A Google frissítette az értékeléssel bővített találatok irányelveit

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google frissítette az értékeléssel bővített találatok irányelveit

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az értékelést kijelző bővített találatok már több mint egy éve széles körökben használtak a digitális marketingben. Azokról a speciális találatokról van szó, amelyekben egy kis 5 csillagos értékelés is megjelenik az alapvető elemek (cím, URL, meta leírás) között.

Az értékeléssel bővített találatok az úgynevezett társadalmi bizonyíték hatalmát használják ki: az emberek mások véleményére kíváncsiak, amikor a különböző alternatívák között böngésznek, így egy ilyen értékelés (ha pozitív), segíthet hitelesebbé tenni kínálatodat számukra, így nagyobb az esélye, hogy végül a te márkádat választják majd. A csillagos értékelés továbbá feltűnőbbé teszi találatodat a többi, „hagyományos” opció között.

 

Ha már használod ezeket webhelyeden, vagy éppen most tervezed kipróbálni őket, akkor jó, ha tudod, hogy a Google nemrégiben bejelentette, hogy „algoritmikus frissítéseket” vezet be a bővített találatok ellenőrzésére, amelyek befolyásolhatják, hogy jogosult vagy-e használni az értékelés-bővítményeket.

 

A Google blogbejegyzésében elmondta, hogy a változtatásokra azért volt szükség, mert a webmesterek több esetben is megtévesztő, vagy helytelen módon implementálták ezt a funkciót, és erre szeretnének megoldást találni.

 

Ezt másképpen úgy kell értelmezni, hogy néhány értékelés (vagy „vélemény”) schema, értékesebbé teszi a találatokat a felhasználó számára (például könyvek, filmek, receptek, stb. esetében), míg más esetekben nem kapcsolódnak ténylegesen az oldal tartalmához – a Google ez utóbbit szeretné elkerülni.

 

Ha tehát értékeléseid eltűntek a találataidból, akkor nem feltétlenül van baj a schemával, csak elképzelhető, hogy a Google úgy vélte, hogy az értékelések nem teszik értékesebbé találataidat a felhasználók számára.

 

Szóval mi változott konkrétabban?

A Google lényegében csökkentette azon schema típusok számát, amelyek megjeleníthetik az értékeléseket a bővített találatokban. A Google ezek után csak a következő schema típusok (és ezek altípusainak) használatakor jeleníti majd meg az értékeléseket a találatokban:

•    schema.org/Book
•    schema.org/Course
•    schema.org/CreativeWorkSeason
•    schema.org/CreativeWorkSeries
•    schema.org/Episode
•    schema.org/Event
•    schema.org/Game
•    schema.org/HowTo
•    schema.org/LocalBusiness
•    schema.org/MediaObject
•    schema.org/Movie
•    schema.org/MusicPlaylist
•    schema.org/MusicRecording
•    schema.org/Organization
•    schema.org/Product
•    schema.org/Recipe
•    schema.org/SoftwareApplication

 

Ezen kívül további változtatások is történtek a LocalBusiness és az Organization schemák irányelveiben, amelyek befolyásolhatják az értékelések megjelenését. A Google többé nem engedélyezi az úgynevezett „önkiszolgáló” értékeléseket ezeknél a schemáknál, mert szerinte a cégek által szabályozott értékelések nem kínálnak értéket a felhasználónak.

 

A Google a következőképpen definiálta az „önkiszolgáló” értékeléseket:
„[…] amikor egy ’A’ entitásról írt értékelés ’A’ entitás webhelyén helyeznek el – akár közvetlenül a [schema] adatjelölésben, akár egy beágyazott, harmadik féltől származó beépülő modul segítségével. Éppen ezért, e változtatástól kezdve nem jelenítjük majd meg az értékeléseket a bővített találatokban a LocalBusiness és Organization schema típusok (és azok atlípusainak) használatakor az olyan esetekben, amikor magukat az értékeléseket az értékelt entitás szabályozza.”

 

Lényegében azt kell ebből megjegyezni, hogy ha saját értékelésedet helyezted el korábban strukturált adatként webhelyeden, akkor az jó eséllyel nem fog megjelenni a bővített találatokban.
 

Az értékelt árucikk „Name” (név) paraméterét innentől kötelező megadni

Ezen túl az értékelt árucikk/termék nevét is meg kell adni a strukturált adatok között. Ez azt jelenti, hogy amikor schema kódot helyezel el webhelyeden, biztosítanod kell, hogy megfelelően megadod az adott termék nevét a forráskódban a „name” címkével.

 

A Google ugyan nem tért ki arra, hogy a korábban elhelyezett schema kódokat is ki kell-e egészíteni a name címkével, de sosem árt visszamenni és kiegészíteni ezeket a biztonság kedvéért.
 



Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!