A TikTok népszerűségének titka

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Miért hódította meg az internetet a TikTok?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Több mint egymilliárd napi aktív felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és legfelkapottabb közösségi platformja. De miért vált látszólag egyik pillanatról a másikra ez az egykor ismeretlen applikáció az Instagram és más titánok versenytársává?

Hogy megválaszolja ezt a kérdést, maga a TikTok kérte fel a Nielsen-t, hogy egy felmérés keretei között derítse ki a platform sikereinek titkát. A felmérésnek több mint 8000 résztvevője volt, akik a platform tartalmaival kapcsolatos kérdésekre adtak válaszokat. A felmérés eredményei rálátást nyújtanak arra, hogy miért vált a TikTok egy kulturális, nemzetközi jelenséggé.


Lássuk, hogy mik derültek ki a felmérésből.

 

A felhasználók szerint a TikTok hiteles

A felhasználók úgy érzik, hogy a TikTokon önmaguk lehetnek, ami hozzájárulhat a platform népszerűségéhez. A felmérés szerint a válaszadók:
•    64%-a úgy érzi, hogy ténylegesen önmaguk lehentek a TikTokon.
•    56%-a szerint olyan videókat is feltölthetnek a TikTokra, amiket máshová nem.
•    53%-a bízik benne, hogy másuk is önmagukat adják a TikTokon.

 

Amikor arra kérték őket, hogy jelzőkkel illessék a TikTok tartalmait, a felhasználók a „hiteles”, „valódi”, „szűretlen” és „trendteremtő” szavakat használták.


Ezek a vélemények a TikTok hirdetésekre is kiterjednek, amelyek a válaszadók szerint igazik, egyediek és szórakoztatók.

 

A felhasználók szerint a TikTok boldoggá teszi őket

A felmérés szerint a TikTok tartalmak felvidítják a felhasználókat, és ha valamire, akkor a több vidámságra nagy szükségünk lett az elmúlt néhány év során.


Mint kiderült, a válaszadó felhasználók 31%-a jelölte meg a „felvidít” opciót a három legfőbb ok között, amik miatt rendszeresen visszatérnek a platformra.


Ezzel szemben a Facebook a nemzetközi hírekben is szerepelt már, amiért bizonyítottan rossz hatással van a mentális egészségre.

 

A TikTok valami egyedit kínál

A felhasználók úgy érzik, hogy a TikTokon olyan tartalmakat láthatnak, amiket máshol nem. Míg a Facebookon az Instagramon és a Twitteren mind ugyan azokkal a tartalmakkal találkozhatnak, a TikTokon mindig valami újat fedezhetnek fel.
A statisztikák szerint a felhasználók:
•    79%-a tartja egyedinek vagy „másnak” a TikTok tartalmait.
•    68%-a szerint a TikTok reklámok mások, mint bármely más hasonló platformon.
•    60%-a (nemzetközileg, az USA kivételével) azt állítja, hogy márkákat is követ a TikTokon.
•    52%-a állítja, hogy termékekre is rákeresnek vagy vásárolnak is a platformon.
•    85%-a fedez fel olyan új tartalmakat a TikTokon, amik tetszenek nekik.
 

 

A TikTok egy közösség

A TikTok egyik legnagyobb előnye, hogy felhasználói egy összetartó közösség tagjainak érzik magukat. 
Ezt többek között a virális kihívások is jól demonstrálják, amelyek futótűzként terjednek a felhasználók között.
A TikTok továbbá egyszerűvé teszi a felhasználók számára, hogy mások tartalmai felhasználásával készíthessenek új videókat profiljukra, ami szintén megerősítheti a köztük kialakuló kapcsolatokat.
A felmérés szerint a felhasználók:
•    59%-a egy közösség részének érzi magát, amikor a TikTokon van.
•    77%¬-a szerint a TikTok egy olyan hely, ahol nyíltan kifejezhetik magukat.
•    84%-a olyan tartalmakat szokott találni, amikkel tud azonosulni.
•    70%-a ajánlaná a platformot másoknak.
•    77%-a állítja, hogy elolvassa a TikTok videók hozzászólásait.

 

A TikTokot tehát a felhasználók egy olyan helynek tartják, ahol önmaguk lehetnek, és (a platform szabályain belül) nyíltan kifejezhetik magukat.


Az adatok egyértelműen arra utalnak, hogy a TikTok egy pozitív közösség. Az emberek szeretnek időt tölteni a platformon, tetszenek nekik a tartalmak és szívesen olvasgatják mások véleményeit is.


Nem csoda, hogy ilyen körülmények között a márkák is pozitívabb fényben tűnhetnek fel közönségeik előtt.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!