5 alapelv látogatóid megtaartására és a SEO erősítésére

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 alapelv, amik a webhelyeden tartják látogatóidat (és erősítik a SEO-dat)

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Ha webhelyed nem képes sokáig megtartani látogatóidat, akkor azzal nem csak lehetséges ügyfelekről maradsz le, hanem keresőoptimalizálásod minőségéről is sokat árulkodhat.

Köztudott, hogy a felhasználói élmény a SEO fontos részét képezi, de ahogy a technológia egyre több lehetőséget ad a webfejlesztők kezébe, úgy egyre szigorúbb elvárássá válik egy összeszedett, élvezetes élményt nyújtani webhelyed látogatóinak. A Google, és más keresőmotorok érdekes, hogy olyan webhelyeket soroljanak fel az első találati oldalon, amelyek a legjobban kielégítik a felhasználó igényeit.

Egy könnyen használható webhely segít elvégezni azokat a feladatokat egy látogatónak, amikért az webhelyedre érkezett. Ez persze több lehetséges vásárlót segít megtartani, de azt a jelet küldi a Google-nak is, hogy webhelyed pozitív élményt nyújt a felhasználóknak, így erősítve a SEO-dat.

A következőkben öt olyan használhatósági elvet sorolunk fel, amelyek pontosan ebben segíthetnek neked!

 

1. „Ne kelljen gondolkodnom”

A „ne kelljen gondolkodnom” (don’t make me think) elv Steve Krug használhatósági szakértő agyszüleménye, aki többek között az Apple-nek és a Bloombergnek is dolgozott már tanácsadóként. Sokak szerint a „ne kelljen gondolkodnom” elv lényege, hogy a saját nyelvükön kell kommunikálni a felhasználóval, vagy hogy semmilyen fontos dolog nem szabad, hogy két kattintásnál messzebb legyen a webhelyen. Habár ezek mind jó gondolatok, a „ne kelljen gondolkodnom” elv sokkal alapvetőbb ennél.

 

Figyelembe kell venned, hogy látogatóid nagy része elfoglalt lesz, és nem fordítják figyelmük 100%-át webhelyedre. Némelyikük arra gondol majd, hogy délután haza kell hozni a gyereket az óvodából, míg mások arra, hogy mit vegyenek fel a hétvégi baráti összejövetelre. A te feladatod az, hogy végtelenül egyszerűvé tedd számukra azt a műveletet, amit szeretnél, hogy elvégezzenek. Ez lehet egy feliratkozás, egy vásárlás, egy asztalfoglalás, stb. – a lényeg, hogy ne kelljen menükben és aloldalakon keresgélniük az ehhez szükséges hivatkozást.

Érdekesség, hogy habár az emberi agy csupán a test tömegének 2%-át teszi ki, mégis az egész szervezet energiafogyasztásának 20%-át foglalja le. Ne fáraszd látogatóidat azzal, hogy gondolkodniuk kelljen!

A lényeg, hogy nem szabad egy „átlagos felhasználóról” alkotott képre alapoznod webhelyed kialakítását – nincs olyan, hogy „átlagos felhasználó”.

 

2. A morgó teszt

A morgó teszt Donald Miller, a StoryBrand alapítójának találmánya. A teszt arra keresi a választ, hogy ha megmutatnád webhelyedet egy ősembernek, akkor az felmordulna-e tőle. Az egész teszt kevesebb, mint egy perc alatt elvégezhető.

 

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy keresel valakit, aki soha nem látta még webhelyedet, és megmutatod neki 5 másodpercre, majd bezárod azt (lecsukod a laptopot, stb.) Ez után három kérdést kell feltenned az adott személynek:

  • Mit kínál a cégem?
  • Hogyan teheti jobbá ez az életedet?
  • Mit kell tenned a vásárláshoz (vagy a célfolyamat beindításához)?

Az 5 másodperc valójában sokkal hosszabb idő, mint amennyinek hangzik, különösen, ha belegondolsz, hogy 0,05 másodperced van arra, hogy jó első benyomást tégy webhelyeddel egy teljesen új látogatónak.

Ha tehát egy felhasználó 5 másodpercen belül képes elvégezni a kívánt műveletet webhelyeden (vagy értelmezni, hogy mit és miért kell csinálnia), akkor már jó úton jársz!

 

Szeretnéd tudni, hogy weboldalad megfelel-e minden alapelvnek? Akkor kérd online marketing audit szolgáltatásunkat és segítünk!

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 

3. A „kielégített szükségletek” teszt

Ez a teszt egy rendkívül egyszerű kérdésen alapszik: kielégíti-e webhelyed a felhasználók szükségleteit? Másképpen megfogalmazva: mennyire kapcsolódik webhelyed tartalma ahhoz a kereséshez, amit a felhasználó bepötyögött a keresőmotorba.

 

A Google-nak van egy sajátos értékelési rendszere erre, ami kifejezetten mobilhasználókra fókuszál, szóval fontos, hogy webhelyed mobilkészülékeken is tökéletesen használható legyen. Ha webhelyed nem tesz eleget ennek az elvárásnak, akkor nem kap magas értékelést (és ezzel pozíciót) a Google-tól.

Ezt az értékelési skálát a Google Minőségellenőr Kézikönyv 85. oldalán találod.

Érdekesség, hogy a Google szerint a mobilhasználók ötször hajlamosabbak elhagyni egy webhelyet, ha az nincs mobilra optimalizálva. Tekintve hogy manapság többen interneteznek okostelefonjukon mint egy asztali számítógépen, ez egy nagyon meggyőző érv egy mobil-első webhely kialakítása mellett.

 

4. A „KISS” elv

Egyre több webhellyel találkozhatsz, ami letisztult, egyszerű designhoz tartja inkább magát, szakítva a régmúlt évek villódzó, agyondíszített látványvilágával. Ezek a webhelyek a „KISS” elvet követik, ami a „Keep it Short and Simple” („legyen rövid, és egyszerű”) rövidítése.

 

A KISS elv lényege, hogy egy webhelynek könnyedén értelmezhetőnek kell lennie. Ezért több ízben is tehetsz, például:

  • Érthető navigációs feliratokat használsz
  • Szabványos ikonokat használsz
  • Tömör, lényegre törő stílusban fogalmazol
  • Mellőzöd a felesleges elemeket webhelyed designjából

Albert Einstein idézete is illene ide, aki azt mondta, hogy „tégy mindent olyan egyszerűvé, amennyire csak lehetséges, de annál nem egyszerűbbé”.

A lényeg tehát, hogy mindenben törekedj az egyszerűségre. Ha van két opciód, válaszd azt, ami kevésbé összetett.

 

5. A „felhasználók nem olvassák el a weboldalakat” szabály

A felhasználók többsége sosem olvassa majd el az összes szöveget weboldalaidon, hanem gyorsan végiggörgetik azokat, míg meg nem találják, amit keresnek. Egy híres 1997-es kísérlet során Jakob Nielson kimutatta, hogy a tesztalanyok 79%-a csak átfut egy oldalt, és csupán 16%-uk olvas el rajta minden szót. Habár ez egy több, mint 20 éves kísérlet, ennél frissebb kutatások is nagyon hasonló eredményekre jutottak, még a blogbejegyzések esetén is, amikről az ember azt hinné, hogy a többség végigolvassa őket.

 

Ha tehát azt szeretnéd, hogy a felhasználók többsége is hasznosnak találja tartalmaidat, tedd könnyedén átnézhetővé őket. Használj fehér teret, rövid bekezdéseket, és alcímeket, hogy átláthatóbbá tedd hosszú és rövidebb szöveges tartalmaidat.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!