Bevált technikák az egészégügyi és wellness brandignben

Bevált technikák az egészégügyi és wellness brandignben

Az egészségügyi és wellness branding bevált technikái

A wellness piac hatalmas méretének köszönhetően temérdek lehetőséget szolgál, azonban óriási verseny is jellemző rá. Éppen ezért, ha szeretnél kiemelkedni a tömegből, akkor elsőosztályú egészségügyi és wellness brandingre lesz szükséged.
 
Bevált technikák az egészégügyi és wellness brandignben Persze mindenekelőtt egy olyan termékkel vagy szolgáltatással kell előállnod, ami tényleg hasznos és értékes ügyfeleid számára, színvonalas branding nélkül azonban nehéz lesz majd eladnod ezeket. A hatásos branding gyakran nagyban befolyásolja lehetséges ügyfeleid első márkádról és kínálatodról alkotott benyomását. A marketingedhez használt vizuális és storytelling elemek gondos kiválasztásával sikeresen mutathatod meg célközönségednek, hogy hogyan teheted egyszerűbbé és egészségesebbé mindennapjaikat.
Márkádat úgy kell kialakítanod, hogy szorosan kapcsolódjon azokhoz a dolgokhoz, amelyek fontosak közönséged számára, hiszen így nyerheted el bizalmukat és hosszútávú márkahűségüket.
Szóval milyen taktikákat vethetsz be az eredményes egészségügyi és wellness branding kiépítéséhez? Ezekről olvashatsz az alábbiakban:

1. Ismerd meg a közönségedet

Mielőtt elkezdenéd kiépíteni egészségügyi és wellness márkádat, nagyon fontos, hogy tudd, kiknek szólnak majd márkád üzenetei. Vedd figyelembe a következőket:
  • Kiket szeretnél kiszolgálni márkáddal? Derítsd ki, hogy milyen demográfiai jellemzői vannak ideális közönségednek. Hol élnek? Milyen korosztályokat képviselnek? Ezek a tényezők brandinged összes lépésére kihatnak majd.
  • Milyen értékkel tudnál hozzájárulni az életükhöz? Egészségügyi és wellness márkaként fontos figyelembe venned, hogy milyen életvitelt folytatnak jelenleg célközönséged tagjai – és hogy milyenre vágynak. Egy tehetősebb közönségnek egészen más módszerekkel kell prezentálnod márkádat, mint egy szerényebbnek.
  • Mik márkád hosszútávú céljai? Az egészségügyi és wellness márkák folyamatosan oda kell figyeljenek a rendszeresen váltakozó trendekre. Mindig törekedj arra, hogy brandinged aktuális legyen.

Ha már tudod, hogy kiknek szól brandinged, akkor jöhet a többi feladat:

2. Készítsd el márkád irányelveit

Fontos, hogy egy összefüggő márkát építs ki. Egy olyan hangot és vizuális brandinget kell létrehoznod, amely minden jellemzőjével azonnal felismerhetővé teszi márkádat.
Az összefüggő branding érdekében az alábbiakra kell odafigyelned:

Legyen egy jó logód

Az egészségügyi és wellness ipar általában vizuális jellegű, tehát szükséged lesz egy látványos logóra. Ez a logó alkotja majd márkád többi részének vizuális alapját. Persze nem egyszerű feladat egyetlen logóvá összesűríteni márkád teljes identitását, de egy jó designer segíthet megvalósítani ezt.

Készíts egy vizuális útmutatót brandingedhez

Miután sikerült előállni egy jó logóval, szedd szét azt alapvető alkotóelemeire, és alakítsd ki ezekből branding útmutatódat. Ez lényegében azokat a vizuális szabályokat jelenti majd, amelyek segítenek a legtöbbet kihozni brandingedből az összes platformon.
Ez a branding útmutató általában a következőket tartalmazza:
  • A márka betűkészletei
  • A márka színei
  • A legfontosabb vizuális elemek (pl. a logó)
  • A branding alkalmazására vonatkozó szabályok (mikor, hol, hogyan stb.)

3. Meséld el a történetedet

Az internet lehetőséget kínál a márkák számára, hogy előadhassák, elmesélhessék történetüket célközönségüknek – ez a storytelling. A storytelling a modern márkastratégiák egyik legfontosabb eleme, mert nagyon hiteles kapcsolatokat teremt a lehetséges és meglévő ügyfelekkel.
Az egészségügyi és wellness brandingben a storytelling valós történetek elmesélését jelenti arról, hogy hogyan segített márkád jobbá tenni ügyfeleid életét. A fogyasztók azt szeretnék látni, hogy valódi emberek élvezik termékeidet és szolgáltatásaidat, és valódi eredményeket érnek el velük. Manapság már nincs helyük a túlretusált, túlszépített modelleket ábrázoló, mesterséges hirdetéseknek.
A storytelling stratégia összeállítása során fontold meg, hogy milyen érzelmeket szeretnél kiváltani közönségedből. Ez különösen fontos, ha egészségügyi és wellness márkaként szeretnéd pozícionálni magadat a piacon. Szeretnéd megnyugtatni ügyfeleidet? Vagy épp energiát biztosítani nekik az egész napra? Íme néhány tipp a hatékony storytellinghez:
Légy átlátszó termékeid előállítását illetően. A modern ügyfelek számára egyre fontosabbak az etikus módszerekkel készült termékek és a környezettudatos márkák.
Ahol csak teheted, használj statisztikákat állításaid alátámasztásához. Az adatok persze szárazok lehetnek, de segítenek nyomatékosítani mondanivalódat.
Légy őszinte és soha ne ferdítsd a valóságot történeteidben.

