Képek keresőoptimalizálása: íme a legfontosabb tudnivalók a képek SEO-járól

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tippek a képek keresőoptimalizálásához a Google-tól

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A vizuális keresések, a Google képek szekciója egyre népszerűbb a felhasználók körében. Hogy tudod felkészíteni rá webshopod? Mutatjuk a legfontosabb tudnivalókat a képek keresőoptimalizálásáról!

A SEO egyik legfontosabb eleme a tartalomgyártás, ám sokan ezt csak a szöveges tartalmakra terjesztik ki. Pedig a valóságban több típusú tartalommal is dolgozhatunk a SEO munkálatok közben, és ezek egyik legfontosabbika – pláne egy webáruház esetén – a képek keresőoptimalizálása! 

 

A tartalmak feltöltésekor így erre is ügyelned kell. A fotókat felismerhetővé, kereshetővé kell tenned a Google számára a siker érdekében – és ennek számos követelménye is van. Ha úgy érzed, céged online marketingjében – és a rengeteg feladatban – már elvesztél, kérj segítséget bátran! Kattints IDE, vedd fel velünk a kapcsolatot, és kezdjük meg a munkát akár pár napon belül a stratégiád kialakításával! 

 

Addig is azonban, a jó alapok kialakítása a legfontosabb. Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb kritériumait a képek keresőoptimalizálásának. 

 

A Google saját vlogjában John Mueller segít választ találni arra a kérdésre, hogy mit is kell pontosan tennünk a képek SEO-jáért. 

Ebben az epizódban Mueller egy, a feltöltött képek optimalizálásával kapcsolatos kérdést válaszol meg. Azonban mielőtt rátérne a konkrétumokra, felhívja a webmesterek figyelmét, hogy ne optimalizálják a képeket szimplán azért, hogy optimalizálva legyenek. A képek optimalizálása egy terv szerint kell történjen, konkrét céllal.

A konkrét kérdés így hangzik:
„Helló, John. Kérlek, mondd el, hogy hogyan rangsoroljuk a képeket a Google-on. Kérlek adj néhány hasznos tippet.”
 

John a következőkkel reagált:
„Nos, a képek szuperek. Például a sajtokról készült képek. Ki ne szeretné a sajtot? Node, ha képekről van szó, az első dolog, amit figyelembe kell venni, az az, hogy hogyan szeretnéd, hogy rád találjanak a képkeresőben. Mire kereshetnek rá a felhasználók, és hogyan lehet hasznos számukra a webhelyed, amikor megtalálnak?

 

Röviden: ne azért optimalizáld a képeket, mert vannak, hanem tedd azt egy konkrét céllal. Ha ez megvan, akkor rátérhetsz a technikai részletekre.

 

Kezdjük ezekkel:
•    Használj jó minőségű képeket.
•    Helyezd őket oldalaidon releváns és látható módon.
•    Használj jó címeket az oldalakon.
•    Adj hasznos ALT tulajdonságokat a képeknek.
•    Lehetőség szerint használj képfeliratokat.
•    Válassz jó fájlneveket képeidnek.
•    Használj gyors webtárhelyet képeidnek felhasználóid számára.

 

A képeket ennél sokkal több módszerrel optimalizálhatod a keresésre. Ha kíváncsi vagy, akkor nézd meg a cikket, amit alulra, a leírásba linkeltem.”

 

John ezt a hivatalos Google Súgócikket emlegette a videóban, ahol több információt találsz a képek optimalizálásáról.

 

Mindezek alapján láthatjuk, hogy a képek optimalizálását nem szabad félvállról venni, hiszen mindegyikük fellelhetőbbé teszi tartalmaidat a Google Képkeresőjén keresztül.

 

Külön kiemelnénk a fent felsorolt pontok közül az ALT attribútumok megadását, ez a mező segít ugyanis értelmezni a Google-nak, hogy mit ábrázol egy-egy kép. Ezekre azért van szükség, mert a keresőmotor még nem képes minden kép tartalmát pontosan azonosítani a mesterséges intelligencia segítségével, és jó eséllyel ez még sokáig így is marad.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!