Fogászati SEO útmutató 2. rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A nagy fogászati SEO útmutató 2020-ra – 2. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Az előző részben elkezdtük a fogászati keresőoptimalizálás legfontosabb elemeinek bemutatását, azonban nem végeztünk. Mutatjuk, mire kell még figyelned!

Ha pedig inkább rábíznád magad és fogászati rendelődet profikra, akkor válaszd egészségügyi marketing ügynökségünket!

 

A Google Analytics és a fogászati SEO kapcsolata

A Google Analytics a Google ingyenes webhely-statisztikai eszköze, ami fontos adatokat mutat webhelyed oldalairól és az azokat böngésző felhasználók viselkedéséről. Elég csak egy egyszerű követőkódot (vagy „címkét” hozzáadnod webhelyed forráskódjához, és rögtön láthatóvá válik majd, hogy hányan olvasgatják tartamaidat, melyek a legnépszerűbbek, honnan érkeznek webhelyedre a látogatók és így tovább.

Fogászati szakemberként nem muszáj minden aprólékos részletet ismerned webhelyed teljesítményéről, de érdemes legalább azzal tisztában lenned, hogy hány látogatód van és ezek mely tartalmak iránt érdeklődnek leginkább. A Google Analytics a legjobb eszköz erre.

Amennyiben webhelyed nem saját fejlesztésű, hanem például egy webhelykészítővel hoztad létre, meglehet, hogy a webhelykészítő szolgáltató követőkódja automatikusan belekerült a webhely forráskódjába. Ez esetben vedd fel velük a kapcsolatot, és kérd meg, hogy a te Google fiókodat (gmail-es email címedet) is adják hozzá az adott Analytics fiók adminisztrátoraihoz, hogy hozzáférhess ezekhez az adatokhoz.

Ha saját webhelyed van, és mindez túl bonyolultnak hangzik, akkor itt elolvashatod a Google részletes útmutatóját erről a folyamatról, és persze a webhelyedért felelős webprogramozótól is megkérheted, hogy segítsen ebben.

Ha mindez megvan, és hozzáférést nyersz webhelyed Google Analytics adataihoz, érdemes részletesen is megismerkedned velük. Ez az átfogó útmutató (https://matebalazs.hu/google-analytics-utmutato-peldakkal.html) végigvezet a legfontosabb jelentéseken, amikre jó, ha odafigyelsz az Analytics felületén.

Amikor beállítod Google Analytics fiókodat, a Google megkérdezi, hogy szeretnéd-e megosztani velük webhelyed adatait – ezt a beállítást később az Admin felületen belül, a fiók beállításai között találod. Érdemes mindegyik opciót kiválasztani, hogy a Google minél több adatot dolgozhasson fel webhelyedről, és így jobban megismerje annak teljesítményét. Ha kíváncsi vagy az adatmegosztás összes előnyére, akkor itt elolvashatod a Google hivatalos súgócikkét erről a témáról.

 

Hogyan bővítsd ki organikus Google találataidat belső linkekkel

A Google használata közben bizonyára Te is összefutottál már olyan organikus (tehát nem hirdetett) találatokkal, amelyekhez további kattintható hivatkozások is tartoztak. Ezeket belső linkeknek, vagy belső hivatkozásoknak nevezzük, és a Google azért jeleníti meg őket, hogy megkönnyítse a keresgélő felhasználók dolgát. Ezek a hivatkozások gyakran jelennek meg akkor, amikor valaki konkrétan rákeres egy fogászati praxis nevére, vagy valami ahhoz kapcsolódóra. Általában megjelenik mellettük a praxis Google Cégem adatlapja is a jobb oldali Tudáspanelen.

Hogy pontosan mi kell ahhoz, hogy ezek az belső hivatkozások megjelenhessenek organikus találataidban, azt csak a Google tudja. Azonban biztos lehetsz benne, hogy több tényező is közrejátszik, amelyek alapján az algoritmus dönt erről. Például segíthet, ha használod a Google Anaylticset és megosztod az adataidat a Google-lal (amiről az előző pontban is szó esett). Ezen kívül fontos, hogy webhelyed egy logikus, rendezett szerkezettel rendelkezzen, és hogy jól optimalizált oldalak szerepeljenek rajta.

Ha rákeresel praxisod nevére a Google-ban, és nem látsz ilyen belső linkeket organikus találataidban (általában az elsőben jelennek meg), akkor érdemes elgondolkodnod rajta, hogy a fent említett lehetséges kritériumokból mennyinek felel meg webhelyed!

 

Az URL-ek nyomon követése

A Google-nak számtalan hasznos eszközt kínál azok számára, akik szeretnének mindent tudni online jelenlétükről. Ilyen a „kampány URL készítő” is, amely segítségével egyéni kampányaidat a Google Analyticsen keresztül is nyomon követheted. Az eszköz segítségével paramétereket adhatsz hozzá webhelyed bármely hivatkozásához, hogy pontosan nyomon követhesd marketingkampányaid forgalmának forrását.

Például, ha elhelyezel egy, a webhelyedre mutató hivatkozást Facebook oldalad bemutatkozásában, és ellátod egy követőparaméterrel, akkor tudni fogod, hogy pontosan hány látogató érkezett webhelyedre erről a bizonyos linkről – tehát nem szimplán csak annyi jelenik majd meg a forgalom forrásánál, hogy „Facebook”.

Természetesen bárhol elhelyezhetsz követőparaméteres hivatkozásokat, hogy pontosan tudd, honnan érkeznek a látogatók fogászatod webhelyére. E tudás birtokában sokkal aprólékosabban optimalizálhatod kampányaidat, hogy oda összpontosíthasd erőforrásaidat, ahol a legtöbb hasznukat veszed.

 

Google Cégem fiókod optimalizálása

Ha praxisodnak még nincs Google Cégem adatlapja, most azonnal érdemes regisztrálnod egyet. A Google Cégem egy ingyenes szolgáltatás a Google-tól, amin hasznos információkat tüntethetsz fel praxisodról a kereső felhasználók számára, úgymint annak címét, elérhetőségeit, URL címét, szolgáltatásait, nyitva tartását, és így tovább.

Egy ingyenes Google Cégem adatlap regisztrálásával praxisod a Google Térképre is felkerül majd, és megjelenik azoknak a keresőknek, akik a közeledben szeretnének fogorvost találni maguknak. Ha indítasz egy helyi célzású keresést pl. szimplán „fogorvosok” (ez a közelben keres), vagy „fogorvosok Siófokon” (ez egy konkrét helyen), akkor a Google helyi praxisokat és egy dinamikus térképet is megjelenít majd a találatok felett. Egy Google Cégem adatlap ezek közé enged bekerülni.

Google Cégem adatlapod kitöltése fontos és felelősségteljes feladat. Minden adatot pontosan és naprakészen kell megadnod praxisodról, hogy a felhasználók azt kapják tőled, amire ezen adatlap alapján számítanak – gondolunk itt a lehetséges fizetési módokra, a nyitva tartásra és minden egyébre.

Az adatlapra rövid bejegyzéseket is írhatsz, akárcsak egy miniblogra. Ezekben fontos híreket és más hasznos, aktuális információkat közölhetsz a kereső felhasználókkal, akik anélkül láthatják ezeket, hogy átkattintanának webhelyedre.

Ha szeretnél egy részletes útmutatót is arról, hogy hogyan optimalizálhatod praxisod Google Cégem adatlapját, akkor itt megtalálod (https://matebalazs.hu/google-cegem-terpek-optimalizalas.html)!

 

A szolgáltatások/kezelések oldalainak optimalizálása

Fogászati webhelyeden bizonyára több oldal is szerepel azokról a szolgáltatásokról és kezelésekről, amelyeket rendelődben kínálsz pácienseidnek. Azonban ha azt szeretnéd, hogy ezek az oldalak segítsenek fogászati marketingedben, akkor hasznos tartalmakkal kell feltöltened őket.

Képzeld magad egy keresgélő lehetséges páciens helyébe, aki erősen fontolgatja, hogy fogszabályzóval tegye rendbe fogait. Elkezd tehát keresgélni a Google-on, és rátalál webhelyedre, egész pontosan arra a linkre, ami a fogszabályozásról szóló oldaladra viszi őt. Ez azonban még nem garantálja, hogy a te praxisodat keresi majd fel ezért a szolgáltatásért – rengeteg függ attól, hogy mit talál majd ezen az oldalon, és hogy az a valami meggyőzően hat-e rá.

Ha a fogszabályzásról szóló leírásod ugyan azt az unalmas, sablonos történetet ecseteli, hogy mire jó, milyen anyagok használatával végzik, és így tovább, akkor a felhasználót ez sehogyan sem fogja meggyőzni arról, hogy téged válasszon a konkurens fogászok helyett. Nem azért kattintott rá a találatodra, hogy órát tarts neki, hanem azért, mert ezzel lehetőséget adott neked, hogy bebizonyítsd, miért te vagy a legjobb választás az ő fogai számára. A cél tehát, hogy eleget tégy ennek a keresői szándéknak.

Összességében, ennek az úgynevezett „landing oldalnak” az a feladata, hogy meggyőzze a látogatót, hogy téged válasszon – és ehhez számos elemet használhatsz fel.

Magyarázd el, hogy milyen tapasztalatokkal rendelkezel a fogszabályzás terén, és hogy milyen képesítéseid vannak ezen a területen. Légy őszinte és átlátszó az árakkal kapcsolatban. Tüntesd fel elégedett pácienseid véleményeit munkádról, és mellékelj hozzájuk előtte-utána képeket is. Érdemes elhelyezni egy-két videót is, amiben korábbi, elégedett pácienseid beszélnek veled szerzett tapasztalataikról, büszkén mutatva gyönyörűen beállított fogaikat.

E mellett gyakran ismételt kérdéseket is érdemes megválaszolnod ezen az oldalon a fogszabályzással kapcsolatban. Meddig tart? Milyen kényelmetlenségekkel jár? Hogyan kell felkészülni rá? és így tovább…

Mindez persze segít abban is, hogy ez az oldal magas pozíciót érhessen el, a fogszabályzással kapcsolatos keresésekre. Ne felejtsd el továbbá, hogy ezt minden ilyen jellegű, kezeléseket részletező oldallal el kell végezned.

 

Kérd ki pácienseid véleményét

Ha a helyi fogászati SEO-ról van szó, akkor a páciensek véleményei aranyat érnek. A különböző véleményekkel kapcsolatos jelek, úgymint a vélemények mennyisége, sűrűsége, sokszínűsége, stb. mind közrejátszanak a helyi csomagban (azaz a térképtalálatokban) megszerzett pozícióban.

Ha mindez nem lenne elég, a még csak fogorvost kereső lehetséges páciensek nagy része első körben mindig megnézi, hogy mások mit írnak egy adott praxisról vagy rendelőről, hiszen az emberek nem szívesen játszanak zsákbamacskát, ha a fogaikról van szó. Természetesen később marketinganyagaidban is felhasználhatod ezeket, társadalmi bizonyíték gyanánt.

A páciensek véleményei tehát két nyomós okból is fontosak praxisod számára. Ha szeretnél jó véleményeket szerezni, akkor végezz jó munkát és bánj kedvesen pácienseiddel. Ha szeretnél sok jó véleményt szerezni, akkor ne felejtsd el konkrétan megkérni őket, hogy legyenek szívesek értékelni munkádat az erre alkalmas platformokon (Google Cégem, Facebook, stb.)

Igyekezz minél több véleményre választ is írni praxisod nevében, hogy az emberek lássák, tényleg érdeklődsz a visszajelzések iránt. Különösen a negatív véleményekre figyelj oda, és igyekezz civilizáltan, szakemberhez méltóan kezelni a problémákat. Ez is azt mutatja majd a véleményeket olvasgató érdeklődőknek, hogy szíveden viseled pácienseid gondját. Ez a bizalom előfeltétele!

 

Hivatkozások és listák

A hivatkozások a fogászati SEO legfontosabb elemei közé tartoznak. A linkmarketing (vagy link building), azaz az értékes visszahivatkozások megszerzése mindig is elengedhetetlen volt a hatékony keresőoptimalizáláshoz, és nincs ez így másképpen ma sem a fogászati webhelyek esetében.

A keresőmotorok két fő célból használják az internetes hivatkozásokat, vagyis linkeket:

  • Hogy új webhelyeket és weboldalakat fedezzenek fel
  • Hogy megítéljék egy weboldal pozícióját bizonyos keresőtalálatokra (ezt nevezzük rangsorolásnak)

A linkmarketing egy nagyon aprólékos feladat, ahol a minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség. Azzal, hogy szerzel több tucat spam jellegű hivatkozást többet ártasz webhelyednek, mint amennyit segítenél. A Google nem kedveli az efféle módszereket – konkrét csalásnak tekinti őket, és büntetéseket szab ki azokra a webhelyekre, amelyek vásárolt vagy spam jellegű hivatkozásokkal próbálnak előnyt szerezni.

Éppen ezért, ha korábban egy magát SEO specialistának beállító kontár ezzel a módszerrel próbálta feljebb rangsoroltatni fogászati webhelyedet, akkor sürgősen szükséged lesz egy igazi profira, aki rendbe rakja a dolgokat, és minőségi hivatkozásokat szerez elismert webhelyektől. Ezek a minőségi hivatkozások azok, amiket a Google nagyra értékel, és amiket magas rangsorolással jutalmaz.

Fontos továbbá az is, hogy ha praxisod megjelenik valahol az interneten (például egy megyei fogorvosokat összegyűjtő céglistán), akkor neve, címe és telefonszáma karakterről-karakterre pontosan ugyan úgy szerepeljen, ahogyan Google Cégem adatlapodon is. A Google ilyen megfelelően megadott „cégemlítést” egy-egy „hivatkozásnak” tekint, így ezek is erősíthetik rendelőd helyi SEO-ját.

 

A fogászati SEO eredményeinek nyomon követése

Fogászati SEO-d csak akkor lehet hosszútávon is sikeres, ha tisztában vagy jelenlegi erőfeszítéseid hatásával. Szükséged van egy viszonyítási alapra, amihez hozzámérheted SEO-d előrehaladását, hiszen csak így fogod tudni megállapítani, hogy érdemes-e így folytatni a dolgokat, vagy hogy más stratégiára lesz-e szükséged a továbbiakban.

A találati pozíciók követése

Számtalan olyan eszközt szerezhetsz be fogászati marketing arzenálodba, amelyek segítenek nyomon követni, hogy egy-egy kulcsszóra milyen pozíciót birtokolsz bizonyos keresőmotorokon, például a Google-on.

Ezt magadnak is ellenőrizheted néha, de fontos tudni, hogy a Google a böngészőben tárolt sütiket és az aktív Google bejelentkezésedet is használja a találatok összeállításához, ha be vagy jelentkezve. Éppen ezért használd a böngésződ „privát böngészés” vagy „inkognitó” módját, amikor ilyen teszteket végzel. Tartsd persze észben, hogy még így sem feltétlenül azt látod, majd, mint egy másik felhasználó, hiszen ő nem privát módban, hanem a saját böngészőjében, a saját sütijeivel és Google profiljával keres.

 

A forgalom figyelése

Ehhez a Google Analytics eszközt érdemes használni, ami temérdek hasznos információt kínál webhelyedről és annak látogatóiról is. Ismerkedj meg vele ebben az útmutatóban!
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!