2019-ben erre figyelj kulcsszókutatásnál

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Változásokat hoz a Google új frissítése a kulcsszókutatásban!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A keresőmarketing világa folyamatosan kavarog – rendszeresen találkozunk új frissítésekkel, funkciókkal és trendekkel, amelyek gyökeresen megváltoztathatják, hogy hogyan is végezzük munkánk hétköznapi lépéseit.

Az egyik legfrissebb jelentős változás a Google-tól érkezik – a keresőóriás nemrég jelentette be, hogy a pontos egyezésű hasonló kulcsszóváltozatokba most már az azonos jelentésű változatok is bele fognak tartozni. De mit jelent ez a marketingesek számára?

 

Nos, akik eddig lényegében csak pontos egyezésű kulcsszavakra licitáltak a hirdetések között, azoknak mind az árajánlataikon, mind a hirdetésszerkezetükön, mind pedig a kulcsszóstratégiájukon változtatniuk kell, ha nem szeretnék elpazarolni hirdetési keretüket. Ezzel a lépéssel a Google egyértelművé tette, hogy fontosabb a keresőszándékra fókuszálni, mint az aprólékos pontos egyezésű kulcsszócsoporotkra.

 

Az októberben életbe lépő változtatások miatt elengedhetetlen lesz mindenkinek megváltoztatnia, hogy milyen irányból is közelíti meg a kulcsszókutatás kérdését. Már most sem feltétlenül muszáj egy nagyobb előre válogatott, variációkkal teli kulcsszólistával nekikezdeni a hirdetéskészítésnek.

 

A következőkben néhány olyan tippet szeretnénk megosztani, amelyek segítenek felkészülni a frissítést által okozott változtatásokra.

 

A PPC berendezkedés ellenőrzése

A pontos egyezés jelentőségének csökkenése érzékenyen érintheti azokat a hirdetőket, akik sokat fektetnek PPC hirdetéseikbe.

 

Azonban muszáj lesz alkalmazkodni az új helyzethez – a Google egyre szélesebb körökben használja gépi tanulási algoritmusait, a marketingesek pedig ehhez kell, hogy igazodjanak mind kulcsszóegyeztetés, mind kulcsszókutatás terén. Ezeket a kulcsszavakkal kapcsolatos eljárásokat olyan szándékalapú jelekkel kell használni, mint a demográfiai adatok, tartózkodási hely, böngészési előzmények, napszak, webhelyen megtett lépések, és így tovább.

 

Mindenekelőtt fiókjaidon belül kell ellenőrizned a teljesítményt, és érdemes átvilágítanod jelenlegi kezelési módszeredet is. Ha a fiókok főleg pontos egyezéseket tartalmaznak, akkor nézd meg, hogy a hasonló kulcsszóváltozatok miként befolyásolhatják a teljesítményt vagy a szándékot olyan szempontok alapján, mint a kulcsszavak sorrendje; többszavas kulcsszavak; a helymeghatározó szavak hozzáadása egy kulcsszóhoz; szinonimák, vagy nagyon hasonló szóváltozatok.

 

Az eredmények alapján láthatod majd, hogy jelenlegi kampányszerkezet-stratégiád mennyire alkalmazkodik a teljesítmény és egyezési típus kilengésekhez.

 

Ne félj átadni a kormányt a Google-nak egy fiókon. Próbálj inkább arra összpontosítani, hogy a konszolidáció milyen előnyöket eredményezhet az általános programban. Az egy kulcsszavas hirdetéscsoportok remek eszközei lehetnek a testreszabásnak és a minőségi mutató feljavításának, csak vigyázz, nehogy saját magaddal versengj a tartalmi változtatásoknak köszönhetően.

 

A kulcsszókutatást segítő eszközök

Íme néhány online eszköz, amelyek megkönnyítik a kulcsszavakat (és ezzel a célközönségeket) megcélzó hirdetők dolgát.

 

Adatkinyerő és kulcsszó eszközök

Az adatkinyerés (scraping) egy remek módszer a különböző kulcsszavak beszerzésére. Függetlenül attól, hogy az ember mely eszközt használja erre a célra (a ScrapeBox és a Mozenda csupán két példa erre), ezek az eszközök sokkal átláthatóbb és gyorsabb módon képesek adatokat kinyerni, mint amire egy ember képes lenne.

 

A Moz, a SEMrush és egyéb népszerű online eszközök szintén rendkívül hasznosak, ha a kulcsszókutatásról van szó. Minden nevesebb eszköz rendelkezik egy vagy több egyedi funkcióval, így mindenki számára más lesz az ideális választás.

 

Persze a Google Kulcsszótervezőjét sem feltétlenül szabad kihagyni a felsorolásból, hiszen ha közelebbről megnézed, hogy miként csoportosítja egymáshoz a különböző variációkat a Google, akkor ez alapján kikövetkeztetheted, hogy milyen logika alapján működik az algoritmusa.

 

Szószámláló eszközök

Sokan előszeretettel alkalmaznak keresőkifejezés-jelentéseket olyan kulcsszavak kiszűrésére, amelyektől szeretnének távol maradni. Ennek több oka is lehet – vannak olyan kulcsszavak, amelyek nem passzolnak igazán a megcélzandó közönséghez, illetve olyanok is, amelyek nem lennének kifejezetten gazdaságosak. Persze ugyan ezek az eszközök kiváló új kulcsszólehetőségekre is segítenek rátalálni.

 

Ha ezeket a jelentéseket egy szószámláló eszközzel használod együtt, akkor rengeteg adatot szerezhetsz be és vizsgálhatsz át kulcsszókutatási célokra.

 

Amikor új kulcsszótémákat szeretnél azonosítani, fontos, hogy eldöntsd, mely kifejezéseket exportálod majd ki. Például meglehet, hogy egy bank látni szeretné, hogy hány változat jelenik meg a „jelzálog” kifejezésre az „otthonvásárlás” helyett. Ezen adatok alapján egy másik irányt vehetnek fel kulcsszavak terén, amelyek vagy a jelzáloghoz, vagy az otthonvásárláshoz kapcsolódnak inkább.

 

Bővített kizáró kulcsszó

A negatív kulcsszavakról már fentebb megejtettünk pár szót, de külön említést érdemelnek. Feltételezhetjük, hogy a Google a továbbiakban is folytatja majd a kulcsszóbővítés terjesztését, és így a kizárt kulcsszavak is éppen olyan fontosak lesznek, mint a megcélzottak – különösen az olyan helyzetekben, ahol a beírt szavak sorrendje eltérő szándékra utalhat.

 

Fontos azonban figyelembe venni, hogy jelenleg a kizáró kulcsszavak nem veszik figyelembe a hasonló kulcsszóváltozatokat.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!