Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így segíthetik a SEO-t a felhasználói tartalmak

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A felhasználói tartalmak azok a tartalmak, amiket az online platformok felhasználói készítenek valamilyen formában. Egyszerű, ugye? Ezek lehetnek képek, videók, szöveges bejegyzések, termékértékelések és egyéb tartalmak is. A felhasználói tartalmak nagy értéke, hogy őszinték és valódiak, hiszen nem a márka fényezi bennük magát, hanem igazi, elégedett vásárlók készítik őket, saját tapasztalataik alapján.

Azonban ezek a tartalmak a SEO-ban, azaz a keresőoptimalizálásban is sokat segíthetnek. A Google és más keresőmotorok mindenek előtt hasznos találatokat szeretnének felsorolni a felhasználóiknak. A statisztikák szerint a felhasználói tartalmak is kifejezetten hasznosak lehetnek, ugyanis a legnagyobb márkákra indított keresések első találatainak 25%-a felhasználói tartalmakat is kínál.

 

Érdemes tehát felhasználói tartalmakat is alkalmaznod SEO stratégiádban, hiszen így nem csak társadalmi bizonyítékot gyűjthetsz termékeid köré, hanem rangsorolásodat is feljavíthatod. Nem tudod, hogy hogyan csináld? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

Hogyan befolyásolják a felhasználói tartalmak a SEO-t?

A vásárlók közel egyharmada egy keresőmotoron kezd el termékek után kutatni ahelyett, hogy közvetlenül egy cég webhelyéra navigálna. A vásárlók olyan tartalmakat keresnek, amik egyediek, kapcsolódnak az érdeklődési köreikhez, és megbízható információkat kínálnak. A fogyasztók több, mint 80%-a az interneten is szétnéz, mielőtt vásárolna valamit.


Mivel a keresőmotorok a friss, releváns tartalmakat „szeretik”, a felhasználói tartalmak rendszeres utánpótlása segíthet a keresőoptimalizálásban.


Továbbá, ha egy látogató webhelyedre érkezik, akkor a felhasználók által készített tartalmak javítják az értékesítés esélyét. Egy tanulmányból kiderült, hogy a megkérdezettek 90%-a alapozta már korábban egy vásárlási döntését egy korábbi ügyfél értékelésére.

 

A közösségi média és a SEO kapcsolata

A SEO manapság nem működhet olajozottan egy stabil közösségi médiás stratégia nélkül. De hogyan kapcsolódik egymáshoz ez a két kulcsfontosságú marketingtaktika?


A közösségi médián megosztott tartalmak látogatókat vonzanak webhelyedre. Ez a látogatottság pozitív jel a keresőmotorok szemében. A közösségi média remek platformokat kínál a felhasználói tartalmak megosztására, így ezekkel még több látogatót vonzhatsz webhelyedre. Oszd újra ügyfeleid nyilvános képeit és videóid, és mellékelj egy releváns hivatkozást is bejegyzésedben, amin keresztül a felhasználók rögtön megtekinthetik az adott terméket webáruházadban.

 

Felhasználói tartalmak a különböző közösségi platformokra

Ahhoz, hogy a felhasználói tartalmakat hatékonyan felhasználhasd SEO stratégiád részeként, el kell döntened, hogy milyen platformokra összpontosítsd erőfeszítéseidet, és hogy milyen tartalmakkal szeretnél foglalkozni. Minden közösségi platformnak megvan a maga fő demográfiai csoportja. Derítsd ki, hogy saját célközönséged melyik platformon a legaktívabb, és összpontosíts arra a felületre.

 

Facebook

A világ legnagyobb közösségi hálózata a legnépszerűbb az összes korcsoportnál. Ha valahol, akkor itt szinte biztosan rátalálsz célközönségedre, akiknek többféle formátumban is prezentálhatod felhasználói tartalmaidat. A videók kifejezetten hatékony tartalomtípusnak számítanak a platformon.

 

Twitter

A Twitter egy remek nemzetközi platform, ami kiváló, ha márkád külföldi ügyfeleket is igyekszik elérni. Nagyszerű választás továbbá kis- és középvállalkozások számára is, ugyanis a felhasználók 75%-a állítja, hogy szívesebben vásárol egy olyan márkától, aminek korábban olvasgatta már a tweetjeit a platformon.

 

Instagram

Az Instagram az egyik legjobb közösségi platform a felhasználói tartalmak megszerzésére és újraosztására, különösen, ha vizuális tartalmakat szeretnél alkalmazni stratégiádban. A legtöbb közösségi platform durván 1%-os aktivitási arányt ér el, míg az Instagramon ez az arány 4% felett van a legnagyobb márkák számára.

 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Hatékony marketingfolyamatok
2021-02-25

Így teheted hatékonyabbá marketingfolyamataidat 2021-ben

A koronavírus járványra reagáló marketingcsapatok világszerte komoly nyomás alá kerültek az elmúlt év során, hiszen a vészhelyzetben szűkös költségvetésekkel, és rendszeresen változó, megjósolhatatlan trendekkel voltak kénytelenek dolgozni.

44 email tárgy ötlet, amikkel fellendítheted értékesítéseidet
2021-02-23

44 email tárgy ötlet, amikkel fellendítheted értékesítéseidet

Néha még a legkreatívabb marketingesek számára is problémát jelenthet hangzatos tárgyakat megfogalmazni promóciós emailjeikhez. A korszerű spamszűrők, és az email marketinget szabályozó törvények komoly kihívássá tehetik a promóciós emailek célba juttatás

SEO és a felhasználói tartalmak
2021-02-18

Így segíthetik a SEO-t a felhasználói tartalmak

A felhasználói tartalmak azok a tartalmak, amiket az online platformok felhasználói készítenek valamilyen formában. Egyszerű, ugye? Ezek lehetnek képek, videók, szöveges bejegyzések, termékértékelések és egyéb tartalmak is. A felhasználói tartalmak nagy értéke, hogy őszinték és valódiak, hiszen nem a márka fényezi bennük magát, hanem igazi, elégedett vásárlók készítik őket, saját tapasztalataik alapján.

B2B egészségügyi marketing trendek 2021-ben
2021-02-16

Ezek 2021 legfontosabb B2B egészségügyi marketingtrendjei

A 2020-as esztendő végérvényesen is bebizonyította, hogy az egészségügy jövője a digitális közegben van. Ezt persze számos szolgáltató már évekkel ezelőtt felismerte, de sokan a tavalyi évben kényszerültek az interneten folytatni a kommunikációt pácienseikkel. Miután a járvány lezajlik, biztosak lehetünk benne, hogy semmi sem lesz ugyan olyan, mint régen volt.  

A keresőmotorok különbségei a SEO szempontjából
2021-02-11

A Google és a többiek – A keresőmotorok különbségei a SEO szempontjából

Nehéz olyan SEO útmutatót találni az interneten, ami nem a Google-ra összpontosít. Ennek persze jó oka van, hiszen a Google a legnépszerűbb keresőmotor az összes közül, és egymaga több felhasználót szolgál ki, mint az összes többi alternatíva együttesen.

Az egészségügyi SEO alapjai: Így lehetsz a legjobb
2021-02-09

Az egészségügyi SEO alapjai praxisod fellendítéséhez

Az emberek többsége manapság a Google-hoz fordul, ha egészségügyi szakembereket, orvosokat szeretne találni magának (vagy épp gyermekeinek, és így tovább). Az emberek megtanultak bízni a Google javaslataiban, így ha a te praxisod webhelye jelenik meg az első találati pozícióban, akkor rengeteg kattintásra, és lehetséges páciensre számíthatsz. Persze, ha valaki másnak sikerül megszereznie az első helyet, az kisebb forgalmat jelent majd praxisod számára.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!