A tartalmak nem véletlenül merülnek fel minden online marketinges beszélgetésben. A „content is king” mondást már rég óta szajkózzák a világ SEO szakemberei, hiszen tartalmak nélkül nincs mit optimalizálni.
Egyetlen online marketing stratégia sem teljes stabil tartalomstratégia nélkül, hiszen nem csupán az elkészítendő tartalmakat diktálja, hanem azt is megszabja, hogy hogyan kövesd nyomon sikereidet. Egy jó tartalomstratégiával nem csak céges céljaidat érheted el, hanem biztosíthatod azt is, hogy pontosan azt add meg közönségednek, amire vágyik.
Egy tartalommarketing-stratégia összeállítása nem kis feladat és ideális esetben tapasztalt szakemberek végzik. Ha szeretnéd, ebben is segítünk! IDE kattintva kérheted ajánlatunkat hozzá.
Íme az alapvető lépések, amiket végig kell járnod hozzá:
1. Tűzd ki céljaidat
Hiába jó egy tartalom, ha nem szolgál semmilyen konkrét célt. Tudnod kell, hogy mit szeretnél elérni tartalmaiddal, hogy legyen egy irány, amiben elindulhatsz, és hogy legyen mihez hozzámérned jelenlegi helyzetedet. Állapítsd meg tehát:
• fő célodat
• a fő célod alapján rövidtávú céljaidat
• azokat KPI-ket (fő teljesítménymutatókat), amiket teljesítményed nyomon követésére használsz majd
Ha ezek megvannak, akkor eldöntheted, hogy tényleg a tartalmak segíthetnek-e elérni ezeket a célokat a leghatékonyabban. Ha igen, akkor jöhet a következő lépés.
2. Ismerd meg közönségedet
Tartalommarketinged sikere két fő tényezőtől függ: az USP-dtől, illetve a közönségedtől. Éppen ezért létfontosságú, hogy ismerd meglévő, illetve elérni kívánt közönségedet is.
Ehhez számos eszköz áll rendelkezésedre, úgymint a Google Analytics, illetve a Facebook Insights, ha eddig használtad már ezeket a platformokat marketingedben. Érdemes ránézned továbbá a frissen publikált kutatási eredményekre is, amelyek a különféle közönségcsoportokról kínálhatnak fontos adatokat.
Ha tudod, hogy kik alkotják fő közönségedet, akkor ez alapján kialakíthatod buyer personáidat. Ezek a fiktív személyek segítenek majd kideríteni, hogy milyen tartalmakra lennének vevők közönséged tagjai.
3. Auditáld tartalmaidat
Mostanra megállapítottad, hogy kiknek szólnak majd tartalmaid, és hogy milyen tartalmakra fordítják szívesen idejüket. Ideje megvizsgálni, hogy meglévő tartalmaid mit kínálnak, és hogy milyen hiányosságaid vannak, amiket új tartalmakkal lesz érdemes pótolnod.
Ezen kívül nézz utána, hogy milyen tartalmakat kínálnak versenytársaid – sőt, abból is sokat tanulhatsz, hogy milyeneket nem kínálnak közönségüknek. Ez segít megállapítani, hogy te milyen tartalmakkal tölthetnéd ki ezt az űrt.
4. Készítsd el tartalmi témáidat
Ideje fogni közönséged szenvedélyeit, illetve márkád erősségeit és prioritásait, és ezekből elkészítened tartalomstratégiád alapjait, vagyis témáidat.
Használd fel azt, amit kiderítettél közönségedről, és válaszold meg az alábbi kérdéseket:
• Milyen tartalmakat fogyaszt előszeretettel közönséged?
• Miről van jogod beszélned neked, mint márkának? Mi az, ami hiteles fényben tünteti fel majd a márkát?
• Milyen újdonságot tud felmutatni márkád, ami tényleges értéket is képvisel?
• Milyen platformon lehet majd ezt a tartalmat hatékonyan terjeszteni?
5. Rendeld hozzá tartalmaidat marketingtölcséredhez
Először is állítsd fel az ügyfélutazás térképét a tudatossági fázistól egészen a képviselői fázisig. Ez segít megállapítani, hogy ügyfeleidnek milyen igényeik lehetnek a tölcsér különböző szakaszaiban, illetve, hogy ezekhez a szakaszokhoz milyen tartalmakat rendelj hozzá, amikkel eleget tehetsz ezeknek az igényeknek.
Ha mindezzel végeztél, ideje kialakítanod kommunikációs mátrixodat, ami segít majd azonosítani legfontosabb üzeneteidet és bizonyítékaidat. Ez a mátrix biztosítja majd minden kommunikációd alapját.
Végül, de nem utolsó sorban, kezdd el besorolni tartalmaidat „hős”, „csomópont” és „higiéniás” kategóriákba:
• A hős tartalmak a legfontosabb kampánypillanataid, amik egy nagy, széles közönséget szólítanak meg.
• A csomópont tartalmak átlagos támogató történetek, amelyek folytatják narratívádat.
• A higiéniás tartalmak lényegében a segítő tartalmaid, amik megválaszolják ügyfeleid legfontosabb és leggyakoribb kérdéseit.
E lépések követésével lefektetheted tartalomstratégiád alapjait, és a megfelelő irányba állíthatod magadat célközönséged megnyerése érdekében.