A Google frissítette az értékeléssel bővített találatok irányelveit

A Google frissítette az értékeléssel bővített találatok irányelveit

A Google frissítette az értékeléssel bővített találatok irányelveit

Az értékelést kijelző bővített találatok már több mint egy éve széles körökben használtak a digitális marketingben. Azokról a speciális találatokról van szó, amelyekben egy kis 5 csillagos értékelés is megjelenik az alapvető elemek (cím, URL, meta leírás) között.

A Google frissítette az értékeléssel bővített találatok irányelveit

Az értékeléssel bővített találatok az úgynevezett társadalmi bizonyíték hatalmát használják ki: az emberek mások véleményére kíváncsiak, amikor a különböző alternatívák között böngésznek, így egy ilyen értékelés (ha pozitív), segíthet hitelesebbé tenni kínálatodat számukra, így nagyobb az esélye, hogy végül a te márkádat választják majd. A csillagos értékelés továbbá feltűnőbbé teszi találatodat a többi, „hagyományos” opció között.

 

Ha már használod ezeket webhelyeden, vagy éppen most tervezed kipróbálni őket, akkor jó, ha tudod, hogy a Google nemrégiben bejelentette, hogy „algoritmikus frissítéseket” vezet be a bővített találatok ellenőrzésére, amelyek befolyásolhatják, hogy jogosult vagy-e használni az értékelés-bővítményeket.

 

A Google blogbejegyzésében elmondta, hogy a változtatásokra azért volt szükség, mert a webmesterek több esetben is megtévesztő, vagy helytelen módon implementálták ezt a funkciót, és erre szeretnének megoldást találni.

 

Ezt másképpen úgy kell értelmezni, hogy néhány értékelés (vagy „vélemény”) Schema, értékesebbé teszi a találatokat a felhasználó számára (például könyvek, filmek, receptek, stb. esetében), míg más esetekben nem kapcsolódnak ténylegesen az oldal tartalmához – a Google ez utóbbit szeretné elkerülni.

 

Ha tehát értékeléseid eltűntek a találataidból, akkor nem feltétlenül van baj a schemával, csak elképzelhető, hogy a Google úgy vélte, hogy az értékelések nem teszik értékesebbé találataidat a felhasználók számára.

 

Szóval mi változott konkrétabban?

A Google lényegében csökkentette azon schema típusok számát, amelyek megjeleníthetik az értékeléseket a bővített találatokban. A Google ezek után csak a következő schema típusok (és ezek altípusainak) használatakor jeleníti majd meg az értékeléseket a találatokban:

•    schema.org/Book
•    schema.org/Course
•    schema.org/CreativeWorkSeason
•    schema.org/CreativeWorkSeries
•    schema.org/Episode
•    schema.org/Event
•    schema.org/Game
•    schema.org/HowTo
•    schema.org/LocalBusiness
•    schema.org/MediaObject
•    schema.org/Movie
•    schema.org/MusicPlaylist
•    schema.org/MusicRecording
•    schema.org/Organization
•    schema.org/Product
•    schema.org/Recipe
•    schema.org/SoftwareApplication

 

Ezen kívül további változtatások is történtek a LocalBusiness és az Organization schemák irányelveiben, amelyek befolyásolhatják az értékelések megjelenését. A Google többé nem engedélyezi az úgynevezett „önkiszolgáló” értékeléseket ezeknél a schemáknál, mert szerinte a cégek által szabályozott értékelések nem kínálnak értéket a felhasználónak.

 

A Google a következőképpen definiálta az „önkiszolgáló” értékeléseket:
„[…] amikor egy ’A’ entitásról írt értékelés ’A’ entitás webhelyén helyeznek el – akár közvetlenül a [schema] adatjelölésben, akár egy beágyazott, harmadik féltől származó beépülő modul segítségével. Éppen ezért, e változtatástól kezdve nem jelenítjük majd meg az értékeléseket a bővített találatokban a LocalBusiness és Organization schema típusok (és azok atlípusainak) használatakor az olyan esetekben, amikor magukat az értékeléseket az értékelt entitás szabályozza.”

 

Lényegében azt kell ebből megjegyezni, hogy ha saját értékelésedet helyezted el korábban strukturált adatként webhelyeden, akkor az jó eséllyel nem fog megjelenni a bővített találatokban.
 

Az értékelt árucikk „Name” (név) paraméterét innentől kötelező megadni

Ezen túl az értékelt árucikk/termék nevét is meg kell adni a Strukturált adatok között. Ez azt jelenti, hogy amikor schema kódot helyezel el webhelyeden, biztosítanod kell, hogy megfelelően megadod az adott termék nevét a forráskódban a „name” címkével.

 

A Google ugyan nem tért ki arra, hogy a korábban elhelyezett schema kódokat is ki kell-e egészíteni a name címkével, de sosem árt visszamenni és kiegészíteni ezeket a biztonság kedvéért.
 


Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok