Fogászati marketing tippek, hogy hatékony legyen stratégiád

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

8 tipp a hatékony fogászati marketinghez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Ha ezt a cikket olvasod, akkor bizonyára egy olyan fogorvost tisztelhetünk benned, aki szeretné némi fogászati marketinggel népszerűsíteni praxisát leendő pácienseinek. Azonban a mai világban, amiben csoda, hogy a foghúzások nem az interneten zajlanak, nehéz lehet eligazodni a rengeteg online lehetőség között. A következőkben éppen ezért gyűjtöttünk össze néhány tippet a fogászati marketinghez, amelyekkel garantáltan új páciensekre lelhetsz majd!

1. Tedd fellelhetőbbé praxisodat a SEO segítségével

Amikor fogorvosra van szükségük, a legtöbb ember az interneten, egész pontosan a Google-on kezd el keresgélni. Az emberek az évek során hozzászoktak, hogy a Google szinte mindig tökéletes találatokat mutat nekik az első helyen. Minél magasabb pozícióban jelenik meg tehát praxisod a találatok között, annál valószínűbb, hogy az emberek rákattintanak majd és időpontot egyeztetnek nálad.

A SEO (más néven keresőoptimalizálás) az a folyamat, amely segítségével magasabb pozíciókat érhetsz el a Google keresések találatai között. Ennek a folyamatnak része az úgynevezett on-page SEO, ami a weboldalak optimalizálását jelenti – a tartalom, a meta mezők, a címek, stb. frissítését.

Ezek után további rendszeres SEO karbantartásra lesz szükség, illetve off-page taktikák alkalmazására is (visszahivatkozások megszerzése, stb.)

A webhelynek továbbá technikailag is rendben kell lennie. Ez azt jelenti, hogy gyorsan, stabilan kell működnie és biztonságos böngészést kell kínálnia a látogató felhasználóknak. A Google ezeket a szempontokat mind figyelembe veszi, amikor azon „gondolkodik”, hogy milyen pozícióban jelenítse meg praxisodat a többi találat között.

A rendszeresen végzett, alapos SEO elengedhetetlen ahhoz, hogy praxisod láthatóvá váljon a keresgélő páciensek számára. Ha mindez nagy munkának hangzik (és valóban az is), akkor érdemes egy tapasztalt online marketing ügynökséghez fordulni segítségért!

 

Fontos azonbam, hogy a SEO-tól ne várj azonnali eredményeket! Egy olyan oldal esetében, ahol alig volt tartalom, gyorsabban érhetünk el eredményeket a keresőoptimalizálás terén, azonban egy sok tartalommal rendelkező oldal esetében bonyolultabb a helyzet. 

 

Nézzük meg fogászati ügyfelünk statisztikáit, amely gyorsabb eredményekről árulkodik

Fogászati SEO

Ügyfelünk egy fogászati magánrendelővel büszkélkedhet, amelynek semmilyen online marketing tevékenysége nem volt munkánk előtt. Ugyan weboldallal rendelkeztek, tartalom alig volt a honlapon. 2019. júniusában kezdtük el a közös munkát, és fél év alatt megháromszoroztuk az organikus forgalomból érkező felhasználókat. Ez igen pozitív eredmény, nemde? 


2. Hirdesd magadat a Google Ads rendszerében

Habár a SEO nélkülözhetetlen az online sikerek érdekében, akár hónapokba is telhet, míg eredményei láthatóvá válnak. Ha valamivel gyorsabb módszerekkel is szeretnéd megtámogatni fogászati marketing törekvéseidet, akkor érdemes kipróbálni a Google Ads hirdetéseket

A Google Ads segítségével kiderítheted, hogy lehetséges pácienseid milyen kifejezéseket használnak, amikor fogászati problémákra keresnek rá, hogy ezek alapján célzott hirdetésekkel hívhasd fel a figyelmüket praxisodra. Ezen kívül szűkítheted hirdetéseidet területekre is, hogy csak a helyi pácienseknek jelenjenek meg (és ne vesztegesd feleslegesen költségkeretedet távoli keresők kattintásaira).

A Google Adsról azért jó tudni, hogy számtalan fogorvos használja marketingstratégiájában, ezért óriási verseny zajlik a különböző fogászati kifejezésekért, ami drágább hirdetéseket is jelent. Azonban ez nem szabad, hogy elvegye a kedvedet a Google hirdetésektől, mert akár áruk többszörösét is képesek visszahozni a bevonzott páciensekkel. 

 

3. Helyezd el praxisodat a helyi céglistákban

Az emberek többféle úton-módon találnak rá helyi fogorvosaikra. Persze nagyon fontos szerepe van a szájról szájra terjedő híresztelésnek (lehetőleg pozitívnak, persze), de ami manapság igazán fontos, az az online láthatóság. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy praxisod jelen legyen a legjelentősebb internetes helyi céglistákban!

Habár számos ilyen online platform (nem keverendő a közösségi platformokkal – ezekről később), vagy gyűjtőwebhely üzemel (és érdemes minél többre regisztrálni), a legfontosabb kétségtelenül a Google Cégem, amelyen számos fontos információt helyezhetsz el praxisodról a keresgélő felhasználók számára.

Minél több ilyen platformon van jelen praxisod, annál jobb – azonban ügyelj rá, hogy elérhetőségeid és egyéb adataid mindig naprakészek és egyezők legyenek közöttük!

 

4. Szerezz véleményeket pácienseidtől

A vélemények és értékelések szintén rengeteget segíthetnek az új páciensek megnyerésében – sokan nem is gondolnák, hogy milyen fontos szerepet játszanak a fogászati marketingben!

