versenytárs elemzés; versenyelemzés; versenytárs elemzés éttermeknek; piackutatás éttermeknek; marketing ügynökség; marketing

versenytárs elemzés

Versenytárs elemzés éttermeknek: így készítsünk éttermi versenyelemzést 7 egyszerű lépésben

Novák Anna Szerző:
Novák Anna
Versenytárs elemzés éttermeknek: az éttermi üzletág rendkívül versenyképes, és ahhoz, hogy kiemelkedjünk, fontos megértenünk a közeli konkurensek előnyeit és hátrányait. A versenyelemzés egy olyan módszer, amely segít a versenytöbbiekkel szembeni pozíció meghatározásában. Ezen a módon átfogó megértést szerezhetünk a piacról, és lehetőséget találhatunk a vállalkozásunk fejlesztésére és növekedésére, ha helyesen alkalmazzuk.
versenytárs elemzés

Versenytárs elemzés éttermeknek: kik a versenytársaink?

Mint üzemeltető, neked is vannak közvetlen és közvetett versenytársaid. A közvetlen versenytársaid olyan vállalkozások, amelyek hasonló termékeket kínálnak, és versenyeznek ugyanazokért az ügyfelekért, például ugyanazokat az ételeket vagy konyhákat kínálják. Ha nem vagy biztos abban, hogy kik azok a közvetlen versenytársaid a környéken, akkor végezhetsz Google-keresést olyan kulcsszavakkal, amelyeket az étlapodon vagy az ételeiden alapuló saját koncepciód meghatározásához használnál. Használj konkrét kulcsszavakat, például "street food a közelemben" vagy "olasz konyha a közelben".

A közvetlen versenytársak más étlappal is rendelkezhetnek, de ugyanazon üzleti modell szerint működhetnek, például gyorsétterem vagy fine dining étteremként. Őket is azonosíthatod a Google-kereséssel olyan kulcsszavak segítségével, mint "gyorsétterem a közelemben" vagy "családbarát étterem a közelemben".

A közvetett versenytársak olyan éttermek, amelyek teljesen más lehetőségeket kínálnak, mint te, de potenciálisan ugyanazokért az ügyfelekért versenyeznek. Például, ha fagylaltozót üzemeltetsz egy bevásárlóközpontban, de ott található egy pékség is, akkor is fennáll az esélye, hogy ellopják a potenciális vásárlókat. Bár termékeitek különböznek, mindketten ugyanazt az igényt elégítik ki a potenciális ügyfelek számára, akik édességeket keresnek. A Google ismét segíthet, ha olyan helyi vállalkozásokat találsz, amelyek "cukrászda a közelemben" vagy "pékség a közelemben".

Pro versenytárs elemzés éttermeknek: azonosítsd a versenytársaidat

Készíts egy listát a közvetlen és közvetett versenytársakról, és jegyezd fel, mi teszi őket versenytárssá. Ezután hozz létre egy ellenőrző listát az egyes éttermekhez, hogy megvizsgálhasd őket, és finomítsd az éttermed kínálatát annak érdekében, hogy megfelelj és felülmúld azt, amit csinálnak. Az alábbi útmutatások remek kiindulópontot nyújtanak, de mindenképpen szúrd bele a saját gondolataidat is, hogy mit szeretnél kideríteni a kutatás során.

Versenytárs elemzés éttermeknek tipp: értékeld éttermi versenytársaid online jelenlétét


Nézd meg a versenytársaid weboldalát. Hogy mutatkoznak be? Mit mondanak róluk az ügyfelek? Mit gondolsz a hűségprogramról? Mennyire aktívak a közösségi médiában? Milyen típusú információkat osztanak meg? Milyen rendszerességgel? Hogyan áll összehasonlításban az online jelenlétük a te saját erőfeszítéseiddel?

Vedd figyelembe a menükínálatukat és az árstruktúrát

Miben különbözik a tiédtől? Az ár általában nem meghatározó tényező, ha a termékben érezhető érték található Az ügyfelek értékelik az értéket, és hajlandóak fizetni érte; de ha hasonló terméket kínál a versenytársad, és az árai nincsenek összhangban veled, akkor azt észre fogják venni. Lehet, hogy ideje alkalmazni a menütervezés tudományát, hogy az növelje a jövedelmezőséget. 

Versenytárs elemzés éttermeknek: figyeld meg a vásárlóikat


Először is, olvasd el a vásárlók véleményét a Facebookon és a Google-on. Mit mondanak róluk az ügyfelek? Ezután látogass el az adott étterembe egy forgalmas időszakban. Hasonlóak az ügyfelek ahhoz, akik hozzád járnak, vagy más demográfiai csoportokat is észlelsz? Ha hasonlóak, akkor próbáld meg kideríteni, hogy mi hiányzik nekik, hogy még elégedettebbek legyenek nálatok. Ha nem hasonlóak, gondold át, hogy mi lehet az éttermed vonzó szempontja egy másik csoport számára, és próbálj ki új dolgokat!

Figyeld meg alkalmazottak viselkedését a versenytársaidnál

Kedvesek és összetartók? Segítik egymást és együtt dolgoznak? Minden asztalt gondosan kiszolgálnak? Ezek a cselekedetek hatással vannak az étkezési élményre, amit a vendégek tapasztalnak.

Vedd figyelembe versenytársaid erősségeit és gyengeségeit

Ha észreveszel olyan területeket, ahol a verseny erősebb, mint nálad, az remek lehetőség lehet friss ötletekhez és motivációhoz saját vállalkozásod fejlesztéséhez. Figyeld meg, milyen a hangulat? Az étel minősége? A tisztaság? Talán van egy szezonális étlapjuk, ami népszerű. Fontos, hogy nézd meg, mit csinálnak jobban, majd lépj te is ezek irányába.

Továbbá, tartsd szem előtt a versenytársak gyengeségeit, és alakítsd ezeket potenciális erősségekké a vállalkozásodban. Koncentrálj olyan területekre, amelyek versenyelőnyt jelentenek. Például, ha sok panasz érkezik a lassú kiszolgálás miatt, és az irodák tele vannak éhes emberekkel, akiknek csak egy rövid ebédszünetük van, hirdesd a gyors kiszolgálást, vagy készíts olyan "fogd meg és menj" ételeket, amiket könnyen elvihetnek.

Fedezd fel azokat a gyengeségeket a versenytársaidnál, amiket kiemelhetsz

Hogyan csinálhatod másképp, hogy kiemeld a vállalkozásodat? Lehetséges, hogy adhatsz egyedi ízt az azonos ételekhez? Vagy képezheted ki a csapatodat még jobb kiszolgálásra? Kínálhatsz erősebb hűségprogramot? Alkalmazhatod a kreativitásodat annak felfedezésére, hogy mely területeken lehet kiemelkedni a tömegből.

Versenytárs elemzés éttermeknek: következtetés

A versenytárs elemzés éttermeknek egy folyamatos dolog, és gyakran szükséges ismételni, különösen, ha új éttermek nyílnak a környéken. Az információk és betekintések gyűjtése létfontosságú egy zsúfolt piacon, hogy előnyhöz juss versenytársaiddal szemben. Az előnyök felderítéséhez kezdd el most az alábbi hét egyszerű lépés segítségével.

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok