Kattints

A TikTok népszerűségének titka

tiktok népszerűségének titka

Miért hódította meg az internetet a TikTok?

Csonka Nikoletta Szerző:
Csonka Nikoletta

Több mint egymilliárd napi aktív felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és legfelkapottabb közösségi platformja. De miért vált látszólag egyik pillanatról a másikra ez az egykor ismeretlen applikáció az Instagram és más titánok versenytársává?

tiktok népszerűségének titka

Hogy megválaszolja ezt a kérdést, maga a TikTok kérte fel a Nielsen-t, hogy egy felmérés keretei között derítse ki a platform sikereinek titkát. A felmérésnek több mint 8000 résztvevője volt, akik a platform tartalmaival kapcsolatos kérdésekre adtak válaszokat. A felmérés eredményei rálátást nyújtanak arra, hogy miért vált a TikTok egy kulturális, nemzetközi jelenséggé.


Lássuk, hogy mik derültek ki a felmérésből.

 

A felhasználók szerint a TikTok hiteles

A felhasználók úgy érzik, hogy a TikTokon önmaguk lehetnek, ami hozzájárulhat a platform népszerűségéhez. A felmérés szerint a válaszadók:
•    64%-a úgy érzi, hogy ténylegesen önmaguk lehentek a TikTokon.
•    56%-a szerint olyan videókat is feltölthetnek a TikTokra, amiket máshová nem.
•    53%-a bízik benne, hogy másuk is önmagukat adják a TikTokon.

 

Amikor arra kérték őket, hogy jelzőkkel illessék a TikTok tartalmait, a felhasználók a „hiteles”, „valódi”, „szűretlen” és „trendteremtő” szavakat használták.


Ezek a vélemények a TikTok hirdetésekre is kiterjednek, amelyek a válaszadók szerint igazik, egyediek és szórakoztatók.

 

A felhasználók szerint a TikTok boldoggá teszi őket

A felmérés szerint a TikTok tartalmak felvidítják a felhasználókat, és ha valamire, akkor a több vidámságra nagy szükségünk lett az elmúlt néhány év során.


Mint kiderült, a válaszadó felhasználók 31%-a jelölte meg a „felvidít” opciót a három legfőbb ok között, amik miatt rendszeresen visszatérnek a platformra.


Ezzel szemben a Facebook a nemzetközi hírekben is szerepelt már, amiért bizonyítottan rossz hatással van a mentális egészségre.

 

A TikTok valami egyedit kínál

A felhasználók úgy érzik, hogy a TikTokon olyan tartalmakat láthatnak, amiket máshol nem. Míg a Facebookon az Instagramon és a Twitteren mind ugyan azokkal a tartalmakkal találkozhatnak, a TikTokon mindig valami újat fedezhetnek fel.
A statisztikák szerint a felhasználók:
•    79%-a tartja egyedinek vagy „másnak” a TikTok tartalmait.
•    68%-a szerint a TikTok reklámok mások, mint bármely más hasonló platformon.
•    60%-a (nemzetközileg, az USA kivételével) azt állítja, hogy márkákat is követ a TikTokon.
•    52%-a állítja, hogy termékekre is rákeresnek vagy vásárolnak is a platformon.
•    85%-a fedez fel olyan új tartalmakat a TikTokon, amik tetszenek nekik.
 

 

A TikTok egy közösség

A TikTok egyik legnagyobb előnye, hogy felhasználói egy összetartó közösség tagjainak érzik magukat. 
Ezt többek között a virális kihívások is jól demonstrálják, amelyek futótűzként terjednek a felhasználók között.
A TikTok továbbá egyszerűvé teszi a felhasználók számára, hogy mások tartalmai felhasználásával készíthessenek új videókat profiljukra, ami szintén megerősítheti a köztük kialakuló kapcsolatokat.
A felmérés szerint a felhasználók:
•    59%-a egy közösség részének érzi magát, amikor a TikTokon van.
•    77%¬-a szerint a TikTok egy olyan hely, ahol nyíltan kifejezhetik magukat.
•    84%-a olyan tartalmakat szokott találni, amikkel tud azonosulni.
•    70%-a ajánlaná a platformot másoknak.
•    77%-a állítja, hogy elolvassa a TikTok videók hozzászólásait.

 

A TikTokot tehát a felhasználók egy olyan helynek tartják, ahol önmaguk lehetnek, és (a platform szabályain belül) nyíltan kifejezhetik magukat.


Az adatok egyértelműen arra utalnak, hogy a TikTok egy pozitív közösség. Az emberek szeretnek időt tölteni a platformon, tetszenek nekik a tartalmak és szívesen olvasgatják mások véleményeit is.


Nem csoda, hogy ilyen körülmények között a márkák is pozitívabb fényben tűnhetnek fel közönségeik előtt.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok