2019-re egyértelművé vált, hogy egy jó tartalommarketing stratégia lényegében aranyat ér a marketingesek és a márkák számára. Az egész elv egyszerűen túl logikus ahhoz, hogy ne működjön: te, mint egy márka képviselője (egy marketinges) valamilyen hasznos, értékes tartalmat kínálsz célközönségednek, akik ezt figyelmükkel, és bizalmukkal, idővel pedig márkahűségükkel viszonozzák.
![Tartalommarketing kampányok Tartalommarketing stratégiák](images/uploads/nodepic/2/11/1055/6-tartalommarketing-sikertortenet.jpg?t=71768366)
Persze könnyű azt mondani, hogy „csinálj jó tartalmakat, és az emberek jönni fognak” (ami ráadásul ilyen formában nem is igaz, hiszen figyelni kell a keresőoptimalizálásra is), viszont konkrét ötletekkel előállni már sokkal nehezebb feladat. Még azok a tartalomkészítők is falakba ütköznek néha, akik heti szinten ontják magukból a jobbnál jobb cikkeket, videókat, és egyéb tartalmakat. A következőkben inspirációként összegyűjtöttünk néhány példát arról, hogy milyen tartalommarketing stratégiákkal arattak sikereket különféle piacok márkái.
Útmutatók: Simply Business
Egy, az Egyesült Királyságban tevékenykedő biztosító cég, a Simply Business remek példát kínál arra, hogy hogyan is néz ki egy igényes B2B tartalommarketing stratégia. A cég egyik jellemző taktikája, hogy hasznos tippeket és útmutatókat oszt meg közönségével. A biztosítások iparága messze nem nevezhető izgalmasnak, de egy jó stratégiával a Simply Business is képes volt elnyerni közönsége figyelmét és háláját, hiszen az efféle tanácsokat mindenki tudja hasznosítani. A cég több ezer visszahivatkozást és megosztást termelt magának ezekkel a tartalmakkal.
Blogstratégia: Rip Curl
A Rip Curl egy szörfözéssel foglalkozó cég, ami minden szerénységet mellőzve a „legfontosabb szörfözési vállalatként” reklámozza magát. Persze ezért a titulusért tesz is, méghozzá a „The Search” című online publikáció formájában. A The Search (ami magyarul „A keresést” jelent) a szörfözők életvitelével foglalkozik, legyen szó magával az életmóddal, vagy éppen a legjobb hullámok után folytatott „keresésről”. A cikkeket látványos képek egészítik ki, és a történeteket igazi szörfözők írják – más szörfözőknek.
A Rip Curl több mint 120 ezer YouTube feliratkozót és több millió Facebook rajongót gyűjtött már össze tartalommarketing stratégiájával, aminek a lényege, hogy tartalmaikat tökéletesen hozzáigazították közönségük érdeklődési köreihez.
Vizuális megközelítés: Shutterstock
A Shutterstock első sorban stock fényképekben utazik, szakmai tudását hasznosítva egy olyan információforrást hozott létre, aminek rengetegen hasznát vehetik: kreatív trendjelentéseket. Az emberek szeretik a megbízható adatokat, és előszeretettel osztogatják meg őket így a Shutterstock tartalommarketing stratégiája már alapötletében sikerre volt ítélve.
Egy 2018-ban kiadott infografikájuk több ezernyi közösségi megosztást és több mint hatmilliárd webhelymegtekintést hozott a cég számára. 2019-ben egy lépéssel tovább vitték az ötletet, és interaktívvá tették információforrásukat, ami immáron nem csak képekre, hanem videókra és zenékre is kiterjed – azóta több, mint 10 ezer megosztást ért el.
Videómarketing: Hootsuite
Egy tartalommarketing stratégia beizzításakor mindig jó ötlet kihasználni egy éppen népszerű trendet. Így tett a Hootsuite is, ami az elmúlt évek legsikeresebb televíziós sorozatát, a Trónok harcát használta fel, hogy előadja történetét " target="_blank">egy kreatív videó formájában. A zseniális animáció azóta már 1,3 millió megtekintést gyűjtött be.
Több ügyfelet, megrendelést, ajánlatkérést szeretnél? Jó lenne lekörözni a konkurenciát, és megerősíteni az online jelenléted? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!
Közösségi média: General Electric
Minden valamire való B2B cégnek szüksége van egy jó tartalommarketing stratégiára, és ha van egy vállalat, ami profin űzi a marketing ezen ágazatát, akkor az a General Electric. Bizony, a GE nem csak fogyasztói termékekben (porszívók, mosógépek, stb.), hanem komolyabb árucikkekben is utazik, úgymint szélturbinákban, mozdonyokban, vagy éppen repülőgép-motorokban.
A GE egyik kampánya remek példát kínál arra, hogy hogyan lehet izgalmasabbá tenni egy alapvetően száraz iparágat. A vállalat influencere és a márka a legnagyobb rajongóinak segítségét kérte fel, hogy járják végig a „GE Instasétát” (#GEInstaWalk), ami lényegében abból állt, hogy a résztvevők végigjárták létesítményeiket (gyártósorok, stb.), és képeket, a kampányhashtaggel megjelölt képeket töltöttek fel azokról.
Nem hangzik valami forradalminak? A számok mást mondanak: a kampány 8 millió megtekintést hozott GE Instagram profiljának, egy-egy séta 3 millió felhasználót ért el, és a cég összesen 3 000 új követőre tett szert a platformon. Mindezt fizetett hirdetések nélkül.
Ügyfélközpontú taktika: Coca Cola
A Coca Cola személyre szabott termékekkel vette rá az embereket, hogy mindenki a márkájukról beszéljen – erre a kampányra biztosan Te is emlékszel.. A „Share a Coke” („Ossz meg egy kólát”) kampány Ausztráliában vette kezdetét – a cég legyártott egy nagy adag kólásüveget, amikre az ország 150 leggyakrabban előforduló keresztnevét nyomtatták rá. Ez után arra ösztönözték az embereket, hogy osszák meg azokat adott nevű barátaikkal.
A kampány egész egyszerűen felrobbant, és a Coca Cola egyetlen nyár alatt 250 millió üveget adott el, ami Ausztrália lakosságának valamivel több, mint a tízszerese. Természetesen rövid időn belül más országokban is bevezették ezt a módszert.
Felhasznált irodalom: https://optinmonster.com