A mai digitális világban a legtöbb cég fő célja minél több online értékesítést lebonyolítani. Tény, hogy a technológia szinte bárki számára lehetővé tette, hogy belekóstoljon az e-kereskedelembe, de online üzletet futtatni, és online üzletet sikeresen futtatni két egészen más kategória.
Függetlenül attól, hogy egy cégóriásról, vagy egy újonnan indult webshopról van szó, a sikeres e-kereskedelemhez ugyan annyi erőfeszítésre és kitartásra van szükség.
De mit tehetnek azok a kisebb cégek, amelyek nem rendelkeznek több milliós költségvetéssel? Nos, többet ésszel, mint pénzzel, ha úgy tetszik. A következőkben 10 olyan e-kereskedelmi trükköt osztunk meg, amellyel a kisebb és a nagyobb e-kereskedelmi vállalatok is látványos sikereket érhetnek el, súlyosabb befektetések nélkül!
Korszerű személyre szabás
Az online vásárlók 74%-át zavarja, ha egy webhely tartalmai (beleértve a reklámokat, különleges ajánlatokat, stb.) nem kapcsolódnak az érdeklődési köreikhez.
Ez 2019-ben nem is szabad, hogy bárkit meglepjen. A „szétszórom, aztán lesz, ami lesz” hozzáállású marketing a múlté – ha szeretnél új vásárlókat szerezni, és visszacsalogatni a régieket, akkor olyan személyre szabott vásárlási élményeket kell kínálnod nekik, amilyet elvárnak üzletedtől. Logikus, hogy minél több releváns terméket ajánlasz fel nekik, annál valószínűbb, hogy vásárolni is fognak ezekből.
Az ügyfelek 73%-a szívesebben vásárol olyan márkáktól, amelyek arra használják fel személyes adataikat, hogy relevánsabb ügyfélélményt kínáljanak nekik. Egy kérdőív szerint a vevők 45%-a szívesebben vásárol olyan webhelyekről, amelyek személyre szabott termékjavaslatokat sorakoztatnak fel számukra.
Nem kérdés tehát, hogy nagyon is megéri foglalkozni az ügyfélélmény személyre szabásával – a vásárlók az vásárlói utazás minden kapcsolati pontján egy hozzájuk igazított élményre vágynak. Mindezekhez felhasználhatod a vásárlók böngészési előzményeit (webhelyedről), érdeklődési köreit, és vásárlási előzményeit is.
Szeretnéd biztos kezekben tudni marketinged? Kérd személyre szabott ajánlatunkat ITT!
Ügyelj a kevésbé kapós termékekre
A lassabban elkelő termékek nem tesznek sokat a bevételért és ezzel a cég fejlődését is korlátozzák. Az ilyen termékeket érdemes kiárusítani, hogy minél hamarabb megszabadulj tőlük, és új ügyfeleket csalogathass márkád közelébe.
Ilyenkor persze első sorban azt kell figyelembe venned, hogy mely termékek mennek lassabban, de mindenképpen figyelj oda a romlandó, illetve szezonális készletekre is.
Biztosíts élő chatlehetőséget
Az élő chat lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kérdéseket tegyenek fel az üzletnek, mielőtt meghoznák vásárlói döntésüket. Ez egyrészt segít eloszlatni az esetleges kételyeket egy termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatban, másrészt megerősíti a vásárlókban a tudatot, hogy ettől az üzlettől gyors és megbízható ügyfélszolgálatra számíthatnak.
Továbbá nem utolsó szempont, hogy minél több kérdést tesznek fel a vásárlók, annál több információd lesz, amelyből még egyszerűbbé teheted számukra a vásárlást webhelyeden. Gyakran kérdeznek a szállításról a látogatók? Tedd láthatóbbá az ezzel kapcsolatos információkat minden oldalon!
De mi a helyzet akkor, ha valaki hajnali 2 órakor szeretne vásárolni valamit? Az ügyfélszolgálat ilyenkor általában nem érhető el, de szerencsére a modern technológiának erre is van válasza, méghozzá chatbotok formájában. A chatbotokra legtöbben digitális ügyfélszolgálatosokként tekintenek, ugyanis képesek számos vásárlói kérdésre azonnali és precíz választ adni, azonban a fejlettebb alternatívák már foglalásokat, vásárlásokat és egyéb feladatokat is képesek elintézni.
Ha ezen múlik, hogy ne csússz le néhány érdeklődő vevőről, aki éjszaka/ünnepnapokon fordulna hozzád kérdéseivel, akkor érdemes elgondolkodni a chatbotokon!
Kínálj ingyenes szállítást!
Habár számos kutatás bizonyítja, nem kell tudósnak lenned ahhoz, hogy kilogikázd, hogy az ingyenes szállításnak nagyon is egyértelmű előnyei vannak.
Egy felmérésben a válaszadók 70%-a állította, hogy jobb véleménnyel vannak azokról a márkákról, amelyek ingyenes szállítást kínálnak, 84%-uk szívesebben is vásárolna olyan webhelyeken, ahol elérhető az ingyenes szállítás. A válaszadók 75%-a továbbá szívesebben vásárol egy ingyenes szállítási akció idején, mint bármilyen más promóció idején.
Csökkentsd a hátrahagyott bevásárlókosarak számát
Az emberek többsége szívesen szétnéz egy webáruházban, és adogat hozzá termékeket bevásárlókosarához, azonban sajnos többségben vannak azok is, akik ez után maguk mögött hagyják félkész rendelésüket.
Hogy miért? Nos, ennek több oka is lehet, és webhelyanalitikáid segíthetnek fényt deríteni az igazságra. Például ha a rendelési folyamat során sokan hagyják el egy lépésnél webhelyedet, akkor meglehet, hogy az az oldal nem működik megfelelően, vagy túl bonyolult az elrendezése, és így tovább.
Ezen kívül előfordulhat, hogy webhelyed nem használ ssl tanúsítványt (https://matebalazs.hu/melyik-ssl-tanusitvanyt-hasznaljam.html), ami elengedhetetlen a felhasználók személyes adatainak (pl. bankkártya szám) biztonságos kezeléséhez – erről a böngésző is figyelmezteti őket, és biztos lehetsz benne, hogy nem sokan fognak vásárolni, amíg nem szerzel megfelelő titkosítást webhelyedre.
Érdemes továbbá emlékeztető emaileket küldeni azoknak a felhasználóknak, akik félbehagyták rendelésüket – többet is, ha először nem reagálnak. Az elsőt egy óra elteltével, a másodikat 48 órán belül, az utolsót pedig (esetleg egy néhány százalékos kedvezménnyel) egy héttel később.
Az emberek többsége szívesen szétnéz egy webáruházban, és adogat hozzá termékeket bevásárlókosarához, azonban sajnos többségben vannak azok is, akik ez után maguk mögött hagyják félkész rendelésüket.
Hogy miért? Nos, ennek több oka is lehet, és webhelyanalitikáid segíthetnek fényt deríteni az igazságra. Például ha a rendelési folyamat során sokan hagyják el egy lépésnél webhelyedet, akkor meglehet, hogy az az oldal nem működik megfelelően, vagy túl bonyolult az elrendezése, és így tovább.
Ezen kívül előfordulhat, hogy webhelyed nem használ SSL tanúsítványt, ami elengedhetetlen a felhasználók személyes adatainak (pl. bankkártya szám) biztonságos kezeléséhez – erről a böngésző is figyelmezteti őket, és biztos lehetsz benne, hogy nem sokan fognak vásárolni, amíg nem szerzel megfelelő titkosítást webhelyedre.
Érdemes továbbá emlékeztető emaileket küldeni azoknak a felhasználóknak, akik félbehagyták rendelésüket – többet is, ha először nem reagálnak. Az elsőt egy óra elteltével, a másodikat 48 órán belül, az utolsót pedig (esetleg egy néhány százalékos kedvezménnyel) egy héttel később.
Győzd meg bizonytalan vásárlóidat elégedett ügyfeleid véleményeivel
Az emberek manapság szinte minden vásárlásuk előtt az internethez fordulnak, hogy kiderítsék, mit mondanak mások a kiszemelt termékekről vagy szolgáltatásokról. A vásárlók nagy része tudja, hogy a márkás reklámok csak a termékek pozitívumait sorolják fel, de néhány őszinte értékelés az ügyfelektől már sokkal inkább fedi a valóságot.
Az ügyfelek visszajelzése jelentheti a különbséget az átütő sikerek és a hirtelen hanyatlás között. A pozitív értékelések segítenek megnyerni a döntésképtelen vásárlók bizalmát, míg a negatívok rossz fényt vethetnek márkádra.
