Tartalommarketing stratégia - 6 sikertörténet arról, hogy mikre képes egy jó tartalommarketing stratégia

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 sikertörténet arról, hogy mikre képes egy jó tartalommarketing stratégia

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

2019-re egyértelművé vált, hogy egy jó tartalommarketing stratégia lényegében aranyat ér a marketingesek és a márkák számára. Az egész elv egyszerűen túl logikus ahhoz, hogy ne működjön: te, mint egy márka képviselője (egy marketinges) valamilyen hasznos, értékes tartalmat kínálsz célközönségednek, akik ezt figyelmükkel, és bizalmukkal, idővel pedig márkahűségükkel viszonozzák.

Persze könnyű azt mondani, hogy „csinálj jó tartalmakat, és az emberek jönni fognak” (ami ráadásul ilyen formában nem is igaz, hiszen figyelni kell a keresőoptimalizálásra is), viszont konkrét ötletekkel előállni már sokkal nehezebb feladat. Még azok a tartalomkészítők is falakba ütköznek néha, akik heti szinten ontják magukból a jobbnál jobb cikkeket, videókat, és egyéb tartalmakat. A következőkben inspirációként összegyűjtöttünk néhány példát arról, hogy milyen tartalommarketing stratégiákkal arattak sikereket különféle piacok márkái. 

 

Útmutatók: Simply Business

Egy, az Egyesült Királyságban tevékenykedő biztosító cég, a Simply Business remek példát kínál arra, hogy hogyan is néz ki egy igényes B2B tartalommarketing stratégia. A cég egyik jellemző taktikája, hogy hasznos tippeket és útmutatókat oszt meg közönségével. A biztosítások iparága messze nem nevezhető izgalmasnak, de egy jó stratégiával a Simply Business is képes volt elnyerni közönsége figyelmét és háláját, hiszen az efféle tanácsokat mindenki tudja hasznosítani. A cég több ezer visszahivatkozást és megosztást termelt magának ezekkel a tartalmakkal.

 

Blogstratégia: Rip Curl

A Rip Curl egy szörfözéssel foglalkozó cég, ami minden szerénységet mellőzve a „legfontosabb szörfözési vállalatként” reklámozza magát. Persze ezért a titulusért tesz is, méghozzá a „The Search” című online publikáció formájában. A The Search (ami magyarul „A keresést” jelent) a szörfözők életvitelével foglalkozik, legyen szó magával az életmóddal, vagy éppen a legjobb hullámok után folytatott „keresésről”. A cikkeket látványos képek egészítik ki, és a történeteket igazi szörfözők írják – más szörfözőknek.

 

A Rip Curl több mint 120 ezer YouTube feliratkozót és több millió Facebook rajongót gyűjtött már össze tartalommarketing stratégiájával, aminek a lényege, hogy tartalmaikat tökéletesen hozzáigazították közönségük érdeklődési köreihez.

 

Vizuális megközelítés: Shutterstock

A Shutterstock első sorban stock fényképekben utazik, szakmai tudását hasznosítva egy olyan információforrást hozott létre, aminek rengetegen hasznát vehetik: kreatív trendjelentéseket. Az emberek szeretik a megbízható adatokat, és előszeretettel osztogatják meg őket így a Shutterstock tartalommarketing stratégiája már alapötletében sikerre volt ítélve.

 

Egy 2018-ban kiadott infografikájuk több ezernyi közösségi megosztást és több mint hatmilliárd webhelymegtekintést hozott a cég számára. 2019-ben egy lépéssel tovább vitték az ötletet, és interaktívvá tették információforrásukat, ami immáron nem csak képekre, hanem videókra és zenékre is kiterjed – azóta több, mint 10 ezer megosztást ért el.

 

Videómarketing: Hootsuite

Egy tartalommarketing stratégia beizzításakor mindig jó ötlet kihasználni egy éppen népszerű trendet. Így tett a Hootsuite is, ami az elmúlt évek legsikeresebb televíziós sorozatát, a Trónok harcát használta fel, hogy előadja történetét egy kreatív videó formájában. A zseniális animáció azóta már 1,3 millió megtekintést gyűjtött be.

 

Több ügyfelet, megrendelést, ajánlatkérést szeretnél? Jó lenne lekörözni a konkurenciát, és megerősíteni az online jelenléted? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Közösségi média: General Electric

Minden valamire való B2B cégnek szüksége van egy jó tartalommarketing stratégiára, és ha van egy vállalat, ami profin űzi a marketing ezen ágazatát, akkor az a General Electric. Bizony, a GE nem csak fogyasztói termékekben (porszívók, mosógépek, stb.), hanem komolyabb árucikkekben is utazik, úgymint szélturbinákban, mozdonyokban, vagy éppen repülőgép-motorokban.

 

A GE egyik kampánya remek példát kínál arra, hogy hogyan lehet izgalmasabbá tenni egy alapvetően száraz iparágat. A vállalat influencere és a márka a legnagyobb rajongóinak segítségét kérte fel, hogy járják végig a „GE Instasétát” (#GEInstaWalk), ami lényegében abból állt, hogy a résztvevők végigjárták létesítményeiket (gyártósorok, stb.), és képeket, a kampányhashtaggel megjelölt képeket töltöttek fel azokról.

 

Nem hangzik valami forradalminak? A számok mást mondanak: a kampány 8 millió megtekintést hozott GE Instagram profiljának, egy-egy séta 3 millió felhasználót ért el, és a cég összesen 3 000 új követőre tett szert a platformon. Mindezt fizetett hirdetések nélkül.

 

Ügyfélközpontú taktika: Coca Cola

A Coca Cola személyre szabott termékekkel vette rá az embereket, hogy mindenki a márkájukról beszéljen – erre a kampányra biztosan Te is emlékszel.. A „Share a Coke” („Ossz meg egy kólát”) kampány Ausztráliában vette kezdetét – a cég legyártott egy nagy adag kólásüveget, amikre az ország 150 leggyakrabban előforduló keresztnevét nyomtatták rá. Ez után arra ösztönözték az embereket, hogy osszák meg azokat adott nevű barátaikkal.

 

A kampány egész egyszerűen felrobbant, és a Coca Cola egyetlen nyár alatt 250 millió üveget adott el, ami Ausztrália lakosságának valamivel több, mint a tízszerese. Természetesen rövid időn belül más országokban is bevezették ezt a módszert.

 

Felhasznált irodalom: https://optinmonster.com


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!