A marketing folyamatosan változik, fejlődik, alakul. Az évtizedek során megjelent az újságokban, a rádióban, a televízióban, és mára már az internetet is meghódította. A modern technológia fejlődésével jelentős marketingváltozások egész sora vette kezdetét, és a marketing menete is megváltozott. Habár a különböző módszerek közötti küzdelem továbbra is dúl, egyértelműen látszik, hogy az inbound jellegű tartalommarketing a legsikeresebb az összes alternatíva közül.
A tartalommarketing lényege röviden az, hogy valamilyen értéket kínálsz célközönséged számára (általában szöveges, vagy egyéb tartalmak formájában), ahelyett, hogy közvetlenül próbálnál értékesíteni nekik. Ez a marketing egy sokkal passzívabb formája, ami az aktívabb (és már-már zavaróan agresszív) hirdetések poláris ellentéte. A következőkben néhány fontos, érdekes, és hasznos statisztikát sorolunk fel a tartalommarketing 2019-es helyzetéről!
1. 30 éve naponta átlagosan 2000 hirdetést láttunk – ma 5000-et.
Ez a tény tökételesen megmagyarázza, hogy miért volt szükség a tartalommarketing, és más inbound taktikák elterjedésére. A reklámipar már hosszú évtizedek óta nagy üzletet tesz ki, azonban manapság egész egyszerűen túl sok hirdetéssel bombázzák az embereket. Buszok oldalára felragasztott plakátok, újságokban elhelyezett hirdetések, webhelyeken villogó bannerek, és ordibáló televíziós reklámok – egy átlag ember naponta két és félszer annyi hirdetést lát, mint három évtizeddel ezelőtt, és többségük már megtanulta automatikusan kizárni a hagyományos reklámformákat. Éppen ezért vált olyan sikeressé a tartalommarketing, ami egy teljesen más irányból közelíti meg egy termék, szolgáltatás, márka, stb. népszerűsítését.
2. A B2B vásárlók 90%-a állítja, hogy az online tartalmak mérsékelt, vagy komolyabb hatással van vásárlási döntéseikre.
A tartalommarketing természetesen nem csak a B2C, hanem a B2B cégek számára is hasznosnak bizonyul. Habár a logika azt diktálná, hogy a kisebb célközönség miatt nehezebb dolguk van a B2B tartalommarketingeseknek, még ők is látványos eredményeket érhetnek el a megfelelő stratégiával. Az ilyen statisztikák egyértelműen bizonyítják, hogy a B2B piac döntéshozói is ugyanúgy nézelődnek az interneten, mint a B2C vásárlók (és hogy itt is el lehet érni őket).
3. 10-ből 6 marketinges készít valamilyen tartalmat napi szinten
Egy másik remek példa arra, hogy milyen sokat is változott a marketing az elmúlt években. Öt évtizeddel ezelőtt például sokkal több időbe telt volna megtervezni egy hirdetőtáblákra szánt kampányt – meg kellett szerezni hozzá a művészeket, el kellett készíteni a plakátokat, át kellett nézni a különböző verziókat, és persze ki is kellett helyezni azokat a bérelt táblákra. Ma egy új tartalom akár egy óra leforgása alatt elkészíthető, és néhány kattintással publikálható akár több ezer érdeklődő elé, és mindehhez elég egy laptop, és egy stabil internetkapcsolat.
4. A marketingesek 84%-a állítja, hogy a márkaismertség az legfontosabb B2B tartalommarketing-céljaik egyike.
Ha csak tehetik, az emberek nem sűrűn vásárolnak olyan márkáktól, amikről nem hallottak még – ez az oka annak, amiért a márkaismertség már ősidők óta a marketing egyik fő eleme. A marketingesek azért költenek súlyos összegeket a hirdetésekre, hogy minél több ember elé juttathassák el márkájukat. Ez a fajta hozzáállás a 2019-es tartalommarketingben is jelen van. A marketingesek többnyire ugyan ezt a célt igyekeznek elérni: hogy minél többen halljanak márkájukról – csak éppen teljesen máshogy csinálják ezt, mint régebben.
