Május 24-én kezdetét vette a 2022-es Google Marketing Live. A megnyitó során több változtatásról és bővítésről is szó esett a Google Ads kapcsán, amelyekről az alábbiakban olvashatsz egy tömör összefoglalót.
Videóhirdetések
Még több hirdetés a YouTube Shorts vidóekban
A cselekvésre ösztönző videókampányok és alkalmazáskampányok hamarosan világszerte is elérhetők lesznek a YouTube Shorts videókban. Az év későbbi szakaszaiban termékek jelenhetnek majd meg a YouTube Shorts feltöltésekben.
Videóhirdetések a Google Discover felületén
A Google a Discover felületen megjelenő videóhirdetéseken dolgozik. Ezek hasonlóan jelennének meg a hírfolyamban, mint az organikus tartalmak.
Display & Video 360 csatlakoztatott TV-kampányok
„A Display & Video 360 hamarosan világszerte segít majd a hirdetőknek abban, hogy csatlakoztatott TV-kampányok révén elérjék érdeklődési, piacon belüli és demográfiai közönségeiket a YouTube teljes hálózatán és a legtöbb más, hirdetésekkel támogatott csatlakoztatott TV-alkalmazásban.” – Google
Folyamatosan fejlődő automatizálás
Teljesítménymaximalizáló kampányok
A teljesítménymaximalizáló kampányok is frissítésre kerülnek majd az év hátralévő részében, és olyan funkciókkal bővülnek majd, mint:
- A/B tesztelés
- Bővített kampánykezelés a Search Ads 360 és google ads mobilalkalmazásokban
- Optimalizálás bolti értékesítésekre
- Új teljesítményadatok, úgymint hozzárendelés (attribúció), közönség- és aukcióstatisztikák
- Optimalizálási pontszám és javaslatok
A Statisztika oldal frissítései
A Google három új jelentéssel bővíti a Statisztika oldalt a következő hónapok során:
- Hozzárendelési statisztikák: Megmutatják, hogy hirdetéseid hogyan működnek együtt a Google felületein.
- Költségkeret-statisztikák: Segítségükkel új lehetőségeket találhatsz költségkereted optimalizálására.
- Közönségstatisztikák: Láthatod, hogy ügyfélszegmenseid milyen hatással vannak a kampány teljesítményére.
A reszponzív keresési hirdetések frissítései
A Google automatikusan létrehozott eszközökkel bővíti a reszponzív keresési hirdetéseket, amelyek célja a hirdetések fokozott relevanciája. Az új funkció automatikusan létrehozott eszközöket generál majd a landing oldal és meglévő hirdetések alapján.
Ha ezt a lehetőséget választod, akkor a Google Ads a rendelkezésére álló legjobb eszközöket és az automatikusan létrehozott eszközöket is felhasználja majd.
Mobil-első elrendezések a reszponzív Display hirdetésekben
Az új mobil-első elrendezések segítenek majd, hogy márkádat teljes képernyős, álló hirdetéskészletekkel mutathasd be. Ezeken kívül a görgethető hirdetéseket és videókat is készíthetsz majd a termékadatbázis alapján.
Az optimalizálási pontszám kiterjesztése
A Google Ads optimalizálási pontszáma az összes kampánytípushoz elérhető lesz, minden országban, az összes hirdető számára.
Jövőbiztos funkciók
A Google olyan hirdetési funkciókról is beszélt, amelyek elmondásuk szerint rugalmasabbá teszik majd a marketing jövőjét. Ilyen funkciók például:
- Konverziós növekedési tesztek: Ezek a növekményes konverziók nyomon követését teszik lehetővé a földrajzi hely alapján.
- Keresési növekedési tesztek: Ezekkel nyomon követheted, hogy YouTube kampányaid hány organikus kereséshez járulnak hozzá a YouTube és a Google keresőjében.
- Google-címke: A globális webhelycímke hamarosan Google-címke lesz, és új funkciókkal bővül majd.
- Saját hirdetésközpont: A Google lehetővé teszi majd a felhasználók számára, hogy milyen hirdetésekből szeretnének többet vagy kevesebbet látni.
A teljes hivatalos összefoglaló itt olvasható.