A webhelyminőség és abővített ajánlatok kapcsolata

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google: A webhelyminőségen is múlik, hogy megjelennek-e a bővített találatok

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

John Mueller egy újabb fontos kérdést válaszolt meg egy Google SEO office-hours beszélgetés során, ez úttal a Google bővített találatait illetően. A kérdező arra volt kíváncsi, hogy miért tűntek el az egyik ügyfelük webhelyére mutató bővített találatok, és hogy számíthat-e rá, hogy valaha visszatérnek majd.

Az eltűnő bővített találatok esete

Számos webmester jelentette már azt, hogy webhelyük átalakítása után jelentősen változott a rangsorolásuk (jó vagy rossz értelemben), vagy épp azt, hogy minden a régi kerékvágásban haladt tovább.


Egy kérdező esetében most azonban kifejezetten a bővített találatok tűntek el a Google Kereső találatai közül, és annak ellenére sem tértek még vissza, hogy a szóban forgó webhely minden teszten átment.


Ez igencsak aggasztóan hangzik, hiszen az ember nehezen javíthat ki valamit, ha nem is tudja, mi okozza a problémát. A kérdező tehát arra volt kíváncsi, hogy milyen irányban érdemes elindulnia ez ügyben.


A kérdés két részből állt, a lényeg azonban a második részben hangzott el:
„Egy másik ügyfél épp most alakította át a webhelyét. Még mindig ugyan az a CMS és a tartalom.
Ez után az összes GYIK schema eltűnt a Google Kereső találatai közül.
Ez már három hónapja történt és még mindig nincsenek ott, még úgy sem, hogy minden átment a bővített találatok tesztjén és az ellenőrző eszközön.
Miért történt ez, és mikorra számíthatok rá, hogy a GYIK újra megjelenik majd, ha megjelenik valaha?”

 

Az egész véletlen egybeesés is lehet

John Mueller megválaszolta a kérdést, és azt is megjegyezte, hogy a bővített találatok eltűnésének talán semmi köze nincs a webhely átalakításához:


„Azt hiszem, hogy két dolog történhetett. Nehéz hirtelen megállapítani.
Az egyik az, hogy nagyjából akkor értékeltük újra általánosságban a webhelyedet, amikor ezek a változtatások történtek.
Valószínűleg inkább véletlen egybeesés volt, ha tényleg ez történt.
De az is meglehet, hogy nem igazán győz már meg minket ez a webhely. Ha pedig nem győz meg egy webhely, akkor általában nem jelenítünk meg [róla] bővített találatokat. Ez pedig a GYIK-ra is vonatkozik.”

 

Fontos tehát észben tartani, hogy egy webhely átalakítása arra ösztönözheti a Google-t, hogy értékelje újra a webhelyet. Ez megmagyarázhatja, hogy a változtatások után miért tűntek el a bővített találatok a keresőből.

 

John Mueller tanácsa a bővített találatok ellenőrzésére

e el a bővített találatok, vagy azért, mert a Google-t már nem bízik annyira a webhelyben:
„Szóval például úgy lehet duplán ellenőrizni ezt, hogy indítasz egy webhelylekérdezést ezekre az oldalakra. Megjelennek így a bővített találatok, vagy sem?


Ha megjelennek akkor és ott, akkor ez technikailag azt jelenti, hogy felismerjük őket, de nem akarjuk megjeleníteni őket.
Szóval ez arra utalhat, hogy minőségi szemszögből javítanod kell a dolgokon.


Ha nem jelennek meg egy webhelylekérdezésre, akkor ez azt jelenti, hogy még mindig van valami technikai probléma ezzel kapcsolatban.”

 

Nincs konkrét késleltetés egy átalakítást követően

Miután egy webhelyet átalakítanak, ha minden más változatlan marad rajta, akkor a Google általában ugyan úgy feltérképezi majd, mint korábban, és ez nem kellene, hogy gondot okozzon. A Google szimplán csak lecseréli az indexében a webhely régi változatát az újra.
Mueller így fejezte be válaszát:
„Szóval nem az van, hogy van egy fix késleltetés egy webhely átalakítását követően, aminek letelte után újra elkezdjük megjeleníteni őket [a bővített találatokat].
Inkább, talán, véletlenül fura volt az időzítés, vagy van valamilyen technikai probléma.”

 

Megjegyezte azonban azt is, hogy az általa ajánlott webhelylekérdezés nem teljesen megbízható:
„Igen, nem 100%-ban tökéletes. De sok ilyen esetben működik, amikor a bővített találatokról van szó.”
 

 

Hogyan kell webhelylekérdezést csinálni a Google-on?

A webhelylekérdezés lényegében azt jelenti, hogy pontosan megadod a Google-nak, hogy melyik webhelyről mutasson találatokat az általad beírt kifejezésre. Ehhez a keresőbe be kell írni a webhely a „site:” szót, majd rögtön utána (szóköz nélkül) a webhely címét.

 

Például:
marketing tanácsadás site:marketingprofesszorok.hu


A webhelylekérdezés nem a Google szokásos rangsorolási algoritmusát használja. Nem nyilvános, hogy mi alapján sorolja fel a találatokat, de az köztudott tény, hogy nem a sima keresőalgoritmus lép működésbe ilyenkor. Ez minden speciális keresésre vonatkozik.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!