Tartalommarketing: 5 lépés, amit érdemes követned a sikeres tartalommarketingért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így állíts össze egy tartalommarketing-stratégiát 5 egyszerű lépésben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A tartalmak nem véletlenül merülnek fel minden online marketinges beszélgetésben. A „content is king” mondást már rég óta szajkózzák a világ SEO szakemberei, hiszen tartalmak nélkül nincs mit optimalizálni.

Egyetlen online marketing stratégia sem teljes stabil tartalomstratégia nélkül, hiszen nem csupán az elkészítendő tartalmakat diktálja, hanem azt is megszabja, hogy hogyan kövesd nyomon sikereidet. Egy jó tartalomstratégiával nem csak céges céljaidat érheted el, hanem biztosíthatod azt is, hogy pontosan azt add meg közönségednek, amire vágyik.


Egy tartalommarketing-stratégia összeállítása nem kis feladat és ideális esetben tapasztalt szakemberek végzik. Ha szeretnéd, ebben is segítünk! IDE kattintva kérheted ajánlatunkat hozzá. 

 

Íme az alapvető lépések, amiket végig kell járnod hozzá:

 

1. Tűzd ki céljaidat

Hiába jó egy tartalom, ha nem szolgál semmilyen konkrét célt. Tudnod kell, hogy mit szeretnél elérni tartalmaiddal, hogy legyen egy irány, amiben elindulhatsz, és hogy legyen mihez hozzámérned jelenlegi helyzetedet. Állapítsd meg tehát:
•    fő célodat
•    a fő célod alapján rövidtávú céljaidat
•    azokat KPI-ket (fő teljesítménymutatókat), amiket teljesítményed nyomon követésére használsz majd

 

Ha ezek megvannak, akkor eldöntheted, hogy tényleg a tartalmak segíthetnek-e elérni ezeket a célokat a leghatékonyabban. Ha igen, akkor jöhet a következő lépés.

 

2. Ismerd meg közönségedet

Tartalommarketinged sikere két fő tényezőtől függ: az USP-dtől, illetve a közönségedtől. Éppen ezért létfontosságú, hogy ismerd meglévő, illetve elérni kívánt közönségedet is.


Ehhez számos eszköz áll rendelkezésedre, úgymint a Google Analytics, illetve a Facebook Insights, ha eddig használtad már ezeket a platformokat marketingedben. Érdemes ránézned továbbá a frissen publikált kutatási eredményekre is, amelyek a különféle közönségcsoportokról kínálhatnak fontos adatokat.


Ha tudod, hogy kik alkotják fő közönségedet, akkor ez alapján kialakíthatod buyer personáidat. Ezek a fiktív személyek segítenek majd kideríteni, hogy milyen tartalmakra lennének vevők közönséged tagjai.

 

3. Auditáld tartalmaidat

Mostanra megállapítottad, hogy kiknek szólnak majd tartalmaid, és hogy milyen tartalmakra fordítják szívesen idejüket. Ideje megvizsgálni, hogy meglévő tartalmaid mit kínálnak, és hogy milyen hiányosságaid vannak, amiket új tartalmakkal lesz érdemes pótolnod.


Ezen kívül nézz utána, hogy milyen tartalmakat kínálnak versenytársaid – sőt, abból is sokat tanulhatsz, hogy milyeneket nem kínálnak közönségüknek. Ez segít megállapítani, hogy te milyen tartalmakkal tölthetnéd ki ezt az űrt.

 

4. Készítsd el tartalmi témáidat

Ideje fogni közönséged szenvedélyeit, illetve márkád erősségeit és prioritásait, és ezekből elkészítened tartalomstratégiád alapjait, vagyis témáidat.
Használd fel azt, amit kiderítettél közönségedről, és válaszold meg az alábbi kérdéseket:
•    Milyen tartalmakat fogyaszt előszeretettel közönséged?
•    Miről van jogod beszélned neked, mint márkának? Mi az, ami hiteles fényben tünteti fel majd a márkát?
•    Milyen újdonságot tud felmutatni márkád, ami tényleges értéket is képvisel?
•    Milyen platformon lehet majd ezt a tartalmat hatékonyan terjeszteni?
 

5. Rendeld hozzá tartalmaidat marketingtölcséredhez

Először is állítsd fel az ügyfélutazás térképét a tudatossági fázistól egészen a képviselői fázisig. Ez segít megállapítani, hogy ügyfeleidnek milyen igényeik lehetnek a tölcsér különböző szakaszaiban, illetve, hogy ezekhez a szakaszokhoz milyen tartalmakat rendelj hozzá, amikkel eleget tehetsz ezeknek az igényeknek.


Ha mindezzel végeztél, ideje kialakítanod kommunikációs mátrixodat, ami segít majd azonosítani legfontosabb üzeneteidet és bizonyítékaidat. Ez a mátrix biztosítja majd minden kommunikációd alapját.
Végül, de nem utolsó sorban, kezdd el besorolni tartalmaidat „hős”, „csomópont” és „higiéniás” kategóriákba:
•    A hős tartalmak a legfontosabb kampánypillanataid, amik egy nagy, széles közönséget szólítanak meg.
•    A csomópont tartalmak átlagos támogató történetek, amelyek folytatják narratívádat.
•    A higiéniás tartalmak lényegében a segítő tartalmaid, amik megválaszolják ügyfeleid legfontosabb és leggyakoribb kérdéseit.

 

E lépések követésével lefektetheted tartalomstratégiád alapjait, és a megfelelő irányba állíthatod magadat célközönséged megnyerése érdekében.
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!