Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Az étterem, ahová már nem tudtunk több embert beengedni

Marketing Professzorok

szerző:
Marketing Professzorok

Sok cég van, akikkel 6-7 éve együtt dolgozunk, de sokszor hagyunk is abba munkát. Több oka lehet ennek. Van, hogy felállunk, mert úgy érezzük, kiégtünk, ennyi volt, nincs motivációnk tovább csinálni. Nem mondom, van olyan is, amikor nem értjük meg egymást az ügyféllel, és jobbnak látjuk továbblépni. Sőt, olyan is volt sajnos, hogy az ügyfél elcsábította marketing tanácsadónkat, és alkalmazásban folytatta nála a munkát. Nyilván azt mondjátok, megérdemeljük, ha nem kötöttünk vele szerződést, mely megtiltja ezt. És igazatok is van, de hát az ember az egyik jó barátjával nem köt ilyen szerződéseket, bízik a gerincességében… Van, amikor hiába.

Nos, de a legeszebb talán az, amikor már nincs értelme tovább dolgoznunk, mert maximumon van az ügyfél terheltsége, nincs tovább. Nem mindenki tud bővíteni, bővülni, mert fizikailag lehetetlen. Így van ez azzal a budapesti kávéházzal is, melynek 4 éven keresztül voltunk online marketing tanácsadói. Amikor megbíztak bennünket, egy mélyen színvonalon aluli honlappal dolgoztak. Nem jött róla se foglalás, de még igazán látogatottsága sem volt. Sőt, nem is mérték a látogatottságot. Csak onnan tudtuk mérni, amikortól az új honalpjuk, melyet már a mi koordinálásunkkal készítettetek beindult, és az természetesen már mért. De ekkor már 3 hónapja dolgoztunk velük, beindítottuk a közösségi média marketing tevékenységet, a linkmarketinget és cikkeket helyeztünk el róluk online újságokba. Tehát az alábbiakban látható látogatottság már magasan felette lehetett az eredeti honlapénak. Az alábbi ábrán a 2015 évi és az idei augusztus- szeptemberi látogatottsági adatokat hasonlítjuk össze:

 

 

Természetesen egy cégvezetőt, tulajdonost, marketingest nem elsősorban a látogatottsági adatok, hanem a konverziók érdekelnek, ugye? Nos, nézzük meg ezt a szegmenst, hogyan alakultak a számok az asztalfoglalások tekintetében? Íme:

 

 

175 asztalfoglalás helyett 2235/hónap. Online. És ez csak az online asztalfoglalás. Nincs benne telefonos és nincs benne a walking, tehát aki csak beesik. Pontosabban, már nem esik be, bekönyörgi magát. Ugyanis a sor kint áll a kávéház előtt. Már nem csak csúcsidőben, szinte mindig. Mi ennek az oka? Nos, igen, ez mindig nehéz meccs a tulajdonossal, a belső marketingesekkel, a vezetőséggel. Minden cégvezető azt gondolja, csak azért megy az üzlet, mert ő olyan jól csinálja. Akkor is, ha az Analytics egyértelműen mutatja, a konverziók (asztalfoglalások) forrásait, amiből mindenki számára kiderül, aki lát, hogy az online marketing nélkül bizony ez mit sem érne. Nézzük is meg ezt legelőször:

 

 

Mit látunk ezen az ábrán? Azt, hogy a legtöbb konverziót (asztalfoglalást) az organikus Google adja ennek a cégnek. Munkánk megkezdésekor ez 98 asztalfoglalás volt havonta, ma 1444. Mi okozza ezt a növekményt? Az átvételkor ügyfelünknél senki nem tudta, mi az a keresőoptimalizálás, a SEO. A weboldaluk sem. Készíttettünk nekik egy SEO barát weboldalt, és elkezdtük megtölteni tartalommal. Keresőbarát tartalommal. On és offsite SEO munkálatokat végeztünk, mígnem az oldal angolul és magyarul is a legnehezebb kifejezésekre is az elsők között jött a Google találati listáján. Ha valaki rákeresett a kávéház Budapest kifejezésre, vagy az étterem Budapestre, bizony ügyfelünk ott volt a találati lista legelején (A munkánk befejezése óta ez változhatott, mivel a fenntartás hiánya rontja a SEO találati eredményeket). És amint az analitika eredmény értékeléséből is látjuk, megtalálta ügyfelünk weboldalát, sőt, asztalt is foglalt ott.

 

A keresőoptimalizálás mellet komplett közösségi média marketinget, reputáció menedzsmentet (cikkek írása és elhelyezése az ügyfélről, Tripadvisor és Google cégem oldalak kezelése, a megérkezettünkkor gyakori negatív véleményáradat kioltása) valamint tartalommarketinget is végeztünk. 3 éven keresztül teljes egészében mi üzemeltettük az általunk kialakított stratégia alapján az online marketing rendszert. A hírnév növelésben a cég munkatársai is nagy szerepet játszottak, illetve a jó működés, és minőségi szolgáltatás is. De az Analytics elemzéséből egyértelmű, a Google, a keresőoptimalizálás és a reputáció menedzsment az, ami az online asztalfoglalások növekedésének motorja. Ugyan úgy, ahogy annyi más étterem és szálloda esetében, akiknek dolgoztunk, vagy dolgozunk ma is.

 

De ez a munka véget ért. Az utcán kígyózó sorok növelésének nincs értelme, Már csak azért sem, mert a reputáció is kárát látja. Rengeteget várni az ajtó előtt, mielőtt az ember bejut egy kávéra, ami jóval drágább, mint bárhol a városban, ez valóban dühítő. Nem volt mit tennünk, elköszöntünk, és új kihívások elé néztünk. Ami akár a Te céged online marketing kommunikációja is lehet. Kérd ajánlatunkat itt:

 

Ajánlatkérés




Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Google tartalommarketing
2021-10-21

A Google szerint nem minden kategóriaoldalra kellenek extra tartalmak

A Google nem feltétlenül javasolja, hogy extra tartalmakkal töltsük ki a kategóriaoldalakat, ha az azokon szereplő terméknevek jól leírják, hogy miről is szólnak ezek az oldalak.

Így segít több pácienst szerezni az egészségügyi marketing
2021-10-19

Hatékony egészségügyi marketing a páciens szerzésért

Minden egészségügyi szolgáltató szeretne több pácienst szerezni magának, hiszen arra esküdtek fel, hogy munkájukkal segítenek majd megőrizni, vagy visszanyerni az emberek egészségét. A mai digitális világban, amelyet az internet, a keresőmotorok, a közösségi média és egyéb online csatornák uralnak, minden egészségügyi szakembernek ki kell ismernie magát, ha szeretne több pácienst vonzani praxisához.

instagram marketing tippek
2021-10-14

10 hatékony Instagram marketingtipp e-kereskedőknek

Az Instagram rengeteget változott, mióta a Facebook 2012-ben felvásárolta. Habár az alkalmazás eredetileg képek és videók megosztására szolgált, mára a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb marketingplatformjává vált, többek között az e-kereskedők számára is.

Email marketing fogorvosoknak: Hatékony tippek
2021-10-12

Email marketing fogorvosoknak: 10 profi tipp a hatékonyabb üzenetküldéshez

Egy online fogászati marketingstratégia nem lehet teljes egy jól kidolgozott email marketing terv nélkül. Az email marketing lehetővé teszi, hogy meglévő és lehetséges pácienseidet is elérd üzeneteiddel, ráadásul költséghatékony módon. Azonban egy-egy email kampány kidolgozása komoly feladat. Bárki képes megfogalmazni egy szöveges üzenetet, kijavítani benne a hibákat, és rányomni a „Küldés” gombra. Azonban ha a címzettek nem képesek azonosulni ezekkel az üzenetekkel, vagy szimplán nem vélik őket relevánsnak, akkor csak az idődet vesztegeted az emailekkel. Az alábbiakban néhány hasznos tanácsot osztunk meg ahhoz, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet az email marketingből fogorvosként!  

Facebook hirdetés tippek
2021-10-07

7 alapvető tipp a sikeres Facebook hirdetésekért

A Facebook egy összetett, funkciókkal teli hirdetési rendszert kínál, aminek segítségével precízen és hatékonyan célozhatod meg ideális ügyfeleidet a világ legnagyobb közösségi platformján.

SEO: a kattintások szerepe
2021-09-30

A kattintások is befolyásolhatják a Google univerzális találatait

A Search Off the Record podcast egyik júliusi adásában Gary Illyes, a Google munkatársa néhány érdekességet osztott meg a Google Univerzális Keresés működéséről, illetve arról, hogy mi alapján dönti el az algoritmus, hogy melyik vertikális keresőelemet melyik pozíciókban jelenítse meg a találatok között.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!