Fogászati kérdés: Számít-e a közösségi média a SEO-ban?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A közösségi média fontos szerepe a fogászati SEO-ban

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Réges-rég óta folyik a vita arról, hogy a közösségi média befolyásolja-e közvetlenül egy webhely SEO-ját, vagy sem. SEO alatt természetesen keresőoptimalizálást értünk, aminek a célja az, hogy egy webhely minél magasabban jelenjen meg a találatok között, amikor egy felhasználó rákeres valamilyen kapcsolódó témára.

SEO nélkül egy fogászati praxis sokkal nehezebben érvényesül az interneten, így nem csoda, hogy a marketingesek mindent bevetnek, hogy minél hatékonyabban optimalizálhassák ügyfeleik webhelyeit. Nem csoda tehát, hogy olyan sokan próbálják kideríteni, hogy van-e közvetlen köze a közösségi médiának a SEO-hoz.

Habár két különböző területről van szó a digitális marketing világában, a közösségi médiának igenis lehet szerepe a keresőoptimalizálásban, méghozzá több okból is – ezeket soroljuk fel az alábbiakban!

 

1. A közösségi médiás profilok javítják a rangsorolásokat

A Google egyik volt vezetője, Eric Schmidt szerint „A keresési találatok között magasabb rangsorolást kapnak azok az információk, amelyekhez hitelesített közösségi profilok (pl. Facebook vagy Twitter) csatolhatók, mint azok, amelyekhez nem köthető ilyen hitelesítés”.

Érdemes tehát hitelesített profillal használni a közösségi médiás platformokat, ugyanis a Google előnyben részesítheti azokat a tartalmakat, amelyek visszavezethetők ezekre a profilokra.

 

2. A közösségi média jelentheti az új Google-t

Ha valaki manapság rá szeretne keresni fogászatodra, akkor jó eséllyel a Facebookon néznek utánad először (vagy épp a Twitteren). Fontos, hogy felismerhető közösségi profilokat hozz létre praxisodnak minden platformon, amin jelen vagy. Ügyelj rá, hogy minden platformon csak egy profillal vagy oldallal légy jelen, és hogy könnyű legyen ráismerni ezekre, bárhol is nézelődnek a felhasználók.

 

3. A közösségi média befolyása egyre csak nő

Habár manapság talán nem érződik olyan jelentősnek a közösségi média orvosi SEO-ra gyakorolt hatása, csak idő kérdése, hogy a közösségi jelek egyre fontosabb szerepet kapjanak a rangsorolásban. Még ha nem is a közösségi jelenlét a legfontosabb optimalizálási tényezők, a közösségi média marketinggel önmagában is rengeteg új pácienst szerezhetsz praxisodnak.

 

4. Köztudott, hogy a Bing közösségi jeleket is használ a rangsoroláshoz

Habár a Bing elmarad a Google népszerűségétől, a keresőmotort így is rengetegen használják világszerte – az Egyesült Államokban például 2018-ban a keresések 33%-át azon végezték a felhasználók. Ha mindez nem lenne elég, a Bing nyíltan kijelentette, hogy a rangsorolásban a különböző közösségi jeleket is figyelembe veszik (kedvelések, megosztások, stb.)

 

5. A közösségi médián terjesztett tartalmakkal visszahivatkozásokat szerezhetsz

Ahogy tartalmaid a közösségi médián egyre több emberhez eljutnak a hozzászólások és megosztások útján, úgy egyre nő az esélye annak is, hogy valaki hivatkozik majd rájuk saját webhelyén vagy blogján. Az ilyen hivatkozások rengeteget segíthetnek a rangsorolásban, különösen ha releváns, elismert webhelyek helyezik el őket.

Továbbá, ahogy az emberek egyre többször találkoznak márkáddal kedvenc közösségi platformjukon, annál jobban rögzül majd a márka neve az emlékezetükben. Ennek köszönhetően valószínűbb, hogy a te találataidra kattintanak majd rá a Google keresései között – „Erről a márkáról már sokat hallottam, biztos érdemes megnézni, hogy mit kínálnak…”
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!