Facebook csoport marketing: Így lehetsz sikeres!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 villámtipp a sikeres Facebook csoport marketinghez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A Facebook 2019-ben jelentős átalakításokat végzett platformján, amelyek következményéül nagyobb hangsúly került a csoportokra, történetekre és eseményekre a felhasználók hírfolyamában. Ennek köszönhetően a Facebook csoportok a közösségi média marketing fontos részévé váltak.

A Facebookon már évek óta rohamosan csökken az organikus elérések aránya, azonban még mindig a világ legnagyobb közösségi hálózata, amin a legtöbb cég számára igenis megéri jelen lenni. Az organikus elérések romlására a csoportok jelenthetik a megoldást, amelyekről a platform is kijelentette, hogy kiemelt láthatóságot kapnak az algoritmustól a hírfolyamokban. Mi több, a Facebook az ismerősök, érdeklődési körök és tartózkodási hely alapján is javasol csoportokat a felhasználóknak.

De mégis hogyan használhatók a Facebook csoportok az egészségügyi marketingben? Íme néhány gyors, de hasznos tipp ehhez!

 

1. Teremts közösséget

Cégednek vagy szervezetednek biztosan van már egy aktív üzleti Facebook oldala. Ehhez az oldalhoz egy hozzácsatolt csoport is létrehozható, amiben nem csak márkád terjesztheti ki a kommunikációt közönségével, hanem követőid is egy igazi közösséggé állhatnak össze a neved alatt.

Nem muszáj persze, hogy a csoport is konkrétan a márkáról szóljon – elég, ha témájában kapcsolódik hozzá. Létrehozhatsz például egy csoportot a sport kedvelői számára, ha sportszereket gyártasz, vagy forgalmazol. A csoportot zárttá is teheted, hogy exkluzívként tüntethesd fel követőid számára.

 

2. Fogalmazd meg a csoport szabályait

Csoportodnak szabályokat is megszabhatsz, ami persze erősen ajánlott is, hogy egy kellemes és befogadó légkört teremthess benne a tagok számára, illetve hogy kizárd a spam lehetőségét.

 

3. Posztolj sűrűn és ösztönözd beszélgetésre a tagokat

Érdemes előre megtervezni, hogy mikor milyen tartalmakat posztolsz majd a csoportba. Például minden héten, vagy akár hetente többször is feltehetsz egy kérdést a tagoknak, amivel beszélgetésre invitálod őket

Figyelj oda mások bejegyzéseire, az értesítéseidre, és persze a hozzászólásokra is, majd válaszolgass azokra a megnyilvánulásokra, amelyekre úgy érzed, hogy érdemes (illetve amelyekben megjelölnek).

Érdemes lesz előbb vagy utóbb néhány moderátort is kinevezni a csoportban, akik odafigyelnek rá, hogy mindenki betartsa a szabályokat, illetve hogy mindig legyen miről beszélgetniük a tagoknak. Ezek a moderátorok lehetnek például ügyfélszolgálatos munkatársaid, vagy a közösségi média marketinges csoport tagjai is – lényegében bárki, akire rábíznád ezt a felelősséget.

 

4. Kerüld a túlzott önreklámot

Időnként megoszthatsz márkás tartalmakat a csoportban (például céges blogod bejegyzéseit, vagy a közelgő céges eseményeket), ha azok valamilyen értéket kínálnak a csoporttagoknak. Persze mindig fontos, hogy megmagyarázd, mit miért posztolsz. Például értesítheted őket egy közelgő rendezvényről, és arról, hogy miért lenne érdemes nekik is részt venni rajta, vagy legalább követni azt az interneten.

 

5. Népszerűsítsd csoportodat

A maximális hatékonyság és elérések érdekében ajánlott mind egy aktív Facebook oldalt, mind pedig egy hozzá tartozó Facebook csoportot is vezetned a platformon. Ez lehetővé teszi többek között, hogy hirdetésekkel népszerűsítsd csoportodat a Facebookon (és más, Facebookhoz tartozó platformokon). Ehhez aktivitásra ösztönző hirdetéseket érdemes használni, és persze nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy más platformokon, illetve email feliratkozóidnak is bátran népszerűsítheted Facebook csoportodat, egy mellékelt hivatkozás társaságában.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!