Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 hatékony Instagram marketingtipp e-kereskedőknek

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az Instagram rengeteget változott, mióta a Facebook 2012-ben felvásárolta. Habár az alkalmazás eredetileg képek és videók megosztására szolgált, mára a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb marketingplatformjává vált, többek között az e-kereskedők számára is.

Az Instagramot több tízmillióan látogatják világszerte, így nem csoda, hogy olyan sok marketinges alkalmazza stratégiája szerves részeként. Ha te is szeretnéd kihasználni az Instagram nyújtotta marketinglehetőségeket, és ezzel fellendíteni e-kereskedelmi üzletedet, akkor az alábbi tippek neked szólnak!

 

1. Automatizáld folyamataidat

Az ügyfelek hitelességet várnak el a márkáktól, és szeretik, amikor ezek a márkák is kiveszik a részüket a párbeszédből vásárlói utazásuk során. Na persze, minden nap új tartalmakat készíteni meglehetősen kimerítő feladat, azonban némi optimalizálással ez a folyamat is gördülékenyebb lehet.


A trükk a nagy tételekben rejlik. Ha együltő helyedben több tartalmat is elkészítesz, akkor sokkal több időt spórolsz majd meg így, mintha időnként 1-2 tartalommal foglalkoznál csak, például egy hét során. Ez a módszer fokozza a termelést, és csökkenti az átállással elvesztegetett időt. Ha egyszer belekezdesz egy folyamatba, és sikerül „belerázódnod”, akkor onnantól kezdve sokkal könnyebb lesz folytatni, mint újra és újra hozzálátni.


Ezt a módszert akár az Instagramon is alkalmazhatod tartalmaid hatékony és időtakarékos elkészítéséhez.

 

1. A tartalmak elkészítése

Fontos, hogy tartalmaid mindig kiváló minőségűek legyenek. Minél jobb tartalmakat töltesz fel, annál nagyobb aktivitásra számíthatsz célközönségedtől. Mielőtt elkezdenél tartalmakat gyártani, gondolkodj el azon, milyen hashtagek kapcsolódnak kínálatodhoz.
Nem mindegy az sem, hogy milyen méretű képeket használsz. A javasolt méretek a következők:
•    Négyzetes képek: 1080 x 1080 képpont
•    Függőleges képek: 1080 x 1350 képpont
•    Vízszintes képek: 1080 x 566 képpont

 

A képekhez mellékelt leírások legfeljebb 2200 karakter hosszúak lehetnek, és ebbe az Instagram handle-d is beleszámít. Ezt a 2200 karaktert nem feltétlenül kell teljesen kihasználni.

 

 2. A tartalmak időzítése

Ahogyan egyszerre több tartalmat elkészíthetsz, úgy egyszerre többet is beidőzíthetsz, hogy ne kelljen minden egyes bejegyzéshez időben bejelentkezned a paltformra. Ezt a funkciót számos közösségi eszközben megtalálod, de használhatod a Facebook beépített funkcióját is az Instagram bejegyzések időzítésére.


Mindez lehetővé teszi, hogy egyszerre akár több nap, vagy több hét bejegyzéseit is beidőzítsd előre, ezzel rengeteg időt megspórolva.

 

2. Válassz hatásos bejegyzéseket

E-kereskedőként bizonyára te is folyton azt kutatod, hogy hogyan érheted el a legjobb eredményeket a legrövidebb idő alatt. Az Instagram követőtáborod és a cégedet övező márkatudatosság növelése érdekében két nagyszerű marketingtaktikát vethetsz be.
Az egyik az influencerekkel való együttműködés (influencer marketing), a másik pedig a versenyek és nyereményjátékok szervezése. Ezekhez különféle bejegyzéstípusokat érdemes használni, úgymint:
•    Promóciós bejegyzések: Promóciós jellegűeknek számítanak azok a bejegyzések, amelyek közvetlenül kapcsolódnak márkádhoz, illetve e-kereskedelmi kínálatodhoz. Ezeket érdemes minél kreatívabban, látványosabban kivitelezni.
•    Beszélgetős bejegyzések: Ezek azok a bejegyzések, amelyek hozzászólásokra, beszélgetésekre ösztönzik követőidet. Feltehetsz például egy kérdést, vagy meghirdethetsz egy nyereményjátékot, vagy versenyt, ahol a hozzászólások is nevezési feltételeknek számítanak.
•    Influencer bejegyzések: Ezek a bejegyzések előzetes megállapodás szerint, egy másik felhasználó Instagram fiókján jelennek meg. Minél több aktív követője van a felhasználónak, annál nagyobb közönséget érhetsz el ezekkel a szponzorált bejegyzésekkel. Fontos észben tartani, hogy a felhasználó köteles feltüntetni, hogy a tartalom szponzorált jellegű.
 

 

3. Ismerkedj meg a harmadolás szabályával

A „harmadolás szabálya”, vagy „harmados szabály” egy alapvető fényképkompozíciós technika, ami segít látványosabb fotókat készíteni.
Lényege, hogy a képet függőlegesen és vízszintesen is 3-3 harmadra (tehát az egész képet összesen 9 egyenlő részre) osztod, és a kép alanyát valamelyik vonalra, vagy két vonal találkozására (pontok) helyezed. Fényképeid már attól sokkal mutatósabbakká válhatnak, ha e szabály alapján a képalanyt nem középre helyezed, hanem a valamelyik vonalra, vagy pontra helyezed.


A legtöbb fényképező és okostelefon segíthet ebben, csak keres meg a beállítások között a „rács” vagy „grid” opciót.


A cél tehát az, hogy termékeidet valamelyik vonalra, vagy lehetőleg inkább az egyik keresztezési pontra helyezd, ne pedig a kép közepére.
A harmadolás szabálya természetesen indokolt esetekben megszeghető, és egy kép jobban is mutathat, ha középre komponálják. Készíts több verziót, és válaszd ki belőlük a legjobbat!

 

4. Jelöld meg termékeidet

Az Instagramon megjelölheted a képeken látható termékeidet is. Ez egyrészt egy egyértelmű felhívás (CTA) az érdeklődők számára, másrészt egy kényelmes és egyszerű vásárlási lehetőséget kínál nekik.
A termékek megjelölése az egyik leghatékonyabb e-kereskedelmi Instagram tipp, hiszen akár közvetlen vásárlásokra is buzdíthatod így a felhasználókat.
A megjelölések folyamata igazán egyszerű, és segítségükkel igazi online áruházzá változtathatod velük Instagram profilodat. Lássuk, hogy hogyan zajlik a folyamat egy üzleti Instagram fiókon belül (személyes fiókokban ez a funkció nem érhető el):
1.    Először is alakíts ki egy üzleti részleget webáruházad Facebook oldalán, amelyet üzleti Instagram fiókodhoz kapcsoltál. Állítsd be, hogy a felhasználók a Facebook helyett webáruházad kínálatát tekinthessék meg. Ez lehetővé teszi, hogy készletadataid mindig naprakészek maradjanak (feltéve persze, hogy webhelyeden is azok).
2.    Várd meg az Instagram értesítést, ami jelzi majd, hogy most már elkezdheted megjelölni termékeidet a bejegyzésekben. Erre meglehet, hogy napokat kell majd várnod, légy tehát türelmes!
3.    Ha mindez megvan, akkor a következő kép felöltésekor válaszd a „Termék megjelölése” funkciót. Ekkor megjelenik webáruházad készlete (a Facebookon keresztül) te pedig kiválaszthatod azt a terméket, amit szeretnél megjelölni.

