7 egyszerű tipp, amit minden blogírónak érdemes lenne megfogadnia!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 alapvető tipp a hatékony blogíráshoz

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Van, aki számára ezek egyértelműek - de sajnos minél több új weboldalt nézünk meg, annál biztosabbak vagyunk benne, hogy innen kell kezdeni a blogírást… Hiszen rengetegen rontják el már az alapoktól! Lássuk, mi az a 7 banális pont, amelyet minden bloggernek, cikkírónak, blog vezetőnek tudnia kellene! 

A tartalommarketing elsődleges célja minél több leadet, azaz érdeklődőt szerezni márkád számára. A legtöbb blogger szerint a blogírás célja az, hogy minél többen olvassák az ember cikkeit. Ez egyeseknél igaz lehet, de a tartalommarketing világában a blogok első sorban azt a célt szolgálják, hogy minél több olvasó iratkozzon fel egy hírlevélre egy jó cikk után, vagy hogy vásároljon egy terméket, vagy elvégezzen bármilyen más kívánt műveletet az adott cég webhelyén.

 

Persze mindehhez egy olyan gondolkodásmód is kell, amely szerint a blogok célja a leadgenerálás. Az olvasókból nem lesznek automatikusan ügyfelek is, hanem olvasók maradnak, amíg nem adsz nekik okot arra, hogy megtegyék a kívánt lépést.

 

Szóval hogyan lesznek érdeklődők az egyszerű látogatókból és olvasókból? A következő tippek ebben segítenek:

 

Fogalmazz tisztán és érthetően! 

A tiszta kommunikáció nélkülözhetetlen a cég és az ügyfél közötti kapcsolattartásban. Blogbejegyzéseidben ügyelj arra, hogy ne terjengj feleslegesen, és hogy olyan nyelvezettel fogalmazz, amit célközönséged is képes értelmezni.

 

Törekedj ügyfélközpontú tartalmakra!

Blogbejegyzéseid nem szabad, hogy kizárólag kínálatodról szóljanak. Minden cikkednek valamilyen értéket kell szolgáltatnia az olvasóknak, ami lehet szórakoztatás, hasznos információ, vagy bármi más, ami miatt megéri végigolvasni őket. Ha mindig csak arról írsz, hogy termékeid mennyire nagyszerűek, senki sem fog feliratkozni hírleveledre.

 

Nincs időd tartalmakat gyártani, az online marketinggel foglalkozni? Szervezd ki, és bízd ránk a sikered! IDE kattintva kérheted ajánlatunk.

 

Oszd tartalmaidat alcímekre és bekezdésekre!

A Nielsen Norman Group egyik kutatása szerint az olvasók 79%-a szimplán végigfutja a szöveget, és csupán 16% olvas el minden egyes szót egy cikkben. Azzal, hogy alcímekre, bekezdésekre, és felsorolásokra osztod cikkeidet, sokkal átláthatóbbá teheted annak a 79%-nak, akik így gyorsabban rátalálhatnak arra, amiért webhelyedre érkeztek.

 

Kerüld a felesleges zsargont!

: Lehetőleg kerüld az olyan szakszavakat és kifejezéseket, amiket csak az adott terület szakértői képesek értelmezni (gondolunk itt a felesleges rövidítésekre is).

 

Mindig legyen egy meggyőző felhívásod!

A felhívás (CTA) az online szövegírás egyik legfontosabb eleme. Biztosítanod kell, hogy cikked olvasója tudja, hogy mi legyen a következő lépése.

 

Légy naprakész!

Tartsd nyitva a szemed, és ellenőrizd rendszeresen, hogy miről írnak versenytársaid. Ennek nem az a célja, hogy konkrétan leutánozd őket, hanem az, hogy minél hamarabb fel tudj zárkózni a legújabb trendekhez, és hogy elleshess tőlük néhány taktikát. Persze ennél sokkal jobb, ha te vagy az, aki előttük jár egy lépéssel.

 

Ismerd közönségedet!

Tudd, hogy mik közönséged tagjainak szükségletei, hiányai, fájdalmi pontjai, félelmei, és foglalkozz ezekkel bejegyzéseidben.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!