SEO - Forgalomnövelő keresőoptimalizálási tippek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Célozd meg a Google találati lista első helyeit - Forgalommágnes SEO tippek 2018-ra

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

SEO

Lehetsz a világ legtehetségesebb tartalomírója, ha tartalmaid nem kerülnek a felhasználók szeme elé, akkor lényegében feleslegesen töröd magad a világklasszis cikkek írogatásával. Itt lép színre a keresőoptimalizálás, ami nem csupán a tartalmak láthatóságát segít javítani a kereső felhasználók számára, hanem ezzel lehetővé teszi azt is, hogy ezek a tartalmak azt a forgalmat (és profitot) generálják, amire hivatottak is. A SEO ugyanakkor egy állandóan változó terület, vagyis az elmúlt évek optimalizációs technikái ma már nem feltétlenül hatékonyak. Sőt, némelyik többet árt, mint használ!
 

Javíts a majdnem dobogós tartalmakon

Próbáld tökéletesíteni azokat a tartalmaidat, amelyek jól teljesítenek a keresőkben, de nem látványosan jól. Ezeket a Google Analytics Ügyfélszerszés > Search Console > Lekérdezések menüpontban keresheted meg. Itt állíts be egy speciális szűrőt, ami csak azokat a kifejezéseket mutatja, amelyekre az átlag pozíció nagyobb 10-nél.

 

Ekkor válnak láthatóvá azok a cikkek, amelyek csak egy kis karbantartást igényelnek ahhoz, hogy bámulatosan teljesítsenek. Egészítsd ki őket olyan elemekkel, amik segíthetnek a jobb rangsorolásban.

 

Figyelj oda a minőségre és ne feledkezz meg a videókról

Ha a keresőoptimalizálásról van szó, akkor minden esetben érdemes a minőséget a mennyiség elé helyezni. Ha webhelyednek sok oldala van, az még nem jelenti automatikusan azt, hogy annyival több embert is vonz majd be.

 

Gyakran megéri kiiktatni a rövid vagy semmilyen értékes tartalmat nem kínáló bejegyzéseket blogodról, hogy ezzel is javítsd a minőségi tartalmak arányát webhelyeden. A válogatás persze csupán az első lépés – a második új, jobb minőségit tartalmak készítése, amelyek az első mondattól kezdve megtartják az olvasók figyelmét.

 

A videók szintén kiváló tartalomtípusnak számítanak, ha a keresőoptimalizálásról és a felhasználók aktivizálásáról van szó. Ez azért van, mert egyre többen szívesebben néznek meg egy egyperces videót, minthogy elolvassanak egy cikket, ami ugyanennyi időbe telne.

 

Kérj visszahivatkozásokat és kínálj értéket

Gyakran megesik, hogy egy cég vagy vállalkozó nevét úgy említik meg egy tartalomban, hogy nem helyeznek el hozzá hivatkozást. Érdemes tehát nyitott szemmel járni (vagy jobb esetben rákeresni saját céged nevére, esetleg említésfigyelő szolgáltatásokat használni), hogy minél előbb rátalálj ezekre az említésekre, hiszen mindegyikük plusz SEO értéket képvisel potenciális visszahivatkozások formájában.

 

Ha ilyen említéseket találsz, akkor keresd fel az adott oldal szerkesztőit és kérd meg őket, hogy szíveskedjenek elhelyezni egy általad megadott hivatkozást tartalmukban – meglepően sokan szívesen teljesítik majd kérésedet.

 

A tipp másik fele szintén a minőségi tartalmakhoz kapcsolódik. Amennyiben cégedben megvan rá a kapacitás, fejlesszetek könnyedén használható, ingyenes online eszközöket különféle feladatok elvégzésére. Az ilyen eszközök rendkívül népszerűek tudnak lenni az interneten, és már az is sokat jelenthet a SEO-d szempontjából, ha csak egy bizonyos érdeklődési körben terjednek csak el.

 

Ösztönözd a felhasználókat

Koncentrálj a felhasználók bevonására. Akár egy régebbi bejegyzést frissítesz új információkkal, akár egy teljesen új cikket készítesz, a cél mindig az legyen, hogy minél több aktivitást válts ki az olvasókból – aktivitás alatt itt a tartalomhoz írt hozzászólásokat, a tartalom megosztását, az abban elhelyezett videók megtekintését és egyéb cselekvéseket értjük.

 

De mitől lesz egy bejegyzés aktivitásra sarkalló? Lássuk:

 

Legyen könnyen olvasható: Legyen a szöveg megfelelően tagolt, alcímekre osztott, használj rövid bekezdéseket és mellékelj kapcsolódó képeket. Mindez segít majd, hogy a szöveg könnyebben értelmezhető legyen, továbbá arra ösztönzi majd az olvasókat, hogy maradjanak hosszabb ideig az oldalon.

 

Tartalmazzon kapcsolódó hivatkozásokat a webhelyen belül: Igyekezz néhány releváns linket is elhelyezni a tartalomban, amelyek bővebben is kifejtenek egy-egy fogalmat vagy témát, esetleg választ adnak egy kérdésre, amelyet a tartalom felvet. A belső hivatkozások nem csak a visszafordulási arányt csökkentik webhelyeden, hanem segítenek a keresőmotorok robotjainak is annak feltérképezésében.

 

Használj LSI kulcsszavakat: … és válaszolj meg olyan kérdéseket, amelyek felvetődhetnek az emberekben a tartalom olvasása közben (nem minden kérdés válaszára kell linkelni, mint ahogy azt az előző pontban említettük). A plusz információ segít visszatartani a látogatókat, az oldalon töltött időből pedig a keresőmotorok látni fogják, hogy tartalmaid komoly értékeket képviselhetnek, ha az emberek nem kattintanak el róluk fél perc után.

 

Mellékelj változatos szemléltető eszközöket: Használj képeket, videókat, animációkat és egyéb elemeket is, amelyek értelmezhetőbbé teszik az adott témát (persze csak lehetőség szerint, és csak kapcsolódó elemeket).

 

Újítsd fel régi bejegyzéseidet

Akárcsak egy régi ház, egy régi blogbejegyzés is újra tündökölhet, ha elvégzed rajta a szükséges felújítási munkálatokat. Fontos észben tartani, hogy manapság nem elegendő csak megírni egy-egy bejegyzést, hiszen ezek rangsorolása az idő múlásával egyre visszább csúszhat az új SEO irányelveknek és az új, frissebb tartalmaknak köszönhetően.

 

Ha szeretnéd új életre kelteni régi bejegyzéseidet, akkor a következő mozzanatokat érdemes elvégezned:

 

  • Frissítsd az elavult, már nem pontos információkat régebbi bejegyzéseidben.
  • Használj új képeket, és cseréld le azokat, amik már láthatóan régiek vagy rossz minőségűek.
  • Írj alt címkéket a képeknek, vagy optimalizáld a meglévőket.
  • Írd át a régi címeket hogy megfeleljenek a jelenlegei SEO elvárásoknak.
  • Használj alcímeket azon posztok tartalmának felosztására, amelyek eddig csak ömlesztett formában léteztek.
  • Töltsd fel új kulcsszavakkal hiányos cikkeidet.
  • Ellenőrizd és szükség szerint fogalmazd újra az oldalak meta leírását.
  • Ellenőrizd az elhelyezett hivatkozásokat és cseréld le vagy töröld azokat, amelyek már nem működnek.
  • Bővítsd ki tartalmaidat plusz információkkal, mert a Google előnyben részesíti a hosszabb írásokat.
  • Olvasd át a szöveget és javítsd ki a helyesírási hibákat.
     

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!