Az embereknek manapság csupán néhány másodpercébe telik, hogy rátaláljanak valódi ügyfelek véleményeire egy termékről, üzletről vagy akár egy fogorvos praxisáról. Biztos lehetsz benne, hogy élnek is ezzel a lehetőséggel, hiszen tudni akarják, hogy kit engednek majd a szájukban ügyködni.

Az online hírnév manapság rendkívül fontos része a fogászati marketingnek, de persze nem mindenkinek van ideje arra, hogy foglalkozzon is ezzel. Ha nem tudsz rendszeresen válaszolni a praxisodról írt véleményekre és értékelésre, akkor már csak ezért is érdemes egy online marketing ügynökség segítségét kérni (a SEO, a hirdetések és más marketingfeladatok elvégzéséről nem is beszélve).

 

5. Fogászati marketing a közösségi médián – hogyan csináld hatékonyan

A páciensek természetesen nem csak a Google-on találkozhatnak praxisoddal, hanem kedvenc közösségi platformjaikon is – persze csak ha jelen vagy ezeken. Ha csak tehetik, biztosan ránéznek majd Facebook és Instagram oldaladra, hogy megtudják, mire is számíthatnak rendelődben.

A fogászati közösségi média marketing azonban sokkal többről szól ennél – ha megfelelően végzik, segíthet népszerűbbé tenni praxisodat és elnyerheted vele lehetséges pácienseid bizalmát is. Manapság, amikor az emberek többsége órákat is képes eltölteni kedvenc közösségi oldalain, elengedhetetlen, hogy itt is megpróbálj kapcsolatba lépni velük.

Szóval hogyan lehet hatékony közösségi média marketing stratégiád? Legfőképpen arra kell ügyelned, hogy hasznos, érdekes tartalmakat ossz meg követőiddel. Kínálj nekik útmutatókat a fogápolásról, magyarázd el nekik a különféle beavatkozásokat érthető, hétköznapi nyelven és általánosságban légy egy megbízható, hiteles információforrás a fogászat iránt érdeklődők számára.

Mindezek mellett szánj időt néha arra is, hogy megválaszold a hozzászólások és a privát üzenetek között beérkező kérdéseket, elvégre közösségi médiáról van szó, ahol csak úgy lehetsz sikeres, ha te is a közösség aktív részévé válsz.

 

6. Hirdess a közösségi médián is

A közösségi média segítségével nem csak ingyenes, hanem fizetett módszerekkel is új pácienseket irányíthatsz át praxisod webhelyére.

Az egyes közösségi platformok különböző hirdetéstípusokkal teszik lehetővé, hogy elérd a felhasználókat, azonban a gondolatmenet szinte mindegyiknél azonos. Először is kell egy csábító ajánlat, ami többeket is érdekelhet. Például egy 25%-os kedvezmény, ha X valaki most kér időpontot, vagy egy ingyenes profi útmutató az otthoni fogápoláshoz, stb.

Ez után el kell készítened hirdetésedet, majd ki kell választanod célközönségedet. A legtöbb platform különféle szempontokat kínál erre, hogy kifejezetten olyan személyeknek hirdethess, akiket tényleg érdekelhetnek ajánlataid.

 

7. Alkalmazz email marketinget

Az email marketing fogászati marketinged egyik alappillére lesz. Nem csak új pácienseket tudsz megnyerni vele, hanem a régieket is ráveheted arra, hogy ismét ellátogassanak rendelődbe (például egy általános vizsgálat érdekében).

Például tegyük fel, hogy többen is letöltötték e-könyvedet, amiben arról írsz, hogy hogyan lehet fehéren tartani a fogakat. Minden bizonnyal te is kínálsz ilyen szolgáltatást praxisod részeként, ezért kiküldhetsz néhány emailt kifejezetten azoknak a felhasználóknak, akik letöltötték ezt az e-könyvet (és cserébe megadták email címüket). Az emailekben felhívhatod a figyelmüket a szakszerű fogfehérítés előnyeire és egy kényelmes hivatkozást is elhelyezhetsz bennük, amin keresztül időpontot egyeztethetnek nálad.

Érdemes tehát lehetséges, meglévő és volt pácisenseidnek is rendszeresen szegmentált emaileket küldeni!

 

8. Indíts blogot webhelyeden

Végezetül, fogászati marketingtaktikáid közül nem maradhat ki egy szakmai blog sem. A blogírás egyetlen nagyon fontos szerepet játszik majd marketingedben, méghozzá azt, hogy érdeklődő forgalmat vonz webhelyedre.

Ezen a blogon hasznos, értékes cikkeket publikálhatsz a fogápolásról, a fogorvosi eljárásokról és a praxisodat (és ezzel pácienseidet) illető hírekről és újdonságokról is. 

A blogírás továbbá szoros kapcsolatban áll a már emlegetett SEO-val. Blogbejegyzéseidet megfelelően optimalizálva növelheted az esélyeidet, hogy a páciensek a te praxisodra találnak majd rá, ha valamilyen fogászati témára keresnek az interneten. Minél többször látják praxisodat felbukkanni az első találatok között, annál inkább tudatosul bennük, hogy egy igazán profi szakemberrel van dolguk, akire bátran rábízhatják fogaik egészségét!

 

Ha pedig szeretnéd segítséggel fellendíteni fogászatodat, akkor kérj ajánlatot Tőlünk és tapasztalatainkkal elérhetjük közösen a kitűzött célt!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!