Költséghatékony SEO tippek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

11 egyszerű SEO tipp, amikkel komoly pénzt spórolhatsz

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A SEO az online marketing egyik legfontosabb területe, aminek hatékony kivitelezéséhez pénzt és időt kell befektetned. Van azonban, amit Te magad is meg tudsz csinálni! 

Ha nem érsz rá ezzel foglalkozni, de hajlandó vagy fizetni azért, hogy valaki más levegye ezt a terhet a válladról, akkor egy online marketing ügynökség jelenti majd a megoldást számodra. Ebben mi is tudunk segíteni, kérd ajánlatunkat IDE kattintva! A SEO egy többszintű folyamatrendszer, amely komoly eredményeket hozhat – azonban ahhoz többet kell tenned a lenti tippeknél. Ha viszont most csak egy kis időt tudsz ráfordítani, ezekkel is segítheted megjelenésed a Google-ben! 

 

1. Javítsd a title címkéket

Először is nézd meg a legmagasabb szintű kategóriaoldalakat webhelyeden. Ezek az oldalak általában lényegesen több organikus forgalmat képesek bevonzani, mint az egyes termékoldalak.


Néha elég csak egy apró, logikus javítást végrehajtani a title címkén, hogy komoly eredményeket érhess el. Ez különösen akkor igaz, ha e-kereskedelmi platformod automatikus címeket hoz létre az oldal tartalma alapján, és a webhely nevét is hozzácsatolja ahhoz.


Ha például az automatikus rendszer hibázik, és az oldal címe „Női – Webhelynév” lesz, akkor nincs más dolgod, mint szimplán kiegészíteni: „Női cipők – Webhelyén”.

 

2. Foglalkozz a kulcsszókutatással

Egy jó SEO stratégiához több okból is szükség van a kulcsszókutatásra. A kutatás során kiderítheted, hogy célközönséged milyen kifejezéseket használ a kereséshez; hogy mely kulcsszavakat célozd meg ezek közül; és hogy mekkora kereslet van a termékeidre.


A marketingesek hajlamosak hasukra csapva eldönteni, hogy szerintük milyen nyelvezetet használ célközönségük, és ez alapján kiválasztani a megcélzott kulcsszavakat. Ez általában nem túl eredményes, tehát megéri időt szakítani a kulcsszókutatásra


A legjobb kulcsszókutató eszközök azt is megmutatják, hogy nagyjából mekkora az érdeklődés egy-egy kulcsszó iránt. A Google Ads Kulcsszótervezője is ilyen, és habár az adatok nem mindig tűpontosak, az eszköz teljesen ingyenesen használható.
 

3. Ismerkedj meg a versenytársaiddal

Derítsd ki, hogy kik organikus versenytársaid. Itt nem csak azokra a webhelyekre kell gondolni, amelyek hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak, mint te, hanem azokra is, amelyek hasznos információkat kínálnak az adott területről. Ezek a webhelyek szintén azokra a kulcsszavakra igyekeznek jól rangsorolni. mint Te.
Ahogy a többi találatot vizsgálgatod, tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:
•    Mit csinálnak jól, hogy ilyen jól rangsorolnak?
•    Milyen tartalomtémákat fednek le, amiket én nem?
•    Milyen webhelyszerkezetet használnak a legértékesebb kulcsszavak megcélzásához?
•    Hogyan ösztönzik aktivitásra a látogatókat?

 

Mindemellett vizsgáld meg a termékeikről írt visszajelzéseket és közösségi médiás tevékenységeiket is, hogy kiderítsd, mivel nyerik el célközönségük figyelmét.

 

4. Oszd szét a kulcsszavakat

Miután kiderítetted, hogy mire vágynak ideális ügyfeleid, és hogy milyen kulcsszavakkal keresnek rá ezekre a dolgokra, rendeld hozzá ezeket a kulcsszavakat webhelyed megfelelő oldalaihoz.


Készíts egy táblázatot minden fontosabb oldalról webhelyeden és írd hozzájuk a legfontosabb elsődleges és másodlagos kulcsszavakat. Készíts új oldalakat azon kulcsszavak számára, amikhez nem találsz passzoló tartalmat a meglévők között.


Ne felejts el hosszabb, „long tail” kulcsszavakat használni, amikre kevesebben keresnek ugyan, de általában sokkal határozottabb keresőszándék áll mögöttük.

 

5. Végezz általános optimalizálást

Ha elkészült a táblázatod, akkor ideje ez alapján optimalizálnod webhelyedet:
•    Frissítsd a listában szereplő oldalak tartalmait az összeírt kulcsszavakkal.
•    Készíts új oldalakat azoknak a kifejezéseknek, amikhez nem találtál passzoló tartalmakat.
•    Ha még nincs ilyened, akkor alakíts ki egy olyan részleget webhelyeden, ahová rendszeresen új, kulcsszavakban gazdag tartalmakat tölthetsz fel. Egy blog például kiváló erre a célra.
 

A kulcsszavak az oldalak legfontosabb mezőiben jelenjenek meg – a title címkében, a meta leírásokban, illetve a fő szöveges tartalomban. Ha az oldalakon képek is szerepelnek, akkor azok ALT címkéjébe is fogalmazd bele a legfontosabb releváns kulcsszavakat.

 

6. Készíts rendszeresen új tartalmakat

Készíts rendszeresen olyan tartalmakat, amik érdeklik célközönségedet. Nem muszáj minden nap új blogbejegyzést írnod, hiszen ez nem realisztikus a legtöbb e-kereskedelmi webhely számára. Érdemes azonban legalább heti 1-2 alkalommal foglalkoznod blogod frissítésével, lehetőleg minden héten ugyan azokon a napokon.


Fontos továbbá észben tartani, hogy a tartalom nem feltétlenül csak szöveges cikkeket jelenthet. A képek, illusztrációk, útmutató videók és egyéb tartalmak mind hasznosak lehetnek vevőid számára. A cél az, hogy rendszeresen valami értéket kínálj nekik, hogy legyen miért újra és újra visszatérniük webhelyedre.

 

7. Erősítsd meg webhelyed linkértékét

Webhelyed linkértékét a rá hivatkozó, releváns, tekintélyes domainek száma határozza meg. Tehát minél több elismert webhely linkel a tiédre, annál hitelesebb leszel te is a keresőmotorok (pl. a Google) szemében. Ilyen értékes hivatkozásokat többféleképpen is szerezhetsz.
A tartalommarketing során például szöveges, képes, videós és egyéb tartalmakat készítesz webhelyedre, amiket célközönséged (remélhetőleg) hasznosnak vél majd. Minél többen találnak rá ezekre a tartalmakra, annál valószínűbb, hogy más webhelyek is hivatkoznak rájuk egy link formájában, ami megerősíti majd saját domained linkértékét.


Míg a hasznos tartalmak idővel „maguktól” is új linkeket gyűjtenek webhelyed számára, aktívan is megpróbálhatsz hivatkozásokat szerezni. Ez általában az alábbi módon zajlik (nagy vonalakban):
1.    Keress releváns témájú, tekintélyes webhelyeket.
2.    Keress olyan tartalmakat saját webhelyeden, amik hasznosak (pl. forrásként) lehetnének a kiszemelt webhely számára.
3.    Vedd fel a kapcsolatot a webhely szerkesztőségével, és érdeklődd meg, hogy milyen együttműködés keretei között kaphatnál egy hivatkozást a webhelytől.

 

8. Építsd ki közösségi médiás hálózatodat

A közösségi média segít kapcsolatba lépni közönségeddel. Ha rendszeresen ápolod is ezeket a kapcsolatokat, akkor többen és gyakrabban látják majd tartalmaidat is, tehát nagyobb lesz az esélye, hogy új linkeket szerezhetsz rájuk.
A fogyasztókkal foglalkozó márkák főleg a Facebookon, az Instagramon és a Twitteren érhetnek el látványos sikereket, míg a B2B cégek általában a Twitteren, a Facebookon és a LinkedInen aktívak.


Amennyiben márkád videókat is készít ügyfelei számára, a YouTube-on is érdemes aktív lenni.

 

9. Ügyelj az analitikára

Ha tudni szeretnéd, hogy SEO erőfeszítéseid kifizetődnek-e, akkor tudnod kell, hogy hogyan kövesd nyomon teljesítményedet. Ehhez valamilyen analitikai eszközre lesz szükséged, és ha a Google Analytics már aktív webhelyeden, akkor érdemes lesz azt használni.


Az Analytics felületén többek között megtekintheted, hogy webhelyed mely oldalai voltak a legnépszerűbbek egy adott időszakban, illetve, hogy az egyes oldalak honnan kapják a forgalmukat.


Ha arra vagy kíváncsi, hogy a felhasználók milyen kulcsszavakra rákeresve találnak rá webhelyedre, azt a Google Search Console-on keresztül derítheted ki, de tartsd észben, hogy egyik ilyen eszköz sem képes minden kulcsszóadatot pontosan felsorolni neked, ugyanis a Google már évek óta titkosítja ezek nagy részét.

 

10. Olvass SEO blogokat

Az interneten remek magyar nyelvű SEO blogokat is találsz, amik segítenek naprakészek maradni a legújabb SEO hírekkel kapcsolatban, illetve tippeket és trükköket is megosztanak (mint például ez a cikk is, amit épp olvasol).

 

11. Kérdezz!

Több magyar SEO közösség is működik az interneten, ahol a webmesterek és SEO szakemberek megvitathatják a legújabb trendeket, illetve segítséget kérdéseket tehetnek fel és válaszolhatnak meg egymásnak. 

 

 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!