Fogászati kérdés: Számít-e a közösségi média a SEO-ban?

Fogászati kérdés: Számít-e a közösségi média a SEO-ban?

A közösségi média fontos szerepe a fogászati SEO-ban

Réges-rég óta folyik a vita arról, hogy a közösségi média befolyásolja-e közvetlenül egy webhely SEO-ját, vagy sem. SEO alatt természetesen keresőoptimalizálást értünk, aminek a célja az, hogy egy webhely minél magasabban jelenjen meg a találatok között, amikor egy felhasználó rákeres valamilyen kapcsolódó témára.

Fogászati kérdés: Számít-e a közösségi média a SEO-ban?

SEO nélkül egy fogászati praxis sokkal nehezebben érvényesül az interneten, így nem csoda, hogy a marketingesek mindent bevetnek, hogy minél hatékonyabban optimalizálhassák ügyfeleik webhelyeit. Nem csoda tehát, hogy olyan sokan próbálják kideríteni, hogy van-e közvetlen köze a közösségi médiának a SEO-hoz.

Habár két különböző területről van szó a digitális marketing világában, a közösségi médiának igenis lehet szerepe a keresőoptimalizálásban, méghozzá több okból is – ezeket soroljuk fel az alábbiakban!

 

1. A közösségi médiás profilok javítják a rangsorolásokat

A Google egyik volt vezetője, Eric Schmidt szerint „A keresési találatok között magasabb rangsorolást kapnak azok az információk, amelyekhez hitelesített közösségi profilok (pl. Facebook vagy Twitter) csatolhatók, mint azok, amelyekhez nem köthető ilyen hitelesítés”.

Érdemes tehát hitelesített profillal használni a közösségi médiás platformokat, ugyanis a Google előnyben részesítheti azokat a tartalmakat, amelyek visszavezethetők ezekre a profilokra.

 

2. A közösségi média jelentheti az új Google-t

Ha valaki manapság rá szeretne keresni fogászatodra, akkor jó eséllyel a Facebookon néznek utánad először (vagy épp a Twitteren). Fontos, hogy felismerhető közösségi profilokat hozz létre praxisodnak minden platformon, amin jelen vagy. Ügyelj rá, hogy minden platformon csak egy profillal vagy oldallal légy jelen, és hogy könnyű legyen ráismerni ezekre, bárhol is nézelődnek a felhasználók.

 

3. A közösségi média befolyása egyre csak nő

Habár manapság talán nem érződik olyan jelentősnek a közösségi média orvosi SEO-ra gyakorolt hatása, csak idő kérdése, hogy a közösségi jelek egyre fontosabb szerepet kapjanak a rangsorolásban. Még ha nem is a közösségi jelenlét a legfontosabb optimalizálási tényezők, a közösségi média marketinggel önmagában is rengeteg új pácienst szerezhetsz praxisodnak.

 

4. Köztudott, hogy a Bing közösségi jeleket is használ a rangsoroláshoz

Habár a Bing elmarad a Google népszerűségétől, a keresőmotort így is rengetegen használják világszerte – az Egyesült Államokban például 2018-ban a keresések 33%-át azon végezték a felhasználók. Ha mindez nem lenne elég, a Bing nyíltan kijelentette, hogy a rangsorolásban a különböző közösségi jeleket is figyelembe veszik (kedvelések, megosztások, stb.)

 

5. A közösségi médián terjesztett tartalmakkal visszahivatkozásokat szerezhetsz

Ahogy tartalmaid a közösségi médián egyre több emberhez eljutnak a hozzászólások és megosztások útján, úgy egyre nő az esélye annak is, hogy valaki hivatkozik majd rájuk saját webhelyén vagy blogján. Az ilyen hivatkozások rengeteget segíthetnek a rangsorolásban, különösen ha releváns, elismert webhelyek helyezik el őket.

Továbbá, ahogy az emberek egyre többször találkoznak márkáddal kedvenc közösségi platformjukon, annál jobban rögzül majd a márka neve az emlékezetükben. Ennek köszönhetően valószínűbb, hogy a te találataidra kattintanak majd rá a Google keresései között – „Erről a márkáról már sokat hallottam, biztos érdemes megnézni, hogy mit kínálnak…”
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok