Facebook csoport marketing: Így lehetsz sikeres!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 villámtipp a sikeres Facebook csoport marketinghez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A Facebook 2019-ben jelentős átalakításokat végzett platformján, amelyek következményéül nagyobb hangsúly került a csoportokra, történetekre és eseményekre a felhasználók hírfolyamában. Ennek köszönhetően a Facebook csoportok a közösségi média marketing fontos részévé váltak.

A Facebookon már évek óta rohamosan csökken az organikus elérések aránya, azonban még mindig a világ legnagyobb közösségi hálózata, amin a legtöbb cég számára igenis megéri jelen lenni. Az organikus elérések romlására a csoportok jelenthetik a megoldást, amelyekről a platform is kijelentette, hogy kiemelt láthatóságot kapnak az algoritmustól a hírfolyamokban. Mi több, a Facebook az ismerősök, érdeklődési körök és tartózkodási hely alapján is javasol csoportokat a felhasználóknak.

De mégis hogyan használhatók a Facebook csoportok az egészségügyi marketingben? Íme néhány gyors, de hasznos tipp ehhez!

 

1. Teremts közösséget

Cégednek vagy szervezetednek biztosan van már egy aktív üzleti Facebook oldala. Ehhez az oldalhoz egy hozzácsatolt csoport is létrehozható, amiben nem csak márkád terjesztheti ki a kommunikációt közönségével, hanem követőid is egy igazi közösséggé állhatnak össze a neved alatt.

Nem muszáj persze, hogy a csoport is konkrétan a márkáról szóljon – elég, ha témájában kapcsolódik hozzá. Létrehozhatsz például egy csoportot a sport kedvelői számára, ha sportszereket gyártasz, vagy forgalmazol. A csoportot zárttá is teheted, hogy exkluzívként tüntethesd fel követőid számára.

 

2. Fogalmazd meg a csoport szabályait

Csoportodnak szabályokat is megszabhatsz, ami persze erősen ajánlott is, hogy egy kellemes és befogadó légkört teremthess benne a tagok számára, illetve hogy kizárd a spam lehetőségét.

 

3. Posztolj sűrűn és ösztönözd beszélgetésre a tagokat

Érdemes előre megtervezni, hogy mikor milyen tartalmakat posztolsz majd a csoportba. Például minden héten, vagy akár hetente többször is feltehetsz egy kérdést a tagoknak, amivel beszélgetésre invitálod őket

Figyelj oda mások bejegyzéseire, az értesítéseidre, és persze a hozzászólásokra is, majd válaszolgass azokra a megnyilvánulásokra, amelyekre úgy érzed, hogy érdemes (illetve amelyekben megjelölnek).

Érdemes lesz előbb vagy utóbb néhány moderátort is kinevezni a csoportban, akik odafigyelnek rá, hogy mindenki betartsa a szabályokat, illetve hogy mindig legyen miről beszélgetniük a tagoknak. Ezek a moderátorok lehetnek például ügyfélszolgálatos munkatársaid, vagy a közösségi média marketinges csoport tagjai is – lényegében bárki, akire rábíznád ezt a felelősséget.

 

4. Kerüld a túlzott önreklámot

Időnként megoszthatsz márkás tartalmakat a csoportban (például céges blogod bejegyzéseit, vagy a közelgő céges eseményeket), ha azok valamilyen értéket kínálnak a csoporttagoknak. Persze mindig fontos, hogy megmagyarázd, mit miért posztolsz. Például értesítheted őket egy közelgő rendezvényről, és arról, hogy miért lenne érdemes nekik is részt venni rajta, vagy legalább követni azt az interneten.

 

5. Népszerűsítsd csoportodat

A maximális hatékonyság és elérések érdekében ajánlott mind egy aktív Facebook oldalt, mind pedig egy hozzá tartozó Facebook csoportot is vezetned a platformon. Ez lehetővé teszi többek között, hogy hirdetésekkel népszerűsítsd csoportodat a Facebookon (és más, Facebookhoz tartozó platformokon). Ehhez aktivitásra ösztönző hirdetéseket érdemes használni, és persze nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy más platformokon, illetve email feliratkozóidnak is bátran népszerűsítheted Facebook csoportodat, egy mellékelt hivatkozás társaságában.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!