A webhelyminőség és abővített ajánlatok kapcsolata

webhelyminőség

Google: A webhelyminőségen is múlik, hogy megjelennek-e a bővített találatok

John Mueller egy újabb fontos kérdést válaszolt meg egy Google SEO office-hours beszélgetés során, ez úttal a Google bővített találatait illetően. A kérdező arra volt kíváncsi, hogy miért tűntek el az egyik ügyfelük webhelyére mutató bővített találatok, és hogy számíthat-e rá, hogy valaha visszatérnek majd.

webhelyminőség

Az eltűnő bővített találatok esete

Számos webmester jelentette már azt, hogy webhelyük átalakítása után jelentősen változott a rangsorolásuk (jó vagy rossz értelemben), vagy épp azt, hogy minden a régi kerékvágásban haladt tovább.


Egy kérdező esetében most azonban kifejezetten a bővített találatok tűntek el a Google Kereső találatai közül, és annak ellenére sem tértek még vissza, hogy a szóban forgó webhely minden teszten átment.


Ez igencsak aggasztóan hangzik, hiszen az ember nehezen javíthat ki valamit, ha nem is tudja, mi okozza a problémát. A kérdező tehát arra volt kíváncsi, hogy milyen irányban érdemes elindulnia ez ügyben.


A kérdés két részből állt, a lényeg azonban a második részben hangzott el:
„Egy másik ügyfél épp most alakította át a webhelyét. Még mindig ugyan az a cms és a tartalom.
Ez után az összes GYIK Schema eltűnt a Google Kereső találatai közül.
Ez már három hónapja történt és még mindig nincsenek ott, még úgy sem, hogy minden átment a bővített találatok tesztjén és az ellenőrző eszközön.
Miért történt ez, és mikorra számíthatok rá, hogy a GYIK újra megjelenik majd, ha megjelenik valaha?”

 

Az egész véletlen egybeesés is lehet

John Mueller megválaszolta a kérdést, és azt is megjegyezte, hogy a bővített találatok eltűnésének talán semmi köze nincs a webhely átalakításához:


„Azt hiszem, hogy két dolog történhetett. Nehéz hirtelen megállapítani.
Az egyik az, hogy nagyjából akkor értékeltük újra általánosságban a webhelyedet, amikor ezek a változtatások történtek.
Valószínűleg inkább véletlen egybeesés volt, ha tényleg ez történt.
De az is meglehet, hogy nem igazán győz már meg minket ez a webhely. Ha pedig nem győz meg egy webhely, akkor általában nem jelenítünk meg [róla] bővített találatokat. Ez pedig a GYIK-ra is vonatkozik.”

 

Fontos tehát észben tartani, hogy egy webhely átalakítása arra ösztönözheti a Google-t, hogy értékelje újra a webhelyet. Ez megmagyarázhatja, hogy a változtatások után miért tűntek el a bővített találatok a keresőből.

 

John Mueller tanácsa a bővített találatok ellenőrzésére

e el a bővített találatok, vagy azért, mert a Google-t már nem bízik annyira a webhelyben:
„Szóval például úgy lehet duplán ellenőrizni ezt, hogy indítasz egy webhelylekérdezést ezekre az oldalakra. Megjelennek így a bővített találatok, vagy sem?


Ha megjelennek akkor és ott, akkor ez technikailag azt jelenti, hogy felismerjük őket, de nem akarjuk megjeleníteni őket.
Szóval ez arra utalhat, hogy minőségi szemszögből javítanod kell a dolgokon.


Ha nem jelennek meg egy webhelylekérdezésre, akkor ez azt jelenti, hogy még mindig van valami technikai probléma ezzel kapcsolatban.”

 

Nincs konkrét késleltetés egy átalakítást követően

Miután egy webhelyet átalakítanak, ha minden más változatlan marad rajta, akkor a Google általában ugyan úgy feltérképezi majd, mint korábban, és ez nem kellene, hogy gondot okozzon. A Google szimplán csak lecseréli az indexében a webhely régi változatát az újra.
Mueller így fejezte be válaszát:
„Szóval nem az van, hogy van egy fix késleltetés egy webhely átalakítását követően, aminek letelte után újra elkezdjük megjeleníteni őket [a bővített találatokat].
Inkább, talán, véletlenül fura volt az időzítés, vagy van valamilyen technikai probléma.”

 

Megjegyezte azonban azt is, hogy az általa ajánlott webhelylekérdezés nem teljesen megbízható:
„Igen, nem 100%-ban tökéletes. De sok ilyen esetben működik, amikor a bővített találatokról van szó.”
 

 

Hogyan kell webhelylekérdezést csinálni a Google-on?

A webhelylekérdezés lényegében azt jelenti, hogy pontosan megadod a Google-nak, hogy melyik webhelyről mutasson találatokat az általad beírt kifejezésre. Ehhez a keresőbe be kell írni a webhely a „site:” szót, majd rögtön utána (szóköz nélkül) a webhely címét.

 

Például:
marketing tanácsadás site:marketingprofesszorok.hu


A webhelylekérdezés nem a Google szokásos rangsorolási algoritmusát használja. Nem nyilvános, hogy mi alapján sorolja fel a találatokat, de az köztudott tény, hogy nem a sima keresőalgoritmus lép működésbe ilyenkor. Ez minden speciális keresésre vonatkozik.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok