Személyre szabás: 6 ok, amiért érdeems használnod

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 ok, amiért személyre szabásnak minden marketingstratégiában szerepelnie kell

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A személyre szabás egy elképesztően hatékony marketingeszköz lehet, ha az ember tudja, hogy hogyan alkalmazza helyesen. Nem egy új technológiáról van szó, hiszen a marketingesek már évtizedek óta gyakorolják marketingüzeneteik testre szabását, azonban ma, a digitális korban egészen új formákban jelenik meg és kínál lehetőségeket a márkák és kereskedők számára.

Példának okáért ott vannak a személyre szabott emailek, amikben a márkák személyesen szólítják meg ügyfeleiket, vagy feliratkozóikat. Ezek az üzenetek 29%-kal nagyobb megnyitási arányt és 41%-kal nagyobb átkattintási arányt érnek el, mint a névvel címzett emailek – de ez csak a jéghegy csúcsa a személyre szabásban, hiszen gyakorlatilag minden felületedre érvényesítheted azt. Vagy, ha úgy látod erre már végképp nem jut időd, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és engedd, hogy segítsünk! 

 

Szóval mi az a személyre szabott marketing, és hogyan alkalmazhatod a sikerek érdekében? A következőkben pontosan erről lesz szó!

 

Mi az a személye szabott marketing?

A személyre szabott marketing sokkal több, mint a névre szóló emailek kiküldése. A személyre szabás egy cég teljes digitális marketin stratégiáját átjárhatja az emailtől kezdve a közösségi médián át egészen a blogokig. A személyre szabott marketinghez adatokra van szükséged célközönségedről, hogy kifejezetten olyan tartalmakat és reklámokat kínálhass nekik, amelyek relevánsak számukra.

 

Az adatok szerepe a személyre szabott marketingben

Adatok nélkül nincs személyre szabott marketing, és a marketing e formája csak annyira lehet eredményes, amilyen hatékonyan képes vagy összeszedni és értelmezni célközönséged adatait. 

 

Adatokat számos forrásból szerezhetsz célközönségedről és felhasználóidról – a webhelystatisztikáid, és közösségi analitikák rengeteget elmondanak azokról, akik érdeklődnek márkád iránt, de már az email-feliratkozási opciók (pl. preferált témakörök kiválasztása) is árulkodóak lehetnek arról, hogy mi számít releváns tartalomnak közönséged szemében.

 

Ha elegendő adatot gyűjtöttél össze, akkor ezek alapján összeállíthatsz magadnak egy vagy több képet ideális ügyfeleidről, akik megcélzására szegmentált marketingkampányokat hozhatsz létre.

 

Hogyan vitelezhető ki hatékonyan a személyre szabás a digitális marketingben?

1. Konkrét célzást tesz lehetővé

A személyre szabott marketing elsődleges előnye, hogy konkrét célcsoportokat érhetsz el vele. Ahogy egyre több adatot gyűjtesz össze kérdőívek, tanulmányok és elemzések segítségével, egyre hatékonyabb kampányokat állíthatsz össze, amiket ügyfeleid érdeklődése és vásárlási szokásai szerint célozhatsz.

 

Például ha ügyfeleid zenekedvelők, akkor zenével kapcsolatos zenei kulturális referenciákat használhatsz tartalmaidban és emailjeidben.

 

2. Segít releváns tartalmakat készíteni

tartalmakat készíthetsz célközönségednek, amelyek különleges hatással lehetnek annak tagjaira.

 

A Coca-Cola személyre szabást alkalmazott a „Share a Coke” kampánya során, amiben keresztnevekkel látták el palackjaik csomagolását, hogy ezzel is minél több fiatalt vonzzanak a márka közelébe. 10 év óta ez volt az első kampány, ami növekedést eredményezett a cég értékesítéseiben.

 

3. Egy mélyebb kapcsolatot építhetsz ki vele közönségeddel

Marketinged személyre szabásával erősebb, stabilabb kapcsolatokat építhetsz ki célközönséged tagjaival. Megmutathatod például, hogy mennyire hálás is vagy ügyfeleid támogatásáért azzal, hogy személyre szabott emaileket küldesz nekik születésnapjuk alkalmából, vagy egy „Köszönjük” levelet a regisztrációjuk/első vásárlásuk évfordulóin.

 

A személyre szabás nem csak emailjeidben jelenhet meg persze, hanem akár webhelyeden is. Például kialakíthatod úgy, hogy a felhasználók bejelentkezésüket követően személyre szabott ajánlatokat kapjanak, legyen szó akár websohpról, akár egy blog legújabb, számukra legrelevánsabb tartalmairól. Ezzel nem csak több terméket adhatsz el, de azt is éreztetheted ügyfeleiddel, hogy külön figyelmet kapnak márkádtól.
 

 

4. Személyiséget ad márkádnak

Hogy igazán személyre szabott élményt kínálj a marketing segítségével, márkádnak is szüksége lesz egy személyiségre. Ez lehetővé teszi céged számára, hogy megmutassa emberi oldalát is – hogy a logó és a jelmondat mögött valódi emberek dolgoznak.

 

Például tedd lehetővé emailjeid címzettjei számára, hogy kérdésekkel vagy visszajelzésekkel válaszoljanak kiküldött üzeneteidre. Mutasd meg továbbá, hogy kik állnak céged neve mögött, és mellékelj egy képet automatikusan arról, akitől emailt kapnak ügyfeleid.

 

5. Segít jobb javaslatokat kínálni

Az adatgyűjtés egyik legfontosabb és leghasznosabb része minél többet megtudni ügyfeleid vásárlási szokásairól. Az olyan webáruház-óriások, mint az Amazon vagy az eBay rengeteg plusz profitot termelnek csupán azzal, hogy pontosan olyan termékeket kínálnak a vásárlóknak, amikre azoknak szükségük lehet korábbi vásárlásaik alapján. Néha még személyre szabott termékkatalógusokat is küldenek nekik emailben.

 

Erre bármelyik webáruház képes, csak kell egy jó rendszer, ami automatizálja az adatgyűjtést, és a javaslatok összeállítását. Sok webshop ezt félig-meddig egy „Akik ezt a terméket vették, ezeket vásárolták még” listával oldja meg, de ez még mindig nem 100%-os személyre szabás.

 

6. Több értékesítést és konverziót szerez márkádnak

A személyre szabott marketing nem csak arról szól, hogy hogyan veszed fel a kapcsolatot célközönségeddel. A marketing e formájával segítséget nyújthatsz ügyfeleidnek, és egyszerre forgalmadat is növelheted. Már egy egyszerű, de jól irányzott javaslat is pozitív eredményeket hozhat.

 

A vakációbérléssel foglalkozó cég, a Twiddy is ilyen taktikával ért el 10%-kos növekedést készletében. A vállalat odafigyelt az aktuális trendekre és az ügyfelek viselkedésére, és ezek által olyan árképzési javaslatokat tett az otthontulajdonosoknak, amelyekkel jobb árakat határozhattak meg a bérbeadáshoz. Ez mind a cégnek, mind pedig az otthontulajdonosoknak nyereséget hozott, és a cég 15%-nyi költséget is megspórolt.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!