A vizuális keresések, a Google képek szekciója egyre népszerűbb a felhasználók körében. Hogy tudod felkészíteni rá webshopod? Mutatjuk a legfontosabb tudnivalókat a képek keresőoptimalizálásáról!
A SEO egyik legfontosabb eleme a tartalomgyártás, ám sokan ezt csak a szöveges tartalmakra terjesztik ki. Pedig a valóságban több típusú tartalommal is dolgozhatunk a SEO munkálatok közben, és ezek egyik legfontosabbika – pláne egy webáruház esetén – a képek keresőoptimalizálása!
A tartalmak feltöltésekor így erre is ügyelned kell. A fotókat felismerhetővé, kereshetővé kell tenned a Google számára a siker érdekében – és ennek számos követelménye is van. Ha úgy érzed, céged online marketingjében – és a rengeteg feladatban – már elvesztél, kérj segítséget bátran! Kattints IDE, vedd fel velünk a kapcsolatot, és kezdjük meg a munkát akár pár napon belül a stratégiád kialakításával!
Addig is azonban, a jó alapok kialakítása a legfontosabb. Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb kritériumait a képek keresőoptimalizálásának.
A Google saját vlogjában John Mueller segít választ találni arra a kérdésre, hogy mit is kell pontosan tennünk a képek SEO-jáért.
Ebben az epizódban Mueller egy, a feltöltött képek optimalizálásával kapcsolatos kérdést válaszol meg. Azonban mielőtt rátérne a konkrétumokra, felhívja a webmesterek figyelmét, hogy ne optimalizálják a képeket szimplán azért, hogy optimalizálva legyenek. A képek optimalizálása egy terv szerint kell történjen, konkrét céllal.
A konkrét kérdés így hangzik:
„Helló, John. Kérlek, mondd el, hogy hogyan rangsoroljuk a képeket a Google-on. Kérlek adj néhány hasznos tippet.”
John a következőkkel reagált:
„Nos, a képek szuperek. Például a sajtokról készült képek. Ki ne szeretné a sajtot? Node, ha képekről van szó, az első dolog, amit figyelembe kell venni, az az, hogy hogyan szeretnéd, hogy rád találjanak a képkeresőben. Mire kereshetnek rá a felhasználók, és hogyan lehet hasznos számukra a webhelyed, amikor megtalálnak?
Röviden: ne azért optimalizáld a képeket, mert vannak, hanem tedd azt egy konkrét céllal. Ha ez megvan, akkor rátérhetsz a technikai részletekre.
Kezdjük ezekkel:
• Használj jó minőségű képeket.
• Helyezd őket oldalaidon releváns és látható módon.
• Használj jó címeket az oldalakon.
• Adj hasznos ALT tulajdonságokat a képeknek.
• Lehetőség szerint használj képfeliratokat.
• Válassz jó fájlneveket képeidnek.
• Használj gyors webtárhelyet képeidnek felhasználóid számára.
A képeket ennél sokkal több módszerrel optimalizálhatod a keresésre. Ha kíváncsi vagy, akkor nézd meg a cikket, amit alulra, a leírásba linkeltem.”
John ezt a hivatalos Google Súgócikket emlegette a videóban, ahol több információt találsz a képek optimalizálásáról.
Mindezek alapján láthatjuk, hogy a képek optimalizálását nem szabad félvállról venni, hiszen mindegyikük fellelhetőbbé teszi tartalmaidat a Google Képkeresőjén keresztül.
Külön kiemelnénk a fent felsorolt pontok közül az ALT attribútumok megadását, ez a mező segít ugyanis értelmezni a Google-nak, hogy mit ábrázol egy-egy kép. Ezekre azért van szükség, mert a keresőmotor még nem képes minden kép tartalmát pontosan azonosítani a mesterséges intelligencia segítségével, és jó eséllyel ez még sokáig így is marad.