A Google frissítette az értékeléssel bővített találatok irányelveit

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google frissítette az értékeléssel bővített találatok irányelveit

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az értékelést kijelző bővített találatok már több mint egy éve széles körökben használtak a digitális marketingben. Azokról a speciális találatokról van szó, amelyekben egy kis 5 csillagos értékelés is megjelenik az alapvető elemek (cím, URL, meta leírás) között.

Az értékeléssel bővített találatok az úgynevezett társadalmi bizonyíték hatalmát használják ki: az emberek mások véleményére kíváncsiak, amikor a különböző alternatívák között böngésznek, így egy ilyen értékelés (ha pozitív), segíthet hitelesebbé tenni kínálatodat számukra, így nagyobb az esélye, hogy végül a te márkádat választják majd. A csillagos értékelés továbbá feltűnőbbé teszi találatodat a többi, „hagyományos” opció között.

 

Ha már használod ezeket webhelyeden, vagy éppen most tervezed kipróbálni őket, akkor jó, ha tudod, hogy a Google nemrégiben bejelentette, hogy „algoritmikus frissítéseket” vezet be a bővített találatok ellenőrzésére, amelyek befolyásolhatják, hogy jogosult vagy-e használni az értékelés-bővítményeket.

 

A Google blogbejegyzésében elmondta, hogy a változtatásokra azért volt szükség, mert a webmesterek több esetben is megtévesztő, vagy helytelen módon implementálták ezt a funkciót, és erre szeretnének megoldást találni.

 

Ezt másképpen úgy kell értelmezni, hogy néhány értékelés (vagy „vélemény”) schema, értékesebbé teszi a találatokat a felhasználó számára (például könyvek, filmek, receptek, stb. esetében), míg más esetekben nem kapcsolódnak ténylegesen az oldal tartalmához – a Google ez utóbbit szeretné elkerülni.

 

Ha tehát értékeléseid eltűntek a találataidból, akkor nem feltétlenül van baj a schemával, csak elképzelhető, hogy a Google úgy vélte, hogy az értékelések nem teszik értékesebbé találataidat a felhasználók számára.

 

Szóval mi változott konkrétabban?

A Google lényegében csökkentette azon schema típusok számát, amelyek megjeleníthetik az értékeléseket a bővített találatokban. A Google ezek után csak a következő schema típusok (és ezek altípusainak) használatakor jeleníti majd meg az értékeléseket a találatokban:

•    schema.org/Book
•    schema.org/Course
•    schema.org/CreativeWorkSeason
•    schema.org/CreativeWorkSeries
•    schema.org/Episode
•    schema.org/Event
•    schema.org/Game
•    schema.org/HowTo
•    schema.org/LocalBusiness
•    schema.org/MediaObject
•    schema.org/Movie
•    schema.org/MusicPlaylist
•    schema.org/MusicRecording
•    schema.org/Organization
•    schema.org/Product
•    schema.org/Recipe
•    schema.org/SoftwareApplication

 

Ezen kívül további változtatások is történtek a LocalBusiness és az Organization schemák irányelveiben, amelyek befolyásolhatják az értékelések megjelenését. A Google többé nem engedélyezi az úgynevezett „önkiszolgáló” értékeléseket ezeknél a schemáknál, mert szerinte a cégek által szabályozott értékelések nem kínálnak értéket a felhasználónak.

 

A Google a következőképpen definiálta az „önkiszolgáló” értékeléseket:
„[…] amikor egy ’A’ entitásról írt értékelés ’A’ entitás webhelyén helyeznek el – akár közvetlenül a [schema] adatjelölésben, akár egy beágyazott, harmadik féltől származó beépülő modul segítségével. Éppen ezért, e változtatástól kezdve nem jelenítjük majd meg az értékeléseket a bővített találatokban a LocalBusiness és Organization schema típusok (és azok atlípusainak) használatakor az olyan esetekben, amikor magukat az értékeléseket az értékelt entitás szabályozza.”

 

Lényegében azt kell ebből megjegyezni, hogy ha saját értékelésedet helyezted el korábban strukturált adatként webhelyeden, akkor az jó eséllyel nem fog megjelenni a bővített találatokban.
 

Az értékelt árucikk „Name” (név) paraméterét innentől kötelező megadni

Ezen túl az értékelt árucikk/termék nevét is meg kell adni a strukturált adatok között. Ez azt jelenti, hogy amikor schema kódot helyezel el webhelyeden, biztosítanod kell, hogy megfelelően megadod az adott termék nevét a forráskódban a „name” címkével.

 

A Google ugyan nem tért ki arra, hogy a korábban elhelyezett schema kódokat is ki kell-e egészíteni a name címkével, de sosem árt visszamenni és kiegészíteni ezeket a biztonság kedvéért.
 



Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!