Értékesítés blogbejegyzéésekkel? Mutatjuk, miért kihagyhatatlan a blogolás a Te site.odon is!

Blogbejegyzések az értékesítésért

Értékesítés blogbejegyzésekkel? Mutatjuk, miért kihagyhatatlan a blogolás weboldaladon is!

A legtöbb marketinges tisztában van vele, hogy egy blog kiváló eszköze mind a keresőoptimalizálásnak, mind pedig annak, hogy egy márka szakértőként pozícionálhassa magát célközönsége előtt. Azonban a blogok ennél lényegesen többre képesek, csak éppen számos cég nem jut el odáig, hogy igazán kihasználja ezeket a lehetőségeket.

Blogbejegyzések az értékesítésért

Egy megfelelően kezelt blog ugyanis akár egy cég értékesítéseit is jelentősen fellendítheti. Ehhez persze nem csupán minőségi tartalmakra van szükség, hanem az egész blogot úgy kell megtervezni és vezetni, hogy elősegítse a cég kitűzött céljait: mind a keresőoptimalizálást, mind az értékesítés fellendítését. Én minden ügyfelem stratégiájában alkalmazom a tartalommarketinget, így látom a hatékonyságát, sikerét. Ha Te is szeretnéd fellendíteni saját weboldalad, céged forgalmát, keress minket bizalommal IDE kattintva, és segítünk! 

 

Nem mindegy, hogy milyen tartalmakat publikálsz

Mindenekelőtt tisztáznunk kell valamit: egy értékesítésre kiélezett blogot teljesen más stratégia alapján kell vezetni, mint egy keresőoptimalizálásra létrehozott blogot.

 

Természetesen az online értékesítések érdekében elengedhetetlen, hogy előnyösen rangsorolj azokra a kulcsszavakra, amelyeket célközönséged keresés közben használ, de ami még ennél is fontosabb, az az, hogy a tartalom konkrétan a célközönségnek szóljon, és hogy a különböző tartalmak a vásárló utazásának különböző szakaszaihoz készüljenek.

 

Ezen elmélet szerint tehát elsődlegesen nem a használt kulcsszavakra, vagy azok mennyiségére kell koncentrálni, hanem a vásárlóra. Egy értékesítésekre kiélezett bloghoz szükséged lesz egy ügyfélperszónára (különös tekintettel a szükségletekre), ismerned kell, hogy ideális ügyfeleid milyen megoldásokra keresne rá, és hogy hogyan kínálja a legjobb megoldást a szóban forgó termék vagy szolgáltatás. Csak ezek figyelembe vételével kezdd el használni a megfelelő kulcsszavakat, természetesen elszórva őket a szövegben.

 

Az sem mindegy, hogy kik alkotják célközönségedet, célcsoportjaidat. Még ha kínálatodban több korosztály is talál neki való termékeket, akkor is más és más üzenetekkel kell elérned őket demográfiai jellemzőik alapján. Egy fiatalnak szóló cikk egészen más fogalmazású kell legyen, mind az idősebb korosztályoknak készült tartalmak.

 

Minden tartalomnak meg kell állnia a helyét önállóan, de egyszerre egy nagyobb rendszer részét is képezik, amely fokozatosan gondozza az érdeklődőket, egészen addig, amíg készen nem állnak arra, hogy ügyfelekké konvertáljanak.

 

Ne feledkezz meg a felhívásokról

Nem minden webhelyedre érkező felhasználó áll készen arra, hogy vásároljon is valamit. Sokan a vásárlói utazás egy korai szakaszában találnak rá blogodra, és nekik általában sokkal több győzködésre, rávezetésre van szükségük, hogy meghozzák döntésüket.

 

Ezekben a helyzetekben segíthetnek nekik sokat a CTA-k, vagyis felhívások, amelyek a blogodra érkező forgalmat akár rögtön is fizető ügyfelekké konvertálhatják. Azok, akik már készen állnak a vásárlásra, egy kényelmes segítségnek veszik majd a felhívást, ami rögtön a vásárlási oldalra viszi át őket. Akik még fontolgatják döntésüket, azok számára ez a felhívás lehet az utolsó kis löket, amire szükségük van, hogy beadják a derekukat.

 

Fontos, hogy felhívásod az érdeklődőhöz szóljon és használjon ösztönző nyelvezetet. E mellett CTA gombod üssön el az oldal többi designelemétől, hogy még véletlenül se kerülje el az olvasók figyelmét.
 

Hogyan javíthatják a blogok az organikus forgalom minőségét

Egy értékesítési blogon tehát a vásárló-orientált tartalmak a legfontosabbak, de – mint mondtuk – a blogok többre képesek, mint sokan hinnék. Például javíthatják az organikus forgalom minőségét is.

 

Itt a kulcsszóhasználaton múlik minden. Ahelyett, hogy általános, széles célzású kulcsszavakra összpontosítanál, próbálj inkább összetett, long-tail kulcsszavakat megcélozni, amelyek sokkal szorosabban kötődnek a vásárlók szükségleteihez.

 

Ezzel egyrészt jobban minősített ügyfelekre tehetsz szert, másrészt több eséllyel is rangsorolhatsz rájuk, hiszen kevesebben használják őket tartalmaikban.

 

Egy olyan kifejezésre például, mint „balatoni szálloda” szinte lehetetlen jól rangsorolni. Ezzel szemben viszont ha a „gyerekbarát szálloda a Balatonnál” kifejezést célzod meg, sokkal kisebb versenyre és jobb eredményekre számíthatsz.

 

Egy jó blogbejegyzés segíthet a vásárlói döntéshozatalban

Amikor egy leendő vásárló már a döntési fázisban jár, akkor nagyjából már tudja, hogy milyen jellegű termékre vagy szolgáltatásra van szüksége, az azonban nem feltétlenül tiszta számára, hogy melyik márka kínálatából válasszon.

 

Egy blogbejegyzés elmagyarázhatja például, hogy ezeknél a termékeknél mely tulajdonságokra kell odafigyelni és hogy mely típusú termékek milyen feladatokra ideálisak. Természetesen ezekben a blogokban itt-ott a saját, kapcsolódó termékeket is fel lehet tüntetni egy feltűnő felhívás kíséretében.

 

Hogyan áll össze egy értékesítésre kiélezett blog

Egy értékesítési célú blog összeállítása nem kis feladat, és rengeteg időt illetve erőfeszítést követel meg. A blogért felelős főszerkesztőnek számos feladata lesz:
1.    Meg kell határoznia a célpiacokat
2.    El kell készítenie az ügyfélperszónákat
3.    Foglalkoznia kell a közösségi hallgatózással
4.    Ismernie és alkalmaznia kell a marketingpszichológiát
5.    Jó írói készséggel kell, hogy rendelkezzen
6.    Tudnia kell, hogy az inbound marketing, a SEO és a fizetett média hogyan dolgoznak együtt, hogy minőségi forgalmat vonzzanak a blogra.

 

Mindemellett elengedhetetlen, hogy mindez egy megfelelő technikai alapra épüljön. A legtöbb cégnek nem fér bele a költségvetésébe, hogy stabil CRM-et (tartalomkezelő rendszert) szerezzen magának (vagy szimplán csak nem tudják, hogy mennyire fonto is egy ilyen).

 

Egy szakképzett online marketing ügynökség nem csak tapasztalt munkatársakkal, hanem korszerű eszközökkel is rendelkezik. Egy ilyen ügynökség felbérlésével rengeteg pénzt és időt takaríthatsz meg saját marketingcsapatodnak – ha egyáltalán van ilyen részlege cégednek!
 


Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok