Van-e hatással a SEO-ra az IRL hossza?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Befolyásolja az URL hossza a SEO-t és a rangsorolást? A Google válaszol

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Rég óta vitatott kérdés a SEO szakemberek köreiben, hogy a Google a rövidebb vagy a hosszabb URL-eket preferálja-e a rangsoroláskor. A Google „Ask Googlebo” videósorozatában végre erre a kérdésre is választ kaptunk, méghozzá John Muellertől, aki az elmúlt évek során rendszeresen tisztázott félreértéseket és tévhiteket a Google működésével és algoritmusával kapcsolatban.

A kérdés a következő volt:
„Különbözik a rövidebb URL-ek hatása a hosszabbaktétól, vagy ez is csak egy SEO mítosz?”

 

Mint kiderült, az URL hosszát figyelembe veszi a Google, de nem olyan értelemben, mint sokan hinnék.

 

A Google hivatalos válasza a kérdésre

Az URL hossza nem rangsorolási tényező, tehát nincs hatása a SEO-ra. Van azonban egy kivétel. Mueller személyes preferenciája 1000 karakternél rövidebb URL-eke használni, mert elmondása szerint így könnyebb az adatok nyomon követése.


„A direkt válasz az, hogy nem. Az URL hossza nem számít. Az URL-eket azonosítókként használjuk, és nem lényeges, hogy milyen hosszúak. Személy szerint én 1000 karakternél rövidebbeket használok, de csak mert így könnyebb nyomon követni őket. A ferde vonalak [„perjelek”] száma szintén nem számt.”

 

Ez a javaslat egyezik azzal, amit 2019-ben kaptunk Muellertől: érdemes 1000 karakternél rövidebb URL-eket használni.

 

Mikor számít mégis az URL hossza?

Az egyedüli eset, amikor a Google algoritmusa figyelembe veszi az URL hosszát, az a kanonizálás. Amikor több hasonló URL-hez azonos oldaltartalom tartozik, a Google az összes oldal rangsorolási jeleit egyetlen URL-hez rendeli hozzá. Ez az úgynevezett kanonikus URL, és ezt jeleníti meg a Google a keresési találatok között is.


Amikor a Google megpróbálja eldönteni, hogy melyik URL-t jelenítse meg a hasonlók közül, előfordulhat, hogy az URL címét is figyelembe veszi.


Mueller a következőképpen fejtette ki ezt:
„Jelenleg egyetlen része van a rendszereinknek, amiről tudom, hogy szerepet játszik benne az URL hossza – ez a rész a kanonizálás.
A kanonizálás akkor történik, amikor egy oldalt többször is megtalálunk a webhelyeden és ki kell választanunk egyet az indexeléshez. Ha találunk egy rövidebb és tisztább URL-t, akkor a rendszereink hajlamosak azt kiválasztani.”

 

Mueller továbbá megerősítette, hogy a kanonizálásnak semmi köze nincs a rangsoroláshoz. Az URL hossza csak a kivonatok megjelenését befolyásolja, de a rangsorolást nem.


„Ennek nincs hatása a rangsorolásra. Kizárólag azt befolyásolja, hogy melyik URL jelenik meg a keresésben. Szóval, összegezve, amikor a rangsorolásra kerül sor, sem az URL hossza, sem pedig a ferde vonalak száma nem számít. Használj olyan URL szerkezetet, ami neked beválik, és tartsd meg azt hosszútávon is.”

 

Mueller válaszában megemlíti a ferde vonalak (vagy „perjelek”) hatását is a rangsorolásra, vagyis pontosabban azt, hogy semmilyen hatásuk nincs a SEO-ra. Ez is csak egy régi mítoszból ered, amely szerint a közvetlen URL-ek (amikben nincsenek alkönyvtárak) jobban teljesítenek, mint a felosztottak.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!