Reddit: a Facebook legnagyobb konkurenciája

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Itt az ideje Redittre váltani a Facebook helyett?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A Facebook oldal tulajdonosok okkal kacsintgatnak más platformok irányába. A közösségi hálózatok királya manapság közel sem olyan ideális a márkájukat népszerűsíteni vágyók számára, mint évekkel ezelőtt. Folyamatosan csökken az organikus elérések aránya (ha még van éppen hová esnie), és egyre inkább úgy tűnik, hogy a Facebook minden erejével azon van, hogy fizetett hirdetésekre kényszerítse a felhasználókat.

 

A Facebook egyre élhetetlenebbé válik a márkák számára, de mégis mit lehetne tenni? Nem ez az egyetlen platform, ahol elérheted közönségedet – a következőkben egy olyan csatornáról lesz szó, amit a SEO világában ritkán emlegetnek, pedig már évek óta az „online közélet” fontos részét képezni.
 

Reddit: Az új vonal

A Redditet kevés internetezőnek kell bemutatni. Aki elszakad kicsit a YouTube-Facebook-Google hármastól, az előbb vagy utóbb nagy valószínűséggel rátalál majd egy Reddit beszélgetésre.

 

Habár a Reddit már 2005 óta létezik, sok márka a mai napig nem meri alkalmazni online marketing stratégiája részeként, mondván, egy nehezen használható, túl egyszerű designú platform, ami nem ideális a márkák számára.

 

Valójában minden csak hozzáállás kérdése. A Reddit egy ízig-vérig közösségi világ, és ha képes vagy közösségi felfogással állni a dolgokhoz (ahogyan azt teszed például a Facebookkal is), akkor rengeteg lehetőség nyílhat meg előtted és márkád előtt.

 

Kevés platform épít olyan erősen a közösség fogalmára, mint a Reddit. Ha az első pillanattól kezdve úgy közelíted meg, hogy hasonló gondolkodású egyénekkel szeretnéd felvenni rajta a kapcsolatot, akkor gyakorlatilag meg is értetted a webhely lényegét.

 

Sok cég tart a Reddittől, mert az ottani közösség nem szívleli az önpromóciót, és nem reagál pozitívan az önérdekű reklámokra. Pedig hasonlóképpen van ez a Facebookon és más platformokon is – ahol átlagosan 10-ből 1-2 bejegyzést érdemes csak önreklámra szentelni.

 

A Reddit már rég nem az a webhely, ami 10 évvel ezelőtt volt. Számos új funkcióval bővült, amelyek sokkal kedvezőbbé tették azt a márkák számára is. Hogy csak néhány példát említsünk, a felhasználók már saját profiljukra is posztolhatnak bejegyzéseket, elérhető a privát chat funkció, lehet követni, és lényegében bármelyik subreddit (al-reddit, ezek általában egy-egy témakör köré alakulnak ki) megjelenhet a kezdőlapon. A Reddit tehát nem megy sehová – sőt, folyamatosan fejlődik, és egyre több felhasználót nyer meg nyüzsgő közösségével és bővülő funkcióival.

 

A Facebook oldalak sorsa

Ahogy azt már említettük – és ha ezt a cikket olvasod, bizonyára te magad is tapasztaltad –, a Facebook oldalak elérései folyamatosan csökkennek. Egyre több nyilvános bejegyzést rejt el a Facebook, és idővel nem kizárt, hogy minden oldalaktól származó bejegyzés az Oldal-hírfolyam részlegbe kerül majd át.

 

A Facebook magyarázata erre az, hogy a közösségi platform eredetileg valóban közösségi jellegű volt, azonban ahogy egyre több márka kezdte el saját tartalmait megosztani, úgy egyre több olyan tartalom került ki a felhasználók hírfolyamára, ami nem feltétlenül volt releváns számukra. A Facebook új iránya tehát az, hogy a hangsúlyt a barátok és családtagok által megosztott tartalmakra helyezze vissza, hiszen eredetileg ez volt a platform célja. Habár ez a hivatalos verzió, nem kérdés, hogy a Facebook ezzel arra is kényszeríti az oldalakat, hogy minél többet fizessenek a hirdetésekért, hogy tartalmaik láthatóak maradjanak a felhasználók számára. A nagy bejelentéssel párhuzamosan a Reddit folyamatosan fejlődik, és olyan funkciókkal bővül, amik egyre csábítóbb opcióvá teszik a marketingesek szemében.

 

Jó, de kit érdekel a Reddit?

Nemes egyszerűséggel: az ügyfeleidet. A Facebook, a Twitter, az Instagram és a Pinterest mind óriási újdonságoknak számítottak, de idővel mindegyik sokat veszített a lendületéből – elég csak ránézni a túlragozott Facebookra, vagy az Instagramra, amit bizonyos szektorok csak nagyon nehezen képesek bármilyen nemű marketingre alkalmazni.

 

A Reddit ezzel szemben nem veszített eredeti lendületéből. Aki veszi a fáradtságot, és elegendő időt szán a Reddit megismerésére és kihasználására, az megnyerő megtérülésekre számíthat. Ez többek között annak köszönhető, hogy a Reddit felhasználóbázisának összetétel egyszerűen kedvezőbb, mint mondjuk a Facebooké. Az átlag Reddit felhasználó (vagy „redditor”) bevétele és iskolai végzettsége például magasabb az Egyesült Államok nemzeti átlagánál. A webhelyre továbbá főleg (62%) hírek után kutatva érkeznek a látogatók.

 

További meggyőző érvek a Reddit mellett

A Reddit egyre lazábban kezeli az önreklámozást

A Reddit sosem volt hirdetőplatform, és a felhasználók általában nem nézik jó szemmel azt, ha valaki csak saját maga reklámozása céljából aktív. Az általánosságban elfogadott „szabály” (vagy inkább irányelv) az volt, hogy a saját webhelyedről származó posztok száma bejegyzéseid legfeljebb 10%-át tegye ki.

 

Ez a kőbe egyáltalán nem vésett irányelv is megdőlt már, amikor 2017-ben a Reddit vezérigazgatója, Steve Huffman kijelentette, hogy a 10%-os szabálynak már nem igazán van értelme. Az új hivatalos javaslat az, hogy érdemes az esetek 100%-ában a minőségre törekedni – ez az elsődleges szempont.

 

Ez azt jelenti, hogy ha eddig is minőségi tartalmakat készítettél, akkor ezeknek a Redditen is ott a helyük.

 

Egyre kevesebb a moderációs idő (és arány)

Valaha a Redditen várni kellett, mielőtt egy subreddit nyilvánosságra kerülhetett volna. Az új téma beküldése után meg kellett várni, hogy egy moderátor elbírálja azt, és publikussá tegye őket. Ez a bejegyzések 70%-át érintette.

 

Manapság 10-ből 9 bejegyzés azonnal nyilvánosságra kerül, mindenféle ellenőrzés nélkül, és a moderátorok csak akkor lépnek közbe, ha valamilyen tartalmat törölni kell a webhelyről.

 

A Reddit nem márkaellenes

Vagy marketingellenes, ha már itt tartunk. A Reddit üzemeltetői tisztában vannak vele, hogy az online marketing az új meghatározó irányzat, és amennyiben a márkák hitelesen és a közösségi érdekeket figyelembe véve használják a platformot, akkor nem kell semmilyen büntetéstől tartaniuk.

 

A valós idejű chat új lehetőségeket nyitott meg a platformon

Nehéz belegondolni, hogy egy modern közösségi webhelyen nincs lehetőség a valós idejű üzenetváltásra (chatelésre), pedig a Reddit egy jó ideig ezzel a hiányossággal küszködött. 2017 óta azonban már a személyes chat is elérhető, ami további interakciókat tesz lehetővé a felhasználókkal.

 

Saját bejegyzések publikálása a felhasználói profiloldalon

A profilokra publikálható bejegyzések nem változtattak semmit a webhely működésén, hanem kibővítették a felhasználók lehetőségeit.

 

Míg a subredditeket a mai napig önkéntes moderátorok kezelik, limitálva ezzel az oda posztolható tartalmakat, addig a személyes profilra bármilyen tartalom posztolható. Ez azt jelenti, hogy a tartalmak csak a Reddit szabályzatának kell, hogy megfeleljenek, ami lényegesen kibővíti a lehetőségeket. A profilt követő felhasználók ez után mindig láthatják, ha új tartalmakat publikálsz.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!