Webdesign trendek 2019-ben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A legérdekesebb webdesign trendek 2019-ben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

2019 immáron teljes gőzzel zakatol, és egy új év kezdete látványosabbnál látványosabb designtrendeket is ígér. Biztosan te magad is tudnál mondani néhány olyan vizuális jellemzőt, amit látszólag minden második webhely bevetett már. Persze sokuk azért terjedt el – és vált ilyen emlékezetessé – mert pozitív hatásuk volt a felhasználói élményre, vagy egyszerűen csak szebbé tették azt a webhelyet, amin alkalmazták őket.

 

Ugyan ez az emlékezetesség igaz azokra a webhelyekre is, amik pocsék felhasználói élményt nyújtottak, de most nem ezekről szeretnénk beszélni. 

Manapság nem „menő” dolog egyedi, kiváló felhasználói élményt biztosítani a látogatóknak, hanem elvárás. A 2019-es év trendjei mind az elmúlt év irányzataira építenek. Lássuk, hogy mik lesznek ezek.

Váltakozó animációk

Ha szeretnéd megkaparintani és megtartani látogatóid figyelmét, akkor vigyél némi változatosságot designodba. Például valahányszor egy felhasználó frissíti a kezdőlapot, vagy oldalt vált, az átmenet történhet például egy másik véletlenszerű animációval, ami teljesen más, mint az előző. Ezt más elemekben is alkalmazhatod – a lényeg az, hogy amikor egy felhasználó látja, hogy valami változik, akkor annyival valószínűbb, hogy tovább a webhelyen marad, hogy felfedezze a különböző verziókat (még ha ez tudat alatt is történik).

 

Kalandos görgetés

Egyre több webhely kísérletezik rendhagyó, látványos görgetési animációkkal. Összefuthatunk olyan webhelyekkel is, amelyek egyenesen szakítanak a hagyományos függőleges görgetéssel, és vízszintesen kínálják fel a tartalmat a látogatóknak. Hasonlóképpen az előbb emlegetett váltakozó animációkhoz, ezek is képesek tovább a webhelyen tartani a felhasználókat.


Színátmenetes logók

Nem mondjuk, hogy az Instagram volt-e az első márka, ami színátmenetes designt alkalmazott logójában, de kétségtelenül ők voltak azok, akik egy lavinaszerű trendet indítottak el magenta ikonjukkal. Az óta márkák tucatjai vették fel ezt az irányzatot, természetesen nem csak a logók terén, hanem más vizuális elemekben is.

 

Interaktív webdesign

Ahogy az új technológiák egyre több kreatív szabadságot adnak a webdesignerek kezébe, úgy a felhasználói interakciókkal is egyre több webhelyen találkozhatunk. Ez nem csoda, hiszen a felhasználók szívesebben töltenek időt az olyan oldalakon, amelyek valamilyen módon reagálnak a műveleteikre.

 

Ezt a trendet jelenleg az tartja vissza, hogy sok ügyfél nem biztos benne, hogy megéri-e kifizetni az extra költségeket az ilyen extra funkcionalitásért, ami szerintük nem szolgál másra, csak az oldalak csinosítására.

 

Átlós vonalak

Az elmúlt években az internetet meghódították a vízszintes, egyenes vonalak. Ezek gyakran egy webhely különböző részeit választják el egymástól, tehát funkcionális szerepük is van. Akik szeretnék ezt a trendet a következő fokozatra emelni, azok váltsanak átlós vonalakra! Az átlós elemek nem csak vizuálisan érdekesek (hiszen szakítanak a megszokott, hagyományos vonalak trendjével), hanem egyfajta útvonalat is kijelölnek a látogatók szemei számára, végigvezetve ezzel őket a tartalmon. Hová vezetnek a vonalak? Ezt csak úgy deríthetik ki a felhasználók, ha végiggörgetik az egész oldalt!

 

Görgetéssel aktivált animációk

Ez a trend a már emlegetett görgetéshez kapcsolódik. A görgetéssel aktivált animációk nem csak a designcsapat tehetségéről és kreativitásáról adnak tanúbizonyságot, de interakcióra is sarkallják a felhasználót, növelve ezzel az oldalon töltött átlagidőt. Fontos persze, hogy ne az animációkét legyen a főszerep, hanem inkább a tartalom kiegészítését szolgálják – mindezt úgy, hogy a SEO szempontjából rendkívül fontos weboldalsebességet ne zavarja!

 

Színek a márkaépítésben

A színek mindig is fontos szerepet játszottak a márkaépítésben, de a legtöbb márka általában egy, legfeljebb két színt használt erre a célra. Vannak azonban olyan kalandos cégek, amelyek webhelyükön más és más színeket alkalmaznak attól függően, hogy milyen termékeket, vagy termékcsaládokat tekint meg éppen a látogató.

 

Természetesen a fő vizuális elemek egységesek maradnak, de már a színek váltogatásával is sokkal változatosabbá lehet tenni ezeket a designokat. Ez a fajta színhasználat tudat alatt segít a felhasználóknak az oldalak navigációjában is, hiszen már a színek alapján megállapítható, hogy éppen milyen témájú az adott oldal, mely termékről szól, stb.

 

Mélyebb designok

A Google Material Designja már évek óta uralja az összes Google termék, és számtalan egyéb webhely, illetve alkalmazás felületét. Azonban úgy tűnik, hogy itt az ideje szakítani a Material lapos megjelenésével, és újra mélységet adni a designoknak. Már egy egyszerű vetett árnyék is segíthet 3 dimenziós hatást kelteni, és mivel ezek az elemek kitűnnek a többi közül, így segíthetnek a felhasználók vizuális vezetésében is. A vetett árnyékokon kívül a színátmenetek is ide tartoznak.

 

Hatalmas, figyelemfelkeltő címek

A mai rohanó világban az embereknek egyre kevesebb idejük van a webet böngészgetni. Ha szeretnéd, hogy a látogatók több időt töltsenek el webhelyeden, akkor csatlakozz a hatalmas, vastagon szedett címek trendjéhez. Ezekhez a merész, figyelemfelkeltő betűtípusokhoz általában rövid, lényegre törő fogalmazás is társul, szintén alkalmazkodva az egyre rövidülő figyelemhez.

A méretes főcímekhez általában egy kisebb betűkkel írt alcím is tartozik, ami további kontextust kínál az adott cikkhez.

 

Absztrakt alakzatok

Feltörekvőben az absztrakt alakzatok trendje is. Egyre több márka márkaépítésében találkozhatunk olyan sokoldalú (ezt akár szó szerint is vehetjük) alakzatokkal, amelyek csak egy picivel is, de vizuálisan érdekesebbé teszik a designokat. Ezek persze kombinálhatók a 3D-s, és egyéb stílusokkal is, amiket már ismerhetünk.

 

Részletes lábjegyzetek

Az oldalak lábjegyzete webdesign egy gyakran figyelmen kívül hagyott eleme, azonban úgy tűnik, hogy ez már nem sokáig lesz így. A felturbózott lábjegyzetek trendje nagy hullámokat indított meg az interneten, és egyre több webhelyen találkozhatunk vele.

Néhány éve csupán egy pár sor elérhetőségi információt találhattunk itt a legtöbb webhelyen, azonban ma már konkrét funkciók kerülnek ide, úgymint részletes hírlevél-feliratkozás, időjárási információk (ez szállodáknál jó ötlet), ikonokkal jelölt közösségi linkek, és így tovább.
 

A cikk szakmai támogatója: Netreveled.hu 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!