Google: a képek tartalma nem érdekli a keresőt

google képkeresés

A Google-t nem érdekli a képek tartalma

A Google keresőalgoritmusát nem érdekli, hogy mit ábrázol egy kép, vagy hogy milyen minőségű. Egyedül az fontos számára, hogy a megfelelő adatstruktúra tartozik-e hozzá.

google képkeresés

Ezt állítja John Mueller, aki egy Google Search Central SEO beszélgetésben adott választ az egyik legérdekesebb kérdésre.


A beszélgetésen részt vett egy bizonyos Andrew Sychev is, aki a helyőrző képek és a lusta betöltés (lazy loading) együttes használatáról kérdezte a Google munkatársát. A webhelytulajdonos webhelyén a képek egészen addig egy szürke négyzetként töltődnek be, amíg a látogató lejjebb nem görget hozzájuk, amikor is a weboldal a tényleges képekre cseréli a helyőrző négyzeteket.


Ez egy ügyes taktika a webhely felgyorsítására, illetve elkerülhető vele, hogy a görgetés közben betöltődő képek össze-vissza mozgassák a többi elemet maguk körül.


A webmester tudja, hogy a feltérképezést végző Googlebot nem csinál semmit a weboldalakkal (csak „átnézi” őket), és arra volt kíváncsi, hogy ez a megoldás problémákat okozhat-e a Google szemében. Képes-e megállapítani a Google, hogy mit ábrázol egy kép? Hogy hasznos-e, mint például egy diagram vagy egy infografika?

 

Mueller válasza a képeket érintő kérdésekre

Ha a webes keresésről van szó, a Google-t nem érdekli a képek tartalma, mert annak kifejezetten csak a képkereséshez van köze.
A Google-t csak az olyan jelek foglalkoztatják, mint a Strukturált adatok, illetve az ALT szöveg. Ezek olyan szöveges elemek, amiket a Google értelmezni tud, és így gyűjt információkat azok tartalmáról.


Mueller így fogalmazott:
„Szerintem minket ez nem érdekel, hogy nagyon őszinte legyek. Nem hiszem, hogy a webes kereséskor megnézzük a konkrét képeket az oldalon, és azt mondjuk, hogy ez egy jó kép, ez pedig egy unalmas kép.


Ezeket a képeket lényegében a képkereséshez használjuk és olyankor foglalkozunk a képek tartalmával. De a webes kereséskor nem igazán érdekel bennünket, hogy egy szürke négyzet vagy egy tengerpartot ábrázoló fénykép.”

 

Tehát a fent leírt módszer (a képek helyettesítése szürke négyzetekkel) teljesen rendben van a Google részéről. Mueller továbbá nyomatékosította, hogy a Google a strukturált adatokra figyel inkább oda:


„Szerintem rendben van. Azt hiszem, hogy az alapvető webes-vitals tekintetében, a cls tekintetében, ez olyasmi, amit le tudsz tesztelni úgy, hogy kipróbálod így is és úgy is. Az indexelést illetően az a fontos, hogy szerepeljen információ a képekről azokon az oldalakon.
Szóval ha nem vagy biztos benne, hogy a Google felismeri-e a lusta betöltésedet, akkor használhatod a képek strukturált adatát. Magukon az oldalakon add meg nekünk a képek strukturált adatait, és azt biztosan látni fogjuk.”

 

Fontos észben tartani, hogy ezek csak a Google alapvető webes keresésére vonatkoznak. A kép tartalma igenis számít, ha a képkeresőről van szó. Ez sokkal inkább a felhasználók miatt lényeges, hiszen a képek a webhelyek fontos vizuális elemei.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok