Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Miért hódította meg az internetet a TikTok?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Több mint egymilliárd napi aktív felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és legfelkapottabb közösségi platformja. De miért vált látszólag egyik pillanatról a másikra ez az egykor ismeretlen applikáció az Instagram és más titánok versenytársává?

Hogy megválaszolja ezt a kérdést, maga a TikTok kérte fel a Nielsen-t, hogy egy felmérés keretei között derítse ki a platform sikereinek titkát. A felmérésnek több mint 8000 résztvevője volt, akik a platform tartalmaival kapcsolatos kérdésekre adtak válaszokat. A felmérés eredményei rálátást nyújtanak arra, hogy miért vált a TikTok egy kulturális, nemzetközi jelenséggé.


Lássuk, hogy mik derültek ki a felmérésből.

 

A felhasználók szerint a TikTok hiteles

A felhasználók úgy érzik, hogy a TikTokon önmaguk lehetnek, ami hozzájárulhat a platform népszerűségéhez. A felmérés szerint a válaszadók:
•    64%-a úgy érzi, hogy ténylegesen önmaguk lehentek a TikTokon.
•    56%-a szerint olyan videókat is feltölthetnek a TikTokra, amiket máshová nem.
•    53%-a bízik benne, hogy másuk is önmagukat adják a TikTokon.

 

Amikor arra kérték őket, hogy jelzőkkel illessék a TikTok tartalmait, a felhasználók a „hiteles”, „valódi”, „szűretlen” és „trendteremtő” szavakat használták.


Ezek a vélemények a TikTok hirdetésekre is kiterjednek, amelyek a válaszadók szerint igazik, egyediek és szórakoztatók.

 

A felhasználók szerint a TikTok boldoggá teszi őket

A felmérés szerint a TikTok tartalmak felvidítják a felhasználókat, és ha valamire, akkor a több vidámságra nagy szükségünk lett az elmúlt néhány év során.


Mint kiderült, a válaszadó felhasználók 31%-a jelölte meg a „felvidít” opciót a három legfőbb ok között, amik miatt rendszeresen visszatérnek a platformra.


Ezzel szemben a Facebook a nemzetközi hírekben is szerepelt már, amiért bizonyítottan rossz hatással van a mentális egészségre.

 

A TikTok valami egyedit kínál

A felhasználók úgy érzik, hogy a TikTokon olyan tartalmakat láthatnak, amiket máshol nem. Míg a Facebookon az Instagramon és a Twitteren mind ugyan azokkal a tartalmakkal találkozhatnak, a TikTokon mindig valami újat fedezhetnek fel.
A statisztikák szerint a felhasználók:
•    79%-a tartja egyedinek vagy „másnak” a TikTok tartalmait.
•    68%-a szerint a TikTok reklámok mások, mint bármely más hasonló platformon.
•    60%-a (nemzetközileg, az USA kivételével) azt állítja, hogy márkákat is követ a TikTokon.
•    52%-a állítja, hogy termékekre is rákeresnek vagy vásárolnak is a platformon.
•    85%-a fedez fel olyan új tartalmakat a TikTokon, amik tetszenek nekik.
 

 

A TikTok egy közösség

A TikTok egyik legnagyobb előnye, hogy felhasználói egy összetartó közösség tagjainak érzik magukat. 
Ezt többek között a virális kihívások is jól demonstrálják, amelyek futótűzként terjednek a felhasználók között.
A TikTok továbbá egyszerűvé teszi a felhasználók számára, hogy mások tartalmai felhasználásával készíthessenek új videókat profiljukra, ami szintén megerősítheti a köztük kialakuló kapcsolatokat.
A felmérés szerint a felhasználók:
•    59%-a egy közösség részének érzi magát, amikor a TikTokon van.
•    77%¬-a szerint a TikTok egy olyan hely, ahol nyíltan kifejezhetik magukat.
•    84%-a olyan tartalmakat szokott találni, amikkel tud azonosulni.
•    70%-a ajánlaná a platformot másoknak.
•    77%-a állítja, hogy elolvassa a TikTok videók hozzászólásait.

 

A TikTokot tehát a felhasználók egy olyan helynek tartják, ahol önmaguk lehetnek, és (a platform szabályain belül) nyíltan kifejezhetik magukat.


Az adatok egyértelműen arra utalnak, hogy a TikTok egy pozitív közösség. Az emberek szeretnek időt tölteni a platformon, tetszenek nekik a tartalmak és szívesen olvasgatják mások véleményeit is.


Nem csoda, hogy ilyen körülmények között a márkák is pozitívabb fényben tűnhetnek fel közönségeik előtt.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

tartalom típusok
2022-01-13

5 tartalomtípus a tartalommarketinghez (és hogyan használd őket hatékonyan)

Minden marketinges tudja, hogy a tartalommarketing alapvetően az új tartalmak elkészítéséről szól. Azonban ez önmagában még édeskevés, hiszen célközönséged tagjai millió másik webhely közül válogathatnak az interneten, és ha szeretnéd felhívni magadra a figyelmüket és elnyerni a bizalmukat, akkor hasznos, színvonalas tartalmakat kell kínálnod nekik.

tiktok népszerűségének titka
2022-01-06

Miért hódította meg az internetet a TikTok?

Több mint egymilliárd napi aktív felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és legfelkapottabb közösségi platformja. De miért vált látszólag egyik pillanatról a másikra ez az egykor ismeretlen applikáció az Instagram és más titánok versenytársává?

Tudományos elvek a fogászati marketingben
2022-01-04

Így használhatók a tudományos elvek egy fogászati webhelyen

A fogászati webhelyek tudománya olyasmi, amiről ritkán esik szó. Azonban ha megvizsgálod, hogy a marketingesek hogyan használnak bizonyos színeket, elrendezéseket vagy épp konkrét szavakat egy weboldalon, hamar rájössz majd, hogy mindennek jó oka van – és nem szimplán az dönt, hogy mi mutat jól. Az igazán jó marketingesek hosszú éveken keresztül tanulmányozzák, hogyan alakítsanak át egy átlagos fogászati webhelyet kiváló páciensmágnes. Szóval mik ezek a módszerek, és hogyan alkalmazhatod őket te is saját webhelyeden? Az alábbiakban ezek közül sorolunk fel néhányat!

megbízható linkek
2021-12-30

A Google válaszol: Milyen szempontok alapján bízik meg a keresőmotor egy...

John Mueller már hosszú ideje fáradhatatlanul válaszolgatja meg a webmesterek, webfejlesztők és online marketingesek SEO-val kapcsolatos kérdéseit a Google Office Hours hangout beszélgetések során. Egy korábbi, októberi „epizódban”  felmerült a bizalom témája, pontosabban, hogy milyen szempontok alapján dönti el a Google, hogy megbízik-e egy webhelyben.

Fogorvosi videómarketing: 5 tipp, hogy jól működjön
2021-12-28

Videómarketing fogorvosoknak: 5 tipp, amit minden praxisnak ismernie kell

Egyes szakértők szerint 2022-ben a fogyasztói internetforgalom 82%-át a videó teszi majd ki. A felhasználók minden évben kétszer annyi videós tartalmat tekintenek meg, mint az előző esztendőben, és ha fogászatod nem foglalkozik ezzel a trenddel, akkor egyre több lehetséges páciensről maradsz majd le. Szóval miért van szüksége minden fogorvosnak videómarketingre, és egyáltalán milyen videókat érdemes készíteni ehhez? A következőkben ehhez kínálunk hasznos, bevált tanácsokat!

google képkeresés
2021-12-23

A Google-t nem érdekli a képek tartalma

A Google keresőalgoritmusát nem érdekli, hogy mit ábrázol egy kép, vagy hogy milyen minőségű. Egyedül az fontos számára, hogy a megfelelő adatstruktúra tartozik-e hozzá.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!