Fogászati kérdés: Számít-e a közösségi média a SEO-ban?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A közösségi média fontos szerepe a fogászati SEO-ban

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Réges-rég óta folyik a vita arról, hogy a közösségi média befolyásolja-e közvetlenül egy webhely SEO-ját, vagy sem. SEO alatt természetesen keresőoptimalizálást értünk, aminek a célja az, hogy egy webhely minél magasabban jelenjen meg a találatok között, amikor egy felhasználó rákeres valamilyen kapcsolódó témára.

SEO nélkül egy fogászati praxis sokkal nehezebben érvényesül az interneten, így nem csoda, hogy a marketingesek mindent bevetnek, hogy minél hatékonyabban optimalizálhassák ügyfeleik webhelyeit. Nem csoda tehát, hogy olyan sokan próbálják kideríteni, hogy van-e közvetlen köze a közösségi médiának a SEO-hoz.

Habár két különböző területről van szó a digitális marketing világában, a közösségi médiának igenis lehet szerepe a keresőoptimalizálásban, méghozzá több okból is – ezeket soroljuk fel az alábbiakban!

 

1. A közösségi médiás profilok javítják a rangsorolásokat

A Google egyik volt vezetője, Eric Schmidt szerint „A keresési találatok között magasabb rangsorolást kapnak azok az információk, amelyekhez hitelesített közösségi profilok (pl. Facebook vagy Twitter) csatolhatók, mint azok, amelyekhez nem köthető ilyen hitelesítés”.

Érdemes tehát hitelesített profillal használni a közösségi médiás platformokat, ugyanis a Google előnyben részesítheti azokat a tartalmakat, amelyek visszavezethetők ezekre a profilokra.

 

2. A közösségi média jelentheti az új Google-t

Ha valaki manapság rá szeretne keresni fogászatodra, akkor jó eséllyel a Facebookon néznek utánad először (vagy épp a Twitteren). Fontos, hogy felismerhető közösségi profilokat hozz létre praxisodnak minden platformon, amin jelen vagy. Ügyelj rá, hogy minden platformon csak egy profillal vagy oldallal légy jelen, és hogy könnyű legyen ráismerni ezekre, bárhol is nézelődnek a felhasználók.

 

3. A közösségi média befolyása egyre csak nő

Habár manapság talán nem érződik olyan jelentősnek a közösségi média orvosi SEO-ra gyakorolt hatása, csak idő kérdése, hogy a közösségi jelek egyre fontosabb szerepet kapjanak a rangsorolásban. Még ha nem is a közösségi jelenlét a legfontosabb optimalizálási tényezők, a közösségi média marketinggel önmagában is rengeteg új pácienst szerezhetsz praxisodnak.

 

4. Köztudott, hogy a Bing közösségi jeleket is használ a rangsoroláshoz

Habár a Bing elmarad a Google népszerűségétől, a keresőmotort így is rengetegen használják világszerte – az Egyesült Államokban például 2018-ban a keresések 33%-át azon végezték a felhasználók. Ha mindez nem lenne elég, a Bing nyíltan kijelentette, hogy a rangsorolásban a különböző közösségi jeleket is figyelembe veszik (kedvelések, megosztások, stb.)

 

5. A közösségi médián terjesztett tartalmakkal visszahivatkozásokat szerezhetsz

Ahogy tartalmaid a közösségi médián egyre több emberhez eljutnak a hozzászólások és megosztások útján, úgy egyre nő az esélye annak is, hogy valaki hivatkozik majd rájuk saját webhelyén vagy blogján. Az ilyen hivatkozások rengeteget segíthetnek a rangsorolásban, különösen ha releváns, elismert webhelyek helyezik el őket.

Továbbá, ahogy az emberek egyre többször találkoznak márkáddal kedvenc közösségi platformjukon, annál jobban rögzül majd a márka neve az emlékezetükben. Ennek köszönhetően valószínűbb, hogy a te találataidra kattintanak majd rá a Google keresései között – „Erről a márkáról már sokat hallottam, biztos érdemes megnézni, hogy mit kínálnak…”
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!