SEO és a felhasználói tartalmakat: bízd a tartalomgyártás egy részét vásárlóidra!

SEO és a felhasználói tartalmak

Így segíthetik a SEO-t a felhasználói tartalmak

A felhasználói tartalmak azok a tartalmak, amiket az online platformok felhasználói készítenek valamilyen formában. Egyszerű, ugye? Ezek lehetnek képek, videók, szöveges bejegyzések, termékértékelések és egyéb tartalmak is. A felhasználói tartalmak nagy értéke, hogy őszinték és valódiak, hiszen nem a márka fényezi bennük magát, hanem igazi, elégedett vásárlók készítik őket, saját tapasztalataik alapján.

SEO és a felhasználói tartalmak

Azonban ezek a tartalmak a SEO-ban, azaz a keresőoptimalizálásban is sokat segíthetnek. A Google és más keresőmotorok mindenek előtt hasznos találatokat szeretnének felsorolni a felhasználóiknak. A statisztikák szerint a felhasználói tartalmak is kifejezetten hasznosak lehetnek, ugyanis a legnagyobb márkákra indított keresések első találatainak 25%-a felhasználói tartalmakat is kínál.

 

Érdemes tehát felhasználói tartalmakat is alkalmaznod SEO stratégiádban, hiszen így nem csak társadalmi bizonyítékot gyűjthetsz termékeid köré, hanem rangsorolásodat is feljavíthatod. Nem tudod, hogy hogyan csináld? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

Hogyan befolyásolják a felhasználói tartalmak a SEO-t?

A vásárlók közel egyharmada egy keresőmotoron kezd el termékek után kutatni ahelyett, hogy közvetlenül egy cég webhelyéra navigálna. A vásárlók olyan tartalmakat keresnek, amik egyediek, kapcsolódnak az érdeklődési köreikhez, és megbízható információkat kínálnak. A fogyasztók több, mint 80%-a az interneten is szétnéz, mielőtt vásárolna valamit.


Mivel a keresőmotorok a friss, releváns tartalmakat „szeretik”, a felhasználói tartalmak rendszeres utánpótlása segíthet a keresőoptimalizálásban.


Továbbá, ha egy látogató webhelyedre érkezik, akkor a felhasználók által készített tartalmak javítják az értékesítés esélyét. Egy tanulmányból kiderült, hogy a megkérdezettek 90%-a alapozta már korábban egy vásárlási döntését egy korábbi ügyfél értékelésére.

 

A közösségi média és a SEO kapcsolata

A SEO manapság nem működhet olajozottan egy stabil közösségi médiás stratégia nélkül. De hogyan kapcsolódik egymáshoz ez a két kulcsfontosságú marketingtaktika?


A közösségi médián megosztott tartalmak látogatókat vonzanak webhelyedre. Ez a látogatottság pozitív jel a keresőmotorok szemében. A közösségi média remek platformokat kínál a felhasználói tartalmak megosztására, így ezekkel még több látogatót vonzhatsz webhelyedre. Oszd újra ügyfeleid nyilvános képeit és videóid, és mellékelj egy releváns hivatkozást is bejegyzésedben, amin keresztül a felhasználók rögtön megtekinthetik az adott terméket webáruházadban.

 

Felhasználói tartalmak a különböző közösségi platformokra

Ahhoz, hogy a felhasználói tartalmakat hatékonyan felhasználhasd SEO stratégiád részeként, el kell döntened, hogy milyen platformokra összpontosítsd erőfeszítéseidet, és hogy milyen tartalmakkal szeretnél foglalkozni. Minden közösségi platformnak megvan a maga fő demográfiai csoportja. Derítsd ki, hogy saját célközönséged melyik platformon a legaktívabb, és összpontosíts arra a felületre.

 

Facebook

A világ legnagyobb közösségi hálózata a legnépszerűbb az összes korcsoportnál. Ha valahol, akkor itt szinte biztosan rátalálsz célközönségedre, akiknek többféle formátumban is prezentálhatod felhasználói tartalmaidat. A videók kifejezetten hatékony tartalomtípusnak számítanak a platformon.

 

Twitter

A Twitter egy remek nemzetközi platform, ami kiváló, ha márkád külföldi ügyfeleket is igyekszik elérni. Nagyszerű választás továbbá kis- és középvállalkozások számára is, ugyanis a felhasználók 75%-a állítja, hogy szívesebben vásárol egy olyan márkától, aminek korábban olvasgatta már a tweetjeit a platformon.

 

Instagram

Az Instagram az egyik legjobb közösségi platform a felhasználói tartalmak megszerzésére és újraosztására, különösen, ha vizuális tartalmakat szeretnél alkalmazni stratégiádban. A legtöbb közösségi platform durván 1%-os aktivitási arányt ér el, míg az Instagramon ez az arány 4% felett van a legnagyobb márkák számára.

 

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok