Van-e hatással a SEO-ra az IRL hossza?

url hossza és a seo

Befolyásolja az URL hossza a SEO-t és a rangsorolást? A Google válaszol

Rég óta vitatott kérdés a SEO szakemberek köreiben, hogy a Google a rövidebb vagy a hosszabb URL-eket preferálja-e a rangsoroláskor. A Google „Ask Googlebo” videósorozatában végre erre a kérdésre is választ kaptunk, méghozzá John Muellertől, aki az elmúlt évek során rendszeresen tisztázott félreértéseket és tévhiteket a Google működésével és algoritmusával kapcsolatban.

url hossza és a seo

A kérdés a következő volt:
„Különbözik a rövidebb URL-ek hatása a hosszabbaktétól, vagy ez is csak egy SEO mítosz?”

 

Mint kiderült, az URL hosszát figyelembe veszi a Google, de nem olyan értelemben, mint sokan hinnék.

 

A Google hivatalos válasza a kérdésre

Az URL hossza nem rangsorolási tényező, tehát nincs hatása a SEO-ra. Van azonban egy kivétel. Mueller személyes preferenciája 1000 karakternél rövidebb URL-eke használni, mert elmondása szerint így könnyebb az adatok nyomon követése.


„A direkt válasz az, hogy nem. Az URL hossza nem számít. Az URL-eket azonosítókként használjuk, és nem lényeges, hogy milyen hosszúak. Személy szerint én 1000 karakternél rövidebbeket használok, de csak mert így könnyebb nyomon követni őket. A ferde vonalak [„perjelek”] száma szintén nem számt.”

 

Ez a javaslat egyezik azzal, amit 2019-ben kaptunk Muellertől: érdemes 1000 karakternél rövidebb URL-eket használni.

 

Mikor számít mégis az URL hossza?

Az egyedüli eset, amikor a Google algoritmusa figyelembe veszi az URL hosszát, az a kanonizálás. Amikor több hasonló URL-hez azonos oldaltartalom tartozik, a Google az összes oldal rangsorolási jeleit egyetlen URL-hez rendeli hozzá. Ez az úgynevezett kanonikus URL, és ezt jeleníti meg a Google a keresési találatok között is.


Amikor a Google megpróbálja eldönteni, hogy melyik URL-t jelenítse meg a hasonlók közül, előfordulhat, hogy az URL címét is figyelembe veszi.


Mueller a következőképpen fejtette ki ezt:
„Jelenleg egyetlen része van a rendszereinknek, amiről tudom, hogy szerepet játszik benne az URL hossza – ez a rész a kanonizálás.
A kanonizálás akkor történik, amikor egy oldalt többször is megtalálunk a webhelyeden és ki kell választanunk egyet az indexeléshez. Ha találunk egy rövidebb és tisztább URL-t, akkor a rendszereink hajlamosak azt kiválasztani.”

 

Mueller továbbá megerősítette, hogy a kanonizálásnak semmi köze nincs a rangsoroláshoz. Az URL hossza csak a kivonatok megjelenését befolyásolja, de a rangsorolást nem.


„Ennek nincs hatása a rangsorolásra. Kizárólag azt befolyásolja, hogy melyik URL jelenik meg a keresésben. Szóval, összegezve, amikor a rangsorolásra kerül sor, sem az URL hossza, sem pedig a ferde vonalak száma nem számít. Használj olyan URL szerkezetet, ami neked beválik, és tartsd meg azt hosszútávon is.”

 

Mueller válaszában megemlíti a ferde vonalak (vagy „perjelek”) hatását is a rangsorolásra, vagyis pontosabban azt, hogy semmilyen hatásuk nincs a SEO-ra. Ez is csak egy régi mítoszból ered, amely szerint a közvetlen URL-ek (amikben nincsenek alkönyvtárak) jobban teljesítenek, mint a felosztottak.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok