5 alapelv látogatóid megtaartására és a SEO erősítésére

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 alapelv, amik a webhelyeden tartják látogatóidat (és erősítik a SEO-dat)

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Ha webhelyed nem képes sokáig megtartani látogatóidat, akkor azzal nem csak lehetséges ügyfelekről maradsz le, hanem keresőoptimalizálásod minőségéről is sokat árulkodhat.

Köztudott, hogy a felhasználói élmény a SEO fontos részét képezi, de ahogy a technológia egyre több lehetőséget ad a webfejlesztők kezébe, úgy egyre szigorúbb elvárássá válik egy összeszedett, élvezetes élményt nyújtani webhelyed látogatóinak. A Google, és más keresőmotorok érdekes, hogy olyan webhelyeket soroljanak fel az első találati oldalon, amelyek a legjobban kielégítik a felhasználó igényeit.

Egy könnyen használható webhely segít elvégezni azokat a feladatokat egy látogatónak, amikért az webhelyedre érkezett. Ez persze több lehetséges vásárlót segít megtartani, de azt a jelet küldi a Google-nak is, hogy webhelyed pozitív élményt nyújt a felhasználóknak, így erősítve a SEO-dat.

A következőkben öt olyan használhatósági elvet sorolunk fel, amelyek pontosan ebben segíthetnek neked!

 

1. „Ne kelljen gondolkodnom”

A „ne kelljen gondolkodnom” (don’t make me think) elv Steve Krug használhatósági szakértő agyszüleménye, aki többek között az Apple-nek és a Bloombergnek is dolgozott már tanácsadóként. Sokak szerint a „ne kelljen gondolkodnom” elv lényege, hogy a saját nyelvükön kell kommunikálni a felhasználóval, vagy hogy semmilyen fontos dolog nem szabad, hogy két kattintásnál messzebb legyen a webhelyen. Habár ezek mind jó gondolatok, a „ne kelljen gondolkodnom” elv sokkal alapvetőbb ennél.

 

Figyelembe kell venned, hogy látogatóid nagy része elfoglalt lesz, és nem fordítják figyelmük 100%-át webhelyedre. Némelyikük arra gondol majd, hogy délután haza kell hozni a gyereket az óvodából, míg mások arra, hogy mit vegyenek fel a hétvégi baráti összejövetelre. A te feladatod az, hogy végtelenül egyszerűvé tedd számukra azt a műveletet, amit szeretnél, hogy elvégezzenek. Ez lehet egy feliratkozás, egy vásárlás, egy asztalfoglalás, stb. – a lényeg, hogy ne kelljen menükben és aloldalakon keresgélniük az ehhez szükséges hivatkozást.

Érdekesség, hogy habár az emberi agy csupán a test tömegének 2%-át teszi ki, mégis az egész szervezet energiafogyasztásának 20%-át foglalja le. Ne fáraszd látogatóidat azzal, hogy gondolkodniuk kelljen!

A lényeg, hogy nem szabad egy „átlagos felhasználóról” alkotott képre alapoznod webhelyed kialakítását – nincs olyan, hogy „átlagos felhasználó”.

 

2. A morgó teszt

A morgó teszt Donald Miller, a StoryBrand alapítójának találmánya. A teszt arra keresi a választ, hogy ha megmutatnád webhelyedet egy ősembernek, akkor az felmordulna-e tőle. Az egész teszt kevesebb, mint egy perc alatt elvégezhető.

 

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy keresel valakit, aki soha nem látta még webhelyedet, és megmutatod neki 5 másodpercre, majd bezárod azt (lecsukod a laptopot, stb.) Ez után három kérdést kell feltenned az adott személynek:

  • Mit kínál a cégem?
  • Hogyan teheti jobbá ez az életedet?
  • Mit kell tenned a vásárláshoz (vagy a célfolyamat beindításához)?

Az 5 másodperc valójában sokkal hosszabb idő, mint amennyinek hangzik, különösen, ha belegondolsz, hogy 0,05 másodperced van arra, hogy jó első benyomást tégy webhelyeddel egy teljesen új látogatónak.

Ha tehát egy felhasználó 5 másodpercen belül képes elvégezni a kívánt műveletet webhelyeden (vagy értelmezni, hogy mit és miért kell csinálnia), akkor már jó úton jársz!

 

Szeretnéd tudni, hogy weboldalad megfelel-e minden alapelvnek? Akkor kérd online marketing audit szolgáltatásunkat és segítünk!

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 

3. A „kielégített szükségletek” teszt

Ez a teszt egy rendkívül egyszerű kérdésen alapszik: kielégíti-e webhelyed a felhasználók szükségleteit? Másképpen megfogalmazva: mennyire kapcsolódik webhelyed tartalma ahhoz a kereséshez, amit a felhasználó bepötyögött a keresőmotorba.

 

A Google-nak van egy sajátos értékelési rendszere erre, ami kifejezetten mobilhasználókra fókuszál, szóval fontos, hogy webhelyed mobilkészülékeken is tökéletesen használható legyen. Ha webhelyed nem tesz eleget ennek az elvárásnak, akkor nem kap magas értékelést (és ezzel pozíciót) a Google-tól.

Ezt az értékelési skálát a Google Minőségellenőr Kézikönyv 85. oldalán találod.

Érdekesség, hogy a Google szerint a mobilhasználók ötször hajlamosabbak elhagyni egy webhelyet, ha az nincs mobilra optimalizálva. Tekintve hogy manapság többen interneteznek okostelefonjukon mint egy asztali számítógépen, ez egy nagyon meggyőző érv egy mobil-első webhely kialakítása mellett.

 

4. A „KISS” elv

Egyre több webhellyel találkozhatsz, ami letisztult, egyszerű designhoz tartja inkább magát, szakítva a régmúlt évek villódzó, agyondíszített látványvilágával. Ezek a webhelyek a „KISS” elvet követik, ami a „Keep it Short and Simple” („legyen rövid, és egyszerű”) rövidítése.

 

A KISS elv lényege, hogy egy webhelynek könnyedén értelmezhetőnek kell lennie. Ezért több ízben is tehetsz, például:

  • Érthető navigációs feliratokat használsz
  • Szabványos ikonokat használsz
  • Tömör, lényegre törő stílusban fogalmazol
  • Mellőzöd a felesleges elemeket webhelyed designjából

Albert Einstein idézete is illene ide, aki azt mondta, hogy „tégy mindent olyan egyszerűvé, amennyire csak lehetséges, de annál nem egyszerűbbé”.

A lényeg tehát, hogy mindenben törekedj az egyszerűségre. Ha van két opciód, válaszd azt, ami kevésbé összetett.

 

5. A „felhasználók nem olvassák el a weboldalakat” szabály

A felhasználók többsége sosem olvassa majd el az összes szöveget weboldalaidon, hanem gyorsan végiggörgetik azokat, míg meg nem találják, amit keresnek. Egy híres 1997-es kísérlet során Jakob Nielson kimutatta, hogy a tesztalanyok 79%-a csak átfut egy oldalt, és csupán 16%-uk olvas el rajta minden szót. Habár ez egy több, mint 20 éves kísérlet, ennél frissebb kutatások is nagyon hasonló eredményekre jutottak, még a blogbejegyzések esetén is, amikről az ember azt hinné, hogy a többség végigolvassa őket.

 

Ha tehát azt szeretnéd, hogy a felhasználók többsége is hasznosnak találja tartalmaidat, tedd könnyedén átnézhetővé őket. Használj fehér teret, rövid bekezdéseket, és alcímeket, hogy átláthatóbbá tedd hosszú és rövidebb szöveges tartalmaidat.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!