Egészségügyi vállalkozásoddal hogyan lehetsz látható a piacon?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan tedd magad láthatóbbá a zsúfolt egészségügyi piacon?

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A mai egészségügyi ügyfelek nem csak könnyebben navigálnak az online közegben, hanem több opció közül is választhatnak, mint valaha. Nem is olyan rég az emberek ismerőseikhez, barátaikhoz fordultak, ha egy megbízható, jó orvost (vagy más egészségügyi szolgáltatót) kerestek maguknak, ma azonban elég, ha szétnéznek interneten.
Szóval mit tehetnek ezen a telített piacon azok az egészségügyi szolgáltatók, akik azt szeretnék, hogy ideális ügyfeleik, pácienseik könnyebben rájuk találhassanak? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány egészségügyi marketing tippet.

Készíts egy jó webhelyet márkádnak

Az egészségügyi szolgáltatóknak valaha elég volt a jó hírnevükre támaszkodni, ami egy „jótékony vírusként” terjedt elégedett ügyfeleik és azok ismerősei között. Manapság azonban elengedhetetlen, hogy minden orvos és más szolgáltató egy stabil és aktív online jelenlétet építsen ki márkája számára. Az emberek egyre gyakrabban fordulnak az internethez, ha orvos keresnek maguknak.
Az ismerősök, barátok tanácsait leváltották a keresőmotorok találati oldalai. Azok az orvosok kapják a legtöbb figyelmet az új, lehetséges páciensektől, akik jól teljesítenek e találatok között. Ehhez mindenekelőtt egy modern, igényes, naprakész webhelyre lesz szükséged, amelyen feltünteted szakterületedet, szolgáltatásaidat, elérhetőségeidet, illetve minden egyéb fontos tudnivalót, amely ügyfeleidet (pácienseidet) érintheti.
Webhelyed egészségügyi marketinged legfontosabb eszköze lesz.

 

Tedd láthatóbbá magadat SEO és fizetett hirdetések segítségével

Webhelyed persze nem sokat ér önmagában, ha pácienseid nem találnak rá, amikor egészségügyi szolgáltatókat keresnek maguknak (vagy épp szeretteiknek). Éppen ezért mind SEO-t, mind pedig fizetett hirdetéseket érdemes alkalmaznod, hogy láthatóbbá tedd márkádat számukra.
A SEO-hoz releváns kulcsszavakat kell használnod tartalmaidban, értékes hivatkozásokat kell szerezned más, elismert webhelyektől, illetve technikailag is fel kell készítened webhelyedet arra, hogy biztonságos, gyors, és összességében pozitív felhasználói élményt nyújtson látogatóid számára.
Ügyelned kell továbbá arra is, hogy a helyi keresők számára is megjelenj a találatok között. Ehhez első sorban egy rendszeresen frissített Google Cégem adatlapra lesz szükséged.
Ha a legmagasabb pozíciókba is szeretnél bekerülni, akkor fizetett hirdetéseket is használnod kell, ezeket ugyanis a Google az organikus (ingyenes) találatok fölé helyezi a találati oldalakon. Ehhez kulcsszókutatást kell majd végezned, hogy aztán releváns hirdetéseket és hozzájuk tartozó landing oldalakat (vagyis céloldalakat) hozhass létre.

A SEO és a fizetett hirdetések lehetővé teszik márkád számára, hogy előkelő találati pozíciókban jelenhessen meg a felhasználók releváns kereséseire – tehát, amikor pont az általad kínált szolgáltatásokat és termékeket keresik az interneten.

 

Terjeszd ki online jelenlétedet

Ha webhelyed elkészült, akkor ideje kiterjesztened online jelenétedet. A közösségi média nagyszerű lehetőségeket kínál erre. Habár elsőre furcsának tűnhet, a lehetséges páciensek többsége ma már szinte elvárja, hogy az egészségügyi szolgáltatók a legnépszerűbb közösségi platformokon is jelen legyenek. De mégis miket oszthatna meg egy orvos a Facebookon vagy a Twitteren?
Először is érdemes egy rövid videósorozatot készíteni, amelyben bemutatod magadat, praxisodat és munkatársaidat. Beszélj arról, hogy mit csináltok, hogyan segítetek az embereknek, és hogy miért döntöttél úgy, hogy ezt a hivatást választod.
Nem érdemes egyszerre az összes platformra regisztrálni – eleinte csak azzal az egyel vagy kettővel foglalkozz, amelyeken legtöbb páciensed is jelen van, különben túl sok felé kell majd osztanod erőforrásaidat (gyakran feleslegesen). Ha nem vagy benne biztos, hogy pácienseid hol töltik a legtöbb idejüket internetezés közben, akkor a Facebook egy biztonságos választás lesz erre a célra.
Választott platformjaidon aztán megoszthatsz hasznos tanácsokat és külső forrásokat is, amelyek érdekelhetik követőidet (köztük leendő, illetve meglévő pácienseidet). Az emberek sokkal több figyelmet fordítanak egy olyan márkára, ami komoly szaktudásról adott tanúbizonyságot. Ez az egészségügyben hatványozottan érvényesül. Használd tehát online eszközeidet, hogy egy megbízható és felkészült egészségügyi szolgáltatóként tüntesd fel magadat az emberek előtt. Ez rengeteget számít majd, ha végül választaniuk kell, hogy kinek a kezébe helyezzék egészségüket.

 

Teremts érzelmi kapcsolatot ügyfeleiddel a tartalmakon keresztül

A lehetséges páciensek olyan egészségügyi szolgáltatókat keresnek, akikkel már kialakítottak valamilyen előzetes kapcsolatot. Jogosan merül fel persze a kérdés, hogy mégis hogyan lehetne bármilyen kapcsolatod is velük, ha még sosem kommunikáltak márkáddal.
Egy aktív online jelenlét sokat segít ebben, ha azonban igazán pozitív első benyomást szeretnél tenni leendő pácienseidre, akkor kínálj nekik hasznos tartalmakat, és válaszold meg leggyakoribb kérdéseiket webhelyeden.
Márkás tartalmakkal és más egészségügyi marketing taktikákkal úgy teheted láthatóbbá magadat pácienseid számára, hogy egyszerre aktivitásra is ösztönzöd őket. Ha pedig sikerül ilyen tartalmakkal válaszokat adnod pácienseid kérdéseire, akkor már az előtt egy érzelmi kapcsolat alakulhat ki köztük és márkád között, hogy egyáltalán felkerestek volna problémájukkal.

 

Szerezz véleményeket (és használd is őket)

Az emberek azért keresnek szívesen egészségügyi szolgáltatókat maguknak az interneten, mert itt rögtön elolvashatják a korábbi ügyfelek, páciensek véleményeit, értékeléseit róluk. Erről a trendről biztosan hallottál már az online vásárlók kapcsán, de ugyan így igaz azokra is, akik orvost, vagy más egészségügyi szolgáltatókat szeretnének találni az interneten, és kíváncsiak rá, hogy másoknak milyen tapasztalataik vannak velük.
Ha szeretnéd megerősíteni online hírnevedet, akkor mindenekelőtt törekedned kell rá, hogy kifogástalan egészségügyi termékeket és/vagy szolgáltatásokat kínálj ügyfeleid, pácienseid számára.
Ezen kívül fontos, hogy jelen légy azokon a felületeken, amelyeken pácienseid nyilvános visszajelzéseket írhatnak rólad. A megannyi online orvosi adatbázis mellett ne feledkezz meg Google Cégem adatlapodról, és közösségi fiókjaidról sem, amelyek szintén ezek közé tartoznak.
Amikor aztán elkezdenek gyűlni a vélemények és értékelések, próbáld meg azonosítani ezek alapján a visszatérő panaszokat. Ha van egy probléma, ami rendszeresen felbukkan, akkor használd ezeket a visszajelzéseket, hogy megoldd azt. Ez segít majd, hogy a későbbiekben panaszokat láthassanak az érdeklődőd felhasználók, hiszen mindig a legfrissebb értékelések a legfontosabbak a számukra.

 

Dolgozz össze más orvosokkal

Bármilyen szakterületről is legyen szó, az ajánlások fontos szerepet játszanak egy márka rendszeres sikereiben. Így van ez persze az egészségügyben is.
Alakíts ki jó kapcsolatot a közeli szakorvosokkal, akik hajlandóak lennének átirányítani hozzád azokat a pácienseiket, akik inkább a te szakmai tudásodat igénylik. Sok fogorvos például nem vállalja a bölcsességfogak eltávolítását, és inkább szájsebészhez küldik pácienseiket – te lehetnél ez a szájsebész a közeli fogorvosok köreiben.
Egy páciens, aki eddig még egyáltalán nem is tudott rólad, hirtelen óriási bizalmat előlegezhet meg praxisodnak, hiszen egy olyan szakorvos ajánlott neki, akire eredetileg is rábízta volna egészségét.
Fontos tehát, hogy megismerd azokat az orvosokat közeledben, akikkel közösen dolgozhatnátok pácienseitek egészségéért.

 

Segítségre van szükséged? Segítünk! Online egészségügyi marketing ügynökségünk segít eligazodni a marketing világában és a páciensszerzést bízd ránk! Kérj ajánlatot most:

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!