Egészségügyi vállalkozásoddal hogyan lehetsz látható a piacon?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan tedd magad láthatóbbá a zsúfolt egészségügyi piacon?

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A mai egészségügyi ügyfelek nem csak könnyebben navigálnak az online közegben, hanem több opció közül is választhatnak, mint valaha. Nem is olyan rég az emberek ismerőseikhez, barátaikhoz fordultak, ha egy megbízható, jó orvost (vagy más egészségügyi szolgáltatót) kerestek maguknak, ma azonban elég, ha szétnéznek interneten.
Szóval mit tehetnek ezen a telített piacon azok az egészségügyi szolgáltatók, akik azt szeretnék, hogy ideális ügyfeleik, pácienseik könnyebben rájuk találhassanak? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány egészségügyi marketing tippet.

Készíts egy jó webhelyet márkádnak

Az egészségügyi szolgáltatóknak valaha elég volt a jó hírnevükre támaszkodni, ami egy „jótékony vírusként” terjedt elégedett ügyfeleik és azok ismerősei között. Manapság azonban elengedhetetlen, hogy minden orvos és más szolgáltató egy stabil és aktív online jelenlétet építsen ki márkája számára. Az emberek egyre gyakrabban fordulnak az internethez, ha orvos keresnek maguknak.
Az ismerősök, barátok tanácsait leváltották a keresőmotorok találati oldalai. Azok az orvosok kapják a legtöbb figyelmet az új, lehetséges páciensektől, akik jól teljesítenek e találatok között. Ehhez mindenekelőtt egy modern, igényes, naprakész webhelyre lesz szükséged, amelyen feltünteted szakterületedet, szolgáltatásaidat, elérhetőségeidet, illetve minden egyéb fontos tudnivalót, amely ügyfeleidet (pácienseidet) érintheti.
Webhelyed egészségügyi marketinged legfontosabb eszköze lesz.

 

Tedd láthatóbbá magadat SEO és fizetett hirdetések segítségével

Webhelyed persze nem sokat ér önmagában, ha pácienseid nem találnak rá, amikor egészségügyi szolgáltatókat keresnek maguknak (vagy épp szeretteiknek). Éppen ezért mind SEO-t, mind pedig fizetett hirdetéseket érdemes alkalmaznod, hogy láthatóbbá tedd márkádat számukra.
A SEO-hoz releváns kulcsszavakat kell használnod tartalmaidban, értékes hivatkozásokat kell szerezned más, elismert webhelyektől, illetve technikailag is fel kell készítened webhelyedet arra, hogy biztonságos, gyors, és összességében pozitív felhasználói élményt nyújtson látogatóid számára.
Ügyelned kell továbbá arra is, hogy a helyi keresők számára is megjelenj a találatok között. Ehhez első sorban egy rendszeresen frissített Google Cégem adatlapra lesz szükséged.
Ha a legmagasabb pozíciókba is szeretnél bekerülni, akkor fizetett hirdetéseket is használnod kell, ezeket ugyanis a Google az organikus (ingyenes) találatok fölé helyezi a találati oldalakon. Ehhez kulcsszókutatást kell majd végezned, hogy aztán releváns hirdetéseket és hozzájuk tartozó landing oldalakat (vagyis céloldalakat) hozhass létre.

A SEO és a fizetett hirdetések lehetővé teszik márkád számára, hogy előkelő találati pozíciókban jelenhessen meg a felhasználók releváns kereséseire – tehát, amikor pont az általad kínált szolgáltatásokat és termékeket keresik az interneten.

 

Terjeszd ki online jelenlétedet

Ha webhelyed elkészült, akkor ideje kiterjesztened online jelenétedet. A közösségi média nagyszerű lehetőségeket kínál erre. Habár elsőre furcsának tűnhet, a lehetséges páciensek többsége ma már szinte elvárja, hogy az egészségügyi szolgáltatók a legnépszerűbb közösségi platformokon is jelen legyenek. De mégis miket oszthatna meg egy orvos a Facebookon vagy a Twitteren?
Először is érdemes egy rövid videósorozatot készíteni, amelyben bemutatod magadat, praxisodat és munkatársaidat. Beszélj arról, hogy mit csináltok, hogyan segítetek az embereknek, és hogy miért döntöttél úgy, hogy ezt a hivatást választod.
Nem érdemes egyszerre az összes platformra regisztrálni – eleinte csak azzal az egyel vagy kettővel foglalkozz, amelyeken legtöbb páciensed is jelen van, különben túl sok felé kell majd osztanod erőforrásaidat (gyakran feleslegesen). Ha nem vagy benne biztos, hogy pácienseid hol töltik a legtöbb idejüket internetezés közben, akkor a Facebook egy biztonságos választás lesz erre a célra.
Választott platformjaidon aztán megoszthatsz hasznos tanácsokat és külső forrásokat is, amelyek érdekelhetik követőidet (köztük leendő, illetve meglévő pácienseidet). Az emberek sokkal több figyelmet fordítanak egy olyan márkára, ami komoly szaktudásról adott tanúbizonyságot. Ez az egészségügyben hatványozottan érvényesül. Használd tehát online eszközeidet, hogy egy megbízható és felkészült egészségügyi szolgáltatóként tüntesd fel magadat az emberek előtt. Ez rengeteget számít majd, ha végül választaniuk kell, hogy kinek a kezébe helyezzék egészségüket.

 

Teremts érzelmi kapcsolatot ügyfeleiddel a tartalmakon keresztül

A lehetséges páciensek olyan egészségügyi szolgáltatókat keresnek, akikkel már kialakítottak valamilyen előzetes kapcsolatot. Jogosan merül fel persze a kérdés, hogy mégis hogyan lehetne bármilyen kapcsolatod is velük, ha még sosem kommunikáltak márkáddal.
Egy aktív online jelenlét sokat segít ebben, ha azonban igazán pozitív első benyomást szeretnél tenni leendő pácienseidre, akkor kínálj nekik hasznos tartalmakat, és válaszold meg leggyakoribb kérdéseiket webhelyeden.
Márkás tartalmakkal és más egészségügyi marketing taktikákkal úgy teheted láthatóbbá magadat pácienseid számára, hogy egyszerre aktivitásra is ösztönzöd őket. Ha pedig sikerül ilyen tartalmakkal válaszokat adnod pácienseid kérdéseire, akkor már az előtt egy érzelmi kapcsolat alakulhat ki köztük és márkád között, hogy egyáltalán felkerestek volna problémájukkal.

 

Szerezz véleményeket (és használd is őket)

Az emberek azért keresnek szívesen egészségügyi szolgáltatókat maguknak az interneten, mert itt rögtön elolvashatják a korábbi ügyfelek, páciensek véleményeit, értékeléseit róluk. Erről a trendről biztosan hallottál már az online vásárlók kapcsán, de ugyan így igaz azokra is, akik orvost, vagy más egészségügyi szolgáltatókat szeretnének találni az interneten, és kíváncsiak rá, hogy másoknak milyen tapasztalataik vannak velük.
Ha szeretnéd megerősíteni online hírnevedet, akkor mindenekelőtt törekedned kell rá, hogy kifogástalan egészségügyi termékeket és/vagy szolgáltatásokat kínálj ügyfeleid, pácienseid számára.
Ezen kívül fontos, hogy jelen légy azokon a felületeken, amelyeken pácienseid nyilvános visszajelzéseket írhatnak rólad. A megannyi online orvosi adatbázis mellett ne feledkezz meg Google Cégem adatlapodról, és közösségi fiókjaidról sem, amelyek szintén ezek közé tartoznak.
Amikor aztán elkezdenek gyűlni a vélemények és értékelések, próbáld meg azonosítani ezek alapján a visszatérő panaszokat. Ha van egy probléma, ami rendszeresen felbukkan, akkor használd ezeket a visszajelzéseket, hogy megoldd azt. Ez segít majd, hogy a későbbiekben panaszokat láthassanak az érdeklődőd felhasználók, hiszen mindig a legfrissebb értékelések a legfontosabbak a számukra.

 

Dolgozz össze más orvosokkal

Bármilyen szakterületről is legyen szó, az ajánlások fontos szerepet játszanak egy márka rendszeres sikereiben. Így van ez persze az egészségügyben is.
Alakíts ki jó kapcsolatot a közeli szakorvosokkal, akik hajlandóak lennének átirányítani hozzád azokat a pácienseiket, akik inkább a te szakmai tudásodat igénylik. Sok fogorvos például nem vállalja a bölcsességfogak eltávolítását, és inkább szájsebészhez küldik pácienseiket – te lehetnél ez a szájsebész a közeli fogorvosok köreiben.
Egy páciens, aki eddig még egyáltalán nem is tudott rólad, hirtelen óriási bizalmat előlegezhet meg praxisodnak, hiszen egy olyan szakorvos ajánlott neki, akire eredetileg is rábízta volna egészségét.
Fontos tehát, hogy megismerd azokat az orvosokat közeledben, akikkel közösen dolgozhatnátok pácienseitek egészségéért.

 

Segítségre van szükséged? Segítünk! Online egészségügyi marketing ügynökségünk segít eligazodni a marketing világában és a páciensszerzést bízd ránk! Kérj ajánlatot most:

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!