Képek keresőoptimalizálása: íme a legfontosabb tudnivalók a képek SEO-járól

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tippek a képek keresőoptimalizálásához a Google-tól

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A vizuális keresések, a Google képek szekciója egyre népszerűbb a felhasználók körében. Hogy tudod felkészíteni rá webshopod? Mutatjuk a legfontosabb tudnivalókat a képek keresőoptimalizálásáról!

A SEO egyik legfontosabb eleme a tartalomgyártás, ám sokan ezt csak a szöveges tartalmakra terjesztik ki. Pedig a valóságban több típusú tartalommal is dolgozhatunk a SEO munkálatok közben, és ezek egyik legfontosabbika – pláne egy webáruház esetén – a képek keresőoptimalizálása! 

 

A tartalmak feltöltésekor így erre is ügyelned kell. A fotókat felismerhetővé, kereshetővé kell tenned a Google számára a siker érdekében – és ennek számos követelménye is van. Ha úgy érzed, céged online marketingjében – és a rengeteg feladatban – már elvesztél, kérj segítséget bátran! Kattints IDE, vedd fel velünk a kapcsolatot, és kezdjük meg a munkát akár pár napon belül a stratégiád kialakításával! 

 

Addig is azonban, a jó alapok kialakítása a legfontosabb. Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb kritériumait a képek keresőoptimalizálásának. 

 

A Google saját vlogjában John Mueller segít választ találni arra a kérdésre, hogy mit is kell pontosan tennünk a képek SEO-jáért. 

Ebben az epizódban Mueller egy, a feltöltött képek optimalizálásával kapcsolatos kérdést válaszol meg. Azonban mielőtt rátérne a konkrétumokra, felhívja a webmesterek figyelmét, hogy ne optimalizálják a képeket szimplán azért, hogy optimalizálva legyenek. A képek optimalizálása egy terv szerint kell történjen, konkrét céllal.

A konkrét kérdés így hangzik:
„Helló, John. Kérlek, mondd el, hogy hogyan rangsoroljuk a képeket a Google-on. Kérlek adj néhány hasznos tippet.”
 

John a következőkkel reagált:
„Nos, a képek szuperek. Például a sajtokról készült képek. Ki ne szeretné a sajtot? Node, ha képekről van szó, az első dolog, amit figyelembe kell venni, az az, hogy hogyan szeretnéd, hogy rád találjanak a képkeresőben. Mire kereshetnek rá a felhasználók, és hogyan lehet hasznos számukra a webhelyed, amikor megtalálnak?

 

Röviden: ne azért optimalizáld a képeket, mert vannak, hanem tedd azt egy konkrét céllal. Ha ez megvan, akkor rátérhetsz a technikai részletekre.

 

Kezdjük ezekkel:
•    Használj jó minőségű képeket.
•    Helyezd őket oldalaidon releváns és látható módon.
•    Használj jó címeket az oldalakon.
•    Adj hasznos ALT tulajdonságokat a képeknek.
•    Lehetőség szerint használj képfeliratokat.
•    Válassz jó fájlneveket képeidnek.
•    Használj gyors webtárhelyet képeidnek felhasználóid számára.

 

A képeket ennél sokkal több módszerrel optimalizálhatod a keresésre. Ha kíváncsi vagy, akkor nézd meg a cikket, amit alulra, a leírásba linkeltem.”

 

John ezt a hivatalos Google Súgócikket emlegette a videóban, ahol több információt találsz a képek optimalizálásáról.

 

Mindezek alapján láthatjuk, hogy a képek optimalizálását nem szabad félvállról venni, hiszen mindegyikük fellelhetőbbé teszi tartalmaidat a Google Képkeresőjén keresztül.

 

Külön kiemelnénk a fent felsorolt pontok közül az ALT attribútumok megadását, ez a mező segít ugyanis értelmezni a Google-nak, hogy mit ábrázol egy-egy kép. Ezekre azért van szükség, mert a keresőmotor még nem képes minden kép tartalmát pontosan azonosítani a mesterséges intelligencia segítségével, és jó eséllyel ez még sokáig így is marad.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!