Tartalommarketing stratégia - 6 sikertörténet arról, hogy mikre képes egy jó tartalommarketing stratégia

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 sikertörténet arról, hogy mikre képes egy jó tartalommarketing stratégia

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

2019-re egyértelművé vált, hogy egy jó tartalommarketing stratégia lényegében aranyat ér a marketingesek és a márkák számára. Az egész elv egyszerűen túl logikus ahhoz, hogy ne működjön: te, mint egy márka képviselője (egy marketinges) valamilyen hasznos, értékes tartalmat kínálsz célközönségednek, akik ezt figyelmükkel, és bizalmukkal, idővel pedig márkahűségükkel viszonozzák.

Persze könnyű azt mondani, hogy „csinálj jó tartalmakat, és az emberek jönni fognak” (ami ráadásul ilyen formában nem is igaz, hiszen figyelni kell a keresőoptimalizálásra is), viszont konkrét ötletekkel előállni már sokkal nehezebb feladat. Még azok a tartalomkészítők is falakba ütköznek néha, akik heti szinten ontják magukból a jobbnál jobb cikkeket, videókat, és egyéb tartalmakat. A következőkben inspirációként összegyűjtöttünk néhány példát arról, hogy milyen tartalommarketing stratégiákkal arattak sikereket különféle piacok márkái. 

 

Útmutatók: Simply Business

Egy, az Egyesült Királyságban tevékenykedő biztosító cég, a Simply Business remek példát kínál arra, hogy hogyan is néz ki egy igényes B2B tartalommarketing stratégia. A cég egyik jellemző taktikája, hogy hasznos tippeket és útmutatókat oszt meg közönségével. A biztosítások iparága messze nem nevezhető izgalmasnak, de egy jó stratégiával a Simply Business is képes volt elnyerni közönsége figyelmét és háláját, hiszen az efféle tanácsokat mindenki tudja hasznosítani. A cég több ezer visszahivatkozást és megosztást termelt magának ezekkel a tartalmakkal.

 

Blogstratégia: Rip Curl

A Rip Curl egy szörfözéssel foglalkozó cég, ami minden szerénységet mellőzve a „legfontosabb szörfözési vállalatként” reklámozza magát. Persze ezért a titulusért tesz is, méghozzá a „The Search” című online publikáció formájában. A The Search (ami magyarul „A keresést” jelent) a szörfözők életvitelével foglalkozik, legyen szó magával az életmóddal, vagy éppen a legjobb hullámok után folytatott „keresésről”. A cikkeket látványos képek egészítik ki, és a történeteket igazi szörfözők írják – más szörfözőknek.

 

A Rip Curl több mint 120 ezer YouTube feliratkozót és több millió Facebook rajongót gyűjtött már össze tartalommarketing stratégiájával, aminek a lényege, hogy tartalmaikat tökéletesen hozzáigazították közönségük érdeklődési köreihez.

 

Vizuális megközelítés: Shutterstock

A Shutterstock első sorban stock fényképekben utazik, szakmai tudását hasznosítva egy olyan információforrást hozott létre, aminek rengetegen hasznát vehetik: kreatív trendjelentéseket. Az emberek szeretik a megbízható adatokat, és előszeretettel osztogatják meg őket így a Shutterstock tartalommarketing stratégiája már alapötletében sikerre volt ítélve.

 

Egy 2018-ban kiadott infografikájuk több ezernyi közösségi megosztást és több mint hatmilliárd webhelymegtekintést hozott a cég számára. 2019-ben egy lépéssel tovább vitték az ötletet, és interaktívvá tették információforrásukat, ami immáron nem csak képekre, hanem videókra és zenékre is kiterjed – azóta több, mint 10 ezer megosztást ért el.

 

Videómarketing: Hootsuite

Egy tartalommarketing stratégia beizzításakor mindig jó ötlet kihasználni egy éppen népszerű trendet. Így tett a Hootsuite is, ami az elmúlt évek legsikeresebb televíziós sorozatát, a Trónok harcát használta fel, hogy előadja történetét egy kreatív videó formájában. A zseniális animáció azóta már 1,3 millió megtekintést gyűjtött be.

 

Több ügyfelet, megrendelést, ajánlatkérést szeretnél? Jó lenne lekörözni a konkurenciát, és megerősíteni az online jelenléted? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Közösségi média: General Electric

Minden valamire való B2B cégnek szüksége van egy jó tartalommarketing stratégiára, és ha van egy vállalat, ami profin űzi a marketing ezen ágazatát, akkor az a General Electric. Bizony, a GE nem csak fogyasztói termékekben (porszívók, mosógépek, stb.), hanem komolyabb árucikkekben is utazik, úgymint szélturbinákban, mozdonyokban, vagy éppen repülőgép-motorokban.

 

A GE egyik kampánya remek példát kínál arra, hogy hogyan lehet izgalmasabbá tenni egy alapvetően száraz iparágat. A vállalat influencere és a márka a legnagyobb rajongóinak segítségét kérte fel, hogy járják végig a „GE Instasétát” (#GEInstaWalk), ami lényegében abból állt, hogy a résztvevők végigjárták létesítményeiket (gyártósorok, stb.), és képeket, a kampányhashtaggel megjelölt képeket töltöttek fel azokról.

 

Nem hangzik valami forradalminak? A számok mást mondanak: a kampány 8 millió megtekintést hozott GE Instagram profiljának, egy-egy séta 3 millió felhasználót ért el, és a cég összesen 3 000 új követőre tett szert a platformon. Mindezt fizetett hirdetések nélkül.

 

Ügyfélközpontú taktika: Coca Cola

A Coca Cola személyre szabott termékekkel vette rá az embereket, hogy mindenki a márkájukról beszéljen – erre a kampányra biztosan Te is emlékszel.. A „Share a Coke” („Ossz meg egy kólát”) kampány Ausztráliában vette kezdetét – a cég legyártott egy nagy adag kólásüveget, amikre az ország 150 leggyakrabban előforduló keresztnevét nyomtatták rá. Ez után arra ösztönözték az embereket, hogy osszák meg azokat adott nevű barátaikkal.

 

A kampány egész egyszerűen felrobbant, és a Coca Cola egyetlen nyár alatt 250 millió üveget adott el, ami Ausztrália lakosságának valamivel több, mint a tízszerese. Természetesen rövid időn belül más országokban is bevezették ezt a módszert.

 

Felhasznált irodalom: https://optinmonster.com



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!