Képek keresőoptimalizálása: íme a legfontosabb tudnivalók a képek SEO-járól

Képek keresőoptimalizálása

Tippek a képek keresőoptimalizálásához a Google-tól

A vizuális keresések, a Google képek szekciója egyre népszerűbb a felhasználók körében. Hogy tudod felkészíteni rá webshopod? Mutatjuk a legfontosabb tudnivalókat a képek keresőoptimalizálásáról!

Képek keresőoptimalizálása

A SEO egyik legfontosabb eleme a tartalomgyártás, ám sokan ezt csak a szöveges tartalmakra terjesztik ki. Pedig a valóságban több típusú tartalommal is dolgozhatunk a SEO munkálatok közben, és ezek egyik legfontosabbika – pláne egy webáruház esetén – a képek keresőoptimalizálása! 

 

A tartalmak feltöltésekor így erre is ügyelned kell. A fotókat felismerhetővé, kereshetővé kell tenned a Google számára a siker érdekében – és ennek számos követelménye is van. Ha úgy érzed, céged online marketingjében – és a rengeteg feladatban – már elvesztél, kérj segítséget bátran! Kattints IDE, vedd fel velünk a kapcsolatot, és kezdjük meg a munkát akár pár napon belül a stratégiád kialakításával! 

 

Addig is azonban, a jó alapok kialakítása a legfontosabb. Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb kritériumait a képek keresőoptimalizálásának. 

 

A Google saját vlogjában John Mueller segít választ találni arra a kérdésre, hogy mit is kell pontosan tennünk a képek SEO-jáért. 

Ebben az epizódban Mueller egy, a feltöltött képek optimalizálásával kapcsolatos kérdést válaszol meg. Azonban mielőtt rátérne a konkrétumokra, felhívja a webmesterek figyelmét, hogy ne optimalizálják a képeket szimplán azért, hogy optimalizálva legyenek. A képek optimalizálása egy terv szerint kell történjen, konkrét céllal.

A konkrét kérdés így hangzik:
„Helló, John. Kérlek, mondd el, hogy hogyan rangsoroljuk a képeket a Google-on. Kérlek adj néhány hasznos tippet.”
 

John a következőkkel reagált:
„Nos, a képek szuperek. Például a sajtokról készült képek. Ki ne szeretné a sajtot? Node, ha képekről van szó, az első dolog, amit figyelembe kell venni, az az, hogy hogyan szeretnéd, hogy rád találjanak a képkeresőben. Mire kereshetnek rá a felhasználók, és hogyan lehet hasznos számukra a webhelyed, amikor megtalálnak?

 

Röviden: ne azért optimalizáld a képeket, mert vannak, hanem tedd azt egy konkrét céllal. Ha ez megvan, akkor rátérhetsz a technikai részletekre.

 

Kezdjük ezekkel:
•    Használj jó minőségű képeket.
•    Helyezd őket oldalaidon releváns és látható módon.
•    Használj jó címeket az oldalakon.
•    Adj hasznos ALT tulajdonságokat a képeknek.
•    Lehetőség szerint használj képfeliratokat.
•    Válassz jó fájlneveket képeidnek.
•    Használj gyors webtárhelyet képeidnek felhasználóid számára.

 

A képeket ennél sokkal több módszerrel optimalizálhatod a keresésre. Ha kíváncsi vagy, akkor nézd meg a cikket, amit alulra, a leírásba linkeltem.”

 

John ezt a hivatalos Google Súgócikket emlegette a videóban, ahol több információt találsz a képek optimalizálásáról.

 

Mindezek alapján láthatjuk, hogy a képek optimalizálását nem szabad félvállról venni, hiszen mindegyikük fellelhetőbbé teszi tartalmaidat a Google Képkeresőjén keresztül.

 

Külön kiemelnénk a fent felsorolt pontok közül az ALT attribútumok megadását, ez a mező segít ugyanis értelmezni a Google-nak, hogy mit ábrázol egy-egy kép. Ezekre azért van szükség, mert a keresőmotor még nem képes minden kép tartalmát pontosan azonosítani a mesterséges intelligencia segítségével, és jó eséllyel ez még sokáig így is marad.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok