Az online marketing együttműködés vége egy éttermünk esetében: mert túlléptük a kapacitást

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Az étterem, ahová már nem tudtunk több embert beengedni

Marketing Professzorok

szerző:
Marketing Professzorok

Sok cég van, akikkel 6-7 éve együtt dolgozunk, de sokszor hagyunk is abba munkát. Több oka lehet ennek. Van, hogy felállunk, mert úgy érezzük, kiégtünk, ennyi volt, nincs motivációnk tovább csinálni. Nem mondom, van olyan is, amikor nem értjük meg egymást az ügyféllel, és jobbnak látjuk továbblépni. Sőt, olyan is volt sajnos, hogy az ügyfél elcsábította marketing tanácsadónkat, és alkalmazásban folytatta nála a munkát. Nyilván azt mondjátok, megérdemeljük, ha nem kötöttünk vele szerződést, mely megtiltja ezt. És igazatok is van, de hát az ember az egyik jó barátjával nem köt ilyen szerződéseket, bízik a gerincességében… Van, amikor hiába.

Nos, de a legeszebb talán az, amikor már nincs értelme tovább dolgoznunk, mert maximumon van az ügyfél terheltsége, nincs tovább. Nem mindenki tud bővíteni, bővülni, mert fizikailag lehetetlen. Így van ez azzal a budapesti kávéházzal is, melynek 4 éven keresztül voltunk online marketing tanácsadói. Amikor megbíztak bennünket, egy mélyen színvonalon aluli honlappal dolgoztak. Nem jött róla se foglalás, de még igazán látogatottsága sem volt. Sőt, nem is mérték a látogatottságot. Csak onnan tudtuk mérni, amikortól az új honalpjuk, melyet már a mi koordinálásunkkal készítettetek beindult, és az természetesen már mért. De ekkor már 3 hónapja dolgoztunk velük, beindítottuk a közösségi média marketing tevékenységet, a linkmarketinget és cikkeket helyeztünk el róluk online újságokba. Tehát az alábbiakban látható látogatottság már magasan felette lehetett az eredeti honlapénak. Az alábbi ábrán a 2015 évi és az idei augusztus- szeptemberi látogatottsági adatokat hasonlítjuk össze:

 

 

Természetesen egy cégvezetőt, tulajdonost, marketingest nem elsősorban a látogatottsági adatok, hanem a konverziók érdekelnek, ugye? Nos, nézzük meg ezt a szegmenst, hogyan alakultak a számok az asztalfoglalások tekintetében? Íme:

 

 

175 asztalfoglalás helyett 2235/hónap. Online. És ez csak az online asztalfoglalás. Nincs benne telefonos és nincs benne a walking, tehát aki csak beesik. Pontosabban, már nem esik be, bekönyörgi magát. Ugyanis a sor kint áll a kávéház előtt. Már nem csak csúcsidőben, szinte mindig. Mi ennek az oka? Nos, igen, ez mindig nehéz meccs a tulajdonossal, a belső marketingesekkel, a vezetőséggel. Minden cégvezető azt gondolja, csak azért megy az üzlet, mert ő olyan jól csinálja. Akkor is, ha az Analytics egyértelműen mutatja, a konverziók (asztalfoglalások) forrásait, amiből mindenki számára kiderül, aki lát, hogy az online marketing nélkül bizony ez mit sem érne. Nézzük is meg ezt legelőször:

 

 

Mit látunk ezen az ábrán? Azt, hogy a legtöbb konverziót (asztalfoglalást) az organikus Google adja ennek a cégnek. Munkánk megkezdésekor ez 98 asztalfoglalás volt havonta, ma 1444. Mi okozza ezt a növekményt? Az átvételkor ügyfelünknél senki nem tudta, mi az a keresőoptimalizálás, a SEO. A weboldaluk sem. Készíttettünk nekik egy SEO barát weboldalt, és elkezdtük megtölteni tartalommal. Keresőbarát tartalommal. On és offsite SEO munkálatokat végeztünk, mígnem az oldal angolul és magyarul is a legnehezebb kifejezésekre is az elsők között jött a Google találati listáján. Ha valaki rákeresett a kávéház Budapest kifejezésre, vagy az étterem Budapestre, bizony ügyfelünk ott volt a találati lista legelején (A munkánk befejezése óta ez változhatott, mivel a fenntartás hiánya rontja a SEO találati eredményeket). És amint az analitika eredmény értékeléséből is látjuk, megtalálta ügyfelünk weboldalát, sőt, asztalt is foglalt ott.

 

A keresőoptimalizálás mellet komplett közösségi média marketinget, reputáció menedzsmentet (cikkek írása és elhelyezése az ügyfélről, Tripadvisor és Google cégem oldalak kezelése, a megérkezettünkkor gyakori negatív véleményáradat kioltása) valamint tartalommarketinget is végeztünk. 3 éven keresztül teljes egészében mi üzemeltettük az általunk kialakított stratégia alapján az online marketing rendszert. A hírnév növelésben a cég munkatársai is nagy szerepet játszottak, illetve a jó működés, és minőségi szolgáltatás is. De az Analytics elemzéséből egyértelmű, a Google, a keresőoptimalizálás és a reputáció menedzsment az, ami az online asztalfoglalások növekedésének motorja. Ugyan úgy, ahogy annyi más étterem és szálloda esetében, akiknek dolgoztunk, vagy dolgozunk ma is.

 

De ez a munka véget ért. Az utcán kígyózó sorok növelésének nincs értelme, Már csak azért sem, mert a reputáció is kárát látja. Rengeteget várni az ajtó előtt, mielőtt az ember bejut egy kávéra, ami jóval drágább, mint bárhol a városban, ez valóban dühítő. Nem volt mit tennünk, elköszöntünk, és új kihívások elé néztünk. Ami akár a Te céged online marketing kommunikációja is lehet. Kérd ajánlatunkat itt:

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

marketingstratégia kialakítása
2022-05-19

Marketingstratégia kialakítása: ezeket a lépéseket ne hagyd ki!

A marketingtrendek rohamosan váltják egymást. Csak 2022 első negyedévében láthattuk a rövid videók felemelkedését, az új platformok sikereit (és kudarcait), és persze a világjárvány mindent érintő hatásával is számolnunk kellett. Mindez azt jelenti, hogy a néhány évvel ezelőtt összeállított marketingstratégiák manapság már nem feltétlenül működnek úgy, mint eredetileg.

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!