Forgalomnövelő tippek: így lendítsd fel webhelyed forgalmát!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 profi módszer a webhelyforgalom fellendítésére

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Amikor több látogatót szeretnél webhelyedre vonzani, és a hagyományos forgalomforrások nem teljesítenek úgy, ahogyan elvárnád tőlük, akkor ideje néhány profi taktikát bevetni a forgalom újbóli fellendítésére.

Ebben a cikkben néhány ilyen módszerről olvashatsz! Ha úgy gondolod, inkább kiszerveznéd ezt a munkád, IDE kattintva kérheted ajánlatunkat. 

 

Tartalommarketing

A tartalommarketing több tucat kreatív módon segít kifejezni, hogy céged (vagyis pontosabban kínálatod) milyen problémákat képes megoldani ügyfeleid számára. Tartalommarketingnek számít az online cikkek, blogbejegyzések, infografikák, videók, e-könyvek, esettanulmányok és egyéb tartalmak felhasználása.


A tartalommarketing nem csak hatékonyabb, hanem költséghatékonyabb is, mint az outbound marketingtechnikák. De miért? Azért, mert ezek a tartalmak, ha jól készítik el őket, temérdek értéket kínálnak közönséged (ideális ügyfeleid) számára. Ha nem tudod, hogy mivel tehetnéd értékessé tartalmaidat, kérdezd meg ügyfeleidet, hogy mikről szeretnének többet olvasni, vagy videókat látni, milyen statisztikákra kíváncsiak, és így tovább.


A tartalommarketing akkor lesz igazán sikeres, ha a megfelelő tartalmat megfelelő időben kínálod fel a megfelelő közönségnek, mégpedig azokon a csatornákon, amiket rendszeresen látogatnak (YouTube, közösségi média, blogod, email stb.) Fontos továbbá, hogy rendszeresen ossz meg új tartalmakat közönségeddel. Ha hetente két cikket kezdesz el publikálni, akkor tartsd is magad ehhez az ütemtervhez, hogy közönséged mindig a várt időben kaphassa meg az új tartalmakat. Olyan ez, mint egy televíziós sorozat – az emberek akkor gyűlnek a TV köré, amikor tudják, hogy hamarosan kezdődik az új epizód.

 

Influencer marketing

Az influencer marketing lényege, hogy egy (vagy több) véleményvezéren, azaz influenceren keresztül juttatod el márkád üzenetet egy új, érdeklődő közönséghez. Ahelyett tehát, hogy közvetlenül egy csoportnak hirdetnél, egy olyan személyen keresztül éred el őket, akit más ismernek, tisztelnek, és kedvelnek.


Ha megtalálod a megfelelő influencert hozzá, ez a stratégia nagyon hatékony lehet, különösen a közösségi médián. Nem csak a sikerarány magas, hanem az újonnan megszerzett ügyfelek közül is többen maradnak hosszútávon hűségesek a márkához, mint ha más útvonalakon keresztül ismerték volna meg azt.

 

Földrajzi célzás

A földrajzi célzás több mindent is jelenthet az online marketingben, gyakran használják például a hirdetések területi célzása kapcsán. Itt azonban másról van szó, habár az alapkoncepció továbbra is azonos.


A földrajzi célzás egy webhelyen is alkalmazható, ahol a felhasználónak az IP címe alapján olyan tartalmakat jeleníthetsz meg, amelyek relevánsabbak lehetnek számára. Beállíthatod például, hogy más tartalmak jelenjenek meg az országhatárokon belüli, és azokon túli látogatóknak, vagy lebonthatod ezeket akár megyékre és városokra is.


Ez a célzási módszer akár az aktivitás és a konverziók fellendítésére is alkalmas, hiszen sokkal precízebb személyre szabást tesz lehetővé, mint más hagyományos médiumok.
Íme néhány ötlet arra, hogy mi mindenre használhatod a földrajzi célzást:
•    Kínálj ösztönzőket (pl. leárazásokat, promóciókat stb.) azoknak a látogatóknak, akik egy adott földrajzi területről böngészik webhelyedet.
•    Küldj egyéni üzeneteket azoknak a látogatóknak, akik egy üzleted, irodád, vagy akár egy versenytársad közelében böngészik webhelyedet.
•    Fogalmazd át tartalmaidat, hogy jobban passzoljanak egy-egy földrajzi területhez.

 

QR kódok

A QR kódok technológiája már évek óta jelen van, sokan mégis figyelmen kívül hagyják marketingstratégiájukban, különösen a forgalomszerzés terén. A QR kódok lényegében olyanok, mint a vonalkódok, azonban egy arra alkalmas okostelefon vagy táblagép segítségével bárki leolvashatja őket, és hozzájuthat tartalmukhoz. Ez a tartalom általában egy hivatkozás vagy telefonszám, ami közvetlenül a cég webhelyére, akár egy adott landing oldalra viheti az érdeklődőket.


A QR kódok a mobilmarketing fontos részét képezik, és nagyon egyszerű is létrehozni őket. Azonban fontos, hogy webhelyed készen álljon a mobilról böngésző látogatókra is, habár ez 2021-ben már senkinek sem szabadna, hogy gondot okozzon.


Mielőtt azonban létrehoznád QR kódjaidat, először is el kell döntened, hogy pontosan mit is tartalmazzanak. Telefonszámokat? Linkeket? Ha az utóbbit választod, milyen oldalakra küldöd majd a felhasználókat velük? Mindezt persze kampányaid diktálják majd. Ügyelned kell arra is, hogy a QR kódok jól láthatók legyenek, és könnyedén le lehessen olvasni őket.


A kód elkészítése a legegyszerűbb lépés, hiszen számos webhely pillanatok alatt átkovnertálja az általad megadott hivatkozásokat vagy telefonszámokat egy QR kóddá, amit aztán bárhol felhasználhatsz (pl. szórólapokon, étlapokon, névjegykártyákon, online profiljaidon, újságokban stb.)
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!