CPC költségek csökkentése: így lehetnek hatékonyabbak hirdetéseid!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így teheted olcsóbbá konverzióid költségét

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A PPC (kattintásonként fizetett) hirdetések segíthetnek elérni ideális ügyfeleidet, ráadásul precíz célzási lehetőségeket is kínálnak, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki hirdetési költségkeretedből. A Google Ads egy remek példa erre – a platform lehetővé teszi, hogy keresett kulcsszavaik alapján célozd meg célközönséged tagjait, és hogy aprólékosan személyre szabott hirdetéseket jeleníthess meg nekik.

Ez a fajta precízió sokkal kedvezőbb megtérüléseket tesz lehetővé mint bármilyen hagyományos marketingmódszer. A PPC kampányok eredményességét ráadásul bármikor ellenőrizheted, és a látott adatok alapján folyamatosan tökéletesítheted őket.

 

A PPC hirdetők előszeretettel keresik például a lehetőségeket, hogy minél lejjebb csökkentsék konverzióik költségeit. A következőkben ehhez olvashatsz néhány hasznos tanácsot – ha viszont nem szeretnél még ezzel is Te magad foglalkozni, keress minkat bizalommal IDE kattintva, és kérd ajánlatunkat! 

 

Mit jelent az, hogy „a konverziók költsége”?

Ha PPC kampányokat futtatsz, könnyedén ellenőrizheted, hogy hirdetéseidre hányszor kattintottak rá, hogy mennyi volt a kattintások átlagos ára, és hogy mekkora összeget költöttél eddig egy adott kampányra. Ha azonban a konverziók nyomon követését is beállítod, azt is láthatod majd, hogy ezek közül hány kattintás végződött konverzióval (vásárlással, szobafoglalással, feliratkozással stb.)

 

Ezen információk birtokában eloszthatod az összes költségedet a konverziók számával, megkapva így a konverziók átlagos költségét. A Google Ads felületén a Kulcsszavak > Keresési kulcsszavak jelentésben egy külön oszlopot is találsz erre: Költség / konv. néven.

 

Az adott iparág ismeretében eldöntheted, hogy konverzióid költségei ésszerűek-e, vagy sem. Ha például 3500 Ft-os pólókat árulsz, de konvertáló kattintásaid 4000 Ft-ba kerülnek (extrém példa), akkor hirdetéseid több pénzt nyelnek el, mint amennyit termelnek. Ezzel szemben ha több százezer forint értékű termékekben utazol, akkor egy 4000 Ft-os konverzió szinte ingyen van.

 

Hogyan csökkentsd konverzióid költségét

Nem számít, hogy milyen iparágat képviselsz, vagy milyen üzleti modellel dolgozol – mindig van mit tenni annak érdekében, hogy olcsóbban juthass új ügyfelekhez. Lássuk tehát, hogy hogyan csökkentheted konverzióid költségét.

 

1. Szüneteltesd rosszul konvertáló kulcsszavaidat

A PPC-re használt kulcsszavaidat rendszeresen ellenőrizned kell. Habár a Google Ads rengeteg információt kínál ezekről, első sorban azt érdemes megnézned, hogy melyek termelik a legkevesebb konverziót.

 

Ha sikerült rátalálni ezekre, vess egy pillantást a kattintásaikra is. Ha például egy kulcsszó csak 4-5 konverziót termelt, akkor elképzelhető, hogy érdemes lenne szüneteltetni. Persze ha összesen 10 kattintásból jött az az 5 konverzió, akkor ez egy nagyon erős, 50%-os konverziós aránynak számít, tehát mindenképpen érdemes továbbra is futtatni.

 

2. Ellenőrizd jól konvertáló kulcsszavaidat

Miután kiszűrted gyengébb kulcsszavaidat, vess egy pillantást azokra is, amelyek az átlag felett teljesítenek. Érdemes inkább ezekre fordítanod költségkeretedet, amelyet a szüneteltetett kulcsszavak nem használnak fel.

 

A Google Ads felületén válaszd a Kulcsszavak > Keresési kifejezések jelentést. Itt megtekintheted azokat a long-tail (háromszavas vagy hosszabb) kifejezéseket, amelyekre a felhasználók rákerestek, mielőtt rákattintottak volna hirdetéseidre (és konvertáltak). Érdemes hozzáadnod ezeket a kifejezéseket is kampányaidhoz, hogy konkrétan megcélozd őket, és még többet kihozhass belőlük.

 

3. Használj kizáró kulcsszavakat

A kizáró kulcsszavakkal megakadályozhatod, hogy hirdetéseid olyan felhasználókat célozzanak meg, akiket nem érdekel ajánlatod. Ha hozzáadsz egy kizáró kulcsszót a hirdetéseid célzásához, akkor ezzel arra utasítod a Google Ads-et, hogy ne jelenítse meg azt a hirdetést azoknak a felhasználóknak, akik ezt a kulcsszót használják keresésükben. Gyakori kizáró kulcsszavak például az „ingyen” vagy az „ingyenes”.

 

A megfelelő kizáró kulcsszavak kiválasztásához pontosan tudnod kell, hogy mit kínálsz, kiknek kínálod, és kiknek nem. Ha például csak férfiruhákat szeretnél reklámozni, akkor nincs értelme olyanoknak meghirdetni kínálatodat, akik a „női” szót használják kereséseikben, vagy azokra a márkákra keresnek rá, amelyek nem forgalmazol.

 

4. Tudd, hogy mikor érdemes megjelenítened hirdetéseidet

Amennyiben hirdetéseidet úgy állítottad be, hogy minden nap, egész nap fussanak, érdemes utánanézned, hogy mikor történik a legtöbb konverzió webhelyeden. Ezt a bal oldali menüben a Továbbiak fül lenyitása után a Hirdetésütemezés menüpont alatt találod. Ellenőrizheted konverzióidat hónap, nap, illetve napon belüli időszakok szerint is.

 

Érdemes megfigyelni, hogy melyek azok a napok és időszakok egy héten, amikor a legtöbb konverzió történik, és nagyjából ezekhez igazítani hirdetéseid időzítését. Ha például termékeid szezonálisak, akkor érdemes havi szinten is beállítani ezt.

 

5. Javítsd landing oldalaid minőségét

A megnyerő hirdetések csupán fél sikert kínálnak – a történet ugyanis azon az oldalon folytatódik, ahová a felhasználók kattintás után érkeznek webhelyedre. Ha egy e-kereskedelmi webhelyed van, akkor valószínűleg ez az adott termék adatlapja, vagy éppen egy kategóriaoldal. Ha B2B cégről beszélünk, akkor például céginformációk és egy konverziós űrlap vagy egy CTA szerepelhet a landing oldalon (más néven céloldalon).

 

Fontos, hogy minden egyes hirdetésedhez egy minőségi landing oldal tartozzon, ami kapcsolódik mind a hirdetés tartalmához, mind pedig a kattintó felhasználó kereséséhez (ami után meglátta a hirdetést). Ne engedd, hogy landing oldalad mást kínáljon, mint amit a hozzá tartozó hirdetés ígér – ha a felhasználó egy olyan oldalra érkezik webhelyeden, ami nem kapcsolódik a hirdetéshez (pl. a főoldalra, vagy egy teljesen másik oldalra), akkor jó eséllyel azonnal visszafordul majd onnan – de ekkorra már te kifizetted a kattintást a Google-nak.
 



Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!