Költséghatékony SEO tippek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

11 egyszerű SEO tipp, amikkel komoly pénzt spórolhatsz

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A SEO az online marketing egyik legfontosabb területe, aminek hatékony kivitelezéséhez pénzt és időt kell befektetned. Van azonban, amit Te magad is meg tudsz csinálni! 

Ha nem érsz rá ezzel foglalkozni, de hajlandó vagy fizetni azért, hogy valaki más levegye ezt a terhet a válladról, akkor egy online marketing ügynökség jelenti majd a megoldást számodra. Ebben mi is tudunk segíteni, kérd ajánlatunkat IDE kattintva! A SEO egy többszintű folyamatrendszer, amely komoly eredményeket hozhat – azonban ahhoz többet kell tenned a lenti tippeknél. Ha viszont most csak egy kis időt tudsz ráfordítani, ezekkel is segítheted megjelenésed a Google-ben! 

 

1. Javítsd a title címkéket

Először is nézd meg a legmagasabb szintű kategóriaoldalakat webhelyeden. Ezek az oldalak általában lényegesen több organikus forgalmat képesek bevonzani, mint az egyes termékoldalak.


Néha elég csak egy apró, logikus javítást végrehajtani a title címkén, hogy komoly eredményeket érhess el. Ez különösen akkor igaz, ha e-kereskedelmi platformod automatikus címeket hoz létre az oldal tartalma alapján, és a webhely nevét is hozzácsatolja ahhoz.


Ha például az automatikus rendszer hibázik, és az oldal címe „Női – Webhelynév” lesz, akkor nincs más dolgod, mint szimplán kiegészíteni: „Női cipők – Webhelyén”.

 

2. Foglalkozz a kulcsszókutatással

Egy jó SEO stratégiához több okból is szükség van a kulcsszókutatásra. A kutatás során kiderítheted, hogy célközönséged milyen kifejezéseket használ a kereséshez; hogy mely kulcsszavakat célozd meg ezek közül; és hogy mekkora kereslet van a termékeidre.


A marketingesek hajlamosak hasukra csapva eldönteni, hogy szerintük milyen nyelvezetet használ célközönségük, és ez alapján kiválasztani a megcélzott kulcsszavakat. Ez általában nem túl eredményes, tehát megéri időt szakítani a kulcsszókutatásra


A legjobb kulcsszókutató eszközök azt is megmutatják, hogy nagyjából mekkora az érdeklődés egy-egy kulcsszó iránt. A Google Ads Kulcsszótervezője is ilyen, és habár az adatok nem mindig tűpontosak, az eszköz teljesen ingyenesen használható.
 

3. Ismerkedj meg a versenytársaiddal

Derítsd ki, hogy kik organikus versenytársaid. Itt nem csak azokra a webhelyekre kell gondolni, amelyek hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak, mint te, hanem azokra is, amelyek hasznos információkat kínálnak az adott területről. Ezek a webhelyek szintén azokra a kulcsszavakra igyekeznek jól rangsorolni. mint Te.
Ahogy a többi találatot vizsgálgatod, tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:
•    Mit csinálnak jól, hogy ilyen jól rangsorolnak?
•    Milyen tartalomtémákat fednek le, amiket én nem?
•    Milyen webhelyszerkezetet használnak a legértékesebb kulcsszavak megcélzásához?
•    Hogyan ösztönzik aktivitásra a látogatókat?

 

Mindemellett vizsgáld meg a termékeikről írt visszajelzéseket és közösségi médiás tevékenységeiket is, hogy kiderítsd, mivel nyerik el célközönségük figyelmét.

 

4. Oszd szét a kulcsszavakat

Miután kiderítetted, hogy mire vágynak ideális ügyfeleid, és hogy milyen kulcsszavakkal keresnek rá ezekre a dolgokra, rendeld hozzá ezeket a kulcsszavakat webhelyed megfelelő oldalaihoz.


Készíts egy táblázatot minden fontosabb oldalról webhelyeden és írd hozzájuk a legfontosabb elsődleges és másodlagos kulcsszavakat. Készíts új oldalakat azon kulcsszavak számára, amikhez nem találsz passzoló tartalmat a meglévők között.


Ne felejts el hosszabb, „long tail” kulcsszavakat használni, amikre kevesebben keresnek ugyan, de általában sokkal határozottabb keresőszándék áll mögöttük.

 

5. Végezz általános optimalizálást

Ha elkészült a táblázatod, akkor ideje ez alapján optimalizálnod webhelyedet:
•    Frissítsd a listában szereplő oldalak tartalmait az összeírt kulcsszavakkal.
•    Készíts új oldalakat azoknak a kifejezéseknek, amikhez nem találtál passzoló tartalmakat.
•    Ha még nincs ilyened, akkor alakíts ki egy olyan részleget webhelyeden, ahová rendszeresen új, kulcsszavakban gazdag tartalmakat tölthetsz fel. Egy blog például kiváló erre a célra.
 

A kulcsszavak az oldalak legfontosabb mezőiben jelenjenek meg – a title címkében, a meta leírásokban, illetve a fő szöveges tartalomban. Ha az oldalakon képek is szerepelnek, akkor azok ALT címkéjébe is fogalmazd bele a legfontosabb releváns kulcsszavakat.

 

6. Készíts rendszeresen új tartalmakat

Készíts rendszeresen olyan tartalmakat, amik érdeklik célközönségedet. Nem muszáj minden nap új blogbejegyzést írnod, hiszen ez nem realisztikus a legtöbb e-kereskedelmi webhely számára. Érdemes azonban legalább heti 1-2 alkalommal foglalkoznod blogod frissítésével, lehetőleg minden héten ugyan azokon a napokon.


Fontos továbbá észben tartani, hogy a tartalom nem feltétlenül csak szöveges cikkeket jelenthet. A képek, illusztrációk, útmutató videók és egyéb tartalmak mind hasznosak lehetnek vevőid számára. A cél az, hogy rendszeresen valami értéket kínálj nekik, hogy legyen miért újra és újra visszatérniük webhelyedre.

 

7. Erősítsd meg webhelyed linkértékét

Webhelyed linkértékét a rá hivatkozó, releváns, tekintélyes domainek száma határozza meg. Tehát minél több elismert webhely linkel a tiédre, annál hitelesebb leszel te is a keresőmotorok (pl. a Google) szemében. Ilyen értékes hivatkozásokat többféleképpen is szerezhetsz.
A tartalommarketing során például szöveges, képes, videós és egyéb tartalmakat készítesz webhelyedre, amiket célközönséged (remélhetőleg) hasznosnak vél majd. Minél többen találnak rá ezekre a tartalmakra, annál valószínűbb, hogy más webhelyek is hivatkoznak rájuk egy link formájában, ami megerősíti majd saját domained linkértékét.


Míg a hasznos tartalmak idővel „maguktól” is új linkeket gyűjtenek webhelyed számára, aktívan is megpróbálhatsz hivatkozásokat szerezni. Ez általában az alábbi módon zajlik (nagy vonalakban):
1.    Keress releváns témájú, tekintélyes webhelyeket.
2.    Keress olyan tartalmakat saját webhelyeden, amik hasznosak (pl. forrásként) lehetnének a kiszemelt webhely számára.
3.    Vedd fel a kapcsolatot a webhely szerkesztőségével, és érdeklődd meg, hogy milyen együttműködés keretei között kaphatnál egy hivatkozást a webhelytől.

 

8. Építsd ki közösségi médiás hálózatodat

A közösségi média segít kapcsolatba lépni közönségeddel. Ha rendszeresen ápolod is ezeket a kapcsolatokat, akkor többen és gyakrabban látják majd tartalmaidat is, tehát nagyobb lesz az esélye, hogy új linkeket szerezhetsz rájuk.
A fogyasztókkal foglalkozó márkák főleg a Facebookon, az Instagramon és a Twitteren érhetnek el látványos sikereket, míg a B2B cégek általában a Twitteren, a Facebookon és a LinkedInen aktívak.


Amennyiben márkád videókat is készít ügyfelei számára, a YouTube-on is érdemes aktív lenni.

 

9. Ügyelj az analitikára

Ha tudni szeretnéd, hogy SEO erőfeszítéseid kifizetődnek-e, akkor tudnod kell, hogy hogyan kövesd nyomon teljesítményedet. Ehhez valamilyen analitikai eszközre lesz szükséged, és ha a Google Analytics már aktív webhelyeden, akkor érdemes lesz azt használni.


Az Analytics felületén többek között megtekintheted, hogy webhelyed mely oldalai voltak a legnépszerűbbek egy adott időszakban, illetve, hogy az egyes oldalak honnan kapják a forgalmukat.


Ha arra vagy kíváncsi, hogy a felhasználók milyen kulcsszavakra rákeresve találnak rá webhelyedre, azt a Google Search Console-on keresztül derítheted ki, de tartsd észben, hogy egyik ilyen eszköz sem képes minden kulcsszóadatot pontosan felsorolni neked, ugyanis a Google már évek óta titkosítja ezek nagy részét.

 

10. Olvass SEO blogokat

Az interneten remek magyar nyelvű SEO blogokat is találsz, amik segítenek naprakészek maradni a legújabb SEO hírekkel kapcsolatban, illetve tippeket és trükköket is megosztanak (mint például ez a cikk is, amit épp olvasol).

 

11. Kérdezz!

Több magyar SEO közösség is működik az interneten, ahol a webmesterek és SEO szakemberek megvitathatják a legújabb trendeket, illetve segítséget kérdéseket tehetnek fel és válaszolhatnak meg egymásnak. 

 

 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!