A digitális marketing és e-kereskedelem képlékeny dolgok, amelyek folyamatosan új trendekkel bővülnek, míg a többi lejár és észrevétlenül eltűnik a hétköznapokból. Cégvezetőként, marketingesként, vagy egy webáruház menedzserként mindig jó, ha naprakész vagy a legújabb várható e-kereskedelmi trendekkel, hogy mindig egy lépéssel a versenymezőny előtt maradhass.
Hogy ebben segítsünk, összegyűjtöttük 2020 legfontosabb e-kereskedelmi trendjeit, amikre már most jó, ha elkezdesz felkészülni!
A lemásolt („koppintott”) termékek elterjedésével az eredetiség háttérbe szorult
Az Amerikában szinte korlátlan e-kereskedelmi hatalommal és befolyással rendelkező Amazon több tízezer kis- és középvállalkozás számára teszi lehetővé, hogy versenybe szálljon termékeivel, és rengetegen közülük több milliót értékesítettek ezekből 2017-ben. Azonban e termékek nagy része csupán más, sikeresebb termékek másolata, tehát nem eredeti, önálló ötleteken alapulnak.
Szerencsére az emberek kezdenek odafigyelni erre, és igyekeznek tudatosan az eredeti, tehát nem másolt árucikkeket választani. Ez azt jelenti, hogy márkádnak sem szabad az imitáció ösvényére lépnie, hanem arra kell törekedned, hogy eredeti, új termékekkel állj elő (és hogy időben levédd azt, mielőtt megjelennének az olcsó utánzatok).
Mi már felkészültünk 2020-ra! Szeretnéd, hogy a Te webáruházad is képben legyen? Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT!
Keresőoptimalizálás az e-kereskedelemben
Az e-kereskedelem és az online keresés (és ez által a keresőoptimalizálás) elválaszthatatlanok egymástól, hiszen az emberek keresgéléssel találnak rá azokra a termékekre az interneten, amiket meg szeretnének vásárolni. A keresőoptimalizálás azonban folyamatosan változik, hiszen a Google rendszeresen állítgatja algoritmusát, és az emberek keresőszokásait is sok tényező befolyásolja – a technológiai fejlődésekről nem is beszélve.
A képkeresés újra hódít!
A képkeresés 2013 óta kezdett el visszaesni, amikor a Google elhelyezett egy „Megtekintése” gombot a képtalálatok mellett, és a felhasználók ezt a gombot kezdték el használni a képek megtekintésére ahelyett, hogy felkeresték volna az adott weboldalt. A gombot a Google 2018 elején eltávolította, és ez által sok webhely látványos ugrást tapasztalt forgalmában a Google Képek forrásából. A képkeresés kétségtelen, hogy 2020-ban is továbbfejlődik majd.
látom” mondásnak. Nem meglepő, hogy a vizuális keresés olyan látványos növekedést mutat mostanában.
A Business Wire által közölt jelentés szerint a millenáris korosztály (1981-1996 között születettek) 62%-a szívesebben használja a vizuális keresést minden más új technológiánál. Egy másik jelentés 2020-ra további növekedést jósol a képfelismerés piacának. A Pinterest, az Instagram, és a Snapchat e technológia legnagyobb úttörői közé tartoznak.
A férfiak többet költenek, mint a nők!
Habár a sztereotípiák miatt sokan a nőkhöz kötik a vásárlás fogalmát, a kpmg jelentése szerint a férfiak azok, akik többet költekeznek. Fontos észben tartani, hogy ennek ellenére valóban a nők azok, akik több alkalommal vásárolnak, de a férfiak többet költenek náluk egy-egy vásárlás alkalmával.
Az X generáció többet költ, mint bármely másik
Az X generáció (1966-1980 között születettek) többet költ online, mint a fiatalabbak, ami évente átlagosan 19 internetes tranzakciót jelent. Ez sokaknak meglepő lehet, hiszen a millenáris korosztály az, amelyik fiatalkora óta ismerheti az internetet. Persze idővel ahogy a fiatalabbak is keresőképesekké válnak, a költekezésük mértéke is megnő. A becslések szerint a felcseperedő millenárisok költekezése idővel túlnő majd az X generációén is.
A fizetések feldolgozása
A fizetések feldolgozása a vásárló utazásának legutolsó szakasza, az érdeklődők mégis közel 70%-a ennél a lépésnél torpan meg, és szakítja meg a vásárlás folyamatát. Ennek számos oka lehet, például a fizetés folyamata túl komplikált, a vásárló nem találja a preferált fizetési opcióját, a webhely lassú, vagy gyakran hibákat ír ki, és így tovább.
Az e-kereskedelemben különösen fontos, hogy a fizetés folyamata a lehető leggördülékenyebb és legsokoldalúbb legyen a felhasználók számára, hogy azok akadálymentesen bonyolíthassák le tranzakcióikat.
A mobilos fizetések feldolgozása
2019-ben több webáruház és online kereskedő kínál fizetési lehetőségeket mobileszközökre, mint valaha. Azonban ez önmagában még nem elég, hiszen a felhasználók többsége még mindig nem bízik meg eléggé a mobilos tranzakciókban, hogy komolyabb összegekben vásároljon okoseszközén. Fel kell hívnod vásárlóid figyelmét a vásárlások biztonságára, és persze biztosítanod is kell ezt számukra, ha azt szeretnéd, hogy hajlandók legyenek bepötyögni bankkártyájuk adatait webhelyeden.
A webhely teljesítménye
Az online értékesítéshez természetesen szükség van egy stabil platformra, amin felsorakoztathatod kínálatodat, hogy az érdeklődőknek legyen hol böngészniük és megvásárolniuk ezeket. Ezt a legtöbb márka online értékesítéssel oldja meg, webhelye egy alkönyvtárában vagy aldomainjén.
Bármilyen megoldást is választasz, elengedhetetlen, hogy online kereskedelmi felületed gyorsan és megbízhatóan működjön, hiszen a felhasználók többsége manapság csupán néhány másodpercet hajlandó várni, mielőtt végleg elhagyná webhelyedet. A webhely sebessége tehát kritikus tényező, az emberek pedig egyre türelmetlenebbek, és egyre gyorsabb működést várnak el.
A tartalommarketing szerepe 2020 e-kereskedelmi trendjei között
A tartalommarketing manapság az e-kereskedelem szerves részét képezi. Ez önmagában nem újdonság, és nem meglepő, pedig régebben a legtöbben csak afféle mellékprojektként foglalkoztak vele, míg ma a digitális marketing zászlóshajójaként tekintünk rá.
A marketing valaha egyoldalú kommunikáció volt a márkáktól az ügyfelek irányába, azonban a modern cégek igyekeznek megerősíteni és kétirányúvá tenni a kapcsolatot ügyfeleikkel. Ez többek között a tartalommarketing érdeme is.
Közösségi hirdetések
Mikroinfluencerek
2019-ben felkapottá váltak a mikroinfluencerek a közösségi médián, és kétségtelen, hogy ez a trend 2020-ban is folytatódik majd. Rengeteg márka reklámozza kínálatát ilyen befolyásos online személyeken keresztül.
A mikroinfluencerek még a kisebb, frissen indult vállalatok számára is lehetőséget kínálnak, hogy kínálatukat és nevüket akár több tízezer érdeklődő elé juttathassák el egy elismert influenceren keresztül. Ezek az influencerek nem csak lényegesen olcsóbban működnek együtt a márkákkal, sokkal hitelesebben is képesek bemutatni azokat vagy azok kínálatát közönségük számára.
TrueView hirdetések
Habár már rég óta jelen vannak, a YouTube TrueView videóhirdetései a mai napig hatékonyak lehetnek. Az évek során ez a formátum bizonyította, hogy versenyképes, és számos cég előszeretettel használja őket, hogy egy nagyobb, érdeklődő közönséget érjen el velük a világ legnagyobb videómegosztó platformján.
Azok a felhasználók, akik 5 alkalommal látnak TrueView hirdetéseket egy márkától, nagyobb eséllyel veszik majd fel azzal a kapcsolatot. Kétségtelen tehát, hogy ezekkel mindenképpen megéri majd foglalkozni 2020-ban.