A sikeres marketingkampányok titkai: 5 lépésben a sikerért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Határozd meg a közellenséget

Szükséged lesz valamire, ami egyesítheti ügyfeleidet, és ami irányt és lendületet ad kampányodnak. Szükséged lesz egy „közellenségre” – valamire, amit ügyfeleid nem kedvelnek, legyen az egy versenytárs, magas árak, rossz ügyfélélmény, elavult szokások és így tovább.


Mindehhez persze ismerned kell célközönségedet és tudnod kell, hogy mit szeretnek és mit nem. E mellett tisztában kell lenned márkád értékeivel is, és hogy milyen problémákra kínálsz megoldást termékeiddel és szolgáltatásaiddal.


Ha sikerült megtalálnod ezt a közellenséget, akkor el kell kezdened beszélni annak hibáiról. Félreértés ne essék – ne teremts olyan új közellenséget, ami eddig nem létezett. A cél az, hogy kampányoddal azt üzend az embereknek, hogy „Szerintünk ez így nem jó. Nektek sem tetszik? Akkor csináljuk jobban közösen!”

 

Áruld el, hogy hogyan lehet legyőzni a közellenséget

Az emberek megszokták, hogy a legtöbb történet végén a hős győzedelmeskedik. Ebben az esetben ügyfeleid a hősök, és márkád feladata az, hogy megmutassa nekik, hogyan győzhetik le a kiszemelt közellenséget.

 

Egy egyszerű ajánlat általában elegendő ahhoz, hogy átadd mondanivalód lényegét. Azonban, ha van elegendő kereted rá, akkor még meggyőzőbbé teheted kommunikációdat, ha képekkel és/vagy videókkal is illusztrálod azt.


Miután bemutattad a közellenséget leendő ügyfeleidnek, azt is meg kell mutatnod nekik, hogy milyen út vezet a hősies győzelmükhöz.

 

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 

Mutasd meg, hogy milyen lenne az élet a közellenség nélkül

Az ügyfél csak akkor fog együttműködni veled bármiben is, ha valahogyan jobbá teszed az életét. Mutasd meg nekik, hogy milyen is lehet, ha veled tartanak. Például több szabadidejük lehet, ha termékeidet kezdik el használni, vagy közelebb kerülhetnek szeretteikhez, és így tovább. Ezek az üzenetek mind nagyon egyszerűek mégis az emberek alapvető igényeit célozzák meg – ettől olyan hatásosak (ha megfelelően tálalod őket).


Mindössze néhány szóban össze kell tudd foglalni, hogy mi a közellenség, hogy milyen megoldást kínálsz, és hogy miért lesz jobb ügyfeleidnek, ha téged választanak. Kampányod megtervezése során pontosan fogalmazd meg, hogy milyen érzelmeket szeretnél kiváltani vele célközönséged tagjaiból. Ez után ábrázold is ezt az érzelmet kampányodban. Sőt, sok esetben ez az érzelem lehet kampányod középpontja is.

 

Ösztönözd cselekvésre az embereket

A legtöbb lehetséges ügyfél nem fog magától utánanézni valaminek vagy megvásárolni azt, hacsak nem buzdítod erre őket egyértelműen. Sokan inkább maradnak a megszokott életvitelüknél, ezért muszáj leszel valahogy megtörni ezt az ördögi kört számukra, hogy másik röppályára térítsd a gondolkodásmódjukat. A kampányod egyik fő feladata elárulni nekik, hogy mit tegyenek – általában többször is.


Szükséged lesz egy felhívásra, ami egyértelműen kimondja, hogy mi legyen a következő lépésük, ha szeretnék legyőzni a közellenséget. Ez egy egyszerű üzenet kell legyen, különben nem hozhatod ki a legtöbbet kampányodból.
 

 

Tedd emlékezetessé kampányodat

Kampányodat egy maradandó üzenet, kép, hang vagy határozott érzelem teheti igazán emlékezetessé. Ez lesz az a dolog, ami csak úgy a semmiből (vagy minimális külső behatásra) beugrik majd az embereknek egy héttel az után, hogy találkoztak a reklámoddal.


Ez különösen fontos, hiszen a lehetséges vásárlók többségének esze ágában sincs azonnal konvertálni, amikor először találkoznak márkáddal. Sokaknak napokra, hetekre vagy akár hónapokra lehet szüksége, míg meghozzák a döntésüket, de ha kampányod emlékezetes számukra, akkor márkád lehet a legelső megoldás, ami eszükbe jut majd a szükség pillanatában.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!