Tartalommarketing: 5 lépés, amit érdemes követned a sikeres tartalommarketingért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így állíts össze egy tartalommarketing-stratégiát 5 egyszerű lépésben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A tartalmak nem véletlenül merülnek fel minden online marketinges beszélgetésben. A „content is king” mondást már rég óta szajkózzák a világ SEO szakemberei, hiszen tartalmak nélkül nincs mit optimalizálni.

Egyetlen online marketing stratégia sem teljes stabil tartalomstratégia nélkül, hiszen nem csupán az elkészítendő tartalmakat diktálja, hanem azt is megszabja, hogy hogyan kövesd nyomon sikereidet. Egy jó tartalomstratégiával nem csak céges céljaidat érheted el, hanem biztosíthatod azt is, hogy pontosan azt add meg közönségednek, amire vágyik.


Egy tartalommarketing-stratégia összeállítása nem kis feladat és ideális esetben tapasztalt szakemberek végzik. Ha szeretnéd, ebben is segítünk! IDE kattintva kérheted ajánlatunkat hozzá. 

 

Íme az alapvető lépések, amiket végig kell járnod hozzá:

 

1. Tűzd ki céljaidat

Hiába jó egy tartalom, ha nem szolgál semmilyen konkrét célt. Tudnod kell, hogy mit szeretnél elérni tartalmaiddal, hogy legyen egy irány, amiben elindulhatsz, és hogy legyen mihez hozzámérned jelenlegi helyzetedet. Állapítsd meg tehát:
•    fő célodat
•    a fő célod alapján rövidtávú céljaidat
•    azokat KPI-ket (fő teljesítménymutatókat), amiket teljesítményed nyomon követésére használsz majd

 

Ha ezek megvannak, akkor eldöntheted, hogy tényleg a tartalmak segíthetnek-e elérni ezeket a célokat a leghatékonyabban. Ha igen, akkor jöhet a következő lépés.

 

2. Ismerd meg közönségedet

Tartalommarketinged sikere két fő tényezőtől függ: az USP-dtől, illetve a közönségedtől. Éppen ezért létfontosságú, hogy ismerd meglévő, illetve elérni kívánt közönségedet is.


Ehhez számos eszköz áll rendelkezésedre, úgymint a Google Analytics, illetve a Facebook Insights, ha eddig használtad már ezeket a platformokat marketingedben. Érdemes ránézned továbbá a frissen publikált kutatási eredményekre is, amelyek a különféle közönségcsoportokról kínálhatnak fontos adatokat.


Ha tudod, hogy kik alkotják fő közönségedet, akkor ez alapján kialakíthatod buyer personáidat. Ezek a fiktív személyek segítenek majd kideríteni, hogy milyen tartalmakra lennének vevők közönséged tagjai.

 

3. Auditáld tartalmaidat

Mostanra megállapítottad, hogy kiknek szólnak majd tartalmaid, és hogy milyen tartalmakra fordítják szívesen idejüket. Ideje megvizsgálni, hogy meglévő tartalmaid mit kínálnak, és hogy milyen hiányosságaid vannak, amiket új tartalmakkal lesz érdemes pótolnod.


Ezen kívül nézz utána, hogy milyen tartalmakat kínálnak versenytársaid – sőt, abból is sokat tanulhatsz, hogy milyeneket nem kínálnak közönségüknek. Ez segít megállapítani, hogy te milyen tartalmakkal tölthetnéd ki ezt az űrt.

 

4. Készítsd el tartalmi témáidat

Ideje fogni közönséged szenvedélyeit, illetve márkád erősségeit és prioritásait, és ezekből elkészítened tartalomstratégiád alapjait, vagyis témáidat.
Használd fel azt, amit kiderítettél közönségedről, és válaszold meg az alábbi kérdéseket:
•    Milyen tartalmakat fogyaszt előszeretettel közönséged?
•    Miről van jogod beszélned neked, mint márkának? Mi az, ami hiteles fényben tünteti fel majd a márkát?
•    Milyen újdonságot tud felmutatni márkád, ami tényleges értéket is képvisel?
•    Milyen platformon lehet majd ezt a tartalmat hatékonyan terjeszteni?
 

5. Rendeld hozzá tartalmaidat marketingtölcséredhez

Először is állítsd fel az ügyfélutazás térképét a tudatossági fázistól egészen a képviselői fázisig. Ez segít megállapítani, hogy ügyfeleidnek milyen igényeik lehetnek a tölcsér különböző szakaszaiban, illetve, hogy ezekhez a szakaszokhoz milyen tartalmakat rendelj hozzá, amikkel eleget tehetsz ezeknek az igényeknek.


Ha mindezzel végeztél, ideje kialakítanod kommunikációs mátrixodat, ami segít majd azonosítani legfontosabb üzeneteidet és bizonyítékaidat. Ez a mátrix biztosítja majd minden kommunikációd alapját.
Végül, de nem utolsó sorban, kezdd el besorolni tartalmaidat „hős”, „csomópont” és „higiéniás” kategóriákba:
•    A hős tartalmak a legfontosabb kampánypillanataid, amik egy nagy, széles közönséget szólítanak meg.
•    A csomópont tartalmak átlagos támogató történetek, amelyek folytatják narratívádat.
•    A higiéniás tartalmak lényegében a segítő tartalmaid, amik megválaszolják ügyfeleid legfontosabb és leggyakoribb kérdéseit.

 

E lépések követésével lefektetheted tartalomstratégiád alapjait, és a megfelelő irányba állíthatod magadat célközönséged megnyerése érdekében.
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!