Ezek a történetek segítenek ügyfeleidnek azonosulni márkáddal, ami a szoros és hosszútávú üzleti kapcsolatok egyik alapvető feltétele.

4. Hozd ki a legtöbbet a közösségi médiából

Egy átlagos közösségimédia-használó akár két órát is eltölthet naponta a kedvenc platformjain. Ebből következik, hogy a közösségi média a marketing és branding rendkívül hasznos eszköze. Íme néhány hasznos tanács, amikkel sikereket érhetsz el:

Facebook és Instagram hirdetések

Habár a kapcsolatteremtés legkevésbé személyes módszerei közé tartoznak, a Facebook és Instagram hirdetések nagyon is hatékonyak a megcélzott demográfiák elérésére. Ezekkel a reklámokkal a megfelelő helyen és időben szólíthatod meg az embereket.

Influencerek

Az influencer marketing egy évek óta létező marketingtrend. Az influencer marketing arra alapoz, hogy a vásárlók jobban bíznak a szájhagyományban, mint a hagyományos reklámokban. Habár követőik általában nem ismerik személyesen az influencereket, ezek a közösségi személyiségek szoros kapcsolatokat építenek ki közönségükkel, és képesek befolyásolni vásárlói döntéseiket. Ezt használhatja ki márkád az influencer marketingen keresztül.
Egyre több cég működik együtt mikroinfluencerekkel, akik sokkal inkább népes követőtáborral rendelkező, hétköznapi közösségimédia-használók, mint celebek vagy sztárok. Ezek a kisebb influencerek sokkal közvetlenebb kapcsolatokat ápolnak követőiekkel, akik jobban is bíznak a kedvenceik által kínált márkákban.

A különböző platformok jellemzői

  • Instagram: Egy vizuális platform, ahol bemutathatod előtte-utána képeidet és videóidat, illetve influencerekkel is felveheted a kapcsolatot.
  • Facebook: Szintén egy remek platform az influencerek és márkakövetek felfedezésére. Többféle tartalomformátum megosztását is lehetővé teszi, és a közösségi ügyfélszolgálat egyik remek eszköze.
  • Twitter: Egy első sorban rövid szöveges bejegyzésekre kiélezett platform, ami nyilvános beszélgetések lebonyolítására ideális. Ha szeretnél kapcsolatba lépni ügyfeleiddel, akkor a Twitteren igazán közvetlenül teheted meg ezt.
  • YouTube: Ha hosszabb videós tartalmakat (pl. egészségügyi vagy wellness-útmutatókat) szeretnél publikálni, akkor a YouTube a legjobb választás erre.
  • Reddit: A Reddit elsőre bonyolultabbnak tűnhet, mint a többi megszokott közösségi platform, de rendkívül sok felhasználójának és aktív közösségeinek köszönhetően márkádat is számos új lehetséges ügyfélnek mutathatod be rajta. A Redditen figyelned kell arra, hogy értékes, hasznos információkat is megossz a többi felhasználóval, és ne csak az önreklámmal foglalkozz – ezt ugyanis nem nézik jó szemmel a platformon.

Kapcsolatteremtés a közösségi médián kívül

Email marketing

Miután sikerült kiépítened egy online kapcsolatot ügyfeleiddel, ösztönözd őket arra, hogy iratkozzanak fel email hírleveledre, hogy az elsők között értesülhessenek a legújabb ajánlatokról. Az email marketing segítségével exkluzív promóciókat és VIP hozzáférést kínálhatsz legaktívabb és legérdeklődőbb követőid számára. Mi több, ezek az ajánlatok a márkahűséget is megszilárdítják bennük.

Blog

Egy blogon keresztül is tarthatod a kapcsolatot meglévő és leendő ügyfeleiddel. Egy egészségügyi és wellness márkaként temérdek hasznos, az egészséges életmóddal kapcsolatos tartalmat készíthetsz számukra.

5. Légy hiteles

Kutatási eredmények bizonyítják, hogy a modern vásárlók nagyra értékelik a hitelességet. Ehhez azonban be is kell bizonyítanod, hogy ügyfeleid megbízhatnak abban, amit mondasz és csinálsz.
A hitelesség egy nehezen körülírható fogalom, mégis meglepően egyszerű elérni. Márkád kialakítása során maradj őszinte és mindig csak valós tényeket ossz meg követőiddel.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok