Egy influencer vallomása - A márkákat csak a nagy számok érdeklik

Influencer marketing

Egy influencer vallomása - A márkákat csak a nagy számok érdeklik

Beatrix Szerző:
Beatrix

Ha számodra még új az influencer kifejezés, akkor röviden most elég annyi, hogy influencereknek nevezzük azokat az online személyiségeket, akik hűséges követőbázissal rendelkeznek. Az utóbbi években egyre több márka épített ki partnerkapcsolatot az ilyen influencerekkel, hogy termékeiket és/vagy szolgáltatásaikat rajtuk keresztül népszerűsíthessék azok közönségének.

Influencer marketing

A népszerű személyek közreműködésével történő imázs vagy brand építés nem újkeletű dolog. Régen szponzorációnak hívtuk. Szponzoráció, vagyis támogatás. Egy-egy márka úgy népszerűsítette magát, hogy olyan hírességek, sportolók, művészek mögé álltak termékükkel, akik valamilyen formában azt az értéket képviselték amelyet ők maguk is közvetítettek. Ez egy olyan üzlet , ahol az összes fél jól járt. Még a végfelhasználó is. Az influencer marketinggel gyakran csak az influencer jár jól. A robotokkal összeszedett több tízezer követő megtéveszti a márkát, aki sok esetben csak a számokat nézi. A valós követőket pedig becsapják amikor a termékelőnyöket úgy állítják be, mintha az egy szimpla vélemény lenne nem pedig egy jól megkomponált marketingüzenet része.

 

A véleményvezérekkel továbbá az a baj, hogy tulajdonképpen nincs is véleményük. Igazából semmit nem tettek le az asztalra. Kétszer kifésülték reggel a hajukat majd erről egy kétórás videót készítettek, kipróbálták annak a márkának a krémjét, amelyiket előbb hozta reggel a postás és közben indítottak egy követő szerző robotot. 

 

De vajon kik a követői ezeknek az influencereknek? Vajon igazi emberek vagy csak fake felhasználók? Vajon vásárlóképes közönséghez jut el az üzenet? Vajon nem ártunk a márkánknak azzal, hogy az influencerünk másnap már a konkurenciát “keni a fejére”? 

 

Külföldi forrásból hoztunk most egy olyan influencerrel készült interjút, amiben megismerhetjük az IGAZI influencerek világát és azt, hogy miért fog hamarosan leáldozni, ennek az egyébként remek eredményeket hozó marketing eszköznek.

A Digiday.com „Vallomások” szériájában egy olyan Instagramon tevékenykedő divatinfluencer véleményét publikálta (névtelenül), akinek elmondása szerint elege lett a marketing ezen ágazatából.

A következő a Digiday.com által megszerkesztett és publikált párbeszéd fordítása.

 

Hogyan lettél influencer?


Több karrierem is volt. Modellkedtem és filmekben is szerepeltem, és ezekből lettek követőim, szóval nem vagyok hagyományos influencer. Sok influencernek, akiket a márkák használnak, az Instagram az egyetlen karrierjük. Egy tündérmeseszerű életet festenek magukról.

 

Szóval hol lépnek a képbe a robotok?


A márkák egyre nagyobb nyomást gyakorolnak az influencerekre és az ügynökségek azt követelik, hogy több követőt szerezzenek maguknak, ezzel arra erőltetik őket, hogy olyan robotokat használjanak, amik helyetted kedvelik a képeket. Néhány évvel ezelőtt mindenki természetesen növekedett. Miután a márkák elkezdtek fizetni a dolgokért, ezek az emberek rájöttek, hogy követőket is eladhatnak az embereknek. 


Hogy jött fel a robot-téma?


Rengetegféle közösségi média menedzsment ügynökség létezik. Voltak megbeszéléseim olyan emberekkel, akik azt mondták, hogy egyedül akarják kezelni az embereket, és megemlítették, hogy léteznek olyan ügynökségek, amik segítenek nagyobb közösségi követőbázist szerezni. Ha fizetned kell érte, akkor az kamu.

 

Mennyire tudnak erről a márkák és az ügynökségek?


A márkák és az ügynökségek is utánanéznek a dolgoknak. Személyes találkozókat akarnak és információkat, hogy utánanézhessenek a követőidnek. Az átvilágítás a Fohr kártyás hitelesítéstől kezdve az Instagram ellenőrzésig sokféleképpen történhet. Egy márka vagy újságíró könnyedén rákattinthat a követőimre, arra a 100 ezerre, és ha látják, hogy minden ötödik ember profilja új és csak 10 követőjük van, akkor egyértelmű, hogy ezek kamuk.

 

Mik jelentenek továbbra is problémát?


Azok az Instagrammerek és influencerek, akik azt hiszik, hogy mindenkit átverhetnek. Szerintem ez tisztességtelen dolog és elég nagy szívás azoknak az embereknek, akik természetes módon szedték össze a követőiket. Azok elől veszik el a pénzt, akik igazán komolyan dolgoztak. Vannak tartalomkészítők akik nagyon keményen dolgoztak, és vannak olyan emberek, akiknek van öt követője, és mégis ők kapják meg helyettük a munkákat.

 

Gondolod, hogy te is estél már el munkalehetőségektől emiatt?


Szeretném azt gondolni, hogy nem. Nagyon megválogatom, hogy milyen márkákkal dolgozok együtt és mindig próbálom kiharcolni, hogy személyesen találkozom azokkal, akikkel együtt dolgozom. Persze nem vagyok Instagram modell. Az Instagram csak segített. De nem tudom, hogy miről maradok le.

 

Mi a véleményed az Instagramról a robotokra való odafigyelésen kívül

Az algoritmusnak köszönhetően ők választják ki, hogy szerintük mit akarsz látni. Ha követsz valakit, akkor azért csinálod, mert látni akarod a képeit. Amikor feleannyi követőm volt, mint most, akkor 6-8000 kedvelést és 2000 hozzászólást kaptam egy-egy bejegyzésemre. Most átlagosan 3 000 kedvelésnél járok. Nem a legjobb dolog, hogy lényegében van egy követőbázisod, akik látni akarják a munkádat, és a Facebook meg az Instagram azt mondja, hogy „Nem, nem engedjük nekik, amíg nem fizetsz érte.”

Figyelmen kívül hagyták a tényt, hogy a hirdetők azért fizetnek az olyan embereknek, mint én, mert nekem olyan embereim vannak, akiket érdekel a munkám. De értem, hogy miért csinálják. A hirdetésből befolyó pénzt akarják. Egyszerűen egy adót is kivethettek volna az emberekre. 300 ezer dollárom jött össze tavaly a különböző aktiválásokból, szóval, ha az Instagram tőlem kérné el annak a 10%-át… akkor azzal többet keresnének, mint amennyit öt márkától kérnek el egy hirdetésért.

 

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok