Webáruház design tippek: ekereskedelmi webhely design-ok, amik az eladást szolgálják

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Látványos webáruház design tippek az értékesítések fellendítésére

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A kiváló webáruház design elengedhetetlen online üzleted sikereihez. Internetes boltodat úgy kell kialakítanod, hogy a lehető leggyorsabb és legegyszerűbb vásárlási folyamatot kínáld vele ügyfeleid számára. Hiába a csalogató reklámok és a pazar termékek – ha webáruházadat nem az értékesítésekre élezed ki, akkor értékes ügyfelektől esel majd el.

Szóval hogyan biztosíthatsz pozitív felhasználói élményt látogatóid számára? Mivel veheted rá őket, hogy tőled vásároljanak, ne pedig más online üzletekből? Ezek a kérdések és érintik az online marketinget, mégha a munkálatokat meg is előzik… Ha nem tudod pontosan, hogyan érdemes felépíteni webshopod, IDE kattintva kérheted személyre szabott ajánlatunkat! 

 

A válasz leegysezrűsítve: figyelj oda a webáruház designra! Ebben segítenek a következő tippek:

 

1. Figyelj a látogatók igényeire

Legyen szó akár az űrlapok kialakításáról, vagy akár a felhasznált színekről, webáruházad minden egyes eleme befolyásolhatja látogatóid vásárlási döntését. Éppen ezért kialakítása során fontos, hogy mindig gondolj látogatóidra, amikor megváltoztatod webáruházad designját. Ahhoz, hogy ezeket a látogatókat vásárló ügyfelekké konvertálhasd, kiváló felhasználói élményeket kell biztosítanod nekik.

 

2. Készíts egyszerű designt

Az egyszerű kialakítású webhelyeket nem csak vonzóbbnak, hanem megbízhatóbbnak is vélik a felhasználók, amikor először ellátogatnak rájuk. Ha tehát webáruházad designját kifejezetten a konverziókra szeretnéd kiélezni, akkor próbálj egyszerűsíteni rajta.

 

Ennek érdekében távolítsd el a felesleges elemeket és információkat webhelyedről, és használj szellős, térközökkel bélelt elrendezést. Mellőzd azokat a képeket, feliratokat és egyéb dolgokat, amikre nincs szükség az adott oldalon, hogy a vásárlók csak a lényegre koncentrálhassanak.

 

3. Kínálj lehetőséget a kosár megtekintésére

Minden valamirevaló e-kereskedelmi webhelyen szerepel egy kis bevásárlókosár-ikon, amire rákattintva, vagy az egérmutatót ráhúzva a vásárlók megtekinthetik kosaruk tartalmát. Ez a webáruház design egyik legalapvetőbb eleme, aminek mindenképpen szerepelnie kell webhelyed felhasználói felületén.

 

Hogy még több konverziót biztosíts webhelyeden, gondoskodj róla, hogy ez az ikon a webáruház minden oldaláról legyen elérhető, és ábrázoljon olyasmit, amit a felhasználók felismernek.

 

Sok webáruház még azt is kijelzi az ikon mellett, hogy hány termék található a kosárban. Érdemes mindezt egy olyan színnel jelölni, ami jól elüt a webáruház desingjában használt többi színtől, hogy a felhasználók biztosan észrevegyék.
 

 

4. Tüntesd fel a valódi árakat

Az őszinteség mindig a legbiztonságosabb üzleti politika. Webáruházad designolása közben ügyelj rá, hogy minden árat és költséget feltüntess termékeidről és szolgáltatásaidról. Ne próbáld elrejteni ezt az információt valahol a termékoldalak legmélyebb zugaiban. Ha egy vásárlói szándékkal érkező látogató nincs tisztában a termékek árával, akkor szinte biztos, hogy inkább visszafordul, és máshol nézelődik majd.

 

Ez fokozottan igaz a szállítás költségeire is. Mindig tüntesd fel egyértelműen termékeid szállítási díját, és azokat a szállítási politikákat, amikről vásárlóidnak tudnia kell, hogy tájékozott döntést hozhassanak. Ha a szállítás költségét túl későn feded csak fel (pl. a szállítási opciók kiválasztásánál, vagy a rendelés összegzésénél), akkor számos lehetséges vásárlót veszíthetsz el – ezt konkrét tesztek is bizonyítják.