5. A marketing igazgatók 78%-a szerint a tartalommarketing jelenti a marketing jövőjét.
A régi szokásokat nehéz lehet ledobni magunkról, és a tartalommarketingnek is kellett némi idő, hogy szélesebb körökben elterjedjen. Ez a statisztika azonban megmutatja, hogy a marketingesek zöme már teljes mértékben átállt a marketing e formájára. Sokak szerint a tartalommarketing jelenti a jövőt, és – mint azt mindjárt látni is fogjuk – határozottan igyekeznek is felkészülni erre.
6. 10-ből 7 B2B marketinges állítja, hogy tartalommarketingjük sikeresebb, mint két évvel ezelőtt.
Azt tehát már tudjuk, hogy sokan látják a jövőt a tartalommarketingben, és ez a statisztika egyértelműen szemlélteti, hogy sikerrel igyekeznek átvenni a marketing e formáját. A tartalommarketingben nem csak úgy csettintésre jönnek a sikerek – ahhoz, hogy valaki 2019-ben ilyen téren is jól teljesítsen, komoly időt, erőfeszítést, és gyakran pénzt is kell rááldozni a marketingtörekvésekre. Szemmel láthatóan sokat áldoznak fel azért, hogy megalapozzák tartalommarketingjük jövőjét.
7. A marketingesek 28%-a csökkentette digitális hirdetéseik költségvetését, hogy a tartalommarketingre fordíthassák azt.
A technológia rohamléptekkel fejlődik, és aki nem tartja a tempót, az lemarad, és könnyedén feledésbe merülhet. A marketingeseknek a megélhetése függ attól, hogy mennyire képesek követni a legújabb trendeket. Ezért váltottak még korábban a hagyományos hirdetésekről a digitálisakra, és ezért kényszerülnek most ismét új taktikákat átvenni. Habár a 28% nem tűnik olyan nagy aránynak, gondolj csak bele, hogy az elmúlt húsz évben milyen fontos szerepet is kapott a digitális marketing. Ez a változás messze nem elhanyagolható.
8. Az vásárlók 61%-a vett valamit, miután elolvasott egy ajánlást valamelyik blogon.
Ez a statisztika átkalauzol bennünket a fogyasztók oldalára, és megmutatja, hogy a vásárlók magatartása is változóban van. Míg a blogokat sokáig csak átmeneti őrületnek tartották, vagy olyasminek, ami csak bizonyos rétegeket érdekelhet, azóta kiderült, hogy ezek a hitetlenkedők mind óriásit tévedtek. A blogok ma fő szerepet játszanak az emberek vásárlási döntéseiben. Az emberek többsége már vásárolt valamit, miután olvasott róla egy értékelést egy blogon. Nem csoda, hogy a blogok a tartalommarketing szerves részeivé váltak.
9. A vezető tartalommarketingesek 96%-a használ szerkesztői vagy tartalomnaptárt.
A tartalommarketing sikereinek ára többek között a gondos tervezés is. A legjobb marketingesek szinte egytől-egyig alkalmaznak valamilyen naptárat, hogy tartalmaik elkészítését és publikálását rendszerezhessék. Ez biztosítja a tartalmak rendszeres utánpótlását, segít elkerülni az ütköző tartalmakat (ha több szerkesztőről van szó), és segít felkészülni a szezonális időszakokra is.
Szeretnéd kihozni a maximumot online marketingedből? Megtapasztalnád, milyen ereje lehet a tartalommarketingnek? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!
