Közösségi média marketing: trendek 2020-ra amire érdemes odafigyelni

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezek lesznek 2020 legfontosabb közösségi médiás trendjei

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

2020 közeledtével minden marketinges arra kíváncsi, hogy milyen trendekre kell majd odafigyelni az új évtized első esztendőjében. 2010 óta rengeteget változott a közösségi média világa, és kétségtelen, hogy ahogy a társadalmi helyzetek alakulásával ez a változás tovább folytatódik majd.

 

Szóval milyen közösségi médiás trendekre számíthatunk 2020-ban? A következőkben erről lesz szó!
 

1. A közösségi média visszatér az alapokhoz

Emlékszel még, hogy milyen volt régen a közösségi média? Amikor még nem a tömegmarketing eszközeként tekintettünk rá, hanem egy olyan médiumként, ami egyszerűbbé tette a személyes kommunikációt és kapcsolatteremtést?

 

A közösségi média egyre inkább a célzott, fizetett hirdetésekről, az ügyfélszolgálatról, a kérészéletű, intim történetekről, és a kis létszámú párbeszédekről szól. Egyre kevesebb a publikus interakció a felhasználók és márkák között, mert az emberek sokkal inkább a privát üzenetváltásra koncentrálnak, és a márkák is elfordulnak mindenkit megcélzó stratégiáiktól.

 

Annak ellenére tehát, hogy a közösségi felhasználók száma folyamatosan nő, egyre kevesebb nyilvános aktivitást tapasztalhatunk majd a felhasználóktól – ez azonban nem jelenti azt, hogy nincsenek jelen, és nem figyelnek oda a történésekre!

 

Szeretnéd marketinged napra késznek tudni? Bízd ránk! Várjuk jelentkezésed, IDE kattintva! 

 

2. Az influencer marketing hitelesebbé kell váljon

Az influencer marketing koncepciója ma már nem újdonság a legtöbb márka számára. Rengeteg cég szerződik népszerű online személyekkel, hogy rajtuk keresztül juttassa el marketingüzenetét egy szélesebb közönség számára. Habár az influencer marketing még mindig egy hasznos taktika, minden korábbinál fontosabb, hogy ezek az együttműködések hitelesek, igaziak legyenek. A közönség tudja, hogy mi a helyzet, és könnyedén átlát a nem hiteles, erőltetett partnerkapcsolatokon.

 

A cégeknek észben kell tartaniuk, hogy nem az számít, hogy egy influencernek hány követője van, hanem hogy kik alkotják ezt a követőtábort, és hogy a „véleményvezérek” mennyire hitelesen tudják átadni nekik a márka üzeneteit.

 

3. A márkáknak „emberibbé” kell válniuk

Nehéz manapság a cégek dolga – a megannyi csatornán számos döntést kell hozniuk napi rendszerességgel, és ebben a kavarodásban könnyedén megfeledkezhetnek arról a stílusról, amit célközönségük megszeretett bennük.

 

Fontos, hogy a márkák megmutassák emberi arcukat a közösségi médián. A közönséggel éreztetni kell, hogy valódi személyek állnak a márkanév mögött. Ha sikerül megőrizni ezt a mentalitást, akkor lényegesen egyszerűbbé válik majd meghozni azokat a bizonyos nehéz döntéseket.

 

4. A közösségi média mindenkinek a „munkájává” válik bizonyos szinten

Az elmúlt évtized során a közösségi média szerepe rengeteget változott a cégek életében. Volt idő, amikor az emberek az ebédszünetbe néztek csak fel a Facebookra, hogy egy kicsit kikapcsolják az agyukat, ma pedig már egész karrierek épülnek a különböző közösségi platformok kezelése köré. Míg egykor csupán a szórakoztatásról szólt, ma már bizonyos értelemben mindenkitől elvárják, hogy a hatékony munkavégzés érdekében értsen valamennyire a közösségi média használatához.

 

Hogy miért? Mert egy cégnél az alkalmazottak jelentik az elsőszámú közösségi erőforrásokat. A statisztikák szerint az emberek 45%-a szívesebben néz utána részletesebben is egy terméknek vagy szolgáltatásnak, ha az adott márka alkalmazottjai posztolnak róla a közösségi médián.

 

Nem csoda tehát, hogy az alkalmazotti márkaképviseleti programok továbbra is népszerűek maradnak majd, hiszen segítik emberibbé tenni a márkákat, és megerősítik, kiegészítik annak storytelling törekvéseit is.

 

5. A közösségi média továbbra is a B2B tartalommarketing egyik fő elem lesz

2019-ben a közösségi média volt a B2B tartalommarketing első számú terjesztési csatornája, mind organikus, mind pedig fizetett értelemben. Előreláthatólag ez a trend 2020-ban sem tágít majd, és a marketingesek többsége továbbra is komolyabb összegeket fektet majd a közösségi médiás tartalommarketingbe.

 

Amire érdemes lesz odafigyelni, hogy minden közösségi csatorna egyedi marketingstratégiát követel meg a szerint, hogy milyen lehetőségeket kínál, és hogy milyen célközönséget szeretnél (vagyis lehetséges) elérni rajta.

 

6. Egyre népszerűbbé válnak az üzenetküldő alkalmazások

Ahogy a közösségi média nyilvános használata csökken, az emberek az üzenetküldő alkalmazásokon folytatják kommunikációjukat, méghozzá egyre nagyobb mértékben. Ilyen alkalmazások például a Facebook Messenger, a Snapchat, a WhatsApp, és sok más is – alkalmazások, amelyek mind új lehetőségeket (és persze kihívásokat) kínálnak a marketingesek számára.

 

Érdemes elgondolkodnod rajta, hogy 2020-ban hogyan vonhatod be az ilyen üzenetküldő alkalmazásokat marketingstratégiádba. Chatbotokkal? Ügyfélszolgálatos kollégákkal? Hirdetésekkel? Csak győzz választani a lehetőségek közül!
 


 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!