Van-e hatással a SEO-ra az IRL hossza?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Befolyásolja az URL hossza a SEO-t és a rangsorolást? A Google válaszol

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Rég óta vitatott kérdés a SEO szakemberek köreiben, hogy a Google a rövidebb vagy a hosszabb URL-eket preferálja-e a rangsoroláskor. A Google „Ask Googlebo” videósorozatában végre erre a kérdésre is választ kaptunk, méghozzá John Muellertől, aki az elmúlt évek során rendszeresen tisztázott félreértéseket és tévhiteket a Google működésével és algoritmusával kapcsolatban.

A kérdés a következő volt:
„Különbözik a rövidebb URL-ek hatása a hosszabbaktétól, vagy ez is csak egy SEO mítosz?”

 

Mint kiderült, az URL hosszát figyelembe veszi a Google, de nem olyan értelemben, mint sokan hinnék.

 

A Google hivatalos válasza a kérdésre

Az URL hossza nem rangsorolási tényező, tehát nincs hatása a SEO-ra. Van azonban egy kivétel. Mueller személyes preferenciája 1000 karakternél rövidebb URL-eke használni, mert elmondása szerint így könnyebb az adatok nyomon követése.


„A direkt válasz az, hogy nem. Az URL hossza nem számít. Az URL-eket azonosítókként használjuk, és nem lényeges, hogy milyen hosszúak. Személy szerint én 1000 karakternél rövidebbeket használok, de csak mert így könnyebb nyomon követni őket. A ferde vonalak [„perjelek”] száma szintén nem számt.”

 

Ez a javaslat egyezik azzal, amit 2019-ben kaptunk Muellertől: érdemes 1000 karakternél rövidebb URL-eket használni.

 

Mikor számít mégis az URL hossza?

Az egyedüli eset, amikor a Google algoritmusa figyelembe veszi az URL hosszát, az a kanonizálás. Amikor több hasonló URL-hez azonos oldaltartalom tartozik, a Google az összes oldal rangsorolási jeleit egyetlen URL-hez rendeli hozzá. Ez az úgynevezett kanonikus URL, és ezt jeleníti meg a Google a keresési találatok között is.


Amikor a Google megpróbálja eldönteni, hogy melyik URL-t jelenítse meg a hasonlók közül, előfordulhat, hogy az URL címét is figyelembe veszi.


Mueller a következőképpen fejtette ki ezt:
„Jelenleg egyetlen része van a rendszereinknek, amiről tudom, hogy szerepet játszik benne az URL hossza – ez a rész a kanonizálás.
A kanonizálás akkor történik, amikor egy oldalt többször is megtalálunk a webhelyeden és ki kell választanunk egyet az indexeléshez. Ha találunk egy rövidebb és tisztább URL-t, akkor a rendszereink hajlamosak azt kiválasztani.”

 

Mueller továbbá megerősítette, hogy a kanonizálásnak semmi köze nincs a rangsoroláshoz. Az URL hossza csak a kivonatok megjelenését befolyásolja, de a rangsorolást nem.


„Ennek nincs hatása a rangsorolásra. Kizárólag azt befolyásolja, hogy melyik URL jelenik meg a keresésben. Szóval, összegezve, amikor a rangsorolásra kerül sor, sem az URL hossza, sem pedig a ferde vonalak száma nem számít. Használj olyan URL szerkezetet, ami neked beválik, és tartsd meg azt hosszútávon is.”

 

Mueller válaszában megemlíti a ferde vonalak (vagy „perjelek”) hatását is a rangsorolásra, vagyis pontosabban azt, hogy semmilyen hatásuk nincs a SEO-ra. Ez is csak egy régi mítoszból ered, amely szerint a közvetlen URL-ek (amikben nincsenek alkönyvtárak) jobban teljesítenek, mint a felosztottak.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!