A tartalommarketing fontossága
Kétség sem férhet hozzá, hogy a tartalommarketing az egész online marketingnek alapot szolgáltat. Tartalom nélkül nincs jól szereplő weboldal, nincs helyesen kezelt közösségi média felület, és így érdeklődők, vásárlók sem lesznek annyian.A tartalommarketing segítségével kiépítheted ügyfélkapcsolataid, növelheted márkaismertséged, és több vásárlót, konverziót szerezhetsz vállalkozásod számára.
Azonban a tartalomgyártás nem mindig könnyű. Mármint, egy-egy jó tartalom elkészítése még a legtöbb vállalkozás esetében sima ügynek számít, azonban a tartalommarketing mindig egy folyamatos és hosszú távú stratégia! Heti, vagy akár napi rendszerességgel új és érdekes, izgalmas, célközönséget valóban megszólító tartalmat készíteni pedig sok esetben igazi kihívást jelent a szolgáltatók számára.
Nézzük, milyen tartalomtípusokkal játszhatsz, ha egy kis változást vinnél a tartalommarketingbe!
Írott tartalmak, blogposztok és a társai…
Minden bizonnyal a blogposztok a legnépszerűbb tartalmak a vállalkozások körében. Nem véletlen: nem kell hozzá személyesen szerepelni, viszonylag könnyű őket elkészíteni, és gyorsan terjeszthetőek, ráadásul a SEO alapját is leginkább ezek képzik (habár nem kizárólagosan). Éppen ezért az írott tartalomnak külön részt szenteltem a cikkben, hiszen ezen belül is számos lehetőséged van:Célközönséget megszólító egyedi tartalmak, problémafelvető, választ kínáló kreatív cikkek
Az egyik legegyszerűbb tartalomtípus, amelyet az online marketinggel foglalkozó vállalkozások a legtöbbször alkalmaznak is, az egyszerű blogposztok. Ebbe a rovatba érdekes cikkek kerülnek, kreatív tartalmak, amelyek a célközönséget szólítják meg. De hogyan készíthetsz akár több tucat ilyet havonta? Az alábbi tippeket érdemes magadévá tenni:- Ami neked unalmas, a célközönség számára még érdekes lehet! Talán Te már untig ismételted és fejből tudod azt, ami a célközönséged számára még újdonság. Ne ess abba a hibába, hogy saját magadból indulsz ki – mindig buyer personádhoz igazítsd tartalmaid!
- Rugaszkodj el termékeid és szolgáltatásaid bemutatásától. Nem csak az szolgáltathat tartalmat, hogy leírod, miben lehetsz célközönséged segítségére – sőt. Ennél sokkal fontosabb, hogy az őket érintő bármely kérdésre, problémára is választ kínálhatsz blogodban! Nyugodtan kezeld ezt a felületet úgy, mint egy érdekes újságot, amelyet a célközönségednek írsz – a webshop rész máshol helyezkedik el az oldaladon!
Edukatív jellegű tartalmak: e-könyvek és útmutatók, oktató jellegű cikkek
Amennyiben olyan termékkel vagy szolgáltatással rendelkezel, amelyhez tudásanyag is társul, nagyon jó megoldás lehet ezt részben vagy egészben átadni a célközönség számára. És a legtöbb vállalkozás ilyennel rendelkezik.
Egy online marketing tanácsadó vállalkozás körében ez persze egyértelmű: ez is egy ilyen edukatív tartalom, amelyben információkat, ötleteket adok át neked. De mi van, ha egy egyszerű termékeket forgalmazó webáruházról van szó? A legtöbb esetben ott is lehet ilyen edukatív tartalmat kreálni egy kis kreativitással.
Női ruha webáruház esetében írhatsz a színekről, fazonokról, trendekről, szokásokról. Kreatív elfoglaltságot nyújtó workshopok esetén ízelítőt adhatsz a workshopon tanultakból. Építőipari vállalkozás esetén segíthetsz a jogszabályok értelemzésében, a tervezés fázisainak megértésben… A határ a csillagos ég!
Ezekből készülhetnek akár kisebb blogposztok, vagy letölhető tartalmak egyaránt.
Referencialeírások, esettanulmányok
Amennyiben terméked vagy szolgáltatásod lehetővé teszi, kiváló megoldás ha esettanulmányokkal, referencialeírásokkal is gazdagítod weboldalad. Ennek köszönhetően nem csupán érdekes tartalmat generálsz vásárlóid számára, de a leírásokban említett típusmegoldások SEO-jára is kiválóan alkalmas ez a módszer.Videós tartalmak: a megállíthatatlan trend
Napjainkban úgy látszik, a videós tartalmak trendje megállíthatatlanul megy előre. Kisebb és nagyobb videók, sok mondanivalóval vagy csupán egy néhány másodperced bemutatóval – más más célt szolgálnak, de mindegyik a tartalommarketingre kiváló példa, amelyet neked is érdemes lekövetned.Ez is szinte bármilyen termékcsoportra vagy szolgáltatásra alkalmazható: a téma változik ugyan, de egy B2B vállalkozás esetében ugyanúgy készíthetsz edukatív videókat, mint ahogy egy webshop esetében rövid termékbemutató prezentációkat.