Szálloda marketing 2019-ben: Így érj el több szobafoglalást!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezek lesznek 2019 legfelkapottabb szállodai marketingtrendjei

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Egy marketinges élete nem könnyű, különösen, ha egy szálloda hírnevéért felel. Folyamatosan képben kell lenniük a legújabb marketingtaktikákat illetően, illetve tudniuk kell, hogy hogyan alkalmazhatják azokat a rájuk bízott intézmény érdekei szerint. Azonban ahogy az évek telnek, úgy egyre többet változik a marketing világa, és akik nincsenek képben a legújabb trendekkel, azok könnyedén lemaradhatnak.

Szóval mik azok a változások a szállodaiparban, pontosan a marketinget illetően, amelyek meghatározóak lesznek 2019 során? Melyek azok az új és meglévő csatornák, módszerek, elvek, amelyekre érdemes lesz odafigyelni?

 

Nos, a hangsúly mindenképpen a már ma is ismert dolgokon marad, ami némi megkönnyebbülést kínál a marketingeseknek, azonban ezeket teljesen új irányból kell majd megközelíteniük, különösen, ha szeretnék felvenni a közvetlen foglalásokért folytatott versenyt a konkurenciával, és az online utazási ügynökségekkel.

 

Ne is szaporítsuk tovább a szót – nézzük, hogy mit tartogat 2019!

 

 

Fellendül az élő közvetítés trendje a közösségi médián, ami több foglaláshoz és nagyobb költekezéshez vezet majd az ott tartózkodás alatt


A közösségi média már évek óta az utazók egyik legfontosabb keresőplatformja, hiszen korábbi vendégektől származó őszinte, hiteles véleményeket, és valódi képeket láthatnak, illetve olvashatnak a különböző szállodákról és egyéb helyekről. Fontos szerepet játszik ebben a trendben az Instagram, ami az évek során az utazók egyik kedvenc böngészőplatformja lett, hiszen mind a szállodák, mind azok vendégeinek tartalmait fellelhetik rajta képek, videók, és történetek formájában.

 

Kapcsolódó jelenség, hogy a szállodákban rögzített spontán videók egyre népszerűbbek és befolyásosabbak, hiszen lehetővé teszik az utazók számára, hogy közvetlenebb, hitelesebb képet kapjanak az adott intézményről, illetve az az által kínált élményekről.

 

Az élő közvetítések egy dinamikusabb tartalomtípust adtak mind a szállodák, mind a vendégek kezébe, és a legtöbb népszerű közösségi platform támogatja őket. A Facebookon például automatikusan értesítést kapnak a felhasználók, ha egy általuk követett oldal élő közvetítést indít, és ezek a közvetítések (a közvetítő döntése szerint) akár később is megtekinthetők maradnak a platformon.

 

Készíts tehát minél több videót (előre felvettet és élőt is) valamiről, amit sokan szívesen látnának. Például kérd fel a pultost a szálloda bárjában, hogy mutassa be egy közkedvelt ital kikeverésének menetét, esetleg készíts egy rövid interjút az étterem főszakácsával, és így tovább. Ha arcokat kötsz szállodád nevéhez, akkor az emberek sokkal szívesebben veszik majd fel veled a kapcsolatot, és aktívabbak is lesznek a közösségi médián.

 

 

A szállodai személyzet szerves részét képezi majd az intézmény népszerűsítésének


2019 az az év, amikor szállodai személyzetet kiemelt szerepet kell kapjon marketingtevékenységeidben. Köztudott tény, hogy egy vendég élményei sokban függnek a kiszolgálásától, ami csak fontosabbá válik, ha szállodád szolgáltatásai egy bizonyos koncepcióra épülnek, vagy ha erősen személyre szabott élményeket kínálsz. Ha szállodád még nem ilyen elvek alapján működik, akkor fontos, hogy kialakíts egy nagyon specifikus koncepciót, amely minden szolgáltatásodat átjárja majd, és a személyzet munkáját is megszabod vele. Ha ez megvan, akkor személyzeted is márkaépítésed részévé válhat, és aktívabban részt vehet a szállodádat bemutató képek és videók elkészítésében.

 

Mivel a recepciós személyzet tagjai gyakran találkoznak a vendégekkel, így akár készíthetsz róluk egy fotósorozatot, amellyel illusztrálhatod bemutatkozásukat webhelyed egy külön erre a célra dedikált oldalán. Természetesen ugyan ezt megteheted szállodád minden kulcsfontosságú tagjával (séfek, stb.)

 

 

A szállodadesign több, mint előnyös esztétika


A szálloda designja ritkán merül fel a marketing kapcsán, pedig fontos szerepet játszhat egy átfogó stratégia kialakításában. Intézményed designja adja a vendégélmény alaphangját, ezért fontos, hogy a szálloda webhelyén, blogján, és közösségi profiljain megjelenő képek kiváló minőségűek legyenek. Azonban nem elég egy jól kinéző szállodát prezentálni az embereknek – a modern utazók számára egyre fontosabbá válik a szálloda designkoncepciója. Ez azt jelenti, hogy ha ma egy szálloda népszerűvé szeretne válni, akkor szüksége lesz egy egyedi történetre, ami alapján a marketinganyagok elkészülnek.

 

Ha szállodád környékén van néhány különleges hely, vagy látnivaló, akkor ajánlott azokat is beleszőni szállodád designkoncepciójába, vagy legalább is ihletet meríteni belőlük annak megalkotásakor. Ebben a szakaszban érdemes tanulmányoznod a versenytársakat is, nehogy olyan koncepciót készíts, ami már „foglalt”. Akár különleges képmegosztó „sarkokat” is létrehozhatsz szállodád látványosabb pontjain, ahol a vendégek készíthetnek magukról egy képet, amit aztán egy márkás hashtaggel feltölthetnek kedvenc közösségi platformjaikra.
 

 

Ha profi szakemberek segítségét szeretné kérni szállodája fellendítéséhez, akkor válasszon minket! Több mint 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkező csapatunk a turzimus marketing területén is remek sikereket ért el! Kérje ajánlatunkat!

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!