A mai egészségügyi ügyfelek nem csak könnyebben navigálnak az online közegben, hanem több opció közül is választhatnak, mint valaha. Nem is olyan rég az emberek ismerőseikhez, barátaikhoz fordultak, ha egy megbízható, jó orvost (vagy más egészségügyi szolgáltatót) kerestek maguknak, ma azonban elég, ha szétnéznek interneten.
Szóval mit tehetnek ezen a telített piacon azok az egészségügyi szolgáltatók, akik azt szeretnék, hogy ideális ügyfeleik, pácienseik könnyebben rájuk találhassanak? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány egészségügyi marketing tippet.
Készíts egy jó webhelyet márkádnak
Az egészségügyi szolgáltatóknak valaha elég volt a jó hírnevükre támaszkodni, ami egy „jótékony vírusként” terjedt elégedett ügyfeleik és azok ismerősei között. Manapság azonban elengedhetetlen, hogy minden orvos és más szolgáltató egy stabil és aktív online jelenlétet építsen ki márkája számára. Az emberek egyre gyakrabban fordulnak az internethez, ha orvos keresnek maguknak.
Az ismerősök, barátok tanácsait leváltották a keresőmotorok találati oldalai. Azok az orvosok kapják a legtöbb figyelmet az új, lehetséges páciensektől, akik jól teljesítenek e találatok között. Ehhez mindenekelőtt egy modern, igényes, naprakész webhelyre lesz szükséged, amelyen feltünteted szakterületedet, szolgáltatásaidat, elérhetőségeidet, illetve minden egyéb fontos tudnivalót, amely ügyfeleidet (pácienseidet) érintheti.
Webhelyed egészségügyi marketinged legfontosabb eszköze lesz.
Tedd láthatóbbá magadat SEO és fizetett hirdetések segítségével
Webhelyed persze nem sokat ér önmagában, ha pácienseid nem találnak rá, amikor egészségügyi szolgáltatókat keresnek maguknak (vagy épp szeretteiknek). Éppen ezért mind SEO-t, mind pedig fizetett hirdetéseket érdemes alkalmaznod, hogy láthatóbbá tedd márkádat számukra.
A SEO-hoz releváns kulcsszavakat kell használnod tartalmaidban, értékes hivatkozásokat kell szerezned más, elismert webhelyektől, illetve technikailag is fel kell készítened webhelyedet arra, hogy biztonságos, gyors, és összességében pozitív felhasználói élményt nyújtson látogatóid számára.
Ügyelned kell továbbá arra is, hogy a helyi keresők számára is megjelenj a találatok között. Ehhez első sorban egy rendszeresen frissített Google Cégem adatlapra lesz szükséged.
Ha a legmagasabb pozíciókba is szeretnél bekerülni, akkor fizetett hirdetéseket is használnod kell, ezeket ugyanis a Google az organikus (ingyenes) találatok fölé helyezi a találati oldalakon. Ehhez kulcsszókutatást kell majd végezned, hogy aztán releváns hirdetéseket és hozzájuk tartozó landing oldalakat (vagyis céloldalakat) hozhass létre.
A SEO és a fizetett hirdetések lehetővé teszik márkád számára, hogy előkelő találati pozíciókban jelenhessen meg a felhasználók releváns kereséseire – tehát, amikor pont az általad kínált szolgáltatásokat és termékeket keresik az interneten.
Terjeszd ki online jelenlétedet
Ha webhelyed elkészült, akkor ideje kiterjesztened online jelenétedet. A közösségi média nagyszerű lehetőségeket kínál erre. Habár elsőre furcsának tűnhet, a lehetséges páciensek többsége ma már szinte elvárja, hogy az egészségügyi szolgáltatók a legnépszerűbb közösségi platformokon is jelen legyenek. De mégis miket oszthatna meg egy orvos a Facebookon vagy a Twitteren?
Először is érdemes egy rövid videósorozatot készíteni, amelyben bemutatod magadat, praxisodat és munkatársaidat. Beszélj arról, hogy mit csináltok, hogyan segítetek az embereknek, és hogy miért döntöttél úgy, hogy ezt a hivatást választod.
Nem érdemes egyszerre az összes platformra regisztrálni – eleinte csak azzal az egyel vagy kettővel foglalkozz, amelyeken legtöbb páciensed is jelen van, különben túl sok felé kell majd osztanod erőforrásaidat (gyakran feleslegesen). Ha nem vagy benne biztos, hogy pácienseid hol töltik a legtöbb idejüket internetezés közben, akkor a Facebook egy biztonságos választás lesz erre a célra.
Választott platformjaidon aztán megoszthatsz hasznos tanácsokat és külső forrásokat is, amelyek érdekelhetik követőidet (köztük leendő, illetve meglévő pácienseidet). Az emberek sokkal több figyelmet fordítanak egy olyan márkára, ami komoly szaktudásról adott tanúbizonyságot. Ez az egészségügyben hatványozottan érvényesül. Használd tehát online eszközeidet, hogy egy megbízható és felkészült egészségügyi szolgáltatóként tüntesd fel magadat az emberek előtt. Ez rengeteget számít majd, ha végül választaniuk kell, hogy kinek a kezébe helyezzék egészségüket.
Teremts érzelmi kapcsolatot ügyfeleiddel a tartalmakon keresztül
A lehetséges páciensek olyan egészségügyi szolgáltatókat keresnek, akikkel már kialakítottak valamilyen előzetes kapcsolatot. Jogosan merül fel persze a kérdés, hogy mégis hogyan lehetne bármilyen kapcsolatod is velük, ha még sosem kommunikáltak márkáddal.
Egy aktív online jelenlét sokat segít ebben, ha azonban igazán pozitív első benyomást szeretnél tenni leendő pácienseidre, akkor kínálj nekik hasznos tartalmakat, és válaszold meg leggyakoribb kérdéseiket webhelyeden.
Márkás tartalmakkal és más egészségügyi marketing taktikákkal úgy teheted láthatóbbá magadat pácienseid számára, hogy egyszerre aktivitásra is ösztönzöd őket. Ha pedig sikerül ilyen tartalmakkal válaszokat adnod pácienseid kérdéseire, akkor már az előtt egy érzelmi kapcsolat alakulhat ki köztük és márkád között, hogy egyáltalán felkerestek volna problémájukkal.
Szerezz véleményeket (és használd is őket)
Az emberek azért keresnek szívesen egészségügyi szolgáltatókat maguknak az interneten, mert itt rögtön elolvashatják a korábbi ügyfelek, páciensek véleményeit, értékeléseit róluk. Erről a trendről biztosan hallottál már az online vásárlók kapcsán, de ugyan így igaz azokra is, akik orvost, vagy más egészségügyi szolgáltatókat szeretnének találni az interneten, és kíváncsiak rá, hogy másoknak milyen tapasztalataik vannak velük.
Ha szeretnéd megerősíteni online hírnevedet, akkor mindenekelőtt törekedned kell rá, hogy kifogástalan egészségügyi termékeket és/vagy szolgáltatásokat kínálj ügyfeleid, pácienseid számára.
Ezen kívül fontos, hogy jelen légy azokon a felületeken, amelyeken pácienseid nyilvános visszajelzéseket írhatnak rólad. A megannyi online orvosi adatbázis mellett ne feledkezz meg Google Cégem adatlapodról, és közösségi fiókjaidról sem, amelyek szintén ezek közé tartoznak.
Amikor aztán elkezdenek gyűlni a vélemények és értékelések, próbáld meg azonosítani ezek alapján a visszatérő panaszokat. Ha van egy probléma, ami rendszeresen felbukkan, akkor használd ezeket a visszajelzéseket, hogy megoldd azt. Ez segít majd, hogy a későbbiekben panaszokat láthassanak az érdeklődőd felhasználók, hiszen mindig a legfrissebb értékelések a legfontosabbak a számukra.
Dolgozz össze más orvosokkal
Bármilyen szakterületről is legyen szó, az ajánlások fontos szerepet játszanak egy márka rendszeres sikereiben. Így van ez persze az egészségügyben is.
Alakíts ki jó kapcsolatot a közeli szakorvosokkal, akik hajlandóak lennének átirányítani hozzád azokat a pácienseiket, akik inkább a te szakmai tudásodat igénylik. Sok fogorvos például nem vállalja a bölcsességfogak eltávolítását, és inkább szájsebészhez küldik pácienseiket – te lehetnél ez a szájsebész a közeli fogorvosok köreiben.
Egy páciens, aki eddig még egyáltalán nem is tudott rólad, hirtelen óriási bizalmat előlegezhet meg praxisodnak, hiszen egy olyan szakorvos ajánlott neki, akire eredetileg is rábízta volna egészségét.
Fontos tehát, hogy megismerd azokat az orvosokat közeledben, akikkel közösen dolgozhatnátok pácienseitek egészségéért.
Segítségre van szükséged? Segítünk! Online egészségügyi marketing ügynökségünk segít eligazodni a marketing világában és a páciensszerzést bízd ránk! Kérj ajánlatot most: