Google: a képek tartalma nem érdekli a keresőt

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google-t nem érdekli a képek tartalma

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google keresőalgoritmusát nem érdekli, hogy mit ábrázol egy kép, vagy hogy milyen minőségű. Egyedül az fontos számára, hogy a megfelelő adatstruktúra tartozik-e hozzá.

Ezt állítja John Mueller, aki egy Google Search Central SEO beszélgetésben adott választ az egyik legérdekesebb kérdésre.


A beszélgetésen részt vett egy bizonyos Andrew Sychev is, aki a helyőrző képek és a lusta betöltés (lazy loading) együttes használatáról kérdezte a Google munkatársát. A webhelytulajdonos webhelyén a képek egészen addig egy szürke négyzetként töltődnek be, amíg a látogató lejjebb nem görget hozzájuk, amikor is a weboldal a tényleges képekre cseréli a helyőrző négyzeteket.


Ez egy ügyes taktika a webhely felgyorsítására, illetve elkerülhető vele, hogy a görgetés közben betöltődő képek össze-vissza mozgassák a többi elemet maguk körül.


A webmester tudja, hogy a feltérképezést végző Googlebot nem csinál semmit a weboldalakkal (csak „átnézi” őket), és arra volt kíváncsi, hogy ez a megoldás problémákat okozhat-e a Google szemében. Képes-e megállapítani a Google, hogy mit ábrázol egy kép? Hogy hasznos-e, mint például egy diagram vagy egy infografika?

 

Mueller válasza a képeket érintő kérdésekre

Ha a webes keresésről van szó, a Google-t nem érdekli a képek tartalma, mert annak kifejezetten csak a képkereséshez van köze.
A Google-t csak az olyan jelek foglalkoztatják, mint a strukturált adatok, illetve az ALT szöveg. Ezek olyan szöveges elemek, amiket a Google értelmezni tud, és így gyűjt információkat azok tartalmáról.


Mueller így fogalmazott:
„Szerintem minket ez nem érdekel, hogy nagyon őszinte legyek. Nem hiszem, hogy a webes kereséskor megnézzük a konkrét képeket az oldalon, és azt mondjuk, hogy ez egy jó kép, ez pedig egy unalmas kép.


Ezeket a képeket lényegében a képkereséshez használjuk és olyankor foglalkozunk a képek tartalmával. De a webes kereséskor nem igazán érdekel bennünket, hogy egy szürke négyzet vagy egy tengerpartot ábrázoló fénykép.”

 

Tehát a fent leírt módszer (a képek helyettesítése szürke négyzetekkel) teljesen rendben van a Google részéről. Mueller továbbá nyomatékosította, hogy a Google a strukturált adatokra figyel inkább oda:


„Szerintem rendben van. Azt hiszem, hogy az alapvető webes-vitals tekintetében, a CLS tekintetében, ez olyasmi, amit le tudsz tesztelni úgy, hogy kipróbálod így is és úgy is. Az indexelést illetően az a fontos, hogy szerepeljen információ a képekről azokon az oldalakon.
Szóval ha nem vagy biztos benne, hogy a Google felismeri-e a lusta betöltésedet, akkor használhatod a képek strukturált adatát. Magukon az oldalakon add meg nekünk a képek strukturált adatait, és azt biztosan látni fogjuk.”

 

Fontos észben tartani, hogy ezek csak a Google alapvető webes keresésére vonatkoznak. A kép tartalma igenis számít, ha a képkeresőről van szó. Ez sokkal inkább a felhasználók miatt lényeges, hiszen a képek a webhelyek fontos vizuális elemei.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!