Inbound marketing - Tippek a sikeres inbound marketingért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Profi tippek a sikeres inbound marketingért

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Az inbound marketing nem egyszerű folyamat. Számtalan cég ábrándul ki belőle, miután belekezd, de nem látja azokat az eredményeket, amikre számított. Pedig az inbound marketing egy rendkívül hatékony marketingforma lehet, ha az ember tisztában van néhány ritkán emlegetett „titokkal”. De mik ezek a titkok? Miért sikeres néhány cég az inbound marketinggel, míg sokan belebuknak? A választ sajnos nem lehet egy mondatban összefoglalni, ezért szenteltünk neki egy egész cikket. Lássuk!
 

Többet számít, hogy mint mondasz, mint hogy hol mondod

Amikor a marketinget tanulgattad, bizonyára találkoztál már azzal az elvvel, hogy ha nincs semmi pozitív mondanivalód, akkor jobb, ha nem is mondasz semmit. Sokkal fontosabb, hogy mit próbálsz mondani, mint az, hogy hogyan és hol teszed azt.

 

Itt főképpen céged történetéről van szó – ez az, amire értékesítési és marketing törekvéseid épülnek majd, mégis a legtöbben teljesen figyelmen kívül hagyják mindezt, és elkezdenek weboldalakat, blogbejegyzéseket és egyéb tartalmakat gyártani, illetve más marketing eszközöket és csatornákat alkalmazni.

 

Ha azt szeretnéd, hogy inbound stratégiád sikeres legyen, és érdeklődőket vonzzon márkád weboldalára, akkor legalább annyi figyelmet kell fordítanod a történetekre és azok kommunikációjára, amennyit az összes többi marketingformára is.

 

Tisztában kell lenned lehetséges ügyfeleid problémáival

Minden valamirevaló marketinges tudja, hogy mennyire fontos is tisztában lenni azzal az úttal, amit egy ügyfél a konverziója pillanatáig bejár. Mégis meg kell említenünk, hogy a tartalommarketing sikere érdekében tisztában kell lenned azzal az intenzív helyzettel, amivel lehetséges ügyfeleid napi szinten szembenéznek. A felhasználók nap mint nap egy végtelen tartalomtengeren hánykolódnak.

 

Amikor felveszik a kapcsolatot márkáddal, akkor találkoznak egy új történettel. Amikor egy versenytársaddal teszik ezt, az megint egy másik történet. Egy ismerőstől szintén mást hallanak, ahogy egy online véleménytől is, amit nemrég olvastak, és így tovább. Mégis melyiknek kellene hinniük?

 

Az embereket egy igazi információs lavina éri minden egyes nap, és szinte lehetetlen elkülöníteni egymástól a felesleges és az igazán hasznos dolgokat.

 

Ha tisztában vagy ezzel a helyzettel, akkor érthetőbbé válik, hogy mit kell tenned: olyan tartalmakat kell készítened, ami képes átvágni ezen a sűrű közegen. A marketing- és értékesítési osztályoknak közös erőfeszítéssel kell létrehozniuk egy olyan értékesítési folyamatot, amely az első pillanattól kezdve a konverzióig vezeti a leendő ügyfeleket, és nem hagyja, hogy elvesszenek a végtelen tartalomviharban.

 

A marketing és az értékesítés már nem két külön dolog

Az ügyfelek nem tesznek különbséget a marketing és az értékesítés között – számukra csak az számít, hogy milyen ügyfélélményt biztosít nekik céged. Szóval miért is kezelik olyan sok helyen külön egységekként a marketinget és az értékesítést?

 

Természetesen tudjuk, hogy a marketing feladata az új érdeklődők bevonzása, míg az értékesítési osztály célja az üzletkötés ezekkel az emberekkel. Azonban az értékesítési osztály gyakran teljesen más ügyfélélményt kínál, mint amit a marketingesek, és ez könnyedén összezavarhatja a leendő ügyfeleket, bizonytalanná téve őket az üzlet megkötésével kapcsolatban.

 

A cél tehát az, hogy e két osztály a jövőben ne külön entitásokként, hanem egyetlen csapatként működjön. Ez az új csapat (az „ügyfélélmény csapat”, ha úgy tetszik) egyetlen vezetővel (vagy vezetőséggel), és egyetlen céllal rendelkezik (az előző havi, vagy előző évi bevétel túlszárnyalása), és egységes mutatókat használ a teljesítmény nyomonkövetésére.

 

Ez egy sokkal hatékonyabb, átláthatóbb stratégiát tesz lehetővé, hiszen egyetlen egy csapat végzi az érdeklődők meghatározását, bevonzását, és a velük való üzletkötést is. Felgyorsulnak az értékesítési ciklusok, javul az üzletkötési arány, és általánosságban nő a bevétel is.

 

Minél tapasztaltabb a csapat, annál jobbak az eredmények

Ha te személy szerint mindent megteszel a cél érdekében, de mégsem látod az eredményeket, akkor meglehet, hogy csapatod egyszerűen nem elég tapasztalt az inbound marketing terén.

 

Ez teljesen természetes, a rossz hír viszont az, hogy az inbound marketinget nem lehet csak úgy elméletben megtanulni. Nem számít, hány útmutatót, esettanulmányt, kézikönyvet olvasol el, vagy hány tanfolyamra mész el, az inbound marketing nem fog belefolyni a fejedbe.

 

Ennek egyszerű oka van: saját céged, termékeid, ajánlataid, mind egyediek, ráadásul minden iparágnak megvannak a maga sajátosságai, amiket lehetetlen nagyvonalakban általánosítani. Az egyetlen megoldás tehát az, ha rengeteget gyakorolsz csapatoddal, és minél több tapasztalatot gyűjtötök arról, hogy mi működhet cégetek számára, és mi nem.

 

Az inbound marketingben nem igazán lehet „bevált gyakorlatokat” definiálni. Az, hogy egy másik cégnek bejött, hogy hetente háromszor blogol, még nem feltétlenül jelenti, hogy ez a taktika neked is beválik majd. Ha valaki megpróbálja elhitetni veled, hogy létezik egy olyan inbound stratégia, ami minden cég számára megfelel, akkor fordulj sarkon, és hagyd ott szélsebesen!

 

Terv nélkül nem megy

Az inbound marketing nem olyasmi, amit az ember a végtelenségig ismételgethet az eredmények reményében. Talán egy-két hónapig vagy negyedévig sikerül új érdeklődőket bevonzani és üzleteket kötni velük, de egy alapos terv nélkül ez nem több, mint szerencsére alapozás.

 

Tudnod kell meghatározni, hogy min és mikor érdemes dolgoznod. Kell egy stratégiai terv is, ami alapján eldönthetd, hogy mit mondj, milyen történeteket mesélj el (amikről korábban már szó volt a cikkben). Ezeken felül kell egy terv az optimalizálásra és a tesztelés metodológiájára, hogy ne csak gyűjtsd az adatokat, hanem tanulni is tudj belőlük, hogy megfontoltabb döntéseket hozhass. Ha úgy érzed, ez egyszerre túl sok, ne ijedj meg. Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot alább, írd meg nekünk, mit szeretnél elérni, mi megtaláljuk az útját!

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!