Google: a képek tartalma nem érdekli a keresőt

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google-t nem érdekli a képek tartalma

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google keresőalgoritmusát nem érdekli, hogy mit ábrázol egy kép, vagy hogy milyen minőségű. Egyedül az fontos számára, hogy a megfelelő adatstruktúra tartozik-e hozzá.

Ezt állítja John Mueller, aki egy Google Search Central SEO beszélgetésben adott választ az egyik legérdekesebb kérdésre.


A beszélgetésen részt vett egy bizonyos Andrew Sychev is, aki a helyőrző képek és a lusta betöltés (lazy loading) együttes használatáról kérdezte a Google munkatársát. A webhelytulajdonos webhelyén a képek egészen addig egy szürke négyzetként töltődnek be, amíg a látogató lejjebb nem görget hozzájuk, amikor is a weboldal a tényleges képekre cseréli a helyőrző négyzeteket.


Ez egy ügyes taktika a webhely felgyorsítására, illetve elkerülhető vele, hogy a görgetés közben betöltődő képek össze-vissza mozgassák a többi elemet maguk körül.


A webmester tudja, hogy a feltérképezést végző Googlebot nem csinál semmit a weboldalakkal (csak „átnézi” őket), és arra volt kíváncsi, hogy ez a megoldás problémákat okozhat-e a Google szemében. Képes-e megállapítani a Google, hogy mit ábrázol egy kép? Hogy hasznos-e, mint például egy diagram vagy egy infografika?

 

Mueller válasza a képeket érintő kérdésekre

Ha a webes keresésről van szó, a Google-t nem érdekli a képek tartalma, mert annak kifejezetten csak a képkereséshez van köze.
A Google-t csak az olyan jelek foglalkoztatják, mint a strukturált adatok, illetve az ALT szöveg. Ezek olyan szöveges elemek, amiket a Google értelmezni tud, és így gyűjt információkat azok tartalmáról.


Mueller így fogalmazott:
„Szerintem minket ez nem érdekel, hogy nagyon őszinte legyek. Nem hiszem, hogy a webes kereséskor megnézzük a konkrét képeket az oldalon, és azt mondjuk, hogy ez egy jó kép, ez pedig egy unalmas kép.


Ezeket a képeket lényegében a képkereséshez használjuk és olyankor foglalkozunk a képek tartalmával. De a webes kereséskor nem igazán érdekel bennünket, hogy egy szürke négyzet vagy egy tengerpartot ábrázoló fénykép.”

 

Tehát a fent leírt módszer (a képek helyettesítése szürke négyzetekkel) teljesen rendben van a Google részéről. Mueller továbbá nyomatékosította, hogy a Google a strukturált adatokra figyel inkább oda:


„Szerintem rendben van. Azt hiszem, hogy az alapvető webes-vitals tekintetében, a CLS tekintetében, ez olyasmi, amit le tudsz tesztelni úgy, hogy kipróbálod így is és úgy is. Az indexelést illetően az a fontos, hogy szerepeljen információ a képekről azokon az oldalakon.
Szóval ha nem vagy biztos benne, hogy a Google felismeri-e a lusta betöltésedet, akkor használhatod a képek strukturált adatát. Magukon az oldalakon add meg nekünk a képek strukturált adatait, és azt biztosan látni fogjuk.”

 

Fontos észben tartani, hogy ezek csak a Google alapvető webes keresésére vonatkoznak. A kép tartalma igenis számít, ha a képkeresőről van szó. Ez sokkal inkább a felhasználók miatt lényeges, hiszen a képek a webhelyek fontos vizuális elemei.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!