Webdesign trendek 2019-ben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A legérdekesebb webdesign trendek 2019-ben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

2019 immáron teljes gőzzel zakatol, és egy új év kezdete látványosabbnál látványosabb designtrendeket is ígér. Biztosan te magad is tudnál mondani néhány olyan vizuális jellemzőt, amit látszólag minden második webhely bevetett már. Persze sokuk azért terjedt el – és vált ilyen emlékezetessé – mert pozitív hatásuk volt a felhasználói élményre, vagy egyszerűen csak szebbé tették azt a webhelyet, amin alkalmazták őket.

 

Ugyan ez az emlékezetesség igaz azokra a webhelyekre is, amik pocsék felhasználói élményt nyújtottak, de most nem ezekről szeretnénk beszélni. 

Manapság nem „menő” dolog egyedi, kiváló felhasználói élményt biztosítani a látogatóknak, hanem elvárás. A 2019-es év trendjei mind az elmúlt év irányzataira építenek. Lássuk, hogy mik lesznek ezek.

Váltakozó animációk

Ha szeretnéd megkaparintani és megtartani látogatóid figyelmét, akkor vigyél némi változatosságot designodba. Például valahányszor egy felhasználó frissíti a kezdőlapot, vagy oldalt vált, az átmenet történhet például egy másik véletlenszerű animációval, ami teljesen más, mint az előző. Ezt más elemekben is alkalmazhatod – a lényeg az, hogy amikor egy felhasználó látja, hogy valami változik, akkor annyival valószínűbb, hogy tovább a webhelyen marad, hogy felfedezze a különböző verziókat (még ha ez tudat alatt is történik).

 

Kalandos görgetés

Egyre több webhely kísérletezik rendhagyó, látványos görgetési animációkkal. Összefuthatunk olyan webhelyekkel is, amelyek egyenesen szakítanak a hagyományos függőleges görgetéssel, és vízszintesen kínálják fel a tartalmat a látogatóknak. Hasonlóképpen az előbb emlegetett váltakozó animációkhoz, ezek is képesek tovább a webhelyen tartani a felhasználókat.


Színátmenetes logók

Nem mondjuk, hogy az Instagram volt-e az első márka, ami színátmenetes designt alkalmazott logójában, de kétségtelenül ők voltak azok, akik egy lavinaszerű trendet indítottak el magenta ikonjukkal. Az óta márkák tucatjai vették fel ezt az irányzatot, természetesen nem csak a logók terén, hanem más vizuális elemekben is.

 

Interaktív webdesign

Ahogy az új technológiák egyre több kreatív szabadságot adnak a webdesignerek kezébe, úgy a felhasználói interakciókkal is egyre több webhelyen találkozhatunk. Ez nem csoda, hiszen a felhasználók szívesebben töltenek időt az olyan oldalakon, amelyek valamilyen módon reagálnak a műveleteikre.

 

Ezt a trendet jelenleg az tartja vissza, hogy sok ügyfél nem biztos benne, hogy megéri-e kifizetni az extra költségeket az ilyen extra funkcionalitásért, ami szerintük nem szolgál másra, csak az oldalak csinosítására.

 

Átlós vonalak

Az elmúlt években az internetet meghódították a vízszintes, egyenes vonalak. Ezek gyakran egy webhely különböző részeit választják el egymástól, tehát funkcionális szerepük is van. Akik szeretnék ezt a trendet a következő fokozatra emelni, azok váltsanak átlós vonalakra! Az átlós elemek nem csak vizuálisan érdekesek (hiszen szakítanak a megszokott, hagyományos vonalak trendjével), hanem egyfajta útvonalat is kijelölnek a látogatók szemei számára, végigvezetve ezzel őket a tartalmon. Hová vezetnek a vonalak? Ezt csak úgy deríthetik ki a felhasználók, ha végiggörgetik az egész oldalt!

 

Görgetéssel aktivált animációk

Ez a trend a már emlegetett görgetéshez kapcsolódik. A görgetéssel aktivált animációk nem csak a designcsapat tehetségéről és kreativitásáról adnak tanúbizonyságot, de interakcióra is sarkallják a felhasználót, növelve ezzel az oldalon töltött átlagidőt. Fontos persze, hogy ne az animációkét legyen a főszerep, hanem inkább a tartalom kiegészítését szolgálják – mindezt úgy, hogy a SEO szempontjából rendkívül fontos weboldalsebességet ne zavarja!

 

Színek a márkaépítésben

A színek mindig is fontos szerepet játszottak a márkaépítésben, de a legtöbb márka általában egy, legfeljebb két színt használt erre a célra. Vannak azonban olyan kalandos cégek, amelyek webhelyükön más és más színeket alkalmaznak attól függően, hogy milyen termékeket, vagy termékcsaládokat tekint meg éppen a látogató.

 

Természetesen a fő vizuális elemek egységesek maradnak, de már a színek váltogatásával is sokkal változatosabbá lehet tenni ezeket a designokat. Ez a fajta színhasználat tudat alatt segít a felhasználóknak az oldalak navigációjában is, hiszen már a színek alapján megállapítható, hogy éppen milyen témájú az adott oldal, mely termékről szól, stb.

 

Mélyebb designok

A Google Material Designja már évek óta uralja az összes Google termék, és számtalan egyéb webhely, illetve alkalmazás felületét. Azonban úgy tűnik, hogy itt az ideje szakítani a Material lapos megjelenésével, és újra mélységet adni a designoknak. Már egy egyszerű vetett árnyék is segíthet 3 dimenziós hatást kelteni, és mivel ezek az elemek kitűnnek a többi közül, így segíthetnek a felhasználók vizuális vezetésében is. A vetett árnyékokon kívül a színátmenetek is ide tartoznak.

 

Hatalmas, figyelemfelkeltő címek

A mai rohanó világban az embereknek egyre kevesebb idejük van a webet böngészgetni. Ha szeretnéd, hogy a látogatók több időt töltsenek el webhelyeden, akkor csatlakozz a hatalmas, vastagon szedett címek trendjéhez. Ezekhez a merész, figyelemfelkeltő betűtípusokhoz általában rövid, lényegre törő fogalmazás is társul, szintén alkalmazkodva az egyre rövidülő figyelemhez.

A méretes főcímekhez általában egy kisebb betűkkel írt alcím is tartozik, ami további kontextust kínál az adott cikkhez.

 

Absztrakt alakzatok

Feltörekvőben az absztrakt alakzatok trendje is. Egyre több márka márkaépítésében találkozhatunk olyan sokoldalú (ezt akár szó szerint is vehetjük) alakzatokkal, amelyek csak egy picivel is, de vizuálisan érdekesebbé teszik a designokat. Ezek persze kombinálhatók a 3D-s, és egyéb stílusokkal is, amiket már ismerhetünk.

 

Részletes lábjegyzetek

Az oldalak lábjegyzete webdesign egy gyakran figyelmen kívül hagyott eleme, azonban úgy tűnik, hogy ez már nem sokáig lesz így. A felturbózott lábjegyzetek trendje nagy hullámokat indított meg az interneten, és egyre több webhelyen találkozhatunk vele.

Néhány éve csupán egy pár sor elérhetőségi információt találhattunk itt a legtöbb webhelyen, azonban ma már konkrét funkciók kerülnek ide, úgymint részletes hírlevél-feliratkozás, időjárási információk (ez szállodáknál jó ötlet), ikonokkal jelölt közösségi linkek, és így tovább.
 

A cikk szakmai támogatója: Netreveled.hu 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!