SEO - Forgalomnövelő keresőoptimalizálási tippek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Célozd meg a Google találati lista első helyeit - Forgalommágnes SEO tippek 2018-ra

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

SEO

Lehetsz a világ legtehetségesebb tartalomírója, ha tartalmaid nem kerülnek a felhasználók szeme elé, akkor lényegében feleslegesen töröd magad a világklasszis cikkek írogatásával. Itt lép színre a keresőoptimalizálás, ami nem csupán a tartalmak láthatóságát segít javítani a kereső felhasználók számára, hanem ezzel lehetővé teszi azt is, hogy ezek a tartalmak azt a forgalmat (és profitot) generálják, amire hivatottak is. A SEO ugyanakkor egy állandóan változó terület, vagyis az elmúlt évek optimalizációs technikái ma már nem feltétlenül hatékonyak. Sőt, némelyik többet árt, mint használ!
 

Javíts a majdnem dobogós tartalmakon

Próbáld tökéletesíteni azokat a tartalmaidat, amelyek jól teljesítenek a keresőkben, de nem látványosan jól. Ezeket a Google Analytics Ügyfélszerszés > Search Console > Lekérdezések menüpontban keresheted meg. Itt állíts be egy speciális szűrőt, ami csak azokat a kifejezéseket mutatja, amelyekre az átlag pozíció nagyobb 10-nél.

 

Ekkor válnak láthatóvá azok a cikkek, amelyek csak egy kis karbantartást igényelnek ahhoz, hogy bámulatosan teljesítsenek. Egészítsd ki őket olyan elemekkel, amik segíthetnek a jobb rangsorolásban.

 

Figyelj oda a minőségre és ne feledkezz meg a videókról

Ha a keresőoptimalizálásról van szó, akkor minden esetben érdemes a minőséget a mennyiség elé helyezni. Ha webhelyednek sok oldala van, az még nem jelenti automatikusan azt, hogy annyival több embert is vonz majd be.

 

Gyakran megéri kiiktatni a rövid vagy semmilyen értékes tartalmat nem kínáló bejegyzéseket blogodról, hogy ezzel is javítsd a minőségi tartalmak arányát webhelyeden. A válogatás persze csupán az első lépés – a második új, jobb minőségit tartalmak készítése, amelyek az első mondattól kezdve megtartják az olvasók figyelmét.

 

A videók szintén kiváló tartalomtípusnak számítanak, ha a keresőoptimalizálásról és a felhasználók aktivizálásáról van szó. Ez azért van, mert egyre többen szívesebben néznek meg egy egyperces videót, minthogy elolvassanak egy cikket, ami ugyanennyi időbe telne.

 

Kérj visszahivatkozásokat és kínálj értéket

Gyakran megesik, hogy egy cég vagy vállalkozó nevét úgy említik meg egy tartalomban, hogy nem helyeznek el hozzá hivatkozást. Érdemes tehát nyitott szemmel járni (vagy jobb esetben rákeresni saját céged nevére, esetleg említésfigyelő szolgáltatásokat használni), hogy minél előbb rátalálj ezekre az említésekre, hiszen mindegyikük plusz SEO értéket képvisel potenciális visszahivatkozások formájában.

 

Ha ilyen említéseket találsz, akkor keresd fel az adott oldal szerkesztőit és kérd meg őket, hogy szíveskedjenek elhelyezni egy általad megadott hivatkozást tartalmukban – meglepően sokan szívesen teljesítik majd kérésedet.

 

A tipp másik fele szintén a minőségi tartalmakhoz kapcsolódik. Amennyiben cégedben megvan rá a kapacitás, fejlesszetek könnyedén használható, ingyenes online eszközöket különféle feladatok elvégzésére. Az ilyen eszközök rendkívül népszerűek tudnak lenni az interneten, és már az is sokat jelenthet a SEO-d szempontjából, ha csak egy bizonyos érdeklődési körben terjednek csak el.

 

Ösztönözd a felhasználókat

Koncentrálj a felhasználók bevonására. Akár egy régebbi bejegyzést frissítesz új információkkal, akár egy teljesen új cikket készítesz, a cél mindig az legyen, hogy minél több aktivitást válts ki az olvasókból – aktivitás alatt itt a tartalomhoz írt hozzászólásokat, a tartalom megosztását, az abban elhelyezett videók megtekintését és egyéb cselekvéseket értjük.

 

De mitől lesz egy bejegyzés aktivitásra sarkalló? Lássuk:

 

Legyen könnyen olvasható: Legyen a szöveg megfelelően tagolt, alcímekre osztott, használj rövid bekezdéseket és mellékelj kapcsolódó képeket. Mindez segít majd, hogy a szöveg könnyebben értelmezhető legyen, továbbá arra ösztönzi majd az olvasókat, hogy maradjanak hosszabb ideig az oldalon.

 

Tartalmazzon kapcsolódó hivatkozásokat a webhelyen belül: Igyekezz néhány releváns linket is elhelyezni a tartalomban, amelyek bővebben is kifejtenek egy-egy fogalmat vagy témát, esetleg választ adnak egy kérdésre, amelyet a tartalom felvet. A belső hivatkozások nem csak a visszafordulási arányt csökkentik webhelyeden, hanem segítenek a keresőmotorok robotjainak is annak feltérképezésében.

 

Használj LSI kulcsszavakat: … és válaszolj meg olyan kérdéseket, amelyek felvetődhetnek az emberekben a tartalom olvasása közben (nem minden kérdés válaszára kell linkelni, mint ahogy azt az előző pontban említettük). A plusz információ segít visszatartani a látogatókat, az oldalon töltött időből pedig a keresőmotorok látni fogják, hogy tartalmaid komoly értékeket képviselhetnek, ha az emberek nem kattintanak el róluk fél perc után.

 

Mellékelj változatos szemléltető eszközöket: Használj képeket, videókat, animációkat és egyéb elemeket is, amelyek értelmezhetőbbé teszik az adott témát (persze csak lehetőség szerint, és csak kapcsolódó elemeket).

 

Újítsd fel régi bejegyzéseidet

Akárcsak egy régi ház, egy régi blogbejegyzés is újra tündökölhet, ha elvégzed rajta a szükséges felújítási munkálatokat. Fontos észben tartani, hogy manapság nem elegendő csak megírni egy-egy bejegyzést, hiszen ezek rangsorolása az idő múlásával egyre visszább csúszhat az új SEO irányelveknek és az új, frissebb tartalmaknak köszönhetően.

 

Ha szeretnéd új életre kelteni régi bejegyzéseidet, akkor a következő mozzanatokat érdemes elvégezned:

 

  • Frissítsd az elavult, már nem pontos információkat régebbi bejegyzéseidben.
  • Használj új képeket, és cseréld le azokat, amik már láthatóan régiek vagy rossz minőségűek.
  • Írj alt címkéket a képeknek, vagy optimalizáld a meglévőket.
  • Írd át a régi címeket hogy megfeleljenek a jelenlegei SEO elvárásoknak.
  • Használj alcímeket azon posztok tartalmának felosztására, amelyek eddig csak ömlesztett formában léteztek.
  • Töltsd fel új kulcsszavakkal hiányos cikkeidet.
  • Ellenőrizd és szükség szerint fogalmazd újra az oldalak meta leírását.
  • Ellenőrizd az elhelyezett hivatkozásokat és cseréld le vagy töröld azokat, amelyek már nem működnek.
  • Bővítsd ki tartalmaidat plusz információkkal, mert a Google előnyben részesíti a hosszabb írásokat.
  • Olvasd át a szöveget és javítsd ki a helyesírási hibákat.
     

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!