2020 közeledtével minden marketinges arra kíváncsi, hogy milyen trendekre kell majd odafigyelni az új évtized első esztendőjében. 2010 óta rengeteget változott a közösségi média világa, és kétségtelen, hogy ahogy a társadalmi helyzetek alakulásával ez a változás tovább folytatódik majd.
Szóval milyen közösségi médiás trendekre számíthatunk 2020-ban? A következőkben erről lesz szó!
1. A közösségi média visszatér az alapokhoz
Emlékszel még, hogy milyen volt régen a közösségi média? Amikor még nem a tömegmarketing eszközeként tekintettünk rá, hanem egy olyan médiumként, ami egyszerűbbé tette a személyes kommunikációt és kapcsolatteremtést?
A közösségi média egyre inkább a célzott, fizetett hirdetésekről, az ügyfélszolgálatról, a kérészéletű, intim történetekről, és a kis létszámú párbeszédekről szól. Egyre kevesebb a publikus interakció a felhasználók és márkák között, mert az emberek sokkal inkább a privát üzenetváltásra koncentrálnak, és a márkák is elfordulnak mindenkit megcélzó stratégiáiktól.
Annak ellenére tehát, hogy a közösségi felhasználók száma folyamatosan nő, egyre kevesebb nyilvános aktivitást tapasztalhatunk majd a felhasználóktól – ez azonban nem jelenti azt, hogy nincsenek jelen, és nem figyelnek oda a történésekre!
Szeretnéd marketinged napra késznek tudni? Bízd ránk! Várjuk jelentkezésed, IDE kattintva!
2. Az influencer marketing hitelesebbé kell váljon
Az influencer marketing koncepciója ma már nem újdonság a legtöbb márka számára. Rengeteg cég szerződik népszerű online személyekkel, hogy rajtuk keresztül juttassa el marketingüzenetét egy szélesebb közönség számára. Habár az influencer marketing még mindig egy hasznos taktika, minden korábbinál fontosabb, hogy ezek az együttműködések hitelesek, igaziak legyenek. A közönség tudja, hogy mi a helyzet, és könnyedén átlát a nem hiteles, erőltetett partnerkapcsolatokon.
A cégeknek észben kell tartaniuk, hogy nem az számít, hogy egy influencernek hány követője van, hanem hogy kik alkotják ezt a követőtábort, és hogy a „véleményvezérek” mennyire hitelesen tudják átadni nekik a márka üzeneteit.
3. A márkáknak „emberibbé” kell válniuk
Nehéz manapság a cégek dolga – a megannyi csatornán számos döntést kell hozniuk napi rendszerességgel, és ebben a kavarodásban könnyedén megfeledkezhetnek arról a stílusról, amit célközönségük megszeretett bennük.
Fontos, hogy a márkák megmutassák emberi arcukat a közösségi médián. A közönséggel éreztetni kell, hogy valódi személyek állnak a márkanév mögött. Ha sikerül megőrizni ezt a mentalitást, akkor lényegesen egyszerűbbé válik majd meghozni azokat a bizonyos nehéz döntéseket.
4. A közösségi média mindenkinek a „munkájává” válik bizonyos szinten
Az elmúlt évtized során a közösségi média szerepe rengeteget változott a cégek életében. Volt idő, amikor az emberek az ebédszünetbe néztek csak fel a Facebookra, hogy egy kicsit kikapcsolják az agyukat, ma pedig már egész karrierek épülnek a különböző közösségi platformok kezelése köré. Míg egykor csupán a szórakoztatásról szólt, ma már bizonyos értelemben mindenkitől elvárják, hogy a hatékony munkavégzés érdekében értsen valamennyire a közösségi média használatához.
Hogy miért? Mert egy cégnél az alkalmazottak jelentik az elsőszámú közösségi erőforrásokat. A statisztikák szerint az emberek 45%-a szívesebben néz utána részletesebben is egy terméknek vagy szolgáltatásnak, ha az adott márka alkalmazottjai posztolnak róla a közösségi médián.
Nem csoda tehát, hogy az alkalmazotti márkaképviseleti programok továbbra is népszerűek maradnak majd, hiszen segítik emberibbé tenni a márkákat, és megerősítik, kiegészítik annak storytelling törekvéseit is.
5. A közösségi média továbbra is a B2B tartalommarketing egyik fő elem lesz
2019-ben a közösségi média volt a B2B tartalommarketing első számú terjesztési csatornája, mind organikus, mind pedig fizetett értelemben. Előreláthatólag ez a trend 2020-ban sem tágít majd, és a marketingesek többsége továbbra is komolyabb összegeket fektet majd a közösségi médiás tartalommarketingbe.
Amire érdemes lesz odafigyelni, hogy minden közösségi csatorna egyedi marketingstratégiát követel meg a szerint, hogy milyen lehetőségeket kínál, és hogy milyen célközönséget szeretnél (vagyis lehetséges) elérni rajta.
6. Egyre népszerűbbé válnak az üzenetküldő alkalmazások
Ahogy a közösségi média nyilvános használata csökken, az emberek az üzenetküldő alkalmazásokon folytatják kommunikációjukat, méghozzá egyre nagyobb mértékben. Ilyen alkalmazások például a Facebook Messenger, a Snapchat, a WhatsApp, és sok más is – alkalmazások, amelyek mind új lehetőségeket (és persze kihívásokat) kínálnak a marketingesek számára.
Érdemes elgondolkodnod rajta, hogy 2020-ban hogyan vonhatod be az ilyen üzenetküldő alkalmazásokat marketingstratégiádba. Chatbotokkal? Ügyfélszolgálatos kollégákkal? Hirdetésekkel? Csak győzz választani a lehetőségek közül!