 

5. Használj hashtageket

A hashtagek az Instagram szerves részét képezik. Egy bejegyzéshez legfeljebb 30 ilyen kattintható címkét használhatsz, hogy fellelhetőbbé tedd tartalmaidat (és ezzel kínálatodat) az érdeklődő felhasználók számára. Természetesen nem ajánlott ilyen sok hashtaget hozzáadni a bejegyzéseidhez, legfeljebb 5-10-ben ajánlott gondolkodni.


Ügyelj rá, hogy választott hashtagjeid mindig kapcsolódjanak a bejegyzés tartalmához, és hogy ne használd egymás után ugyan azokat a hashtageket minden bejegyzéseden. Persze a márkás hashtagek maradhatnak, de a többit érdemes variálni (akárcsak magukat a bejegyzéseket is). Mindezzel elkerülheted, hogy az Instagram algoritmusa spamnek tekintse bejegyzéseidet.


Nem árt néha továbbá éppen felkapott hashtageket is használni, persze csak ha ezek is kapcsolódnak a bejegyzéshez.


Ha szeretnél időt spórolni a hashtagek kiválogatásával, akkor végezz egy alapos hashtagkutatást, és gyűjtsd ki egy listába azokat a címkéket, amik a legjobban illenek márkádhoz és bejegyzéseidhez. A aztán ebből a listából válogathatsz a hashtagek közül. Ezt a listát érdemes időnként frissíteni.

 

6. Rendezz versenyeket és használj felhasználói tartalmakat

Az Instagram nagyszerű lehetőségeket kínál arra, hogy értékesíthesd kínálatodat az érdeklődőknek, de csak úgy juthatsz el idáig, ha érezteted követőiddel, mennyire fontosak is számodra.


Ahhoz, hogy aktív közösséget építhess ki márkád köré, többféle bejegyzéstípust is alkalmazhatsz e-kereskedelmi Instagram stratégiádban:

 

Kulisszák mögötti felvételek

Egy márka követői, illetve az újdonsült érdeklődők is szívesen pillantanak be a színfalak mögé. Felölthetsz például néha egy-egy képet vagy videót arról, hogy hogy zajlanak a munkálatok gyáradban, vagy hogy hogyan készülnek a modellfotók, amiken termékeid láthatók.

 

Felhasználói tartalmak

Felhasználói tartalmaknak számítanak azok a tartalmak, amiket nem céged, hanem egy követőd készít, és valamilyen módon kapcsolódnak márkádhoz. Ezek az Instagramon többnyire azok a képek és videók lesznek, amiken ügyfeleid a termékeidet viselik vagy használják éppen. Az ilyen felvételek rengeteget dobhatnak márkád hitelességén, hiszen azt bizonyítják, hogy ügyfeleid elégedettek kínálatoddal. Amennyiben sikerül megszerezned az engedélyüket, használd fel időnként követőid képeit saját Instagram fiókodon is.

 

Nyereményjátékok

Sok felhasználó csak azért követ egyes márkákat az Instagramon, mert azok rendszeresen rendeznek nyereményjátékokat követőik számára. Ezek játékok általában úgy zajlanak, hogy miután a márka meghirdeti őket, a felhasználók kedveléssel, hozzászólással, és/vagy mások megjelölésével nevezhetnek rájuk.
Egy másik játékvariáció, hogy a nevezéshez egy márkához kapcsolódó, márkás versenyhashtaggel ellátott képet vagy videót kell készíteni. Ez egyrészt terjeszti a márkatudatosságot, másrészt új felhasználói tartalmakat gyűjthetsz össze, amiket később felhasználhatsz a marketinghez.
 

 

7. Ügyelj az aktivitásra

Rendszeresen fordíts időt arra, hogy visszajelezz követőidnek az Instagramon. Kedveld a bejegyzéseiket és a hozzászólásaikat, válaszolj nekik, és írj saját kommenteket is feltöltéseik alá – még akkor is, ha azok nem kapcsolódnak közvetlenül márkádhoz.
Ez segít majd, hogy minél többen megismerjék nevedet, és márkád minél több felhasználó számára láthatóvá váljon. Minél többet foglalkozol az emberekkel, annál jobban viszonozzák majd ezt márkádnak.


Ez a módszer persze időigényes, de sokkal biztonságosabb, tisztább és hatékonyabb, mint követőket vagy kedveléseket vásárolni. Ha sok követőd van, de bejegyzéseidre alig érkezik néhány kedvelés vagy hozzászólás, akkor a felhasználók és az algoritmus számára is egyértelmű lesz, hogy nem a szabályok szerint játszol. Az aktivitás egy fontos mutató az algoritmus szemében!

 

8. Akadálymentesítsd a vásárlók utazását

Ha igyekeztél követni az eddigi e-kereskedelmi Instagram tippeket, akkor mostanra már minőségi tartalmakat osztasz meg, és kellő aktivitásra is sikerül ösztönöznöd követőidet. Ez eddig remek, de vajon stratégiád tényleg pozitív hatással van webáruházad teljesítményére?


A sok Instagram követő és rendszeres aktivitás mind szép és jó, de ezek csak látványmutatók. Ha rendszeres növekedésre vágysz e-üzleted számára, akkor akadálymentes vásárlói utazást kell kínálnod ügyfeleid számára.


A webáruházadban érkező Instagram-forgalom nagy része okostelefonról érkezik majd, ami azt jelenti, hogy webhelyednek tökéletesen kell működnie minden ilyen készüléken.


Azzal, hogy előnyös oldalukról mutatod betermékeidet az Instagramon, komoly keresletet érhetsz el. Azonban ne próbáld erőltetetten értékesíteni kínálatodat a platformon, hiszen ez csak rossz hatással lesz márkád hírnevére. Próbálj tehát némi kreativitást vinni bejegyzéseidbe, hogy vásárlásra ösztönözd az érdeklődőket.

 

9. Kérd influencerek segítségét

Az influencer marketing  az utóbbi évek egyik legfelkapottabb e-kereskedelmi Instagram marketing taktikája. Részletesen túl sokáig tartana belemerülni a témába, de lényegében arról van szó, hogy olyan népszerű felhasználókat kell keresned az Instagramon, akiket sokan követnek, és akiknek a követői ideális ügyfelek lennének márkád számára. Ezek a felhasználók az úgynevezett influencerek, akik képesek befolyásolni követőik vásárlási döntéseit.


Az influencer marketing keretei között ilyen népszerű felhasználókkal kell megállapodnod, hogy szponzorált bejegyzéseikben mutassák be termékeidet, ezzel pozitív fényben feltüntetve azokat (és márkádat) követőik számára. Mindezért persze valamivel kompenzálnod kell majd őket.


A megfelelő influencerek toborzásával rengeteg új követőre és ügyfélre tehetsz szert.

 

10. Figyelj oda a statisztikákra

Ha szeretnél sikeres lenni az Instagramon e-kereskedőként, akkor folyamatosan ellenőrizned kell mutatóidat. Az Instagram ehhez egy beépített statisztikai felületet kínál, amiben megtekintheted, hogy hogy viselkednek követőid, illetve, hogy hogyan teljesítenek tartalmaid.
Ezen adatok birtokában láthatod, hogy milyen irányban érdemes továbbhaladnod a platformon tartalmak, illetve közösségi ösztönzés terén. Nézd meg például, hogy milyen jellegű bejegyzések kapják a legtöbb visszajelzést, illetve, hogy mikor a legaktívabbak követőid, hiszen ezekben az időszakokra érdemes időzítened legfontosabb bejegyzéseidet.
 

 

11. Használd a Stories funkciót

Az Instagram Stories, azaz „történetek” funkciója egy további csatornát kínál számodra, amin keresztül felveheted a kapcsolatot márkád követőivel. A történetekbe nem kell olyan tökéletesen kialakított, megtervezett tartalmakat feltöltened (persze azért maradj igényes itt is), így ideálisak spontán például események megosztására.


A történetek az Instagram legfelkapottabb tartalmai. Elhelyezhetsz bennük szavazásokat is, vagy készíthetsz kérdezz-feleleket. Ezek a funkciók mind oda-vissza kommunikációt biztosítanak ügyfeleiddel, ami aktivitásra, és márkahűségre ösztönzi majd őket.

 


12. Készíts összefoglaló történeteket

Az Instagram történetek 24 órán keresztül elérhetők a felhasználók számára, utána pedig véglegesen eltűnnek. Készíthetsz azonban összefoglaló történeteket, amelyek korlátlan ideig megőrzik ezeket a tartalmakat, hogy a felhasználók bármikor visszanézhessék őket. Ez fontos lehet, ha például olyan promóciókat készítesz, amik több napig érvényesek, és szeretnéd a tudnivalókat hosszabb ideig is elérhetővé tenni az érdeklődők számára.


 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Google tartalommarketing
2021-10-21

A Google szerint nem minden kategóriaoldalra kellenek extra tartalmak

A Google nem feltétlenül javasolja, hogy extra tartalmakkal töltsük ki a kategóriaoldalakat, ha az azokon szereplő terméknevek jól leírják, hogy miről is szólnak ezek az oldalak.

Így segít több pácienst szerezni az egészségügyi marketing
2021-10-19

Hatékony egészségügyi marketing a páciens szerzésért

Minden egészségügyi szolgáltató szeretne több pácienst szerezni magának, hiszen arra esküdtek fel, hogy munkájukkal segítenek majd megőrizni, vagy visszanyerni az emberek egészségét. A mai digitális világban, amelyet az internet, a keresőmotorok, a közösségi média és egyéb online csatornák uralnak, minden egészségügyi szakembernek ki kell ismernie magát, ha szeretne több pácienst vonzani praxisához.

instagram marketing tippek
2021-10-14

10 hatékony Instagram marketingtipp e-kereskedőknek

Az Instagram rengeteget változott, mióta a Facebook 2012-ben felvásárolta. Habár az alkalmazás eredetileg képek és videók megosztására szolgált, mára a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb marketingplatformjává vált, többek között az e-kereskedők számára is.

Email marketing fogorvosoknak: Hatékony tippek
2021-10-12

Email marketing fogorvosoknak: 10 profi tipp a hatékonyabb üzenetküldéshez

Egy online fogászati marketingstratégia nem lehet teljes egy jól kidolgozott email marketing terv nélkül. Az email marketing lehetővé teszi, hogy meglévő és lehetséges pácienseidet is elérd üzeneteiddel, ráadásul költséghatékony módon. Azonban egy-egy email kampány kidolgozása komoly feladat. Bárki képes megfogalmazni egy szöveges üzenetet, kijavítani benne a hibákat, és rányomni a „Küldés” gombra. Azonban ha a címzettek nem képesek azonosulni ezekkel az üzenetekkel, vagy szimplán nem vélik őket relevánsnak, akkor csak az idődet vesztegeted az emailekkel. Az alábbiakban néhány hasznos tanácsot osztunk meg ahhoz, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet az email marketingből fogorvosként!  

Facebook hirdetés tippek
2021-10-07

7 alapvető tipp a sikeres Facebook hirdetésekért

A Facebook egy összetett, funkciókkal teli hirdetési rendszert kínál, aminek segítségével precízen és hatékonyan célozhatod meg ideális ügyfeleidet a világ legnagyobb közösségi platformján.

SEO: a kattintások szerepe
2021-09-30

A kattintások is befolyásolhatják a Google univerzális találatait

A Search Off the Record podcast egyik júliusi adásában Gary Illyes, a Google munkatársa néhány érdekességet osztott meg a Google Univerzális Keresés működéséről, illetve arról, hogy mi alapján dönti el az algoritmus, hogy melyik vertikális keresőelemet melyik pozíciókban jelenítse meg a találatok között.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!