Fogászati marketing tippek: 6 sikeres módszer az ügyfélszerzésre

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 fogászati marketing tipp, amikkel új pácienseket szerezhetsz praxisod számára

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Azt senki sem kérdőjelezi meg, hogy fogorvosokra mindig is szükség volt és lesz is. Az azonban már sokkal fogósabb kérdés, hogy a te praxisod hogyan tesz szert új ügyfelekre.

„Az emberek beszélnek rólam az ismerőseiknek, aztán azok majd eljönnek”, vagy „Meg lehet találni, ha beírod a Google-ba, hogy…” – jönnek ilyenkor a sablonos válaszok. Mindez arra utal, hogy a legtöbb fogorvos egyszerűen nem rendelkezik megfelelő (vagy bármilyen) online marketingstratégiával, pedig manapság ez elengedhetetlen ahhoz, ha az ember stabil forgalomra vágyik.

Még ha ügyfeleidből ki is jössz a hónap végén, bizonyára szeretnél több, értékesebb pácienset vonzani rendelődbe. A következőkben hat fogászati marketing módszert kínálunk, amelyek pontosan ezt a célt szolgálják!
 

Szerezz több értékelést

A felhasználói tartalmak az online fogászati marketing leghasznosabb elemei közé tartoznak. Hatalmuk abban rejlik, hogy a más felhasználók/ügyfelek/páciensek által készített tartalmak sokkal hitelesebbek (és így többen is adnak rájuk), mint azok, amiket egy márka készít vagy állít saját magáról.

Ez nem meglepő, elvégre minden márka azt szajkózza magáról, hogy ők a legjobbak. Az emberek éppen ezért jobban bíznak mások véleményeiben, amit szerencsére a saját hasznodra is felhasználhatsz.

Ehhez több online értékelést és/vagy véleményt kell szerezned praxisodról. Erre a Google Cégem lesz a legjobb platform, amire ingyenesen regisztrálhatod praxisodat/rendelődet. Pácienseid aztán többek között véleményeket írhatnak rólad és értékelhetik nálad szerzett tapasztalataikat.

Ha első osztályú szolgáltatásokat kínálsz nekik, kiváló ellátással, akkor jó eséllyel tele leszel pozitív értékelésekkel. Az ilyen pozitív értékelések láttán az érdeklődő páciensek is jobban bíznak majd benned, és a Google rendszere is magasabbra emeli majd rendelődet a helyi keresések találatai között.

A Google után a Facebook a második legfontosabb platform, ahol fontos engedélyezni a felhasználói véleményeket és odafigyelni rájuk.

A legjobban hangzó értékeléseket aztán fogászatod webhelyén is elhelyezheted, egy külön ezeknek kialakított oldalon.

 

Erősítsd meg közösségi jelenlétedet a megelőlegezett bizalomért

Legyen szó fogorvosokról vagy akár szájsebészekről, a páciens-orvos kapcsolat egyik legfontosabb alapfeltétele a bizalom. Ha ügyfeleid nem bíznak benned, akkor figyelnek oda mondandódra – például, hogy hogyan előzhetők meg a leggyakoribb dentális problémák, vagy hogy mikor milyen beavatkozásokra van szükség.

„Minden magánorvos csak a pénzre hajt” – mondogatják sokan. Éppen ezért fontos, hogy praxisodat egy megbízhatóbb fényben tüntesd fel az interneten. Ez nem csak meglévő pácienseiddel javítja majd kapcsolatodat, de sokkal egyszerűbben alakíthatsz majd ki stabil kapcsolatokat új ügyfeleiddel is. Elvégre senki sem enged be szívesen egy fogorvost a szájába, ha nem bízik benne.

Erre a Facebook kínál nagyszerű platformot a közösségi média világában, hiszen az ügyfelek vélemény nyilváníthatnak rajta praxisodról, látványos előtte-utána képeket tölthetsz fel rá és temérdek hasznos információt helyezhetsz el profilodon. Mindezeket persze más felhasználók is megoszthatják ismerőseikkel a Facebookon, ami további lehetőségeket kínál neved terjedésére.

Sokan például a Facebookon kérnek javaslatokat ismerőseiktől, vagy egy csoport tagjaitól, ha fogorvosra van szükségük. Ilyenkor a többi segítőkész felhasználónak csak meg kell jelölnie praxisod profilját egy hozzászólásban, és máris segített ismerősének és neked is!

 

Vedd ki a részed a közösségi eseményekből

A közösségi események kiváló lehetőségeket kínálnak arra, hogy szemtől szembe találkozz emberekkel, megerősítsd velük személyes kapcsolataidat, és hogy általánosságban megmutasd, hogy te is szeretnél tenni a közösségedért.

Ezt megteheted azzal, hogy megjelensz különféle rendezvényeken, vagy hogy szponzorálsz egy helyi sportcsapatot vagy más rendezvényt. Erről persze tölts fel képeket közösségi profiljaidra is, hogy az emberek lássák, valóban jelen vagy. Persze ne csak azért menj, hogy elmondhasd, hogy ott voltál – az emberek hamar rájönnek, hogy őszintén érdekel-e a dolog, vagy csak az önreklám miatt vagy jelen.

 

Kínálj visszautasíthatatlan ajánlatokat

Ha szeretnél a versenymezőny élére törni, akkor gondolkodnod és cselekedned versenyszerűen kell. Olyan ajánlatokat kell kínálnod ügyfeleidnek, amik minden versenytársadét felülmúlják.

Például kínálhatsz általános kezeléseket mindenkinél kedvezőbb áron, vagy egy adott összegért több szolgáltatást is. Ezeken kívül persze különleges ajánlatokat, „akciókat” és egyebeket is felsorakoztathatsz meglévő és leendő pácienseid számára.

Ehhez persze érdemes tisztában lenni mindazzal, amit más fogászatok kínálnak a környékben. Nézd meg, hogy milyen reklámok és ajánlatok jelennek meg a Google találatai között, hogy megtudd mivel is kell felvenned a versenyt.

Kínálataidat elhelyezheted Google hirdetések (Google Ads) között, közösségi hálózatokon (Facebook, Instagram, stb.), illetve persze saját webhelyeden és blogodon is. Ezen kívül alkalmazhatsz email marketinget is, amikben többek között különleges ajánlatokat is kiküldhetsz feliratkozóidnak.

 

Készíts értékes tartalmakat blogodra

A legjobb fogorvosok tudják, hogy milyen fontos fogászati blogot futtatni webhelyükön. Mégis, rengeteg szakorvos – köztük fogorvosok és szájsebészek – hanyagolják el webhelyük ezen részét, vagy szimplán nem tudják, hogy milyen tartalmakat készítsenek blogjukra.

Valójában egy fogászati blogra temérdek különféle tartalmat lehetne feltölteni, amelyek útmutatást biztosítanak az interneten keresgélők számára, megválaszolják a pácienseid leggyakoribb kérdéseit, vagy éppen beszámolnak a praxisodat érintő legfontosabb hírekről és fejleményekről.

Indíts tehát egy blogot, amin aztán rendszeresen releváns tartalmakat jelentetsz meg. Ha ez túl nagy munkának tűnik (és valóban nem 10-20 perces munka heti szinten), akkor kérd profik segítségét!
 

Egészségügyi marketing csapatunk pedig segít ebben: Kérd ajánlatunkat marketinged fellendítésre!

 

Foglalkozz a helyi SEO-val

Tekintve hogy a fogászatok kifejezetten helyi jellegű vállalkozások, így nem kérdéses, hogy a helyi SEO-ra is különös figyelmet kell fordítanod optimalizálásod során. Ez részben azért van, mert felesleges az olyan általános kifejezéseket megcéloznod, mint a „legjobb fogorvos”. Erre óriási a verseny, ráadásul semmit nem ér, ha valaki az ország másik végében keres magának fogászati ellátást.

A helyi SEO kifejezetten azokat a lehetséges pácienseket céloznak meg, akik a közeledben szeretnének fogorvost találni maguknak. Éppen ezért ajánlott főleg olyan kereséseket megcélozni, ahol a konkrét településnév is szerepel a kulcsszavak között (pl. „legjobb fogorvos Győr”, „fogászat X. kerület” stb.) Ez mind az organikus helyi SEO-ra, mind pedig a fizetett (PPC) hirdetések célzására is vonatkozik.

Ne felejts el továbbá olyan helyi kereséseket is megcélozni, amelyek különleges igényekre utalnak. Például „hétvégi fogorvos Eger” vagy „sürgősségi foghúzás Szolnok” stb. Természetesen csak akkor reklámozd magad ilyen kifejezésekkel és optimalizálj rájuk helyileg, ha ténylegesen kínálod ezeket a szolgáltatásokat.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!