Fontos tehát, hogy olyan termékeket és/vagy szolgáltatásokat kínálja, amelyek megérdemlik a pozitív véleményeket, és hogy arra ösztönözd ügyfeleidet, hogy osszák is meg ezeket a különböző platformokon (árukereső, Facebook, Google, stb.)
Biztosíts páratlan ügyfélszolgálatot
Ha igazán szeretnéd megkülönböztetni webáruházadat a konkurenciától, akkor kimagasló ügyfélélményt kell kínálnod vásárlóidnak – ennek az egyik legfontosabb része az ügyfélszolgálat színvonala.
10-ből 8-an inkább más helyről vásárolnak, ha egy online üzletben rossz tapasztalatokat gyűjtenek az ügyfélszolgálattal kapcsolatban – és biztos lehetsz benne, hogy ezek a nyilvános vélemények között is megjelennek majd, amelyek szerepéről az előbb már bővebben is említést tettünk.
Az ügyfélszolgálatot több csatornán is kínálhatod, és érdemes is, az olyan helyeken, ahol ügyfeleid legnagyobb valószínűséggel fel szeretnék venni a kapcsolatot márkáddal, mint például a közösségi médián, telefonon, emailben, élő chaten, és persze személyesen is.
Jutalmazd meg leghűségesebb ügyfeleidet
A hűséges ügyfelek átlagosan 10-szer annyit érnek, mint legelső vásárlásuk. E mellett egy korábbi ügyfelet sokkal könnyebb újabb vásárlásra ösztönözni, mint egy olyat, aki még csak most találkozott először márkáddal, ráadásul olcsóbb is.
Természetesen nem arról van szó, hogy egyáltalán nincs szükséged új ügyfelekre, de nagyon fontos, hogy kimagasló figyelmet fordíts azokra, akik már bizonyítottan szeretnének márkáddal üzletelni. Szóval mit tehetsz ezért? Indíts hűségprogramot! Kínálj jutalmakat – például pontrendszerben – azoknak, akik többször is vásárolnak tőled, amiket aztán kedvezményekre, vagy különleges, személyes ajánlatokra válthatnak be.
Innovatív termékek helyett (mellett) innovatív marketing
Sokan próbálnak valamilyen új ötlettel betörni a piacra, nem sajnálva sem időt, sem egyéb erőforrásokat a termékek fejlesztésére és tökéletesítésére. Ez nemes cél, de általában csak idő kérdése, hogy valaki leutánozza a koncepciót – ha nem létezik már egyébként is valami, amit te új ötletnek tartottál.
Habár sosem árt egyediségre törekedni, ne felejtsd el, hogy az innovatív marketing éppen olyan fontos – sőt, talán fontosabb is –, mint egy innovatív termékkel előállni. Ha megnézed, a világ legnagyobb e-kereskedelmi webhelyein, az Amazonon és az eBayen is olyan termékeket árulnak a kereskedők, amikhez egyszerű boltokban is hozzá lehet jutni. Szóval miért olyan sikeresek mégis? Mert tudják, hogy milyen körítéssel marketingezzék kínálatukat!
Készíts hasznos tartalmakat vásárlóidnak
A tartalom – mint azt a marketingesek évek óta hajtogatják – a király. Egy jó webáruház hiába kínál elképesztően jó termékeket fantasztikus áron, ezek csak akkor vonzzák majd a vásárlókat, ha azok pontosan tudják is, hogy mit és hol keressenek.
Azonban sok felhasználó nem vásárlási szándékkal fordul a Google-hoz, hanem meglehet, hogy például van egy problémája, amire megoldást szeretne találni. Itt lépnek színre a tartalmak. Ha webáruházad mellett egy blogot is vezetsz, akkor arra rendszeresen feltölthetsz olyan cikkeket, amelyek vásárlóid leggyakoribb kérdéseire, problémáira adnak választ. Ezzel lehetőséged nyílik felhívni az emberek figyelmét márkádra, még akkor is, ha nem tudják, hogy egyáltalán létezel, és mit kínálsz.
Blogbejegyzéseidben a hasznos tartalmakon kívül megoszthatsz néha egy-egy céges bejelentést, vagy elégedett ügyfelek személyes történeteit is, akik márkádnak köszönhetik sikereiket.