Több mint egymilliárd napi aktív felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és legfelkapottabb közösségi platformja. De miért vált látszólag egyik pillanatról a másikra ez az egykor ismeretlen applikáció az Instagram és más titánok versenytársává?
Hogy megválaszolja ezt a kérdést, maga a TikTok kérte fel a Nielsen-t, hogy egy felmérés keretei között derítse ki a platform sikereinek titkát. A felmérésnek több mint 8000 résztvevője volt, akik a platform tartalmaival kapcsolatos kérdésekre adtak válaszokat. A felmérés eredményei rálátást nyújtanak arra, hogy miért vált a TikTok egy kulturális, nemzetközi jelenséggé.
Lássuk, hogy mik derültek ki a felmérésből.
A felhasználók szerint a TikTok hiteles
A felhasználók úgy érzik, hogy a TikTokon önmaguk lehetnek, ami hozzájárulhat a platform népszerűségéhez. A felmérés szerint a válaszadók:
• 64%-a úgy érzi, hogy ténylegesen önmaguk lehentek a TikTokon.
• 56%-a szerint olyan videókat is feltölthetnek a TikTokra, amiket máshová nem.
• 53%-a bízik benne, hogy másuk is önmagukat adják a TikTokon.
Amikor arra kérték őket, hogy jelzőkkel illessék a TikTok tartalmait, a felhasználók a „hiteles”, „valódi”, „szűretlen” és „trendteremtő” szavakat használták.
Ezek a vélemények a TikTok hirdetésekre is kiterjednek, amelyek a válaszadók szerint igazik, egyediek és szórakoztatók.
A felhasználók szerint a TikTok boldoggá teszi őket
A felmérés szerint a TikTok tartalmak felvidítják a felhasználókat, és ha valamire, akkor a több vidámságra nagy szükségünk lett az elmúlt néhány év során.
Mint kiderült, a válaszadó felhasználók 31%-a jelölte meg a „felvidít” opciót a három legfőbb ok között, amik miatt rendszeresen visszatérnek a platformra.
Ezzel szemben a Facebook a nemzetközi hírekben is szerepelt már, amiért bizonyítottan rossz hatással van a mentális egészségre.
A TikTok valami egyedit kínál
A felhasználók úgy érzik, hogy a TikTokon olyan tartalmakat láthatnak, amiket máshol nem. Míg a Facebookon az Instagramon és a Twitteren mind ugyan azokkal a tartalmakkal találkozhatnak, a TikTokon mindig valami újat fedezhetnek fel.
A statisztikák szerint a felhasználók:
• 79%-a tartja egyedinek vagy „másnak” a TikTok tartalmait.
• 68%-a szerint a TikTok reklámok mások, mint bármely más hasonló platformon.
• 60%-a (nemzetközileg, az USA kivételével) azt állítja, hogy márkákat is követ a TikTokon.
• 52%-a állítja, hogy termékekre is rákeresnek vagy vásárolnak is a platformon.
• 85%-a fedez fel olyan új tartalmakat a TikTokon, amik tetszenek nekik.
A TikTok egy közösség
A TikTok egyik legnagyobb előnye, hogy felhasználói egy összetartó közösség tagjainak érzik magukat.
Ezt többek között a virális kihívások is jól demonstrálják, amelyek futótűzként terjednek a felhasználók között.
A TikTok továbbá egyszerűvé teszi a felhasználók számára, hogy mások tartalmai felhasználásával készíthessenek új videókat profiljukra, ami szintén megerősítheti a köztük kialakuló kapcsolatokat.
A felmérés szerint a felhasználók:
• 59%-a egy közösség részének érzi magát, amikor a TikTokon van.
• 77%¬-a szerint a TikTok egy olyan hely, ahol nyíltan kifejezhetik magukat.
• 84%-a olyan tartalmakat szokott találni, amikkel tud azonosulni.
• 70%-a ajánlaná a platformot másoknak.
• 77%-a állítja, hogy elolvassa a TikTok videók hozzászólásait.
A TikTokot tehát a felhasználók egy olyan helynek tartják, ahol önmaguk lehetnek, és (a platform szabályain belül) nyíltan kifejezhetik magukat.
Az adatok egyértelműen arra utalnak, hogy a TikTok egy pozitív közösség. Az emberek szeretnek időt tölteni a platformon, tetszenek nekik a tartalmak és szívesen olvasgatják mások véleményeit is.
Nem csoda, hogy ilyen körülmények között a márkák is pozitívabb fényben tűnhetnek fel közönségeik előtt.