Így keresőoptimalizáld megfelelően blogodat - 2. rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Blog SEO – Így szerezz több olvasót - 2. rész

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Cikkünk előző részében már kitárgyaltuk, hogy mit takar a blog SEO, és hogy milyen taktikákkal teheted sikeresebbé saját blogodat a keresőmotorok találatai között. Szó esett többek között a kulcsszavakról, illetve a tartalmak felépítéséről is, amelyek mind fontos szempontoknak számítanak.
Mivel azonban a blog SEO egy nagyobb témakör, az alábbiakban további tanácsokat olvashatsz arról, hogy hogyan érhetsz el előkelő rangsorolást blogod számára.

Add meg képeid ALT szövegét

A képek nem csak érdekesebbé, hanem hasznosabbá is tehetik tartalmaidat. A Google és más keresőmotorok azonban sajnos nem igazán képesek értelmezni, hogy mit ábrázolnak ezek a képes elemek, ezért muszáj leszel szavakkal elmagyarázni nekik, hogy mik láthatók rajtuk. Ehhez meg kell adnod a feltöltött képek ALT szövegét, amelyet a webes tartalmak HTML kódjában kell elhelyezned.
Az ALT szöveg megadásával a keresőmotorok tudni fogják, hogy mit ábrázolnak a képek, így azok akár a képkeresőben is megjelenhetnek majd (így még többen találhatnak rá tartalmaidra).
Az ALT szöveg továbbá nélkülözhetetlen akadálymentességi tényező is, hiszen akik szövegfelolvasót használnak a webböngészéshez, azok szintén csak az ALT szöveg alapján tudják majd megállapítani, hogy mit ábrázolnak a tartalomban elhelyezett képek.

 

Helyezz el belső hivatkozásokat

Webhelyed különböző oldalait belső hivatkozások kötik össze egymással. Ezek a linkek teszik lehetővé, hogy a felhasználók és a keresőmotorok robotjai át tudjanak lépni egyik oldalról a másikra, miközben webhelyedet böngészik.
Tehát nem csupán a felhasználók navigációja miatt nélkülözhetetlenek a belső hivatkozások, hanem azért is, mert másképpen a keresőmotorok nehezen (vagy sehogy sem) fedezhetnék fel webhelyed összes fontos tartalmát. Ez az úgynevezett feltérképezés, amely az indexelés és a rangsorolás előfeltétele. Ha egy keresőmotor nem talál rá egy oldaladra, akkor az nem az jelenhet meg a keresőtalálatok között.

Ha webhelyeden egy blogot is indítasz, akkor bejegyzéseidből különféle releváns oldalakra linkelhetsz. Ez egyrészt segít a felhasználóknak kapcsolódó tartalmakat találni (és így tovább maradnak webhelyeden), másrészt biztosíthatod vele, hogy ezeken a linkeken keresztül a keresőmotorok is eljutnak majd ezekre a fontos, hivatkozott tartalmakra.
Ezek a belső hivatkozások főleg akkor segítenek a SEO-ban, ha releváns horgonyszöveget (nem „kattints ide” vagy „tudj meg többet”) használsz az elhelyezésükkor.

 

Légy mobilbarát

A Google már évekkel ezelőtt elkezdte a webhelyek mobilos verzióját rangsorolni az asztali helyett. Erre azért volt szükség, mert egyre többen böngészik az internetet mobileszközökről, és a Google olyan webhelyeket szeretne megjeleníteni a felhasználóknak a találatok között, amelyek mobilokon is jól működnek.

A mobilbarát jelleg egy külön témakör, de általánosságban arra kell törekedned, hogy tartalmaid és webhelyfunkcióid mobilkészülékeken is akadálymentesen használhatók legyenek, illetve, hogy weboldalaid minél gyorsabban töltődjenek be és működjenek.

 

Posztolj gyakran

Egy blog beindítása és vezetése nem kevés munkával jár. Nem elég néha írni egy-egy bejegyzést, majd arra számítani, hogy úgyis rátalál, akit érdekel. A blogolás kissé olyan, mint edzőterembe járni. Nehéz belevágni, és nem egyszerű beleszokni sem, de ha rendszeresen csinálod, akkor látványos eredményeket lehet elérni vele. Hasonlóképpen, ha felhagysz vele, akkor az eredmények is apadni kezdenek majd idővel.
Félreértés ne essék, nem kell minden nap többezer szavas esszéket írnod blogodra. Kezdésképpen próbálj meg hetente vagy kéthetente egy értékes, hasznos cikket publikálni, lehetőleg mindig ugyan azon a napon.
A keresőmotorok előnyben részesíti azokat a webhelyeket (beleértve a blogokat is), amelyek rendszeresen frissülnek új tartalmakkal. Ez alapján látják, hogy a webhelyet nem hanyagolják el, hanem aktívan foglalkoznak vele. Továbbá, minél több tartalmad van, annál több keresésre lesz esélyed rangsorolnod velük.

A rendszeres posztoláshoz fontos, hogy egy fenntartható rendszer alapján vezesd blogodat. Egy posztolási menetrend segíthet előre megtervezni tartalmaidat, és hogy mikor publikáld őket. Ez lehet egy egyserű Excel tábla, vagy egy digitális naptár is, ami tartalmazza a bejegyzés témáját, címét, fő kulcsszóit, illetve a publikálás dátumát is.
Természetesen több tartalmat is megírhatsz előre, hogy aztán elég legyen csak publikálni őket (vagy időzíthetsz is, ha CMS-ed megengedi ezt).
Egy másik lehetőség vendégcikkeket publikálni blogodon, amelyeket elég csak ellenőrizned, de nem kell foglalkoznod a megírásukkal.

 

Használd a közösségi médiát

Habár önmagukban nem SEO eszközök, a közösségi platformok sokat segíthetnek márkád népszerűsítésében, illetve az értékes visszahivatkozások megszerzésében. Valahányszor megosztod blogod tartalmaid a különböző hálózatok (Facebook, LinkedIn, Twitter stb.) valamelyikén, megvan rá az esély, hogy valaki forrásként használja majd fel őket saját webhelyén, és egy hivatkozással is megjelöli ezeket.
Mi több, a közösségi médiáról érkező forgalmat a keresőmotorok is úgy értelmezik, hogy tartalmaid érdeklik az embereket, tehát talán érdemes lenne magasabbra helyezni őket a keresőtalálatok között.
Hasznos tehát elhelyezni a legnépszerűbb közösségi platformok megosztógombjait bejegyzéseidben, hogy az emberek egy-egy kattintással megoszthassák tartalmaidat ismerőseikkel.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!