Így keresőoptimalizáld megfelelően blogodat - 2. rész

Így keresőoptimalizáld megfelelően blogodat - 2. rész

Blog SEO – Így szerezz több olvasót - 2. rész

Cikkünk előző részében már kitárgyaltuk, hogy mit takar a blog SEO, és hogy milyen taktikákkal teheted sikeresebbé saját blogodat a keresőmotorok találatai között. Szó esett többek között a kulcsszavakról, illetve a tartalmak felépítéséről is, amelyek mind fontos szempontoknak számítanak.
Mivel azonban a blog SEO egy nagyobb témakör, az alábbiakban további tanácsokat olvashatsz arról, hogy hogyan érhetsz el előkelő rangsorolást blogod számára.

Így keresőoptimalizáld megfelelően blogodat - 2. rész

Add meg képeid ALT szövegét

A képek nem csak érdekesebbé, hanem hasznosabbá is tehetik tartalmaidat. A Google és más keresőmotorok azonban sajnos nem igazán képesek értelmezni, hogy mit ábrázolnak ezek a képes elemek, ezért muszáj leszel szavakkal elmagyarázni nekik, hogy mik láthatók rajtuk. Ehhez meg kell adnod a feltöltött képek ALT szövegét, amelyet a webes tartalmak HTML kódjában kell elhelyezned.
Az ALT szöveg megadásával a keresőmotorok tudni fogják, hogy mit ábrázolnak a képek, így azok akár a képkeresőben is megjelenhetnek majd (így még többen találhatnak rá tartalmaidra).
Az ALT szöveg továbbá nélkülözhetetlen akadálymentességi tényező is, hiszen akik szövegfelolvasót használnak a webböngészéshez, azok szintén csak az ALT szöveg alapján tudják majd megállapítani, hogy mit ábrázolnak a tartalomban elhelyezett képek.

 

Helyezz el belső hivatkozásokat

Webhelyed különböző oldalait belső hivatkozások kötik össze egymással. Ezek a linkek teszik lehetővé, hogy a felhasználók és a keresőmotorok robotjai át tudjanak lépni egyik oldalról a másikra, miközben webhelyedet böngészik.
Tehát nem csupán a felhasználók navigációja miatt nélkülözhetetlenek a belső hivatkozások, hanem azért is, mert másképpen a keresőmotorok nehezen (vagy sehogy sem) fedezhetnék fel webhelyed összes fontos tartalmát. Ez az úgynevezett feltérképezés, amely az indexelés és a rangsorolás előfeltétele. Ha egy keresőmotor nem talál rá egy oldaladra, akkor az nem az jelenhet meg a keresőtalálatok között.

Ha webhelyeden egy blogot is indítasz, akkor bejegyzéseidből különféle releváns oldalakra linkelhetsz. Ez egyrészt segít a felhasználóknak kapcsolódó tartalmakat találni (és így tovább maradnak webhelyeden), másrészt biztosíthatod vele, hogy ezeken a linkeken keresztül a keresőmotorok is eljutnak majd ezekre a fontos, hivatkozott tartalmakra.
Ezek a belső hivatkozások főleg akkor segítenek a SEO-ban, ha releváns horgonyszöveget (nem „kattints ide” vagy „tudj meg többet”) használsz az elhelyezésükkor.

 

Légy mobilbarát

A Google már évekkel ezelőtt elkezdte a webhelyek mobilos verzióját rangsorolni az asztali helyett. Erre azért volt szükség, mert egyre többen böngészik az internetet mobileszközökről, és a Google olyan webhelyeket szeretne megjeleníteni a felhasználóknak a találatok között, amelyek mobilokon is jól működnek.

A mobilbarát jelleg egy külön témakör, de általánosságban arra kell törekedned, hogy tartalmaid és webhelyfunkcióid mobilkészülékeken is akadálymentesen használhatók legyenek, illetve, hogy weboldalaid minél gyorsabban töltődjenek be és működjenek.

 

Posztolj gyakran

Egy blog beindítása és vezetése nem kevés munkával jár. Nem elég néha írni egy-egy bejegyzést, majd arra számítani, hogy úgyis rátalál, akit érdekel. A blogolás kissé olyan, mint edzőterembe járni. Nehéz belevágni, és nem egyszerű beleszokni sem, de ha rendszeresen csinálod, akkor látványos eredményeket lehet elérni vele. Hasonlóképpen, ha felhagysz vele, akkor az eredmények is apadni kezdenek majd idővel.
Félreértés ne essék, nem kell minden nap többezer szavas esszéket írnod blogodra. Kezdésképpen próbálj meg hetente vagy kéthetente egy értékes, hasznos cikket publikálni, lehetőleg mindig ugyan azon a napon.
A keresőmotorok előnyben részesíti azokat a webhelyeket (beleértve a blogokat is), amelyek rendszeresen frissülnek új tartalmakkal. Ez alapján látják, hogy a webhelyet nem hanyagolják el, hanem aktívan foglalkoznak vele. Továbbá, minél több tartalmad van, annál több keresésre lesz esélyed rangsorolnod velük.

A rendszeres posztoláshoz fontos, hogy egy fenntartható rendszer alapján vezesd blogodat. Egy posztolási menetrend segíthet előre megtervezni tartalmaidat, és hogy mikor publikáld őket. Ez lehet egy egyserű Excel tábla, vagy egy digitális naptár is, ami tartalmazza a bejegyzés témáját, címét, fő kulcsszóit, illetve a publikálás dátumát is.
Természetesen több tartalmat is megírhatsz előre, hogy aztán elég legyen csak publikálni őket (vagy időzíthetsz is, ha cms-ed megengedi ezt).
Egy másik lehetőség vendégcikkeket publikálni blogodon, amelyeket elég csak ellenőrizned, de nem kell foglalkoznod a megírásukkal.

 

Használd a közösségi médiát

Habár önmagukban nem SEO eszközök, a közösségi platformok sokat segíthetnek márkád népszerűsítésében, illetve az értékes visszahivatkozások megszerzésében. Valahányszor megosztod blogod tartalmaid a különböző hálózatok (Facebook, LinkedIn, Twitter stb.) valamelyikén, megvan rá az esély, hogy valaki forrásként használja majd fel őket saját webhelyén, és egy hivatkozással is megjelöli ezeket.
Mi több, a közösségi médiáról érkező forgalmat a keresőmotorok is úgy értelmezik, hogy tartalmaid érdeklik az embereket, tehát talán érdemes lenne magasabbra helyezni őket a keresőtalálatok között.
Hasznos tehát elhelyezni a legnépszerűbb közösségi platformok megosztógombjait bejegyzéseidben, hogy az emberek egy-egy kattintással megoszthassák tartalmaidat ismerőseikkel.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok