Szálloda marketing 2019-ben: Így érj el több szobafoglalást!

Szálloda marketing

Ezek lesznek 2019 legfelkapottabb szállodai marketingtrendjei

Egy marketinges élete nem könnyű, különösen, ha egy szálloda hírnevéért felel. Folyamatosan képben kell lenniük a legújabb marketingtaktikákat illetően, illetve tudniuk kell, hogy hogyan alkalmazhatják azokat a rájuk bízott intézmény érdekei szerint. Azonban ahogy az évek telnek, úgy egyre többet változik a marketing világa, és akik nincsenek képben a legújabb trendekkel, azok könnyedén lemaradhatnak.

Szálloda marketing

Szóval mik azok a változások a szállodaiparban, pontosan a marketinget illetően, amelyek meghatározóak lesznek 2019 során? Melyek azok az új és meglévő csatornák, módszerek, elvek, amelyekre érdemes lesz odafigyelni?

 

Nos, a hangsúly mindenképpen a már ma is ismert dolgokon marad, ami némi megkönnyebbülést kínál a marketingeseknek, azonban ezeket teljesen új irányból kell majd megközelíteniük, különösen, ha szeretnék felvenni a közvetlen foglalásokért folytatott versenyt a konkurenciával, és az online utazási ügynökségekkel.

 

Ne is szaporítsuk tovább a szót – nézzük, hogy mit tartogat 2019!

 

 

Fellendül az élő közvetítés trendje a közösségi médián, ami több foglaláshoz és nagyobb költekezéshez vezet majd az ott tartózkodás alatt


A közösségi média már évek óta az utazók egyik legfontosabb keresőplatformja, hiszen korábbi vendégektől származó őszinte, hiteles véleményeket, és valódi képeket láthatnak, illetve olvashatnak a különböző szállodákról és egyéb helyekről. Fontos szerepet játszik ebben a trendben az Instagram, ami az évek során az utazók egyik kedvenc böngészőplatformja lett, hiszen mind a szállodák, mind azok vendégeinek tartalmait fellelhetik rajta képek, videók, és történetek formájában.

 

Kapcsolódó jelenség, hogy a szállodákban rögzített spontán videók egyre népszerűbbek és befolyásosabbak, hiszen lehetővé teszik az utazók számára, hogy közvetlenebb, hitelesebb képet kapjanak az adott intézményről, illetve az az által kínált élményekről.

 

Az élő közvetítések egy dinamikusabb tartalomtípust adtak mind a szállodák, mind a vendégek kezébe, és a legtöbb népszerű közösségi platform támogatja őket. A Facebookon például automatikusan értesítést kapnak a felhasználók, ha egy általuk követett oldal élő közvetítést indít, és ezek a közvetítések (a közvetítő döntése szerint) akár később is megtekinthetők maradnak a platformon.

 

Készíts tehát minél több videót (előre felvettet és élőt is) valamiről, amit sokan szívesen látnának. Például kérd fel a pultost a szálloda bárjában, hogy mutassa be egy közkedvelt ital kikeverésének menetét, esetleg készíts egy rövid interjút az étterem főszakácsával, és így tovább. Ha arcokat kötsz szállodád nevéhez, akkor az emberek sokkal szívesebben veszik majd fel veled a kapcsolatot, és aktívabbak is lesznek a közösségi médián.

 

 

A szállodai személyzet szerves részét képezi majd az intézmény népszerűsítésének


2019 az az év, amikor szállodai személyzetet kiemelt szerepet kell kapjon marketingtevékenységeidben. Köztudott tény, hogy egy vendég élményei sokban függnek a kiszolgálásától, ami csak fontosabbá válik, ha szállodád szolgáltatásai egy bizonyos koncepcióra épülnek, vagy ha erősen személyre szabott élményeket kínálsz. Ha szállodád még nem ilyen elvek alapján működik, akkor fontos, hogy kialakíts egy nagyon specifikus koncepciót, amely minden szolgáltatásodat átjárja majd, és a személyzet munkáját is megszabod vele. Ha ez megvan, akkor személyzeted is márkaépítésed részévé válhat, és aktívabban részt vehet a szállodádat bemutató képek és videók elkészítésében.

 

Mivel a recepciós személyzet tagjai gyakran találkoznak a vendégekkel, így akár készíthetsz róluk egy fotósorozatot, amellyel illusztrálhatod bemutatkozásukat webhelyed egy külön erre a célra dedikált oldalán. Természetesen ugyan ezt megteheted szállodád minden kulcsfontosságú tagjával (séfek, stb.)

 

 

A szállodadesign több, mint előnyös esztétika


A szálloda designja ritkán merül fel a marketing kapcsán, pedig fontos szerepet játszhat egy átfogó stratégia kialakításában. Intézményed designja adja a vendégélmény alaphangját, ezért fontos, hogy a szálloda webhelyén, blogján, és közösségi profiljain megjelenő képek kiváló minőségűek legyenek. Azonban nem elég egy jól kinéző szállodát prezentálni az embereknek – a modern utazók számára egyre fontosabbá válik a szálloda designkoncepciója. Ez azt jelenti, hogy ha ma egy szálloda népszerűvé szeretne válni, akkor szüksége lesz egy egyedi történetre, ami alapján a marketinganyagok elkészülnek.

 

Ha szállodád környékén van néhány különleges hely, vagy látnivaló, akkor ajánlott azokat is beleszőni szállodád designkoncepciójába, vagy legalább is ihletet meríteni belőlük annak megalkotásakor. Ebben a szakaszban érdemes tanulmányoznod a versenytársakat is, nehogy olyan koncepciót készíts, ami már „foglalt”. Akár különleges képmegosztó „sarkokat” is létrehozhatsz szállodád látványosabb pontjain, ahol a vendégek készíthetnek magukról egy képet, amit aztán egy márkás hashtaggel feltölthetnek kedvenc közösségi platformjaikra.
 

 

Ha profi szakemberek segítségét szeretné kérni szállodája fellendítéséhez, akkor válasszon minket! Több mint 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkező csapatunk a turzimus marketing területén is remek sikereket ért el! Kérje ajánlatunkat!

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok