Közösségi média marketing tippek 2020-ra: erre a 10 dologra figyelj

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 dolog, amire készülnöd kell közösségi média marketingedben!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Mitől lesz hatékony a közösségi média marketing? Hogy fog neked vásárlót hozni a Facebook, az Instagram és társaik? A trendek meglovagolása, a megújulás rendkívül fontos! Mutatjuk, melyek a legfontosabb trendek 2020-ban a közösségi média platformokon! 

2020-ban számos izgalmas változást látunk, és még számos másikra számíthatunk a közösségi média világában. Habár sokáig a felhasználóknak kellett elfogadniuk azokat a változtatásokat, amiket a különböző platformok rájuk erőltettek, úgy tűnik, hogy lassan, de biztosan fordul a kocka. 2020-ban a közösségi médiának kell igazodnia a felhasználók elvárásaihoz. Marketingesként vagy cégvezetőként bizonyára téged is érdekel, hogy üzleti szempontból ez mit jelent majd márkád számára, és hogy milyen stratégiai változtatásokat kell majd bevezetned annak érdekében, hogy te magad is lépést tudj tartani a várható változásokkal.  Persze ha nincs időd még erre is, keress minket bizalommal IDE kattintva, és levesszük a terhet a válladról! 

 

Íme egy eddigi megfigyeléseken alapuló előrejelzés – 10 pont arról, hogy hogyan alakul a közösségi média világa 2020-ban!

 

1. Egy vizuálisabb világba lépünk

A Baidu vezető tudósa, Andrew Ng szerint 2020-ra a keresések fele hang- vagy képfelismerő rendszereken keresztül történik majd. Az emberek imádják a vizuális tartalmakat, és egyre többen használnak olyan hangos otthoni segédeket, mint a Google Home, vagy az Amazon Echo. Ezen kívül a webhelyek felépítése is úgy alakult az elmúlt években, hogy lehetővé tegye a gyors és egyszerű képalapú keresést.

 

Az olyan közösségi platformok elterjedésével, mint az Instagram jelentősen megnőtt az interneten fellelhető vizuális tartalmak száma, arról nem is beszélve, hogy az okostelefonoknak köszönhetően ma már mindenkinek van egy kis fényképezője, amivel egy pillanat alatt új tartalmakat készíthet.

 

2. Több lesz a videó

A felhasználók 56%-a néz márkás videókat a Facebookon, az Instagramon, a Snapchaten és a Twitteren minden egyes hónapban. Szinte biztos, hogy ez az egyébként is rendkívül népszerű formátum még több figyelmet kap majd mind a felhasználóktól, mind pedig a közösségi platformoktól, amelyek új lehetőségekkel, funkciókkal bővítik majd videós felszereltségüket.

 

3. Tovább terjed a virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR)

A VR és az AR rengeteget fejlődött az elmúlt években, és kétségtelen, hogy 2020-ban tovább alakítja majd a közösségi média világát. Ezeket a technológiákat elsősorban a fiatal Z generáció használja majd ki, és ők lesznek azok is, akik további fejlesztésekre ösztönzik az illetékes úttörőket.

 

Remek példák az AR-ra a Snapchaten, Facebook Messengeren, és egyéb platformokon elérhető animált maszk szűrők, illetve azok a webhelyek, amelyek lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy saját magukon, vagy környezetükben tekinthessék meg a megvásárolni kívánt árucikkeket okostelefonjuk kamerái segítségével.

 

4. A mobilok tovább törik az utat maguknak

A mobilos felhasználói élmények minden eddiginél fontosabbakká válnak majd a márkák számára. Habár a különféle közösségi hálózatok mind telefonos, mind pedig asztali használatra is optimalizáltak, a rájuk feltöltött tartalmak már nem feltétlenül. A márkáknak kell odafigyelniük arra, hogy megosztott tartalmaik első sorban a mobilhasználóknak feleljenek meg, hiszen a platformok asztali változatai általában sokkal rugalmasabbak.

 

5. Még több mém jelenik meg a marketingben

Az emberek egyre ritkábban olvassák el ismerőseik állapotfrissítéseit manapság. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem érdeklik őket szeretteik és barátaik, csak éppen az aranyos, vicces, vagy sokkoló videók és képek százszor érdekesebbek és népszerűbbek, mint hogy ki hol töltötte a hosszú hétvégét.

 

Elég csak felpillantani a Facebookra, és máris feltűnik majd, hogy milyen tartalmakból látsz többet hírfolyamodban – mémek, videók, amelyek hozzászólásaiban valaki megjelölte egy ismerősét.

 

6. Chatbotok

A chatbotok az elmúlt évek ígéretes sztárjai az interneten. Ironikus módon most kezdtek el igazán terjedni, amikor az emberek kommunikáció iránti vágya folyamatosan csökken.

 

De mire jók ezek a chatbotok? Az alapvető gyakran ismételt kérdések megválaszolása mellett a fejlettebb, „tanultabb” chatbotok képesek egyszerűbb műveleteket elvégezni, rendeléseket rögzíteni, és állapotfrissítéseket adni azok állapotáról. Ez a fejlődő technológiát minden eddiginél jobban kihasználjuk majd 2020-ban (és az azt követő években).

 

7. A beszélgetések új formái

A fiatalok manapság szívesebben küldenek képes vagy videós üzenetet egymásnak ahelyett, hogy lepötyögnék mondanivalójukat telefonjukba. Fontos, hogy a cégek felismerjék ezt a trendet, és felhasználják közösségeik kibővítésére a különböző platformokon, ügyelve persze arra, hogy helyet kapjanak itt-ott az önreklámok is.

 

8. Az influencer marketing tovább dübörög

A közösségi hirdetésekkel ellentétben, amelyek láttán az emberek gyanakodva töprengenek azon, hogy miért reklámoz nekik egy platform valamit, amire 5 perce kerestek rá, az influencer marketing a hirdetések egy sokkal természetesebb formáját alkalmazza, ami nem is érződik igazán hirdetésnek. A márkáknak persze oda kell figyelniük arra, hogy megfelelő influencer partnert válasszanak kampányaikhoz, különben többet veszíthetnek erőfeszítéseikkel, mint amennyit valaha nyerhettek volna.

 

9. A helyi tartalmak hatalma

Egy olyan, aminek több tucat üzlete van országszerte (vagy több száz Európában, esetleg több ezer az egész világon) nem használhatja ugyan azt a marketingstratégiát az összes területen – helyi jellegű marketingre van szüksége, hogy sikereit kiegyenlíthesse a különböző régiók között.

 

Nem hiába van számos nagy márkának vannak külön közösségi fiókjai minden országban, vagy régiókban, esetleg városokban országonként. Ezek lehetőséget kínálnak az adott terület célközönsége számára, hogy személyesebb kapcsolatot ápolhassanak a márka helyi képviseletével, és hogy minél hamarabb értesüljenek a legújabb termékekről.
 

 

10. Az álhírek és a szabályozások tánca

Az elmúlt 1-2 évben az álhírekből adódó botrányoktól zengett a közösségi és a hagyományos média, aminek köszönhetően a marketingeseknek a jövőben fel kell készülniük az ipar szigorúbb szabályozására. A közösségi platformokon ma már nem csinálhatja mindenki azt, amit akar, habár ennek ellenére valószínűleg továbbra is tele lesznek álhírekkel, különösen a nagyobb országos választásokat megelőzően.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!