10. A cégek 63%-a nem rendelkezik dokumentált tartalomstratégiával.
Az előző statisztikát elnézve láthatjuk, hogy a vezető tartalommarketingesek jelentősen erősítik ezt az arányt, de még így is láthatjuk, hogy a cégek többségének egyszerűen nincs kidolgozott tartalomstratégiája. Ez azonban jó eséllyel a tartalommarketing új jellegének köszönhető. Már volt szó róla, hogy sok marketinges tisztában van a tartalommarketing fontosságával, de persze ez nem jelenti azt, hogy hatékonyan is alkalmazzák azt. Tekintve hogy egy dokumentált stratégia elengedhetetlen a sikeres tartalommarketinghez, kétségtelen, hogy a közeljövőben csak javulni fog ez az arány.
11. A B2B marketingesek átlagosan 12 tartalommarketing-taktikát alkalmaznak.
A hagyományos és modern marketing közötti egyik legjelentősebb különbség, hogy egy marketinges manapság temérdek csatornát hasznosíthat céljai elérése érdekében. Habár a bőség sokak számára kétélű fegyver lehet, a statisztikák egyértelműen azt mutatják, hogy a B2B marketingesek igyekeznek minél több lehetőséggel is élni. Többféleképpen is elérhetik célközönségüket, és ezekből a csatornákból, taktikákból, és módszerekből áll össze egy 2019-es modern marketingstratégia.
12. A blogoló márkák 67%-kal több érdeklődőt generálnak, mint azok, amelyek nem foglalkoznak blogvezetéssel.
A blogokról már volt szó ebben a listában, de ez a statisztika csak tovább nyomatékosítja, hogy milyen fontosakká is váltak a modern marketingesek számára. Egyértelműen látható, hogy a blogok nem csak a márkaismertséget fokozzák, hanem kézzelfoghatóan meg is képesek térülni. Ez különösen az olyan B2B marketingesek számára fontos, akiknek fő célja minél több érdeklődőt bevonzani cégük vagy ügyfeleik számára. Mindeközben azok a cégek, amelyek nem adnak a blogírásra, egyre nehezebb időket élnek meg.
13. A marketingesek közel 60%-a használják újra tartalmaikat 2-5 alkalommal.
A minőségi tartalmak elkészítése időigényes feladat – nem meglepő, hogy a tartalommarketingesek zöme a munka e részét általában kiszervezéssel oldja meg, illetve hogy rendszeresen újra is használják őket stratégiájukban. Jellegüktől függően számos tartalom számíthat örökzöld jellegűnek, ami azt jelenti, hogy még évek elteltével sem veszítenek relevanciájukból – a különféle útmutatók remek példák erre. Az ilyen tartalmakat időről-időre újra meg lehet osztani, hiszen hosszútávon érdekesek és hasznosak maradnak (bizonyos esetekben akár évekig is). Egy jó marketinges ezt ki is használja, hiszen így rengeteg időt és egyéb erőforrásokat spórolhat meg.
14. A B2B marketingesek 71%-a terjeszti tartalmait fizetett módszerekkel is.
A számok nem hazudnak: a tartalommarketing (és általánosságban az inbound marketing többi formája) jelentősen olcsóbb, mint a hagyományos marketingmódszerek. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy egy teljesen ingyenes megoldásról van szó. A tartalmak elkészítése mellett (függetlenül attól, hogy cégen belül, vagy kiszervezéssel készítik el őket) a B2B marketingesek nagy része a terjesztésre is komoly összegeket hajlandó kiadni. Legyen szó szponzorált visszahivatkozásokról, PPC hirdetésekről, vagy közösségi médiás reklámokról – a fizetett hirdetések segítségével a B2B marketingesek egy sokkal nagyobb (és célzott) közönség elé juttathatják el tartalmaikat.
15. A tartalommarketing 62%-kal olcsóbb, mint a hagyományos marketing, mégis 3-szor annyi érdeklődőt képes generálni.
A „stabil kapcsolatok kiépítése” persze jól hangzik, de alapjáraton a tartalommarketing fő célja is ugyan az, mint bármely hagyományos marketingtaktikáé: minél több profitot termelni minél kisebb költségért. A leadgenerálással kapcsolatos statisztikák egyértelműen azt mutatják, hogy a tartalommarketing nagyon csábító ár/érték arányt kínál.