A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.
Az alábbiakban a helyi SEO 5 alapfeltételét találod meg, amelyekkel muszáj lesz foglalkoznod, ha szeretnél bejutni a legelőkelőbb helyi találatok közé.
Tartalommarketing
A Google és más keresőmotorok célja az, hogy a lehető legértékesebb, releváns tartalmakat sorolják fel a kereső felhasználók számára. Ugyan ez vonatkozik a helyi keresésekre is.
Webhelyeden tehát minőségi tartalmakat kell publikálnod, amik hasznosak lehetnek ideális ügyfeleid számára. Sokat segít továbbá, ha ezek a tartalmak minél tovább megőrzik a látogatók figyelmét, és inkább arra ösztönzik őket, hogy más oldalakt is meglátogassanak webhelyeden a helyett, hogy visszalépnének róla a keresőtalálatok közé.
Érdemes továbbá legalább 300-500 szavas tartalmakra (vagy lehetőleg ennél hosszabbakra) törekedni, és ügyelni rá, hogy ezek a tartalmak fix rendszerességgel kerüljenek fel webhelyedre. Egy blog rengeteget segíthet ebben.
Reszponzív design
Egyre többen interneteznek okostelefonjukról, és sokan nem is használnak más eszközt az online böngészésre. Ha webhelyed még nem tesz eleget a mobilos látogatók igényeinek, akkor rengeteg forgalomtól és lehetséges ügyféltől fosztja meg márkádat.
Nem elég, hogy a Google háttérbe szorítja azokat a webhelyeket, amelyek nem reszponzív kialakítást használnak, a felhasználók sem szívesen böngészik azokat a tartalmakat, amelyek nem jelennek meg rendesen mobileszközeiken.
A reszponzív kialakítás azt jelenti, hogy egy weboldal elemeinek elrendezése igazodik ahhoz a készülékhez, amin épp megtekintik azt. Ezzel a módszerrel biztosítható, hogy a webhelyek asztali számítógépeken és mobiltelefonokon is használhatók maradjanak.
Cégjegyzékek, gyűjtőoldalak
Az interneten több olyan gyűjtőoldal és cégjegyzék található, amelyekre regisztrálva még több nyilvánosságot szerezhetsz vállalatod számára. Ezek a bejegyzések a keresőmotoroknak is segítenek majd meggyőződni vállalatod hitelességéről, ehhez azonban biztosítanod kell, hogy alapadataid (név, cím, telefonszám) minden ilyen gyűjtőfelületen pontosan ugyan úgy szerepeljenek, ahogyan webhelyeden is.
Ha tehát adataid megváltoznak, akkor ne felejtsd el frissíteni őket az összes cégjegyzékben és gyűjtőoldalon, ahol céged is szerepel.
Google Cégprofil
Ahhoz, hogy megjelenhess a Google helyi találatai között, mindenképpen szükséged lesz egy Google Cégprofil adatlapra. Ezen az adatlapon feltüntetheted vállalatod legfontosabb adatait, elhelyezhetsz képeket, videókat, egy rövid leírást, illetve lehetőséget nyújthatsz ügyfeleidnek, hogy véleményezzék és értékeljék nálad szerzett tapasztalataikat.
Google Cégprofil adatlapodon mindig fontos, hogy naprakészen tartsd a feltüntetett adatokat, hiszen sokan ezek alapján tájékozódnak majd, ha fel szeretnének keresni telefonon, az interneten vagy épp személyesen.
Közösségi Média Marketing
A közösségi média marketing közvetlenül nem segít ugyan sokat a helyi keresőoptimalizálásban, de rendkívül fontos lesz azon lehetséges ügyfeleid számára, akik egy közösségi platformon próbálnak információhoz jutni cégedet illetően.
Egy közösségi céges profilon továbbá hasznos tudnivalókat, cikkeket, képeket és egyéb tartalmakat oszthatsz meg, illetve beszámolhatsz a közelgő eseményekről, akciókról és minden más fontos tudnivalóról, ami releváns lehet ügyfeleid számára.
Mi több, minél több emberhez jutnak el tartalmai a közösségi médián keresztül, annál valószínűbb, hogy hasznos hivatkozásokat szerzel majd ezekre, amik viszont már közvetlenül is segítenek majd a keresőoptimalizálásban.