Bemutatjuk melyek a leggyakoribb tartalomhibák és hogy hozd helyre

Hiába írsz tartalmat, nincs eredménye? - Elmondjuk, mi az oka!

Tartalomhibák, amiket lehet, hogy te is elkövetsz + a megoldásuk

sdia Szerző:
sdia

Néha nagyon meglepődünk azon, mennyire keveset tudnak sokan a tartalom erejéről és arról, hogy milyen fontos egy megbízható növekedési stratégia szempontjából. Ha tényleg meg akarod fogni az embereket, akkor új ötletekkel kell előállnod és itt jön képbe a tartalom. A tartalomstratégia fogja a hétköznapi terméket, vagy szolgáltatást és olyanná varázsolja, hogy mindenki akarja és azonnal tegye is a kosarába.

Hiába írsz tartalmat, nincs eredménye? - Elmondjuk, mi az oka!

Egy jól megírt tartalom a vásárlási utazás számtalan szakaszában arra ösztönzi az embereket, hogy konvertáljanak. De milyen is a jól megírt tartalom? Milyen hibákat követhetsz el, ami amiatt romlik a hatékonysága, eredményessége? Megmutatjuk, mi az a 7 hiba, amit többé nem szabadna elkövetned és milyen egyszerű megoldások vannak rájuk.


1.    Tartalomhiba – A kulcsszó kutatás kihagyása


Ha jobb helyezést szeretnél elérni a Google-ben, akkor biztosnak kell lenned, hogy a megfelelő kulcsszavakat használod. Leírhatsz annyi részletet a termékedről, amennyit csak lehetséges, de ha nem alkalmazod azokat a keresési kifejezéseket, amiket a célközönséged használ, örülhetsz, ha beférsz a negyedik oldalra. A long tail kulcsszavak használata különösen fontos, mert sokkal konkrétabbak, specifikusabbak, összességében jobb eredményt hoznak.


Megoldás: kulcsszó kutatás


Számtalan eszköz van, ami segít megtalálni a megfelelő kulcsszavakat, amire a versenytársaid jó helyezést érnek el, valamint a keresési gyakoriságukra is. Segítségükkel új ötleteket találhatsz új blogposztoknak, weboldalaknak és meta leírásoknak, amik vonzzák a vásárlóidat.


2.    Tartalomhiba – Nem jól kommunikálsz az ügyféllel


Egy közös meeting lehetőséget ad, hogy bemutasd a kutatásokat, amit csináltál, kidolgozzátok a stratégiát és a megbeszélést tanulásként használjátok. Válaszoljatok olyan kérdésre, mint:

 

  • Mi a te USP-d, vagyis mi különböztet meg másoktól?
  • Milyen hibák vannak a termékedben, szolgáltatásodban, amit meg kell oldani?
  • Milyen képességeid vannak, ami különösen fontos a célcsoportodnak?


Ha ezeket átgondolva írod meg tartalmaidat, sokkal jobb eredményt fog hozni.


Megoldás: Rendszeres megbeszélés


Havi szinten gondold át, mik a célok, mit szeretnél éppen leginkább reklámozni és ehhez mérten változtass a kampányod irányán.


3.    Tartalomhiba – Nem tudod melyik a megfelelő hangvétel


Ha azt akarod, hogy a márkád fiatalos és menő legyen, a weboldaladon viszont csak egy unalmas szöveg van arról, hogyan indultatok és milyen termékeket árultok, akkor a két dolog nem igazán van összhangban egymással. A hangvételed határozza meg, hogy a vásárlóid hogyan gondolnak a cégedre – lényegében ez a céged személyisége, értéke és vállalati kultúrája egyben. Ha nem tudod pontosan hogyan is kommunikálj, akkor az üzeneteid félremehetnek és nem fogja megfogni a célközönségedet.


Megoldás: Készíts erről is stratégiát


Mélyebben kell elemezned a versenytársaidat és megfigyelned, ők hogyan mutatják be magukat, hogyan reklámoznak, és a legjobb dolgokat átvenni tőlük. Tudd, hogy akarod láttatni magad és az írott tartalom tükrözze ezt.


4.    Tartalomhiba – Nem írsz elég lenyűgöző tartalmat


Az egyik legnagyobb hiba, ha a blogposztok, cikkek és webhelytartalom tele van helyesírási hibával, ráadásul valójában egyáltalán nem szolgálja a márka érdekeit. Ahhoz, hogy a tartalommarketing működjön, relevánsnak kell lennie a közönség számára, meg kell mutatnia, hogy megérted az emberek igényeit és szükségleteit és azt, hogy te miben különbözöl mindenki mástól.


Megoldás: Ismerd a célközönségedet


Mi az tartalom, ami érdekes számukra? A közösségi média felületein aktívabbak inkább, vagy egy kisebb, szakértők által vezetett blogot szívesebben olvasgatnak? Egy hagyományosabb hangvétel a megfelelőbb számukra, vagy az egyenes, nyílt tényeket, megfogalmazást részesítik előnyben? Sokszor az olyan tartalom, ami egyszerre érzelmi és racionális a legjobb, mert így érthető választ adsz az érzelmi vágyakra, problémákra. Fontold meg milyen módon, hangvételben írsz és az a tartalom, amit készítesz hogyan befolyásolhatja az eredményeket, majd alakíts ki egy stratégiát, ami segít fejleszteni őket. Hogy visszacsatolást kapj, csinálhatsz szavazásokat Facebookon, Instagramon is, hogy kitaláld milyen témákra kellene legközelebb koncentrálnod.


5.    Tartalomhiba – Nem reklámozod a tartalmadat


Ha nem olyan nagy márka vagy, amit mindenki ismer, nem túl valószínű, hogy sok ember látogatja napi szinten a weboldaladat, hacsak nem ösztönzöd őket erre. Ha készítesz egy új blogposztot és nem osztod meg a közösségi médián (vagy használod fel az email kampányodban) honnan fognak tudni róla? Hogyan fogják megismerni az új termékedet, szolgáltatásodat, ha egyszerűen csak felteszed a weboldaladra és reméled, hogy az emberek majd rátalálnak? Ez így egyáltalán nem produktív és hatásos, ugye?


Megoldás: Megosztás, megosztás, megosztás


Csináld a következőket:

 

  • A közösségi média oldalaidon is tedd közé az új tartalmaidat
  • A weboldaladon legyen megosztás gomb
  • Adj hozzá CTA-t, ami arra bíztatja a közönségedet, hogy kedvelje, megossza a tartalmadat


A CTA-nak a tartalmon belül is jelen kell lennie, ezzel segítve a vásárlási utazásban a fogyasztót, hogy vezesse és konverziót hozzon.


6.    Tartalomhiba – Nem méred az eredményeket


Ahhoz, hogy eldönthesd a tartalommarketing mennyire volt hatékony, rendszerszinten, folyamatosan kell mérned. Nem tudod őket fejleszteni, ha nem tudod, mi az, ami működik, és mi az, ami nem.


Megoldás: Nyomon követés


Használd a Google Analytics-et, hogy megnézd melyik tartalom megy jól és melyik kevésbé. Az utóbbiak miért nem? Megfogja eléggé a közönséget? Gondold át, mik lehetnek a hibák és ez alapján tervezz új tartalmakat, találd ki hogyan kelthetnéd életre a régieket. Használd a célközönség elemzés adatait Facebookon is (Insights).


7.    Tartalomhiba – Kihagyott lehetőségek


Egy kicsit lépj hátra és gondold át milyen indíttatása lehet, ha valaki megvesz tőled egy terméket, vagy szolgáltatást, rájössz majd, hogy sokkal több oka lehet, mint elsőre gondolnád. Például lehet, hogy a termékedet csak a konkrét felhasználóknak célzod, de arra nem gondolsz, hogy nekik van családjuk és barátaik, akik lehet, hogy ajándékba megvennék nekik. Ez például egy kihagyott lehetőség, ami könnyen javítható.


Megoldás: Figyelj az időzítésre, mielőtt túl késő lenne


Gondolj az ünnepekre, sporteseményekre és az év azon időszakaira, ami egybeesik azzal, amit a céged kínál. Ha ajándékokat árulsz, akkor a születésnapok és évfordulók (hogy a karácsonyt és Valentin napot már ne is említsük) a leglényegesebbek az üzleted számára – úgyhogy ezeket az adatokat érdemes bekérned a vásárlóidtól és készíts olyan ajánlatokat, ami egynél többször vonzza őket az oldaladra. Ha sportruházatot árulsz – gondolj csak a blogposzt és közösségi média kampányokra, amivel kapcsolódhatsz a helyi, országos, illetve nemzetközi eseményekhez. Legyen egy naptárad, amiben megtervezed mikor milyen tartalmat kell írnod és döntsd el mi a legjobb módja, hogy az év egyes időszakaiban eladd magad.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok