SEO és a felhasználói tartalmakat: bízd a tartalomgyártás egy részét vásárlóidra!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így segíthetik a SEO-t a felhasználói tartalmak

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A felhasználói tartalmak azok a tartalmak, amiket az online platformok felhasználói készítenek valamilyen formában. Egyszerű, ugye? Ezek lehetnek képek, videók, szöveges bejegyzések, termékértékelések és egyéb tartalmak is. A felhasználói tartalmak nagy értéke, hogy őszinték és valódiak, hiszen nem a márka fényezi bennük magát, hanem igazi, elégedett vásárlók készítik őket, saját tapasztalataik alapján.

Azonban ezek a tartalmak a SEO-ban, azaz a keresőoptimalizálásban is sokat segíthetnek. A Google és más keresőmotorok mindenek előtt hasznos találatokat szeretnének felsorolni a felhasználóiknak. A statisztikák szerint a felhasználói tartalmak is kifejezetten hasznosak lehetnek, ugyanis a legnagyobb márkákra indított keresések első találatainak 25%-a felhasználói tartalmakat is kínál.

 

Érdemes tehát felhasználói tartalmakat is alkalmaznod SEO stratégiádban, hiszen így nem csak társadalmi bizonyítékot gyűjthetsz termékeid köré, hanem rangsorolásodat is feljavíthatod. Nem tudod, hogy hogyan csináld? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

Hogyan befolyásolják a felhasználói tartalmak a SEO-t?

A vásárlók közel egyharmada egy keresőmotoron kezd el termékek után kutatni ahelyett, hogy közvetlenül egy cég webhelyéra navigálna. A vásárlók olyan tartalmakat keresnek, amik egyediek, kapcsolódnak az érdeklődési köreikhez, és megbízható információkat kínálnak. A fogyasztók több, mint 80%-a az interneten is szétnéz, mielőtt vásárolna valamit.


Mivel a keresőmotorok a friss, releváns tartalmakat „szeretik”, a felhasználói tartalmak rendszeres utánpótlása segíthet a keresőoptimalizálásban.


Továbbá, ha egy látogató webhelyedre érkezik, akkor a felhasználók által készített tartalmak javítják az értékesítés esélyét. Egy tanulmányból kiderült, hogy a megkérdezettek 90%-a alapozta már korábban egy vásárlási döntését egy korábbi ügyfél értékelésére.

 

A közösségi média és a SEO kapcsolata

A SEO manapság nem működhet olajozottan egy stabil közösségi médiás stratégia nélkül. De hogyan kapcsolódik egymáshoz ez a két kulcsfontosságú marketingtaktika?


A közösségi médián megosztott tartalmak látogatókat vonzanak webhelyedre. Ez a látogatottság pozitív jel a keresőmotorok szemében. A közösségi média remek platformokat kínál a felhasználói tartalmak megosztására, így ezekkel még több látogatót vonzhatsz webhelyedre. Oszd újra ügyfeleid nyilvános képeit és videóid, és mellékelj egy releváns hivatkozást is bejegyzésedben, amin keresztül a felhasználók rögtön megtekinthetik az adott terméket webáruházadban.

 

Felhasználói tartalmak a különböző közösségi platformokra

Ahhoz, hogy a felhasználói tartalmakat hatékonyan felhasználhasd SEO stratégiád részeként, el kell döntened, hogy milyen platformokra összpontosítsd erőfeszítéseidet, és hogy milyen tartalmakkal szeretnél foglalkozni. Minden közösségi platformnak megvan a maga fő demográfiai csoportja. Derítsd ki, hogy saját célközönséged melyik platformon a legaktívabb, és összpontosíts arra a felületre.

 

Facebook

A világ legnagyobb közösségi hálózata a legnépszerűbb az összes korcsoportnál. Ha valahol, akkor itt szinte biztosan rátalálsz célközönségedre, akiknek többféle formátumban is prezentálhatod felhasználói tartalmaidat. A videók kifejezetten hatékony tartalomtípusnak számítanak a platformon.

 

Twitter

A Twitter egy remek nemzetközi platform, ami kiváló, ha márkád külföldi ügyfeleket is igyekszik elérni. Nagyszerű választás továbbá kis- és középvállalkozások számára is, ugyanis a felhasználók 75%-a állítja, hogy szívesebben vásárol egy olyan márkától, aminek korábban olvasgatta már a tweetjeit a platformon.

 

Instagram

Az Instagram az egyik legjobb közösségi platform a felhasználói tartalmak megszerzésére és újraosztására, különösen, ha vizuális tartalmakat szeretnél alkalmazni stratégiádban. A legtöbb közösségi platform durván 1%-os aktivitási arányt ér el, míg az Instagramon ez az arány 4% felett van a legnagyobb márkák számára.

 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!