 

Légy továbbá őszinte a visszatérítési politikákat és elállási jogokat illetően, és tüntesd fel ezeket egy könnyen fellelhető helyen vásárlóid számára.

 

5. Ne tereld el látogatóid figyelmét

Webáruházad designját a konverziókra kell optimalizálnod. Persze hasznos lehet némi plusz információt kínálni márkád történetéről, blogot vezetni a webhelyen, vagy lehetőséget kínálni a felhasználóknak, hogy feliratkozzanak hírleveledre. Fontos azonban, hogy ezek az elemek és tartalmak ne vonják el a látogatók figyelmét a vásárlásról. 

 

A feliratkozó űrlapot például elhelyezheted a „Rólunk” vagy a „Hírek” oldalak fő tartalmában, illetve a többi oldalad láblécében is. Azonban a felhasználókat zaklató felugró ablakokkal pont az ellenkezőjét fogod elérni annak, amit eredetileg szeretnél. Nem elég, hogy az ilyen tolakodó elemek elvonják a látogatók figyelmét a vásárlásról, de könnyen lehet, hogy annyira zavarják majd őket, hogy kevésbé lesznek hajlandók megadni neked elérhetőségeiket.

 

6. Használj kiváló minőségű fényképeket

Az online vásárlás egyik hátránya, hogy az emberek nem tudják közelebbről is meg vizsgálni vagy felpróbálni a termékeket, amiket kínálatodban látnak. Ezt a problémát leginkább azzal ellensúlyozhatod, hogy jó minőségű, nagyfelbontású képeket kínálsz nekik termékeidről, amiken azok minden részlete kinagyítható. Ez a webáruház design egyik legfontosabb alappillére.

 

Fontos, hogy a képek egy jó minőségű fényképezővel készüljenek, hiszen minden elmosódás, vagy homályosság olcsó minőségűként tüntetheti fel termékeidet, ami eltántoríthatja az érdeklődőket a vásárlástól.

 

Érdemes minden termékedhez egy fényképgalériát készíteni, amiben a látogatók több szögből is megvizsgálhatják azokat. Sok webáruház designjában alkalmaznak nagyítódobozokat – a felhasználóknak elég csak rávinniük az egérmutatójukat a kép egy részére, és egy kis ablakban megjelenik az adott rész kinagyítva.

 

Ha módodban áll, mutasd meg termékeidet használat közben is. A ruházati cikkeket sokkal szívesebben vásárolják meg az emberek, ha látják, hogy milyen jól is tudnak állni azok valakin. Azonban más terméktípusokat is könnyebb eladni, ha az érdeklődők bele tudják képzelni magukat a képeken megjelenő emberek helyébe.
 

 

7. Tüntesd fel ügyfeleid véleményeit

10-ből 6 online vásárló kíváncsi azok véleményére, akik korábban már megvettek egy terméket és volt alkalmuk kipróbálni azt. Ezek a vélemények nagyban befolyásolhatják az emberek vásárlási döntéseit, ezért érdemes felhasználni azokat, amelyek pozitív képet festenek termékeidről. Helyezd el őket webhelyeden, hogy meggyőzd velük a bizonytalan, óvatosabb vásárlókat is.

 

Ha teheted, akkor minél több terméked adatlapján tüntess fel néhány pozitív értékelést, amiket kifejezetten arról a termékről írtak elégedett vásárlóid. Néhány webhely egy külön „Rólunk mondták” jellegű oldalra gyűjti ezeket.

 

Fontos persze, hogy mindig csak igazi vallomásokat és véleményeket használj. Továbbá, ezek akkor lesznek igazán hitelesek, ha az ügyfél nevét és arcát is megjelenítheted mellettük, amihez persze előzetes engedélyt kell kérned tőlük.

 

8. Biztosíts ésszerű navigációs menüt

A navigációs menük segítségével a felhasználók minél hamarabb rátalálhatnak webhelyeden azokra a dolgokra, amikre kíváncsiak. A webáruház design egyik alapelve, hogy ennek a navigációs menünek minden weboldalon jelen kell lennie, lehetőleg felül (habár vannak olyan designok is, amelyek ezek oldalra kerülnek, oszlopos elrendezésben).

 

Ügyelj arra is, hogy a navigációs menüdben ne szerepeljen túl sok opció, nehogy összezavard a felhasználókat. Ha sok termékkategóriát kínálsz, akkor rendezd őket lenyíló menübe, hogy ne jelenjen meg az összes hivatkozás minden oldalon.

 

9. Tarts rendet termékeid között

Ha az szeretnéd, hogy a látogatók könnyedén rátaláljanak keresett termékeikre webáruházadban, rendezd azokat logikusan kialakított kategóriákba. Ezek a kategóriák az előbb említett navigációs sávban (vagy annak legördülő menüjében) legyenek elérhető minden oldalról, hogy könnyen és gyorsan lehessen navigálni közöttük.

 

Ez azért is hasznos, mert a felhasználók így gyorsan átfuthatják kategóriáidat, és olyanokat is találhatnak, amikről nem is tudták, hogy megtalálhatók kínálatodban.

 

10. Hívd fel a figyelmet a fogyó készletekre

Egy márkának általában a legfelkapottabb termékei fogynak el a leggyorsabban. Ha feltünteted termékeiden, hogy csak korlátozott számban kaphatók („Amíg a készlet tart”) vagy hogy hamarosan elfogynak („Már csak X db maradt!”), akkor azzal ösztönszerű vásárlásra sarkallhatod az érdeklődőket, hiszen sokan félnek attól, hogy lemaradnak valami jóról.

 

11. Kínálj keresősávot a látogatóknak

Webáruházad látogatói gyakran tudják, hogy milyen terméket szeretnének vásárolni, és ahelyett, hogy a kategóriák között kattintgatnának, szívesebben használnák a keresési funkciót, hogy minél hamarabb rátaláljanak arra.

 

Ez is a felhasználói élmény egyik fontos szempontja webáruházad designjában: minél gyorsabban és egyszerűbben közlekedhetnek látogatóid, annál több konverzióra és visszatérő vásárlóra számíthatsz majd. Helyezz el tehát egy olyan keresősávot webáruházad minden oldalán, egy jól látható helyen.

 

12. Biztosíts szűrési lehetőségeket

Apropó navigáció és gyors keresés – a szűrőkkel tovább könnyítheted azon felhasználók dolgát, akik tudják, hogy nagyjából mit szeretnének vásárolni webáruházadból.

 

Tedd lehetővé az érdeklődők számára, hogy minél több szempont szerint szűkíthessék az adott kategóriában megjelenő termékeket. Senkinek sem esik jól, ha rátalál egy gyönyörű pár cipőre, de csak később veszi észre, hogy nincs belőle az ő méretében. Kerüld el ezeket a csalódásokat azzal, hogy szűrési opciókat kínálsz méret, szín, ár, és egyéb jellemzők alapján (hiszen a szűrők egyáltalán nem csak a divatmárkák webáruházaiban hasznosak).

 

13. Kínálj gyors és egyszerű rendelési folyamatot

Nincs rosszabb annál, mint amikor valaki a célegyenesben hagyja ott webáruházadat, azonban ha rendelési folyamatod túl összetett, akkor számos fizetésre hajlandó „majdnem vásárlót” veszíthetsz el miatta. Fontos, hogy ezt a folyamatot minél egyszerűbbé és gyorsabbá tedd az emberek számára.

 

Például tedd lehetővé, hogy vendégként is lehessen rendelni webhelyedről. Sokan nem szívesen adnak meg több személyes adatot magukról, mint amennyire mindenképpen szükség van egy online rendeléshez, és az emberek többsége inkább nem vesződne egy profil regisztrálásával csak azért, hogy egyetlen terméket megrendelhessen webáruházadból.

 

Csak a tényleg nélkülözhetetlen információkat kérd be ügyfeleidtől (név, cím, email + a fizetéshez szükséges adatok). Ha digitális terméket vagy szolgáltatást kínálsz, akkor még a címet se kérd be tőlük, elvégre erre sincs szükség.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!