Tartalommarketing - 7 nagyszerű példa a tartalommarketing elsöprő erejére

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 tartalommarketing kampány, amikkel felhasználók millióit érték el

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Ahogy egyre többen képviseltetik magukat az interneten – és alkalmazzák a különböző technikákat és eszközöket, úgy minden területen egyre hevesebbé válik a versenyhelyzet, és egyre nehezebb felmutatni valami egyedit, amivel megkülönböztetheted magadat, márkádat, vagy cégedet a sablonos közegtől.

 

A tartalommarketing lényege, hogy minőségi tartalommal hívod fel a figyelmet magadra (márkádra, stb.), és az így bevonzott látogatókat előbb-utóbb ügyfelekké konvertálod át.  Ha jól csinálja az ember, a tartalommarketing végtelenül hatékony lehet, de rengeteg kreativitást és munkát igényel. Nem egyszerű feladat rendszeresen minőségi tartalmakkal előállni, és ez számos cég teljesítményén meg is mutatkozik. Szerencsére rengeteg vállalat aratott sikert egy-egy jó tartalomötlettel (vagy egy egész kampánnyal), és ezek közül most néhányat össze is gyűjtöttünk inspiráció céljából. Lássuk is őket!
 

Blogstratégia: Buffer

A Buffer számára nem újdonság a tartalommarketing, amit háromsávos kampányuk is bizonyít.

 

Az egyik ilyen sáv a vendégblogolás, ami a cég kezdeti növekedését segítette elő. Napi néhány cikk jó minőségű webhelyeken hamar meghozta a gyümölcsét – az első 100 ezer felhasználójukat. A második sáv a Buffer saját blogja, ahol első sorban olyan befolyásos tartalomkészítők segítségét kérték, akik minőségi, megosztásra sarkalló tartalmakat publikáltak, ezzel még több lehetséges ügyfelet bevonzva. A Buffer már négy blogot is üzemeltet, és ezek legjobb tartalmait emaileken keresztül is igyekeznek eljuttatni az erre feliratkozóknak.

 

A Buffer mindezzel stabil bizalmat alapozott meg magának, és már több, mint 400 ezer felhasználóra lehet büszke.

 

Közösségi média: Superbug

A Superbug a testképpel kapcsolatos problémákra szerette volna felhívni a figyelmet. 18 retusőrt kértek fel, hogy a saját országuk „szépségszabványai” szerint alakítsák át ugyanazt a képet egy modellről.

 

A cég ezután publikálta az eredményeket a Buzzfeeden és a Huffington Poston, amivel a következőket sikerült elérniük:

  • Nagyjából 1 millió közösségi megosztás
  • 3 millió megtekintést az eredeti tanulmánynak
  • Bejutottak a nemzetközi hírekbe, köztük a New York Times magazinba és a Thelegraphba is
  • Több híresség is megosztotta a történetet, ezzel még több elérést biztosítva a Superbugnak

 

És ami talán a legletaglózóbb – a cég webhelyét több, mint 700 ezren nézték meg mindössze öt nap alatt.

 

Közönségközpontú stratégia: AARP

Íme egy jó példa arra, hogy miért fontos megismerkedni a közönséggel a hatékony tartalommarketing érdekében.

 

Az AARP magazin nem egy díjat zsebelt már be tartalmai, designja, és a benne megjelenő képek miatt, ráadásul az sem titok, hogy miért. A magazin szerkesztősége aktívan igyekszik kapcsolatot tartani az olvasókkal (közösségi médián, emailen, és még hagyományos leveleken keresztül is), hogy kiderítsék, pontosan miről is szeretnének olvasni az emberek. Az Egyesült Államokban 22 millió háztartás jutalmazza ezért a magazint.

 

Van egy erős ötleted, de nem tudod, hogyan valósítsd meg? Ismered a célközönségedet, de annál kevésbé tudsz eligazodni az online marketing eszközei között? Segítünk megtalálni a számodra legmegfelelőbb utat, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Vizuális megközelítés: Zomato

A Zomato egy 24 országra kiterjedő étteremkereső mobilalkalmazás. A cég sikerének kulcsa a szabad humor, amit előszeretettel használnak fel vizuális tartalmaikban is. A közösségi oldalakon például rendszeresen osztanak meg vicces képeket a popkultúrával kapcsolatban. Nem cicomázzák túl a dolgokat, minimalista stílusuk mégis 1,3 millió követőt szerzett nekik a Twitteren, és nagyjából ennyit a Facebookon is, az alkalmazást pedig több százezer alkalommal töltötték már le az emberek.

 

Videómarketing: Blendtec

Kevesen csinálják olyan szórakoztatón, egyszerűen, mégis hatékonyan a videómarketinget, mint a Blendtecnél. A cég – némi humor és kreativitás alkalmazásával – képes volt izgalmassá tenni a turmixgép-ipart.

Hogyan lehet izgalmas egy turmixgép? Nos, a Blendtec videóban egyetlen egyszerű kérdést tesznek fel: „Turmixolható?” Hogy mi? Nos, itt kezd érdekessé válni a téma. Az epizódokban mindenféle hétköznapi, vagy éppen nem hétköznapi tárgyat próbálnak meg össszeturmixolni a készülékükben, általában olyan dolgokat, amik soha, semmilyen körülmények között nem kerülnének bele egy turmixgépbe (például egy új iPhone-t, vagy éppen egy Jar Jar figurát).

 

A Blendtec YouTube csatornája több mint 800 ezer feliratkozót gyűjtött össze, és három év alatt meghétszerezték az eladott termékek számát.

 

Útmutatók: LinkedIn

Ha szeretnél többet megtudni a LinkedIn használatáról, akkor érdemes közvetlenül az ő alkalmazottjaikhoz fordulnod, hiszen senki más nem ismeri jobban a platformot, mint akik fejlesztik azt. Persze akár egy átfogó útmutatót is letölthetsz, amiben a LinkedIn felfedi a siker titkát a platformon, amit csak „titkos szószként” emlegetnek hívogató landing olalukon.

 

A LinkedIn előszeretettel készít részletes, minőségi marketing-útmutatókat, ami egyértelműen bizonyítja, hogy bejött nekik a stratégia.

 

Egy egyedi ötlet: Burberry

Nem muszáj minden stratégiát egy hagyományos módszer köré felépíteni, amit a luxus divatmárka, a Burberry a Kisses kampányával bizonyított. A kampány a mobiltechnológiát, és az emberek közösségi hajlamait ötvözte egymással: mobilképernyűjöket megpuszilva a felhasználók egy digitális csókot küldhettek kedvesüknek, ráadásul a csók útját a Google térkép és a Google Utcakép segítségével végig is követhették.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!