A SEO az online marketing egyik legfontosabb területe, aminek hatékony kivitelezéséhez pénzt és időt kell befektetned. Van azonban, amit Te magad is meg tudsz csinálni!
![seo tippek seo tippek](images/uploads/nodepic/2/14/1355/koltseghatekony-seo-tippek.jpg?t=2083868103)
Ha nem érsz rá ezzel foglalkozni, de hajlandó vagy fizetni azért, hogy valaki más levegye ezt a terhet a válladról, akkor egy online marketing ügynökség jelenti majd a megoldást számodra. Ebben mi is tudunk segíteni, kérd ajánlatunkat IDE kattintva! A SEO egy többszintű folyamatrendszer, amely komoly eredményeket hozhat – azonban ahhoz többet kell tenned a lenti tippeknél. Ha viszont most csak egy kis időt tudsz ráfordítani, ezekkel is segítheted megjelenésed a Google-ben!
1. Javítsd a title címkéket
Először is nézd meg a legmagasabb szintű kategóriaoldalakat webhelyeden. Ezek az oldalak általában lényegesen több organikus forgalmat képesek bevonzani, mint az egyes termékoldalak.
Néha elég csak egy apró, logikus javítást végrehajtani a title címkén, hogy komoly eredményeket érhess el. Ez különösen akkor igaz, ha e-kereskedelmi platformod automatikus címeket hoz létre az oldal tartalma alapján, és a webhely nevét is hozzácsatolja ahhoz.
Ha például az automatikus rendszer hibázik, és az oldal címe „Női – Webhelynév” lesz, akkor nincs más dolgod, mint szimplán kiegészíteni: „Női cipők – Webhelyén”.
2. Foglalkozz a kulcsszókutatással
Egy jó SEO stratégiához több okból is szükség van a kulcsszókutatásra. A kutatás során kiderítheted, hogy célközönséged milyen kifejezéseket használ a kereséshez; hogy mely kulcsszavakat célozd meg ezek közül; és hogy mekkora kereslet van a termékeidre.
A marketingesek hajlamosak hasukra csapva eldönteni, hogy szerintük milyen nyelvezetet használ célközönségük, és ez alapján kiválasztani a megcélzott kulcsszavakat. Ez általában nem túl eredményes, tehát megéri időt szakítani a kulcsszókutatásra
A legjobb kulcsszókutató eszközök azt is megmutatják, hogy nagyjából mekkora az érdeklődés egy-egy kulcsszó iránt. A google ads Kulcsszótervezője is ilyen, és habár az adatok nem mindig tűpontosak, az eszköz teljesen ingyenesen használható.
3. Ismerkedj meg a versenytársaiddal
Derítsd ki, hogy kik organikus versenytársaid. Itt nem csak azokra a webhelyekre kell gondolni, amelyek hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak, mint te, hanem azokra is, amelyek hasznos információkat kínálnak az adott területről. Ezek a webhelyek szintén azokra a kulcsszavakra igyekeznek jól rangsorolni. mint Te.
Ahogy a többi találatot vizsgálgatod, tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:
• Mit csinálnak jól, hogy ilyen jól rangsorolnak?
• Milyen tartalomtémákat fednek le, amiket én nem?
• Milyen webhelyszerkezetet használnak a legértékesebb kulcsszavak megcélzásához?
• Hogyan ösztönzik aktivitásra a látogatókat?
Mindemellett vizsgáld meg a termékeikről írt visszajelzéseket és közösségi médiás tevékenységeiket is, hogy kiderítsd, mivel nyerik el célközönségük figyelmét.
4. Oszd szét a kulcsszavakat
Miután kiderítetted, hogy mire vágynak ideális ügyfeleid, és hogy milyen kulcsszavakkal keresnek rá ezekre a dolgokra, rendeld hozzá ezeket a kulcsszavakat webhelyed megfelelő oldalaihoz.
Készíts egy táblázatot minden fontosabb oldalról webhelyeden és írd hozzájuk a legfontosabb elsődleges és másodlagos kulcsszavakat. Készíts új oldalakat azon kulcsszavak számára, amikhez nem találsz passzoló tartalmat a meglévők között.
Ne felejts el hosszabb, „long tail” kulcsszavakat használni, amikre kevesebben keresnek ugyan, de általában sokkal határozottabb keresőszándék áll mögöttük.
5. Végezz általános optimalizálást
Ha elkészült a táblázatod, akkor ideje ez alapján optimalizálnod webhelyedet:
• Frissítsd a listában szereplő oldalak tartalmait az összeírt kulcsszavakkal.
• Készíts új oldalakat azoknak a kifejezéseknek, amikhez nem találtál passzoló tartalmakat.
• Ha még nincs ilyened, akkor alakíts ki egy olyan részleget webhelyeden, ahová rendszeresen új, kulcsszavakban gazdag tartalmakat tölthetsz fel. Egy blog például kiváló erre a célra.
A kulcsszavak az oldalak legfontosabb mezőiben jelenjenek meg – a title címkében, a meta leírásokban, illetve a fő szöveges tartalomban. Ha az oldalakon képek is szerepelnek, akkor azok ALT címkéjébe is fogalmazd bele a legfontosabb releváns kulcsszavakat.
6. Készíts rendszeresen új tartalmakat
Készíts rendszeresen olyan tartalmakat, amik érdeklik célközönségedet. Nem muszáj minden nap új blogbejegyzést írnod, hiszen ez nem realisztikus a legtöbb e-kereskedelmi webhely számára. Érdemes azonban legalább heti 1-2 alkalommal foglalkoznod blogod frissítésével, lehetőleg minden héten ugyan azokon a napokon.
Fontos továbbá észben tartani, hogy a tartalom nem feltétlenül csak szöveges cikkeket jelenthet. A képek, illusztrációk, útmutató videók és egyéb tartalmak mind hasznosak lehetnek vevőid számára. A cél az, hogy rendszeresen valami értéket kínálj nekik, hogy legyen miért újra és újra visszatérniük webhelyedre.
7. Erősítsd meg webhelyed linkértékét
Webhelyed linkértékét a rá hivatkozó, releváns, tekintélyes domainek száma határozza meg. Tehát minél több elismert webhely linkel a tiédre, annál hitelesebb leszel te is a keresőmotorok (pl. a Google) szemében. Ilyen értékes hivatkozásokat többféleképpen is szerezhetsz.
A tartalommarketing során például szöveges, képes, videós és egyéb tartalmakat készítesz webhelyedre, amiket célközönséged (remélhetőleg) hasznosnak vél majd. Minél többen találnak rá ezekre a tartalmakra, annál valószínűbb, hogy más webhelyek is hivatkoznak rájuk egy link formájában, ami megerősíti majd saját domained linkértékét.
Míg a hasznos tartalmak idővel „maguktól” is új linkeket gyűjtenek webhelyed számára, aktívan is megpróbálhatsz hivatkozásokat szerezni. Ez általában az alábbi módon zajlik (nagy vonalakban):
1. Keress releváns témájú, tekintélyes webhelyeket.
2. Keress olyan tartalmakat saját webhelyeden, amik hasznosak (pl. forrásként) lehetnének a kiszemelt webhely számára.
3. Vedd fel a kapcsolatot a webhely szerkesztőségével, és érdeklődd meg, hogy milyen együttműködés keretei között kaphatnál egy hivatkozást a webhelytől.
8. Építsd ki közösségi médiás hálózatodat
A közösségi média segít kapcsolatba lépni közönségeddel. Ha rendszeresen ápolod is ezeket a kapcsolatokat, akkor többen és gyakrabban látják majd tartalmaidat is, tehát nagyobb lesz az esélye, hogy új linkeket szerezhetsz rájuk.
A fogyasztókkal foglalkozó márkák főleg a Facebookon, az Instagramon és a Twitteren érhetnek el látványos sikereket, míg a B2B cégek általában a Twitteren, a Facebookon és a LinkedInen aktívak.
Amennyiben márkád videókat is készít ügyfelei számára, a YouTube-on is érdemes aktív lenni.
9. Ügyelj az analitikára
Ha tudni szeretnéd, hogy SEO erőfeszítéseid kifizetődnek-e, akkor tudnod kell, hogy hogyan kövesd nyomon teljesítményedet. Ehhez valamilyen analitikai eszközre lesz szükséged, és ha a Google Analytics már aktív webhelyeden, akkor érdemes lesz azt használni.
Az Analytics felületén többek között megtekintheted, hogy webhelyed mely oldalai voltak a legnépszerűbbek egy adott időszakban, illetve, hogy az egyes oldalak honnan kapják a forgalmukat.
Ha arra vagy kíváncsi, hogy a felhasználók milyen kulcsszavakra rákeresve találnak rá webhelyedre, azt a Google Search Console-on keresztül derítheted ki, de tartsd észben, hogy egyik ilyen eszköz sem képes minden kulcsszóadatot pontosan felsorolni neked, ugyanis a Google már évek óta titkosítja ezek nagy részét.
10. Olvass SEO blogokat
Az interneten remek magyar nyelvű SEO blogokat is találsz, amik segítenek naprakészek maradni a legújabb SEO hírekkel kapcsolatban, illetve tippeket és trükköket is megosztanak (mint például ez a cikk is, amit épp olvasol).
11. Kérdezz!
Több magyar SEO közösség is működik az interneten, ahol a webmesterek és SEO szakemberek megvitathatják a legújabb trendeket, illetve segítséget kérdéseket tehetnek fel és válaszolhatnak meg egymásnak.