Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Az étterem, ahová már nem tudtunk több embert beengedni

Marketing Professzorok

szerző:
Marketing Professzorok

Sok cég van, akikkel 6-7 éve együtt dolgozunk, de sokszor hagyunk is abba munkát. Több oka lehet ennek. Van, hogy felállunk, mert úgy érezzük, kiégtünk, ennyi volt, nincs motivációnk tovább csinálni. Nem mondom, van olyan is, amikor nem értjük meg egymást az ügyféllel, és jobbnak látjuk továbblépni. Sőt, olyan is volt sajnos, hogy az ügyfél elcsábította marketing tanácsadónkat, és alkalmazásban folytatta nála a munkát. Nyilván azt mondjátok, megérdemeljük, ha nem kötöttünk vele szerződést, mely megtiltja ezt. És igazatok is van, de hát az ember az egyik jó barátjával nem köt ilyen szerződéseket, bízik a gerincességében… Van, amikor hiába.

Nos, de a legeszebb talán az, amikor már nincs értelme tovább dolgoznunk, mert maximumon van az ügyfél terheltsége, nincs tovább. Nem mindenki tud bővíteni, bővülni, mert fizikailag lehetetlen. Így van ez azzal a budapesti kávéházzal is, melynek 4 éven keresztül voltunk online marketing tanácsadói. Amikor megbíztak bennünket, egy mélyen színvonalon aluli honlappal dolgoztak. Nem jött róla se foglalás, de még igazán látogatottsága sem volt. Sőt, nem is mérték a látogatottságot. Csak onnan tudtuk mérni, amikortól az új honalpjuk, melyet már a mi koordinálásunkkal készítettetek beindult, és az természetesen már mért. De ekkor már 3 hónapja dolgoztunk velük, beindítottuk a közösségi média marketing tevékenységet, a linkmarketinget és cikkeket helyeztünk el róluk online újságokba. Tehát az alábbiakban látható látogatottság már magasan felette lehetett az eredeti honlapénak. Az alábbi ábrán a 2015 évi és az idei augusztus- szeptemberi látogatottsági adatokat hasonlítjuk össze:

 

 

Természetesen egy cégvezetőt, tulajdonost, marketingest nem elsősorban a látogatottsági adatok, hanem a konverziók érdekelnek, ugye? Nos, nézzük meg ezt a szegmenst, hogyan alakultak a számok az asztalfoglalások tekintetében? Íme:

 

 

175 asztalfoglalás helyett 2235/hónap. Online. És ez csak az online asztalfoglalás. Nincs benne telefonos és nincs benne a walking, tehát aki csak beesik. Pontosabban, már nem esik be, bekönyörgi magát. Ugyanis a sor kint áll a kávéház előtt. Már nem csak csúcsidőben, szinte mindig. Mi ennek az oka? Nos, igen, ez mindig nehéz meccs a tulajdonossal, a belső marketingesekkel, a vezetőséggel. Minden cégvezető azt gondolja, csak azért megy az üzlet, mert ő olyan jól csinálja. Akkor is, ha az Analytics egyértelműen mutatja, a konverziók (asztalfoglalások) forrásait, amiből mindenki számára kiderül, aki lát, hogy az online marketing nélkül bizony ez mit sem érne. Nézzük is meg ezt legelőször:

 

 

Mit látunk ezen az ábrán? Azt, hogy a legtöbb konverziót (asztalfoglalást) az organikus Google adja ennek a cégnek. Munkánk megkezdésekor ez 98 asztalfoglalás volt havonta, ma 1444. Mi okozza ezt a növekményt? Az átvételkor ügyfelünknél senki nem tudta, mi az a keresőoptimalizálás, a SEO. A weboldaluk sem. Készíttettünk nekik egy SEO barát weboldalt, és elkezdtük megtölteni tartalommal. Keresőbarát tartalommal. On és offsite SEO munkálatokat végeztünk, mígnem az oldal angolul és magyarul is a legnehezebb kifejezésekre is az elsők között jött a Google találati listáján. Ha valaki rákeresett a kávéház Budapest kifejezésre, vagy az étterem Budapestre, bizony ügyfelünk ott volt a találati lista legelején (A munkánk befejezése óta ez változhatott, mivel a fenntartás hiánya rontja a SEO találati eredményeket). És amint az analitika eredmény értékeléséből is látjuk, megtalálta ügyfelünk weboldalát, sőt, asztalt is foglalt ott.

 

A keresőoptimalizálás mellet komplett közösségi média marketinget, reputáció menedzsmentet (cikkek írása és elhelyezése az ügyfélről, Tripadvisor és Google cégem oldalak kezelése, a megérkezettünkkor gyakori negatív véleményáradat kioltása) valamint tartalommarketinget is végeztünk. 3 éven keresztül teljes egészében mi üzemeltettük az általunk kialakított stratégia alapján az online marketing rendszert. A hírnév növelésben a cég munkatársai is nagy szerepet játszottak, illetve a jó működés, és minőségi szolgáltatás is. De az Analytics elemzéséből egyértelmű, a Google, a keresőoptimalizálás és a reputáció menedzsment az, ami az online asztalfoglalások növekedésének motorja. Ugyan úgy, ahogy annyi más étterem és szálloda esetében, akiknek dolgoztunk, vagy dolgozunk ma is.

 

De ez a munka véget ért. Az utcán kígyózó sorok növelésének nincs értelme, Már csak azért sem, mert a reputáció is kárát látja. Rengeteget várni az ajtó előtt, mielőtt az ember bejut egy kávéra, ami jóval drágább, mint bárhol a városban, ez valóban dühítő. Nem volt mit tennünk, elköszöntünk, és új kihívások elé néztünk. Ami akár a Te céged online marketing kommunikációja is lehet. Kérd ajánlatunkat itt:

 

Ajánlatkérés




Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Google tartalmak indexelése
2020-11-17

A Google nem külön indexeli a tartalmak részeit (de rangsorolási...

A Google a nemrégiben a Twitteren nyilatkozott arról, hogy hogyan kezeli a tartalmak részeit az indexelés során. A publikált bejegyzésekben elhangzik: „[…] Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket[…]”    

Hogyan hirdess Facebookon fogorvosként? Mutatjuk!
2020-11-12

Facebook hirdetések fogorvosoknak – A komplett útmutató

Habár a legtöbb naprakész fogorvos tisztában van vele, hogy a Facebookon milyen fontosak is az organikus tartalmak, sokan még mindig nem egészítették ki marketingstratégiájukat a Facebook hirdetéseivel.

B2B tartalommarketing
2020-11-03

4 fontos tudnivaló a B2B tartalommarketingről

A tartalommarketing egy összetett feladat, főleg akkor, ha az ember gondolatvezetőként szeretné megkülönböztetni magát az iparágán belül, és nem szeretne elveszni a megannyi online tartalom tengerében.

Koronavírus és az egészségügyi marketing hirdetések: Így optimalizáld kampányaidat
2020-10-29

Így optimalizáld egészségügyi Facebook és Google hirdetéseid...

A COVID-19 és a miatta bevezetett korlátozások jelentős változásokat hoztak az egészségügyi marketingesek munkájában. A járványnak köszönhetően a marketingeseknek sokkal kreatívabban kell kommunikálniuk a fogyasztókkal, vagy, ha az egészségügyről van szó, a páciensekkel. Az egészségügyi marketingesek bebizonyították, hogy milyen gyorsan is képesek reagálni az ilyen szélsőséges helyzetekre – elég csak a tele-egészségügyre gondolni.

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban
2020-10-27

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban

A Google-ról az a hír járja az interneten, hogy több, mint 200 különböző szempont szerint rangsorolja a webhelyek indexelt tartalmait. Habár a szempontok pontos számát senki sem ismeri (legalább is a szervezeten kívül), annyit biztos tudunk, hogy néhány ilyen tényező sokkal fontosabb, mint a többi.

Mutatók, amelyek segítenek a sikerhez vezető úton az egészségügyi marketingben
2020-10-22

8 létfontosságú mutató az egészségügyi marketingben

Minden sikeres magánklinika mögött áll egy marketinges (vagy egy egész csapat tanácsadó), aki szüntelen azon dolgozik, hogy ügyfelére minél több páciens találhasson rá. A különböző praxisok persze sokban különbözhetnek egymástól, de van valami, ami mindegyikük számára ugyan olyan fontos: ezek pedig az adatok (és az azokhoz köthető mutatók).

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!