7 egyszerű tipp, amit minden blogírónak érdemes lenne megfogadnia!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 alapvető tipp a hatékony blogíráshoz

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Van, aki számára ezek egyértelműek - de sajnos minél több új weboldalt nézünk meg, annál biztosabbak vagyunk benne, hogy innen kell kezdeni a blogírást… Hiszen rengetegen rontják el már az alapoktól! Lássuk, mi az a 7 banális pont, amelyet minden bloggernek, cikkírónak, blog vezetőnek tudnia kellene! 

A tartalommarketing elsődleges célja minél több leadet, azaz érdeklődőt szerezni márkád számára. A legtöbb blogger szerint a blogírás célja az, hogy minél többen olvassák az ember cikkeit. Ez egyeseknél igaz lehet, de a tartalommarketing világában a blogok első sorban azt a célt szolgálják, hogy minél több olvasó iratkozzon fel egy hírlevélre egy jó cikk után, vagy hogy vásároljon egy terméket, vagy elvégezzen bármilyen más kívánt műveletet az adott cég webhelyén.

 

Persze mindehhez egy olyan gondolkodásmód is kell, amely szerint a blogok célja a leadgenerálás. Az olvasókból nem lesznek automatikusan ügyfelek is, hanem olvasók maradnak, amíg nem adsz nekik okot arra, hogy megtegyék a kívánt lépést.

 

Szóval hogyan lesznek érdeklődők az egyszerű látogatókból és olvasókból? A következő tippek ebben segítenek:

 

Fogalmazz tisztán és érthetően! 

A tiszta kommunikáció nélkülözhetetlen a cég és az ügyfél közötti kapcsolattartásban. Blogbejegyzéseidben ügyelj arra, hogy ne terjengj feleslegesen, és hogy olyan nyelvezettel fogalmazz, amit célközönséged is képes értelmezni.

 

Törekedj ügyfélközpontú tartalmakra!

Blogbejegyzéseid nem szabad, hogy kizárólag kínálatodról szóljanak. Minden cikkednek valamilyen értéket kell szolgáltatnia az olvasóknak, ami lehet szórakoztatás, hasznos információ, vagy bármi más, ami miatt megéri végigolvasni őket. Ha mindig csak arról írsz, hogy termékeid mennyire nagyszerűek, senki sem fog feliratkozni hírleveledre.

 

Nincs időd tartalmakat gyártani, az online marketinggel foglalkozni? Szervezd ki, és bízd ránk a sikered! IDE kattintva kérheted ajánlatunk.

 

Oszd tartalmaidat alcímekre és bekezdésekre!

A Nielsen Norman Group egyik kutatása szerint az olvasók 79%-a szimplán végigfutja a szöveget, és csupán 16% olvas el minden egyes szót egy cikkben. Azzal, hogy alcímekre, bekezdésekre, és felsorolásokra osztod cikkeidet, sokkal átláthatóbbá teheted annak a 79%-nak, akik így gyorsabban rátalálhatnak arra, amiért webhelyedre érkeztek.

 

Kerüld a felesleges zsargont!

: Lehetőleg kerüld az olyan szakszavakat és kifejezéseket, amiket csak az adott terület szakértői képesek értelmezni (gondolunk itt a felesleges rövidítésekre is).

 

Mindig legyen egy meggyőző felhívásod!

A felhívás (CTA) az online szövegírás egyik legfontosabb eleme. Biztosítanod kell, hogy cikked olvasója tudja, hogy mi legyen a következő lépése.

 

Légy naprakész!

Tartsd nyitva a szemed, és ellenőrizd rendszeresen, hogy miről írnak versenytársaid. Ennek nem az a célja, hogy konkrétan leutánozd őket, hanem az, hogy minél hamarabb fel tudj zárkózni a legújabb trendekhez, és hogy elleshess tőlük néhány taktikát. Persze ennél sokkal jobb, ha te vagy az, aki előttük jár egy lépéssel.

 

Ismerd közönségedet!

Tudd, hogy mik közönséged tagjainak szükségletei, hiányai, fájdalmi pontjai, félelmei, és foglalkozz ezekkel bejegyzéseidben.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!