A webhelyminőség és abővített ajánlatok kapcsolata

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google: A webhelyminőségen is múlik, hogy megjelennek-e a bővített találatok

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

John Mueller egy újabb fontos kérdést válaszolt meg egy Google SEO office-hours beszélgetés során, ez úttal a Google bővített találatait illetően. A kérdező arra volt kíváncsi, hogy miért tűntek el az egyik ügyfelük webhelyére mutató bővített találatok, és hogy számíthat-e rá, hogy valaha visszatérnek majd.

Az eltűnő bővített találatok esete

Számos webmester jelentette már azt, hogy webhelyük átalakítása után jelentősen változott a rangsorolásuk (jó vagy rossz értelemben), vagy épp azt, hogy minden a régi kerékvágásban haladt tovább.


Egy kérdező esetében most azonban kifejezetten a bővített találatok tűntek el a Google Kereső találatai közül, és annak ellenére sem tértek még vissza, hogy a szóban forgó webhely minden teszten átment.


Ez igencsak aggasztóan hangzik, hiszen az ember nehezen javíthat ki valamit, ha nem is tudja, mi okozza a problémát. A kérdező tehát arra volt kíváncsi, hogy milyen irányban érdemes elindulnia ez ügyben.


A kérdés két részből állt, a lényeg azonban a második részben hangzott el:
„Egy másik ügyfél épp most alakította át a webhelyét. Még mindig ugyan az a CMS és a tartalom.
Ez után az összes GYIK schema eltűnt a Google Kereső találatai közül.
Ez már három hónapja történt és még mindig nincsenek ott, még úgy sem, hogy minden átment a bővített találatok tesztjén és az ellenőrző eszközön.
Miért történt ez, és mikorra számíthatok rá, hogy a GYIK újra megjelenik majd, ha megjelenik valaha?”

 

Az egész véletlen egybeesés is lehet

John Mueller megválaszolta a kérdést, és azt is megjegyezte, hogy a bővített találatok eltűnésének talán semmi köze nincs a webhely átalakításához:


„Azt hiszem, hogy két dolog történhetett. Nehéz hirtelen megállapítani.
Az egyik az, hogy nagyjából akkor értékeltük újra általánosságban a webhelyedet, amikor ezek a változtatások történtek.
Valószínűleg inkább véletlen egybeesés volt, ha tényleg ez történt.
De az is meglehet, hogy nem igazán győz már meg minket ez a webhely. Ha pedig nem győz meg egy webhely, akkor általában nem jelenítünk meg [róla] bővített találatokat. Ez pedig a GYIK-ra is vonatkozik.”

 

Fontos tehát észben tartani, hogy egy webhely átalakítása arra ösztönözheti a Google-t, hogy értékelje újra a webhelyet. Ez megmagyarázhatja, hogy a változtatások után miért tűntek el a bővített találatok a keresőből.

 

John Mueller tanácsa a bővített találatok ellenőrzésére

e el a bővített találatok, vagy azért, mert a Google-t már nem bízik annyira a webhelyben:
„Szóval például úgy lehet duplán ellenőrizni ezt, hogy indítasz egy webhelylekérdezést ezekre az oldalakra. Megjelennek így a bővített találatok, vagy sem?


Ha megjelennek akkor és ott, akkor ez technikailag azt jelenti, hogy felismerjük őket, de nem akarjuk megjeleníteni őket.
Szóval ez arra utalhat, hogy minőségi szemszögből javítanod kell a dolgokon.


Ha nem jelennek meg egy webhelylekérdezésre, akkor ez azt jelenti, hogy még mindig van valami technikai probléma ezzel kapcsolatban.”

 

Nincs konkrét késleltetés egy átalakítást követően

Miután egy webhelyet átalakítanak, ha minden más változatlan marad rajta, akkor a Google általában ugyan úgy feltérképezi majd, mint korábban, és ez nem kellene, hogy gondot okozzon. A Google szimplán csak lecseréli az indexében a webhely régi változatát az újra.
Mueller így fejezte be válaszát:
„Szóval nem az van, hogy van egy fix késleltetés egy webhely átalakítását követően, aminek letelte után újra elkezdjük megjeleníteni őket [a bővített találatokat].
Inkább, talán, véletlenül fura volt az időzítés, vagy van valamilyen technikai probléma.”

 

Megjegyezte azonban azt is, hogy az általa ajánlott webhelylekérdezés nem teljesen megbízható:
„Igen, nem 100%-ban tökéletes. De sok ilyen esetben működik, amikor a bővített találatokról van szó.”
 

 

Hogyan kell webhelylekérdezést csinálni a Google-on?

A webhelylekérdezés lényegében azt jelenti, hogy pontosan megadod a Google-nak, hogy melyik webhelyről mutasson találatokat az általad beírt kifejezésre. Ehhez a keresőbe be kell írni a webhely a „site:” szót, majd rögtön utána (szóköz nélkül) a webhely címét.

 

Például:
marketing tanácsadás site:marketingprofesszorok.hu


A webhelylekérdezés nem a Google szokásos rangsorolási algoritmusát használja. Nem nyilvános, hogy mi alapján sorolja fel a találatokat, de az köztudott tény, hogy nem a sima keresőalgoritmus lép működésbe ilyenkor. Ez minden speciális keresésre vonatkozik.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!