörön belül. Az influencer marketing e személyek befolyását hasznosítja különféle termékek, szolgáltatások és márkák népszerűsítésére.

 

Bármilyen iparágban is tevékenykedsz, bizonyára vannak olyan személyek ezen a szakterületen, akik jelentős követőtáborral rendelkeznek, ami ad a véleményükre és megbízik bennük. Ezek lehetnek közösségi médiás személyiségek, szerzők vagy akár szakértők is. Olyan emberek, akiktől sokat tanulhatsz, és akik nagyon értékes üzleti partnereid lehetnek.

 

Az influencer marketing fő célja elérni egy nagyobb, érdeklődő közönséget, méghozzá úgy, hogy marketingüzeneteidet egy hiteles, megbízható személy közvetíti e közönség számára. Persze ehhez meg kell állapodnod az adott influencerrel, és bizonyítanod kell neki, hogy olyasmihez adja majd a nevét, ami az ő közönsége számára is értékes lehet.

 

Érdemes tehát elkezdeni egy pozitív kapcsolatot kiépíteni azokkal a személyekkel, akik ideális influencerek lehetnek márkád számára. Válaszolj a bejegyzéseikre, és oszd meg azokat a tartalmaikat, amikről úgy véled, hogy saját közönségedet is érdekelnék. Mindez segít majd felhívni a figyelmet magadra, méghozzá rögtön azzal, hogy segítesz nekik.

 

Ez után kezdd el saját tartalmaidba is beépítened őket: idézz tőlük, linkelj a bejegyzéseikre, vedd be őket szakértői véleményeket összesítő cikkeidbe, és így tovább. Ha sikerül kapcsolatot teremtened velük, akkor egy-egy élő online interjút is közvetíthetsz velük.
 

A „sötét” közösségi média

A sötét közösségi média, bármilyen baljósan is hangzik, valójában csupán azokra a közösségi aktivitásokra és interakciókra utal, amiket nem tudsz nyomon követni. Ezek például azok az esetek, amikor valaki úgy osztja meg egy tartalmadat mással, hogy nem is tudsz róla, mert semmilyen statisztikában nem jelenik meg. Ha például valaki talál egy jó bejegyzést a Facebookon, és a Messengeren, vagy egy emailben küldi el valakinek, akkor nem fogod tudni, hogy az a valaki pontosan honnan értesült tartalmadról, ezek a kommunikációk ugyanis privátak, és nem követhetők.

 

A „sötét” megosztások tehát nem rossz dolgok, sőt, ugyan úgy segíthetnek népszerűsíteni márkádat, mint azok, amiket nyomon tudsz követni. Éppen ezért érdemes minél több lehetőséget kínálni a felhasználóknak, hogy minél több emberrel oszthassák meg tartalmaidat. Például elhelyezhetsz egy „Küldés emailben” gombot blogbejegyzéseid alatt, vagy helyezz el egy plusz gombot a közösségi megosztó gombok mellett, amire rányomva a felhasználóknak további lehetőségei nyílnak meg, hogy továbbítsák tartalmaidat.

 

Ezek mellett hírleveleidben is elhelyezhetsz közösségi megosztó gombokat, és egy felhívást, hogy a címzett küldje tovább az emailt valakinek, akit szerinte érdekelhet. Érdemes elhelyezni egy üzenetet is ezekben az emailekben, mint például „Valaki továbbította neked ezt az emailt? Iratkozz fel, hogy a többiről se maradj le a jövőben!” – vagy valami hasonlót.

 

A fizetett közösségi média

Érdemes továbbá elgondolkodnod a fizetett közösségi médiás opciókon is. Minden platform kínál valamilyen hirdetési lehetőséget, lehetővé téve ezzel a márkáknak, hogy minél több felhasználóhoz eljuttathassák marketingüzeneteiket – általában jóval többhöz, mint amennyien követik őket.

 

Persze óvatosnak kell lenned, hiszen a közösségi hirdetésekbe könnyű óriási összegeket fektetni, mindenféle látható eredmény nélkül. Győződj meg róla, hogy egy olyan platformon hirdess, ahol célközönséged aktívan jelen van, és célozd kifejezetten nekik reklámjaidat.

 

Vess egy pillantást legutóbb megírt tartalmadra, és gondolkodj el rajta, hogy kiket célozhatnál meg vele. Van egy olyan platform, ahol sokan érdeklődnének iránta? A legtöbb esetben jó eséllyel a Facebook lesz a válasz, hiszen temérdek felhasználója és páratlan célzási opciója van, ami nagyon precíz, hatékony hirdetési kampányokat tesz lehetővé. Persze ha úgy véled, hogy célközönséged más platformokat preferál, akkor használd azokat hirdetéseidhez.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!