Céges arculattervezés: ezeket a lépéseket érdemes betartanod

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Profizmusodat céged arculata is tükrözi!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A cégedről alkotott kép, az első benyomás rendkívül fontos szerepet játszik a cég sikerében. Éppen ezért az online marketing mellett érdemes a céges arculattervezésre is nagy hangsúlyt fektetni! Szakértőnk segítségével összegyűjtöttük az arculattervezés legfontosabb szabályait, amelyek Neked is segítenek majd az eligazodásban! 

Vadon Zsolt lassan 10 éve foglalkozik céges arculattervezéssel, az alábbiakban az ő sorait olvashatod.

 

Minden találkozást úgy kezdek, hogy egy cég a tökéletes szakmai feltételek mellett, vizuálisan is megnyerő kell hogy legyen. Hogy miért? 


Mert vizuális korszakot élünk! Sok esetben az emberek pozitív döntését csak a modern, letisztult céges arculat tudja befolyásolni, hiszen profi céges arculat profizmust is sugall. 


Miért fontos egy cégnek a cégarculat tervezés?

Számos tanulmány kimutatta, hogy két ember találkozása során már az első néhány másodpercben alakulnak ki érzések egymás iránt. Természetesen ilyenkor mindannyian a szimpátiára törekedünk, melyet főképp vizuálisan (kellemes ápolt külső) valamint metakommunikációval (mosoly, kedves hanghullámok) ébreszthetünk fel a másikban. 


A szimpátia felkeltésével kapcsolatos 'íratlan szabályokat' a reklámipar is alkalmazza, a lehető legnagyobb tudatossággal. Eredménye pedig nem csekély. Számos cég hatalmas összegeket költ reklámra, egységes és megnyerő céges arculatra, hogy az embereket megnyerve eladhassa szolgáltatásait. Ezek a cégek többnyire sikerrel is járnak, és a megjelenésre költött kiadás gyorsan visszatérül! Minél több ember bizalmát nyeri el egy cég, annál sikeresebb lesz a vállalkozás. De hogyan éri pontosan mindezt el? 


Cégarculat tervezés folyamata

Céges arculattervezésnél sorra vesszük azokat a pontokat, amelyekre a leginkább szüksége van a cégnek. A koncepció egyik fő eleme a mindent átfogó céges arculat tervezése, az online és offline hordozókon való egységes és letisztult megjelenés, mellyel tudatos hirdetési stratégia alkalmazásával nap- mint nap találkozhatnak majd az emberek. Fontos, hogy az emberek a találkozás után megjegyezzék, kellemes, pozitív érzéseket keltsen bennük. Éppen ezért fontos a színek és a formák harmóniája, a legújabb trendeket követő cég image módszeres felépítése, melyben csakis egy ehhez értő szakember segíthet. 


A céges arculat legyen:

- letisztult 
- látványos 
- modern
- arculati elemei ismétlődjenek minél több hordozón, hogy megjegyezhető legyen


A marketing hordózó felületekről:

Egy céges arculatot számos felületen, azaz hordozón tüntethetjük fel.  
Elsősorban két fő területet tudunk megkülönböztetni, ezek az online, valamint az offline felületek, melyeken az arculati kézikönyv alapján elkészült reklámok jelennek meg.


Céges arculat alapja:

Logó tervezés és arculati kézikönyv, mely tartalmazza az arculati elemeket és azoknak használati útmutatóját, szabályait.

 

Céges arculat online hordozói:

- Weboldal
- Hírlevél
- Reklámbanner
- Facebook, twitter, google, printerest adatlap és ezekhez kötődő hirdetésbannerek
- Youtube, hirdető oldalak


A mai világban egy vállalkozás nehezen működhet, ha nincs jelen az online világban. Manapság számos olyan internetes felület van, ahol hirdethető a cég. A nagy verseny miatt azonban nem mindegy hogyan hirdetünk, hiszen, ha a hirdetés nem megfelelő, nem hozza a várt eredményeket. Együttműködés ebben az esetben ajánlott egy designerrel, marketingessel szövegíróval, Seo szakemberrel, statisztika mérővel, saját weboldal esetén pedig egy programozóval.  


Céges arculat offline hordozói:

Mappa, névjegy, levélpapír, csomagolás, címkézett ajándék kellékek 
Iroda, kirakat, üzlet, showroom,
Kamion, autó, munkaruha
Szóróanyagok, reklámtáblák, újságok


Természetesen számtalan felület van, ahol megjelenhet a cég, és az erre költhető összeg lehet akár a csillagos ég is. Hogy a megjelenésre költött összeg minél kedvezőbb lehessen, fontos hogy megfelelő szakemberekkel működj együtt, akik megbízhatóak, betartják az időpontokat és rendelkeznek az elvárt szakmai tapasztalattal. A céges arculatot bízd olyan szakemberre, akinek megnyerőek referenciái. Offline felület kialakítása esetén szükség van designerre, nyomdai kapcsolatra, marketingesre.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!