Fogászati praxisként ezeket a marketingtippeket fogadd meg, ha az élen akarsz lenni

Fogászati praxisként ezeket a marketingtippeket fogadd meg, ha az élen akarsz lenni

7+1 versenyképes marketingtipp fogászati praxisoknak

Fogászati magánpraxisként nem csak más fogorvosokkal, hanem nagy fogászati klinikákkal is folyamatos versenyben állsz. Ezek a nagyobb egészségügyi cégek komoly pénzügyi alappal rendelkeznek, amelyből óriási marketingkampányokat és rengeteg fogorvost engedhetnek meg maguknak. Mindemellett gyakran nagyon versenyképes árakon kínálják szolgáltatásaikat, alákínálva ezzel a kisebb magánpraxisoknak.

Fogászati praxisként ezeket a marketingtippeket fogadd meg, ha az élen akarsz lenni

Ez komoly problémát jelenthet a fogászati praxisoknak, különösen a felsőbb kategóriákban, hiszen az ilyen óriásokkal szinte lehetetlen versenyezni.
Viszont míg a nagyobb cégek és az alsóbb kategóriás fogászati praxisok árban kedvezőbbek lehetnek, valójában nem igazán nyújtanak mást, amivel versenybe szállhatnának a felsőbb kategóriás szakemberekkel. Amennyiben praxisod is ebbe a kategóriába tartozik, egészen más marketingstratégiákat alkalmazhatsz, amikkel felhívhatod pácienseid figyelmét arra az értékre, amit kínálsz számukra. Mai cikkünkben ebben segítünk az alábbi tippekkel:

 

1. Folytass ajánlatalapú marketinget

A fogászati praxisok erősen támaszkodnak a szájhagyományra az új páciensek bevonzása céljából. Ez annak köszönhető, hogy az emberek szívesebben bízzák fogaik ápolását olyan szakemberekre, akikről tudják, hogy jól végzik a dolgukat.
Éppen ezért, ha egy ismerős vagy családtag javasol valakit, akivel korábban pozitív tapasztalatokkal távozott, akkor nagyon valószínű, hogy az adott szakorvos egy új időpontot jegyezhet majd fel magának egy első vizsgálatra.
Az ilyen ajánlások, javaslatok tehát nagyon értékesek a fogászati szakemberek számára, ezért marketingstratégiádban is fontos szerepet kell, hogy betöltsenek. Azon kívül, hogy elsőosztályú kezelést nyújtasz pácienseidnek, aktívan kell tenned azért, hogy szívesen javasoljanak ismerőseiknek és családtagjaiknak – nem elég csak remélni, hogy így tesznek majd!
Íme néhány hasznos tanács ehhez

 

Alakítsd ki ajánlati programodat praxisod céljai alapján

Először is tudnod kell, hogy milyen páciensből szeretnél többet. Talán olyan általános ügyfelekre pályázol, akik fél évente bejárnak alapvető vizsgálatukra? Esetleg olyan pácienseket vonzanál be szívesebben, akiknek valamilyen különleges ellátásra van szükségük?
Akármi is a célod, tudasd ezt egyértelműen a webhelyedre érkező érdeklődőkkel.
Ha ez megvan, akkor erre kell felépítened ajánlati programod többi részét.

 

Ne bonyolítsd túl ajánlati programodat

Fontos, hogy jelenlegi pácienseid számára egyértelmű legyen, hogyan is működik programod. Tudniuk kell, hogy hogyan ajánlhatják fogászati praxisodat másoknak, illetve, hogy milyen jutalmakra számíthatnak ezért cserébe.
Ha mindez túl bonyolult, akkor nem éri majd meg ezzel foglalkozniuk. Ha azonban egyszerű és könnyedén értelmezhető, akkor sokkal több új, megfelelő pácienst szerezhetsz praxisod számára.

 

Kínálj jutalmakat az ajánlóknak

A praxisodat ajánlóknak többféle értékes jutalmat kínálhatsz fel, amelyek ösztönzően hathatnak rájuk. Ilyenek például az átruházható ajándékkártyák, egy kedvezmény a következő időpontjukra, vagy egy választott kedvezményes kezelés.
A lényeg az, hogy a jutalom egyértelműen kifejezze, mennyire nagyra értékeled pácienseid segítségét. Minél személyre szabhatóbb jutalmakat kínálsz, annál valószínűbb, hogy több pácienseid is csatlakozik majd programodhoz.

 

Vesd papírra az ajánlati programot

Foglald össze egy központi dokumentumban az ajánlati program jellemzőit, illetve a folyamat minden lépését, hogy csapatod összes tagja tisztában legyen ezekkel. Foglald bele a program kivitelezésének menetét és az esetleges szabályokat és irányelveket is.
Minél jobban ismerik programodat, annál érthetőbben tudják elmagyarázni azt pácienseidnek, és tudják bevonni őket a programba.

 

Kövesd nyomon eredményeidet

Ahhoz, hogy felmérhesd, mennyire hatékony is valójában ajánlati programod, nyomon kell követned annak eredményeit. Nem muszáj összetett rendszert kialakítani ehhez, de tudd, hogy melyek azok a fő teljesítménymutatók (KPI-k), amelyek nyomon követésével megfigyelheted, mennyire hatékony ajánlati programod. Például kioszthatsz olyan ajánlókártyákat, amire pácienseid ráírhatják az ajánló, illetve az újonnan küldött páciens nevét is.
A program nyomon követésével láthatod majd, hogy mennyire hatékony, illetve, hogy van-e szükség korrigálásra. A későbbiekben természetesen azt is felmérheted, hogy egy-egy változtatás a programban pozitív, vagy negatív hatással volt-e annak eredményeire.

 

2. Indíts jutalomprogramot

A jutalomprogramok (vagy „hűségprogramok”) sokban hasonlítanak az ajánlati programokra, azonban egy jutalomprogram keretei között nem csak az ajánlásokért kínálhatsz jutalmakat pácienseidnek, hanem a rendszeres látogatásokért is.
A jutalomprogramok lényegében arra ösztönzik a pácienseket, hogy hosszútávon járjanak hozzád fogászati kezelésekre. Ez egyrészt több bevételt jelent számodra, hiszen a páciensek szívesebben veszik majd igénybe rendszeresen szolgáltatásaidat, másrészt pedig, ahogy egyre jobban megismerik praxisodat, egyre több embernek ajánlanak majd szakemberként.
Persze, mint minden jutalomprogram beindításakor, eleinte praxisodban is némi visszaesésre kell számíts a bevételben, de ez idővel többszörösen is megtérül majd, ha egy pácienst hosszú éveken át meg tudsz tartani visszatérő ügyfélként.

Íme néhány jutalom, amit felkínálhatsz pácienseidnek hosszútávú hűségükért:

  • ingyenes vizsgálatok
  • kedvezményes különleges kezelések
  • egyéb ajándékok (ajándékkártyák stb.)
  • egy ingyenes kezelés minden x-edik kezelés után
  • tagsági program, ami különleges kedvezményeket biztosít kezelésekre, vizsgálatokra stb.

Ezeket a jutalmakat felkínálhatod az alapján, hogy mióta van egy páciens praxisodnál, hogy hány alkalommal jött már el vizsgálatokra és kezelésekre, hogy hány új páciensnek ajánlották már praxisodat és így tovább. Azokat a tevékenységeket kell megjutalmaznod, amikből minél többre szeretnéd ösztönözni pácienseidet.

 

3. Kínálj különleges ajánlatokat új pácienseidnek

Míg a hűségprogramok azoknak a pácienseknek kínálnak jutalmakat, akik rendszeresen visszatérnek praxisodhoz, addig az új ügyfeleidnek is kínálhatsz speciális kedvezményeket első látogatásuk alkalmával.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy rögtön mindenkinek ingyen kell kínálnod szolgáltatásaidat. Viszont ha felajánlanák, hogy most elveszítesz 20 ezer forintot, de a következő két évben visszaszerzel ezért cserébe 100 ezret, akkor belemennél? Üzleti szempontból egyértelműen jó döntés lenne élni a lehetőséggel.

A marketingben ezt nevezzük veszteségvezetőnek. Az ilyen különleges ajánlatok új ügyfeleket vonzanak praxisodhoz, akiket veszteséggel vezetnek be hozzád, de hosszútávon többszörösen visszaszerezheted velük a feláldozott összegeket. Ez különösen akkor hatékony módszer, ha praxisod felső kategóriájú, tehát magasabb árakon kínálod szolgáltatásaidat.
Miután egy pácienst sikerült bevonzani egy veszteségvezető ajánlattal, ügyfélszolgálatod, illetve hűségprogramod segíthet hosszútávon is megtartani, illetve akár ajánlásokra is ösztönözni őt.

Tegyük fel, hogy különleges kedvezményt kínálsz új pácienseidnek: az első vizsgálat, ami egyébként 30 ezer forintba kerülne, ingyenesen jár. Ez neked első körben 30 ezer forintos veszteséget jelent, valahányszor valaki él ezzel a lehetőséggel. Ha azonban a páciens a következő években továbbra is hozzád jár majd vizsgálatokra és kezelésekre (ahelyett, hogy egy versenytársat választana), és ez a páciens évente 90 ezer Ft-os bevételt hoz praxisodnak, akkor egy éven belül bőven megtérül az eredeti összeg kiesése.
Ha ez a páciens 10 évig marad praxisodnál, akkor lényegében 30 ezer forintot fizettél azért, hogy összesen közel 900 ezer forintos bevételt hozzon.
Az új pácienseknek kínált különleges ajánlatok erős ösztönzők – ha minden más egyezik két praxis között, a páciensek többsége azt fogja választani, amelyik valamilyen kedvezményt kínál neki.

 

Ha nincs ötleted, hogy milyen különleges ajánlatokat kínálhatnál fel új pácienseidnek, íme néhány példa:

  • kedvezmény egy különleges kezelésre
  • egy több szolgáltatást magába foglaló csomagajánlat, ami kedvezőbb, mint külön kérni ezeket a szolgáltatásokat
  • ingyenes fogfehérítés

 

4. Biztosíts elsőosztályú ügyfélélményt

Az ügyfélszolgálat, illetve az ügyfélélmény egyik leghatékonyabb marketingeszközöd lehet fogászati szakemberként.
Amikor egy páciens pozitív élményekkel távozik tőled, szívesebben tér majd vissza rendelődbe, hogy ismét rád bízza fogai épségét. Mindemellett persze szívesen ajánlja majd praxisodat ismerőseinek, ráadásul pozitív véleményeket és értékeléseket is ír majd praxisodról az interneten, és így tovább.

Mivel a jó páciens-fogorvos kapcsolat nélkülözhetetlen a fogászatban, még fontosabb, hogy ügyfélszolgálatod kifogástalan legyen. Az ügyfélszolgálat egy nagyon jelentős megkülönböztető szempont két praxis között. Az alsóbb kategóriás praxisok, illetve a nagyméretű egészségügyi cégek általában itt maradnak le leginkább a felső kategóriás praxisoktól, hiszen nem motiválják elegendő pénzzel személyzetüket.
Felső kategóriás fogászati praxisként óriási előnyt szerezhetsz azzal, ha minden pácienseddel egyénileg foglalkozik személyzeted.

Nézd meg, hogy mit, hogy csinálnak versenytársaid, és kínálj még jobbat ezekből az ügyfélszolgáltatásokból. Olvasd el azokat a véleményeket, amiket nyilvánosan írnak róluk az interneten korábbi pácienseik, és jegyezd fel, hogy milyen hiányosságok merülnek fel gyakran, amiket saját praxisod pótolni tudna (minden más mellett, természetesen).

Ügyfélszolgálatod egy összefüggő rendszert kell alkosson, ami azonos színvonallal végez mindent a páciensek felkeresésétől kezdve az emlékeztetéseken át egészen az érkező páciensek üdvözléséig. Minden, amit csapatoddal csináltok azt kell éreztesse pácienseiddel, hogy nagyra értékelitek őket.

 

5. Készíts minőségi tartalmakat

Az eddigi tippek főleg a praxis működésére tettek javaslatokat, most azonban átlépünk a digitális marketing világába, hiszen az emberek többsége ma már az interneten keres magának fogászati megoldásokat.
Ha a digitális marketingről van szó, akkor muszáj kiemelnünk a tartalmak fontos szerepét. Egész pontosan hasznos, oktató jellegű, értékes (vagy akár szórakoztató) tartalmakról van szó, amiket a felhasználók a közösségi médián, vagy a Google keresések során találnak meg.

Ezek a tartalmak sokat segíthetnek praxisod népszerűsítésében – ezt nevezzük tartalommarketingnek. A tartalommarketing lényege, hogy értékes, hasznos digitális tartalmakat állítasz elő egy konkrétan körvonalazott célközönség számára. Ezek a hasznos, értékes tartalmak idővel konverzióra ösztönzik majd az érdeklődőket.

A tartalommarketing a digitális marketing egyik legfontosabb ágazata, habár nem feltétlenül csak digitális közegben létezik. A cégek rájöttek, hogy a megfelelő tartalomtípusokkal természetes formában helyezhetik magukat ideális közönségük elé, és egyszerre be is bizonyíthatják nekik, hogy komoly szakértelemmel rendelkeznek saját területükön. Ez a célzott jelleg, illetve a szakértelemmel megnyert bizalom nélkülözhetetlen az új páciensek megszerzéséhez.

Maradjunk azonban a digitális közegnél, hiszen itt fejti ki igazán hatását a tartalommarketing.

 

A tartalommarketingnek számos formája van, úgymint:

  • blogbejegyzések
  • onlnie videók
  • e-könyvek
  • infografikák
  • esettanulmányok

A tartalommarketingre szánt tartalmak általában blogbejegyzések formájában készülnek el, de ez nem jelenti azt, hogy a videókat vagy más tartalomtípusokat figyelmen kívül kellene hagyni. Meg kell ismerned praxisod célközönségét, hogy olyan típusú tartalmakat kínálhass nekik, amikkel szívesen foglalkoznak.
 

Egy blogot valójában bármilyen esetben érdemes vezetni praxisod webhelyén, hiszen ide nem csak írott tartalmakat, hanem infografikákat illetve videókat is feltölthetsz majd. Ezekhez a bejegyzésekhez aztán olvasóid hozzászólhatnak, illetve, ami még fontosabb, meg is oszthatják őket, illetve hivatkozhatnak rájuk, ami még több forgalmat jelent majd praxisod számára.

Az igazán jó tartalmak hasznos, értékes információkkal szolgálnak célközönségendek, függetlenül attól, hogy videós, szöveges, vagy más formákban kínálod-e őket nekik. Ezek a hasznos információk bizonyítják majd, hogy praxisod valóban ért szakterületéhez, ami segít elnyerni leendő pácienseid bizalmát. Ez a bizalom, mint fentebb olvashattad, nélkülözhetetlen a fogászatban, és általánosságban az egészségügyben.
Lássunk néhány példát arra, hogy milyen tartalmakat készíthetsz például fogorvosként:

  • „Ez történik a fogainkkal, ha nem mossuk őket rendszeresen”
  • „A legjobb fogkrémmárkák a fehérebb fogakért”
  • Különféle fogászati termékek bemutatása, illetve értékelése szakmai szempontból

Az ilyen cikkek (vagy videók, stb.) egyértelműen hasznos információkkal szolgálnak majd célközönségednek, azaz leendő pácienseidnek.

Miután elkezdesz tartalmakat készíteni – ami rendszeresen kell, hogy történjen – fontos, hogy minél több csatornán megoszd ezeket az érdeklődőkkel. Kínálj hírlevél funkciót pácienseidnek, oszd meg ezeket a tartalmakat a közösségi médián, és így tovább. Apropó tartalmak és közösségi média…

 

6.Használj célzott helyi hirdetéseket a Facebookon

A fogászati praxisok nagy része meg sem próbálja kihasználni a Facebook hirdetési rendszerét, ami jó hír, elvégre így kisebb versenymezőnnyel kell számolnod a platformon.
A célzott helyi Facebook hirdetések lehetővé teszik számodra, hogy praxisodat kifejezetten a környéken élőknek reklámozd a helyett, hogy az egész országot megcéloznád.
A Facebook hirdetési rendszere rendkívül hatékony, egyrészt mert a világ legnagyobb közösségi platformjáról van szó (így jó eséllyel célközönséged nagy része is rendszeresen aktív van rajta), másrészt pedig, mert aprólékos célzási opciókat kínál. Ez azt jelenti, hogy nagyon precízen megszabhatod, hogy kiknek jelenjenek meg hirdetéseid, elkülönítve ezzel ideális pácienseidet.

A Facebookon többek között az alábbi szempontok alapján szűkítheted célzásodat – vagyis, hogy kiknek szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet a platformon:

  • kor
  • nem
  • jövedelem
  • munkahely
  • földrajzi hely

Ha már tudod, kiknek szeretnéd hirdetni praxisodat, akkor meg kell fogalmaznod egy jó üzenetet is reklámodhoz. Ilyenkor csábító lehet rögtön rátérni az értékesítésre, azonban egy jól kigondold, többlépéses hirdetési kampánnyal sokkal több sikered lehet a Facebookon.

  1. Először is hirdess meg néhány hasznos informatív tartalmat, amiket már korábban elkészítettél blogodra. Ezek segítenek bemutatni praxisodat és a szakma tekintélyes képviselőjeként pozícionálni azt.
  2. Ez után mutasd meg célközönségednek, hogy mi különbözteti meg felső kategóriás praxisodat a többi alternatívától. A cél az, hogy egyértelműen praxisod legyen a helyes választás az olcsóbb, alsóbb kategóriás lehetőségek helyett.
  3. Ezt követően közvetlenül mutasd be praxisodat, mint megoldást a célközönség problémáira. Ekkor már beszélhetsz praxisodról, a kiváló ügyfélszolgálatról, az új ügyfeleknek kínált speciális ajánlatokról, a hűségprogramokról, és így tovább.

 

7. Ne feledkezz meg a helyi SEO-ról

Az emberek többsége nem szeretne túl sokat utazni azért, hogy bejusson egy fogorvosi rendelőbe. Az ilyen páciensek megcélzása érdekében fontos, hogy fogászati praxisod a helyi SEO-ra, azaz helyi keresőoptimalizálásra is odafigyeljen.
A helyi SEO célja, hogy praxisod fellelhetőbbé váljon, valahányszor egy lehetséges páciens valahogy a közelben keres magának fogorvost, tehát helyi keresést indít, például:

  • „fogorvosok a közelben”
  • „legjobb fogorvos Gödöllő”
  • „fájdalommentes foghúzás Budán”

A helyi SEO-hoz optimalizálnod kell fogászati webhelyed oldalait, hogy az ilyen helyi keresésekre is megjelenjenek. Ehhez el kell helyezni ezeken a releváns helyi kulcsszavakat.

A helyi SEO egy másik fontos lépése meggyőződni róla, hogy:

  • Praxisod minden releváns gyűjtőwebhelyen és releváns felületen (pl. Google Cégem) jelen legyen.
  • Minden alapadat (név, cím, telefonszám) azonosan szerepeljen az összes ilyen webhelyen.

Ezek alapján a Google és más keresőmotorok könnyebben azonosítják majd praxisodat egy helyi cégként, amit helyi keresésekre jeleníthetnek majd meg a felhasználóknak.

 

+1 tipp: Kínálj extrákat

Fontos, hogy a rendelődben töltött idő minden perce kényelmes és kellemes legyen pácienseid számára. Ennek érdekében különböző extrákat is kínálhatsz pácienseidnek, akik éppen várakoznak, vagy valamilyen kezelést kapnak.
Az ilyen plusz felszerelések és kényelmi szolgáltatások sokat segítenek majd abban is, hogy megkülönböztesd praxisodat a versenytársaktól.

Ilyen extrák lehetnek például:

  • videó streaming szolgáltatások
  • Wi-Fi
  • harapnivalók a várakozóknak (vagy legalább azoknak, akik kísérik őket)
  • meleg, nedves törölközők
  • takarók
  • kézmasszázs
  • zajcsökkentő fejhallgatók

Lényegében tehát bármi, ami élvezetesebbé teheti a látogatást páciens számára.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok