Reddit: a Facebook legnagyobb konkurenciája

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Itt az ideje Redittre váltani a Facebook helyett?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A Facebook oldal tulajdonosok okkal kacsintgatnak más platformok irányába. A közösségi hálózatok királya manapság közel sem olyan ideális a márkájukat népszerűsíteni vágyók számára, mint évekkel ezelőtt. Folyamatosan csökken az organikus elérések aránya (ha még van éppen hová esnie), és egyre inkább úgy tűnik, hogy a Facebook minden erejével azon van, hogy fizetett hirdetésekre kényszerítse a felhasználókat.

 

A Facebook egyre élhetetlenebbé válik a márkák számára, de mégis mit lehetne tenni? Nem ez az egyetlen platform, ahol elérheted közönségedet – a következőkben egy olyan csatornáról lesz szó, amit a SEO világában ritkán emlegetnek, pedig már évek óta az „online közélet” fontos részét képezni.
 

Reddit: Az új vonal

A Redditet kevés internetezőnek kell bemutatni. Aki elszakad kicsit a YouTube-Facebook-Google hármastól, az előbb vagy utóbb nagy valószínűséggel rátalál majd egy Reddit beszélgetésre.

 

Habár a Reddit már 2005 óta létezik, sok márka a mai napig nem meri alkalmazni online marketing stratégiája részeként, mondván, egy nehezen használható, túl egyszerű designú platform, ami nem ideális a márkák számára.

 

Valójában minden csak hozzáállás kérdése. A Reddit egy ízig-vérig közösségi világ, és ha képes vagy közösségi felfogással állni a dolgokhoz (ahogyan azt teszed például a Facebookkal is), akkor rengeteg lehetőség nyílhat meg előtted és márkád előtt.

 

Kevés platform épít olyan erősen a közösség fogalmára, mint a Reddit. Ha az első pillanattól kezdve úgy közelíted meg, hogy hasonló gondolkodású egyénekkel szeretnéd felvenni rajta a kapcsolatot, akkor gyakorlatilag meg is értetted a webhely lényegét.

 

Sok cég tart a Reddittől, mert az ottani közösség nem szívleli az önpromóciót, és nem reagál pozitívan az önérdekű reklámokra. Pedig hasonlóképpen van ez a Facebookon és más platformokon is – ahol átlagosan 10-ből 1-2 bejegyzést érdemes csak önreklámra szentelni.

 

A Reddit már rég nem az a webhely, ami 10 évvel ezelőtt volt. Számos új funkcióval bővült, amelyek sokkal kedvezőbbé tették azt a márkák számára is. Hogy csak néhány példát említsünk, a felhasználók már saját profiljukra is posztolhatnak bejegyzéseket, elérhető a privát chat funkció, lehet követni, és lényegében bármelyik subreddit (al-reddit, ezek általában egy-egy témakör köré alakulnak ki) megjelenhet a kezdőlapon. A Reddit tehát nem megy sehová – sőt, folyamatosan fejlődik, és egyre több felhasználót nyer meg nyüzsgő közösségével és bővülő funkcióival.

 

A Facebook oldalak sorsa

Ahogy azt már említettük – és ha ezt a cikket olvasod, bizonyára te magad is tapasztaltad –, a Facebook oldalak elérései folyamatosan csökkennek. Egyre több nyilvános bejegyzést rejt el a Facebook, és idővel nem kizárt, hogy minden oldalaktól származó bejegyzés az Oldal-hírfolyam részlegbe kerül majd át.

 

A Facebook magyarázata erre az, hogy a közösségi platform eredetileg valóban közösségi jellegű volt, azonban ahogy egyre több márka kezdte el saját tartalmait megosztani, úgy egyre több olyan tartalom került ki a felhasználók hírfolyamára, ami nem feltétlenül volt releváns számukra. A Facebook új iránya tehát az, hogy a hangsúlyt a barátok és családtagok által megosztott tartalmakra helyezze vissza, hiszen eredetileg ez volt a platform célja. Habár ez a hivatalos verzió, nem kérdés, hogy a Facebook ezzel arra is kényszeríti az oldalakat, hogy minél többet fizessenek a hirdetésekért, hogy tartalmaik láthatóak maradjanak a felhasználók számára. A nagy bejelentéssel párhuzamosan a Reddit folyamatosan fejlődik, és olyan funkciókkal bővül, amik egyre csábítóbb opcióvá teszik a marketingesek szemében.

 

Jó, de kit érdekel a Reddit?

Nemes egyszerűséggel: az ügyfeleidet. A Facebook, a Twitter, az Instagram és a Pinterest mind óriási újdonságoknak számítottak, de idővel mindegyik sokat veszített a lendületéből – elég csak ránézni a túlragozott Facebookra, vagy az Instagramra, amit bizonyos szektorok csak nagyon nehezen képesek bármilyen nemű marketingre alkalmazni.

 

A Reddit ezzel szemben nem veszített eredeti lendületéből. Aki veszi a fáradtságot, és elegendő időt szán a Reddit megismerésére és kihasználására, az megnyerő megtérülésekre számíthat. Ez többek között annak köszönhető, hogy a Reddit felhasználóbázisának összetétel egyszerűen kedvezőbb, mint mondjuk a Facebooké. Az átlag Reddit felhasználó (vagy „redditor”) bevétele és iskolai végzettsége például magasabb az Egyesült Államok nemzeti átlagánál. A webhelyre továbbá főleg (62%) hírek után kutatva érkeznek a látogatók.

 

További meggyőző érvek a Reddit mellett

A Reddit egyre lazábban kezeli az önreklámozást

A Reddit sosem volt hirdetőplatform, és a felhasználók általában nem nézik jó szemmel azt, ha valaki csak saját maga reklámozása céljából aktív. Az általánosságban elfogadott „szabály” (vagy inkább irányelv) az volt, hogy a saját webhelyedről származó posztok száma bejegyzéseid legfeljebb 10%-át tegye ki.

 

Ez a kőbe egyáltalán nem vésett irányelv is megdőlt már, amikor 2017-ben a Reddit vezérigazgatója, Steve Huffman kijelentette, hogy a 10%-os szabálynak már nem igazán van értelme. Az új hivatalos javaslat az, hogy érdemes az esetek 100%-ában a minőségre törekedni – ez az elsődleges szempont.

 

Ez azt jelenti, hogy ha eddig is minőségi tartalmakat készítettél, akkor ezeknek a Redditen is ott a helyük.

 

Egyre kevesebb a moderációs idő (és arány)

Valaha a Redditen várni kellett, mielőtt egy subreddit nyilvánosságra kerülhetett volna. Az új téma beküldése után meg kellett várni, hogy egy moderátor elbírálja azt, és publikussá tegye őket. Ez a bejegyzések 70%-át érintette.

 

Manapság 10-ből 9 bejegyzés azonnal nyilvánosságra kerül, mindenféle ellenőrzés nélkül, és a moderátorok csak akkor lépnek közbe, ha valamilyen tartalmat törölni kell a webhelyről.

 

A Reddit nem márkaellenes

Vagy marketingellenes, ha már itt tartunk. A Reddit üzemeltetői tisztában vannak vele, hogy az online marketing az új meghatározó irányzat, és amennyiben a márkák hitelesen és a közösségi érdekeket figyelembe véve használják a platformot, akkor nem kell semmilyen büntetéstől tartaniuk.

 

A valós idejű chat új lehetőségeket nyitott meg a platformon

Nehéz belegondolni, hogy egy modern közösségi webhelyen nincs lehetőség a valós idejű üzenetváltásra (chatelésre), pedig a Reddit egy jó ideig ezzel a hiányossággal küszködött. 2017 óta azonban már a személyes chat is elérhető, ami további interakciókat tesz lehetővé a felhasználókkal.

 

Saját bejegyzések publikálása a felhasználói profiloldalon

A profilokra publikálható bejegyzések nem változtattak semmit a webhely működésén, hanem kibővítették a felhasználók lehetőségeit.

 

Míg a subredditeket a mai napig önkéntes moderátorok kezelik, limitálva ezzel az oda posztolható tartalmakat, addig a személyes profilra bármilyen tartalom posztolható. Ez azt jelenti, hogy a tartalmak csak a Reddit szabályzatának kell, hogy megfeleljenek, ami lényegesen kibővíti a lehetőségeket. A profilt követő felhasználók ez után mindig láthatják, ha új tartalmakat publikálsz.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!