Kattints

A sikeres marketingkampányok titkai: 5 lépésben a sikerért

sikeres marketingkampányok

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Csonka Nikoletta Szerző:
Csonka Nikoletta

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

sikeres marketingkampányok

Határozd meg a közellenséget

Szükséged lesz valamire, ami egyesítheti ügyfeleidet, és ami irányt és lendületet ad kampányodnak. Szükséged lesz egy „közellenségre” – valamire, amit ügyfeleid nem kedvelnek, legyen az egy versenytárs, magas árak, rossz ügyfélélmény, elavult szokások és így tovább.


Mindehhez persze ismerned kell célközönségedet és tudnod kell, hogy mit szeretnek és mit nem. E mellett tisztában kell lenned márkád értékeivel is, és hogy milyen problémákra kínálsz megoldást termékeiddel és szolgáltatásaiddal.


Ha sikerült megtalálnod ezt a közellenséget, akkor el kell kezdened beszélni annak hibáiról. Félreértés ne essék – ne teremts olyan új közellenséget, ami eddig nem létezett. A cél az, hogy kampányoddal azt üzend az embereknek, hogy „Szerintünk ez így nem jó. Nektek sem tetszik? Akkor csináljuk jobban közösen!”

 

Áruld el, hogy hogyan lehet legyőzni a közellenséget

Az emberek megszokták, hogy a legtöbb történet végén a hős győzedelmeskedik. Ebben az esetben ügyfeleid a hősök, és márkád feladata az, hogy megmutassa nekik, hogyan győzhetik le a kiszemelt közellenséget.

 

Egy egyszerű ajánlat általában elegendő ahhoz, hogy átadd mondanivalód lényegét. Azonban, ha van elegendő kereted rá, akkor még meggyőzőbbé teheted kommunikációdat, ha képekkel és/vagy videókkal is illusztrálod azt.


Miután bemutattad a közellenséget leendő ügyfeleidnek, azt is meg kell mutatnod nekik, hogy milyen út vezet a hősies győzelmükhöz.

 

 

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

 

Mutasd meg, hogy milyen lenne az élet a közellenség nélkül

Az ügyfél csak akkor fog együttműködni veled bármiben is, ha valahogyan jobbá teszed az életét. Mutasd meg nekik, hogy milyen is lehet, ha veled tartanak. Például több szabadidejük lehet, ha termékeidet kezdik el használni, vagy közelebb kerülhetnek szeretteikhez, és így tovább. Ezek az üzenetek mind nagyon egyszerűek mégis az emberek alapvető igényeit célozzák meg – ettől olyan hatásosak (ha megfelelően tálalod őket).


Mindössze néhány szóban össze kell tudd foglalni, hogy mi a közellenség, hogy milyen megoldást kínálsz, és hogy miért lesz jobb ügyfeleidnek, ha téged választanak. Kampányod megtervezése során pontosan fogalmazd meg, hogy milyen érzelmeket szeretnél kiváltani vele célközönséged tagjaiból. Ez után ábrázold is ezt az érzelmet kampányodban. Sőt, sok esetben ez az érzelem lehet kampányod középpontja is.

 

Ösztönözd cselekvésre az embereket

A legtöbb lehetséges ügyfél nem fog magától utánanézni valaminek vagy megvásárolni azt, hacsak nem buzdítod erre őket egyértelműen. Sokan inkább maradnak a megszokott életvitelüknél, ezért muszáj leszel valahogy megtörni ezt az ördögi kört számukra, hogy másik röppályára térítsd a gondolkodásmódjukat. A kampányod egyik fő feladata elárulni nekik, hogy mit tegyenek – általában többször is.


Szükséged lesz egy felhívásra, ami egyértelműen kimondja, hogy mi legyen a következő lépésük, ha szeretnék legyőzni a közellenséget. Ez egy egyszerű üzenet kell legyen, különben nem hozhatod ki a legtöbbet kampányodból.
 

 

Tedd emlékezetessé kampányodat

Kampányodat egy maradandó üzenet, kép, hang vagy határozott érzelem teheti igazán emlékezetessé. Ez lesz az a dolog, ami csak úgy a semmiből (vagy minimális külső behatásra) beugrik majd az embereknek egy héttel az után, hogy találkoztak a reklámoddal.


Ez különösen fontos, hiszen a lehetséges vásárlók többségének esze ágában sincs azonnal konvertálni, amikor először találkoznak márkáddal. Sokaknak napokra, hetekre vagy akár hónapokra lehet szüksége, míg meghozzák a döntésüket, de ha kampányod emlékezetes számukra, akkor márkád lehet a legelső megoldás, ami eszükbe jut majd a szükség pillanatában.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok